PDA

View Full Version : Fender Blues Deluxe kapt er (weer eens) mee...



Little Jay
26 mei 2008, 10:41
He mensen, wie kan me helpen met het volgende:

M'n Fender Blues Deluxe (oud model, begin 90ies) kapte er tijdens een optreden weer eens mee. Ik heb dit jaren geleden ook gehad met deze amp, 't is een bekend probleem, ik weet waar 't aan ligt, nl. breuken in de soldeersels op de printplaat op cruciale plekken (hier beschreven: http://studentweb.eku.edu/justin_holton/5Wresistors.html) , maar ik wil er nu wel eens definitief van af zijn.

Tot nog toe checkte ik periodiek de printplaat en liet verdacht uitziende soldeersels even opnieuw vloeien, maar a) da's een hoop werk en b) desondanks dus toch een uitvallende versterker bij een optreden. Gaan sjouwen met een back-up vind ik geen optie. (Ik sjouw wel een MesaBoogie V-Twin pedaal mee, waarmee ik dan rechtstreeks in de PA kan inpluggen in noodgeval).

Volgens bovengenoemde site zou het moet vervangen van 2 keramische 5W/470KOhm weerstanden een permanente oplossing moeten zijn, want daar treden steeds de breuken op. Ook de plastic inputjacks vormen een zwak punt. Als ik dan toch bezig ben wil ik meteen die crappy plastic jack-inputs allemaal vervangen door degelijke metalen inputs en ook een bias-potmetertje installeren.

Ik ben alleen niet zo'n soldeerder, heb alleen een goedkoop soldeerboutje van de gamma, dus wie weet een goede versterker-guru in of in de buurt van Den Haag die dat voor mij zou kunnen doen tegen een redelijke vergoeding?

En wie heeft eventueel dezelfde ervaring met een Blues Deluxe en weet of dit inderdaad een permanente oplossing is?

Alvast bedankt!

pimmetje
26 mei 2008, 11:21
Verder geen idee of je probleem idd bij die weerstanden ligt, maar een goede amp-tech in Den Haag weet ik wel:

Adesign, Regentesselaan 158, Den Haag.
http://www.adesign.eu/

Niet zo maar langs gaan... altijd eerst even Anton bellen wanneer hij er is.
Hij zegt al op z'n site dat Adesign voor flexibiliteit staat... en dat is ook zo, maar dat heeft ook wel gevolgen voor z'n aanwezigheid :D.

Little Jay
26 mei 2008, 11:59
Kijk daar wist ik het bestaan dus helemaal niet van, dus thanx!!

Rutger
26 mei 2008, 12:09
En anders DrTube in Monster, ook niet ver uit de buurt :)