PDA

View Full Version : Welke elementen zijn geschikt voor mij?



TAURUS
26 mei 2008, 13:22
Hallo,

Eerst even iets over me zelf.
Ik speel lead gitaar en speel al een aantal jaar.
ik speel in een heavy metal band en een speed metal band.
Dit varieert dus van rock / metal rifs tot harde riffs wat misschien wel bij black in de buurt komt.
Hier overheen moeten natuurlijk de bij passende solo's met veel scheur maar doch ook weer een rond / soepel geluid.

Ik ben in het bezit van een Ibanez SA 160 met wat "matige" elementen.
En verder ben ik in het bezit van een ESP/LTD M1000 Deluxe. met EMG 81.

Deze zijn duidelijk beter, Geven een mooi "rond" geluid met voldoende kracht.
Waar me Ibanez dus een beetje.. tja... goedkoop kinkt.
Daarom wil ik hier andere Elementen inbouwen echter heb ik geen idee wat nou het beste bij me past en hoe ik met passive elementen toch een beetje het geluid van de EMG 81's kan na bootsen.
Iemand hier ervaring mee of kan iemand mij iets aanraden?

B.v.d.
Rob.

Heynis
26 mei 2008, 14:12
EMG HZ misschien? Dat is in feite de passieve versie van de 81. Een batterijtje inbouwen zou natuurlijk ook kunnen, het lijkt me dat dat wel moet passen. Dat vraagt alleen net ietsje meer know-how dan gewoon een elementje vervangen.

G.G.
26 mei 2008, 16:18
Als ik naar de achterkant kijk, dan moet je voldoende ruimte hebben om een batterijtje kwijt te kunnen.


http://i22.ebayimg.com/08/i/000/ed/17/8684_1.JPG

Misschien kan je zelfs zoiets in je afdekplaatje lijmen:

http://www.stewmac.com/product_images/1lg/3577/Battery_Box_Detail.jpg

TAURUS
26 mei 2008, 16:38
He

Bedankt voor je antwoorden.

Kan dat? een batterij inbouwen?
Het is namenlijk wel een vrij smalle gitaar vergeleken de andere series van Ibanez (op de S na)

Daar was ik vooral ook bang voor dat het vrij lastig is in te bouwen.
En dan zal ik het wel door iemand anders moeten laten doen.
Want zo handig ben ik ook weer niet :)