PDA

View Full Version : Welke elementen zijn geschikt voor mij?



TAURUS
26 mei 2008, 13:22
Hallo,

Eerst even iets over me zelf.
Ik speel lead gitaar en speel al een aantal jaar.
ik speel in een heavy metal band en een speed metal band.
Dit varieert dus van rock / metal rifs tot harde riffs wat misschien wel bij black in de buurt komt.
Hier overheen moeten natuurlijk de bij passende solo's met veel scheur maar doch ook weer een rond / soepel geluid.

Ik ben in het bezit van een Ibanez SA 160 met wat "matige" elementen.
En verder ben ik in het bezit van een ESP/LTD M1000 Deluxe. met EMG 81.

Deze zijn duidelijk beter, Geven een mooi "rond" geluid met voldoende kracht.
Waar me Ibanez dus een beetje.. tja... goedkoop kinkt.
Daarom wil ik hier andere Elementen inbouwen echter heb ik geen idee wat nou het beste bij me past en hoe ik met passive elementen toch een beetje het geluid van de EMG 81's kan na bootsen.
Iemand hier ervaring mee of kan iemand mij iets aanraden?

B.v.d.
Rob.

Heynis
26 mei 2008, 14:12
EMG HZ misschien? Dat is in feite de passieve versie van de 81. Een batterijtje inbouwen zou natuurlijk ook kunnen, het lijkt me dat dat wel moet passen. Dat vraagt alleen net ietsje meer know-how dan gewoon een elementje vervangen.

G.G.
26 mei 2008, 16:18
Als ik naar de achterkant kijk, dan moet je voldoende ruimte hebben om een batterijtje kwijt te kunnen.


http://i22.ebayimg.com/08/i/000/ed/17/8684_1.JPG

Misschien kan je zelfs zoiets in je afdekplaatje lijmen:

http://www.stewmac.com/product_images/1lg/3577/Battery_Box_Detail.jpg

TAURUS
26 mei 2008, 16:38
He

Bedankt voor je antwoorden.

Kan dat? een batterij inbouwen?
Het is namenlijk wel een vrij smalle gitaar vergeleken de andere series van Ibanez (op de S na)

Daar was ik vooral ook bang voor dat het vrij lastig is in te bouwen.
En dan zal ik het wel door iemand anders moeten laten doen.
Want zo handig ben ik ook weer niet :)

En seymour duncan bijv.? heb je daar ervaring mee? dat is ook een naam die je vaak hoort terug komen.

RoelTM
26 mei 2008, 16:52
je kunt de baterijbakding toch ook aan dee zijkant erinn doen (kwartslag draaien dus...)
of is de body dan nog te smal? (of kan dit gewoonweg niet...?)

G.G.
26 mei 2008, 17:04
meten is weten:


3577has a 4-screw mounting flange for solidbody guitar; it requires a 1-3/16" x 2-3/4" (46.04mm x 69.85mm) flat mounting surface and 1-5/16" (33.34mm) depth.

3576holds two batteries and has two hinged lids, with a 4-screw flange mount; 2-3/4" x 2-1/4" (69.85mm x 57.15mm) flat mounting surface and 1-1/4" (31.75mm) depth are required.

3578can be installed in solidbodies, and has a removable adapter for acoustic guitar installation; a 1-1/4" x 2-1/2" (31.75mm x 63.50mm) flat mounting surface and 1-1/2" (38.10mm) depth are required.

TAURUS
27 mei 2008, 08:32
98 x 32 x 3 cm (L x B x D) – Slim body
De zijkanten lopen schuin op na het breedste punt (midden van de gitaar)
Dus aan de zijkant gaat niet lukken.

Dus ben bang dat het niet gaat passen.

Ik zat zelf te denken aan een EMG HZ humbucker als brug.
en een dimarzio als nek.. (single coil)

Zodat ik voldoende scheur heb en toch de solo's op me nek element een heel rond geluid kan geven.

Is dat mogenlijk of is dit wel redelijk realiseerbaar?

Rinze
27 mei 2008, 08:36
Brug:

OBL L500XL
Seymour: Duncan Dimebucker, Jeff Beck
Dimarzio: Evolution

Hals:

Seymour Duncan: 59, Jazz
Dimarzio: Paf, Paf Pro

Er zijn er natuurlijk veel meer, kijk vooral ook bij Seymour Duncan en Dimarzio op de site, staat veel informatie en ook geluidsfragmenten (in ieder geval bij SD).

no 1 hops
2 juni 2008, 17:14
behalve de l500xl is nu ook de l90 uit en de eerste reacties zijn lovend en dat voor 60 $ per pickup, alleen verzenden is wat prijzig maar gaat tot 6 pickups a 28$