PDA

View Full Version : Hele collectie inruilen voor 1 supergitaar?



Orpheo
26 mei 2008, 00:22
Ik zit al een poos te denken aan het volgende. Zouden jullie 40% tot 60% van je collectie wegdoen (stuk voor stuk immens goeie instrumenten) voor 1 super-gitaar? bijvoorbeeld 2 gibson les pauls voor 1 PRS singlecut modern eagle?

Luke-wannabe
26 mei 2008, 00:24
Nope, nooit!

rickert
26 mei 2008, 00:25
Wat de fuck ben je nu weer van plan dude:D????

Dekkz0r
26 mei 2008, 00:27
Ik zit al een poos te denken aan het volgende. Zouden jullie 40% tot 60% van je collectie wegdoen (stuk voor stuk immens goeie instrumenten) voor 1 super-gitaar? bijvoorbeeld 2 gibson les pauls voor 1 PRS singlecut modern eagle?

Mja bij voetbal zeggen ze altijd je moet je geld op het veld hebben, niet op de bank (letterlijk en figuurlijk).

Dus ik zou zeggen liever één Gitaar in de hand dan 20 in het rek?

:hippie:

Lexvandoef
26 mei 2008, 00:28
Wat de fuck ben je nu weer van plan dude:D????

hehe idd :D

En nee dat zou ik niet doen, ik vind de combinatie van gitaren+amp nu zo lekker dat ik geen 1 supergitaar wil hebben. Ik kan me net zo heerlijk uitleven op mijn redelijk goedkoop stratje als mijn veel duurdere les paul :)

Orpheo
26 mei 2008, 00:36
ik ben niks van plan. Ik heb alleen het idee gekregen, naar aanleiding van dat topic van die modern eagle. gewoon, zou iemand het 't waard vinden om (mits hij 'mijn' collectie heeft) bijna alles te verkopen alleen om perse zo'n modern eagle te hebben. ikzelf niet (echt). Ik heb 't een keer gedaan, een LP custom, een strat en een amp, voor mijn zwarte custom, maar over die ruil heb ik totaal geen spijt, maar bijna alles weg te doen voor die ene gitaar, dat gaat me echt te ver.

ik ben nu wel goldie aan 't verkopen om een nieuwe Lp te betalen... rosewood back, zebrano top, piezo, synth, bareknuckle pickups, wenge/bubinga neck, snakewood toets... gewoon, een LP maken die zo belachelijk extreem zeldzaam is qua hout en combinaties dat zelfs de eigenaar van warmoth even 2 keer moet denken of het wel een logische combinatie is, om me te mailen dat 't een belachelijk plan is, maar wel haalbaar, en dat het waarschijnlijk een ultieme les paul gaat worden :D

artnaz
26 mei 2008, 00:50
Om alle gitaren weg te doen weet ik niet, maar ik ben wel eerder van kwaliteit dan kwantiteit. Maar in Orpheo's collectie kan ik me niet voorstellen wat verbeterd kan worden. De kwaliteit is zoals ik begrijp opperdetop, en het is ook nog eens helemaal custom naar eigen wensen. Enige is dat het wat minder waard is als een echte Gibson (helemaal met dezelfde specs, voorzover mogelijk).

Het heeft ook te maken met de liefde die je voor het instrument hebt. Als er opeens een Custom Strat voorbij komt die relatief goedkoop is, en dan ook nog eens botergeil is wat uiterlijk betreft, die zelfs een Warmother verrast zou ik toch echt even goed nadenken. Als hij ook nog eens hemels klinkt en speelt zou ik zo mijn gitaren verkopen om die te kunnen kopen. Maargoed, de kans van zo'n droomgitaar is natuurlijk vrij klein... :satisfie:

Maar Orpheo, ik ben nu wel heel boos!!! Waarom attendeer je me @£%&# nu pas op die Snakewood toets!?!? :angry:
http://i100.photobucket.com/albums/m1/stubhead/Snakewoodfingerboards.jpg

Die had perfect bij mijn Bloodwood neck gepast!!! :(

Ik neem trouwens aan dat je de neck + fingerboard niet bij Warmoth laat maken? Waar dan? Goed dat je die Goldflake wegdoet trouwens, dat vond ik de minste van je collectie...

Orpheo
26 mei 2008, 00:54
@artnaz:
warmoth doet geen snakewood toetsen :) daarom niet ghehe.

en zelf leveren is voor hen geen optie. Waar ik die hals ga laten maken vertel ik niet, anders gaat iedereen daarheen, en doet die dude 't niet voor t malse prijsje dat hij er nu voor mij voor vraagt.

oh ja, er komt bij mij een soort 'wave'pattern in qua inleg van heel kleine MOP dotjes.

maar ik denk dat inderdaad zo'n ruil die ik net aangaf, heel absurd zou zijn. deze instrumenten, wat ik nu heb, daar heb ik me een ongeluk naar gezocht, en klinken en spelen gewoon fantastisch (op 2 na, maar dat is op te lossen, ze klinken wel ongelooflijk goed).

blijft 't wel een feit dat ik dolgraag een rosewood LP heb :chicken:

LP_CL
26 mei 2008, 00:57
Nee. Een gitaar kan veel kosten, maar eens je de grens van 3000 overschreidt, is het het geld toch niet echt meer waard imo. Je kan immers al wat je wil vinden met een budget onder de 3000. Dus alles wat daarboven ligt is geldverspilling.

Jiboom
26 mei 2008, 00:57
@Orpheo: Hmm, toen ik je topicstart las, vroeg ik me af wat je van plan was (en of ik "medeverantwoordelijk" zou zijn, hehe). Maar het valt mee gelukkig :satisfie:

Maar om je vraag te beantwoorden: op zich denk ik dat 1 (super)gitaar best meerdere andere goede gitaren kan vervangen. Vooral vanuit het standpunt dat je niet meer op de andere speelt, en dat ze dan alleen stof staan te vangen. Ik denk alleen dat je als je die gitaren eerst moet verkopen om die dure te kunnen betalen, dat je wel 's heel erg spijt kan krijgen (hoewel niet iedereen zich die keuze financieel kan veroorloven).

In mijn geval heb ik dus ook nog niets verkocht om die ME te kunnen kopen. Wellicht verkoop ik wel wat binnenkort, maar da's pas als ik weet dat de ME een blijvertje is en ik van de betreffende andere gitaren weet dat ik ze gewoon niet meer veel ga bespelen.

Verder blijft GAS natuurlijk altijd de kop op steken, ook bij mij. Kortom, ik heb niet het idee dat ik na aanschaf van die ME klaar ben (doe mij een mooie oude PRS Custom om maar wat te noemen). Sowieso kun je met geen enkele gitaar alles het beste laten klinken. Dus het lijkt me alleen zinvol als je meerdere gitaren met dezelfde klank/functie vervangt door een betere, en niet als je een goede strat en LP vervangt door een PRS ofzo.

Orpheo
26 mei 2008, 01:09
@jiboom: tja, je verhaal is zeer steekhoudend :) ik weet alleen van mezelf dat ik weinig kan met een PRS. de warmoths die ik heb (ik heb eigenlijk alleen warmoths en een paar gibsons; allemaal geselecteerd uit een flinke groep gitaren, of compleet custombuild) zijn dusdanig dat ze een prs 'zijn' qua wiring en tone(mogelijkheden, en meer), en dat een echte strat mij niet kan verblijden.

ik weet echter ook, dat als ik mijn sg en flying V's verkoop, ik spijt ga krijgen als een gek! die gitaren klinken en spelen zo verschrikkelijk lekker, maar ze zijn ook zo verschrikkelijk lelijk! maar spijt krijgen ga ik dan zeker, als ze weg zijn. Ik heb soms zo'n zin in de sg (niet vaak) of de Vee (vaker), maar om alleen Lp's te hebben, is zonde. immers, zie 't maar zo: de sg en vee's zijn nog helemaal origineel (op wat tape en knopjes na, die knopjes op de Vee waren gewoon TE lelijk). dat zegt toch wel iets! dat ik gewoon niet eens de behoefte heb om te modden (ik vind modden geweldig!) omdat ze al compleet en af zijn...

@LP-CL:
niet helemaal waar, dat een gitaar van 3000 euro en meer verspilling is. kijk naar mijn voorbeeld. Ik wil graag een LP met die houtsoorten enzo, en met die electronica, en ook nog eens het liefst met een sustainer (past alleen niet, haha) en ook nog eens graag neckthru. Al met al is dat heel duur, en dik over de 3000E. het hout voor de hals moet langer zijn, er moet meer gezaagd en bewerkt worden, de pups en de piezo/synth zijn heel duur, etc etc. Als ik dan ook nog eens nitrolak erop ga doen, of een custominleg, dan loopt 't rap op. De gitaar zal nooit verkoopbaar zijn, of ik moet een gitarist worden met wereldbekendheid, maar toch. verspilling? ik weet 't niet. Ik combineer in die gitaar een paar dingen die ik supertof vind: mooi hout(!!!), gitaarspelen, gitaarbouw en electronica. Kan 't nog mooier?

B_2_the_a
26 mei 2008, 01:24
Kan 't nog mooier?
nee maar wel betaalbaarder

Orpheo
26 mei 2008, 01:37
nee maar wel betaalbaarder

tuurlijk, maar dan heb ik niet wat ik wil.

zie 't zo: je wilt perse een ferrari. waarom zou je dan een auto nemen die technisch wellicht beter is (honda, toyota, audi) en goedkoper is, maar niet een ferrari is. dat is voor mij de reden geweest om te sparen in een gibson. ik wilde geen epiphone, ik wilde gibson!

artnaz
26 mei 2008, 01:46
waarom zou je dan een auto nemen die technisch wellicht beter is (honda, toyota, audi) en goedkoper is, maar niet een ferrari is. dat is voor mij de reden geweest om te sparen in een gibson. ik wilde geen epiphone, ik wilde gibson!Hoezo is een Honda technisch beter dan een Ferarri? Of een Epiphone technisch beter dan een Gibson? :D

Maar we snappen je punt (dat heb ik ook)... ;)

Orpheo
26 mei 2008, 01:52
Hoezo is een Honda technisch beter dan een Ferarri? Of een Epiphone technisch beter dan een Gibson? :D

Maar we snappen je punt (dat heb ik ook)... ;)

ferrari's transmissies, koppelingen en diff's hebben de neiging niet echt solide te zijn,en ferrarimotoren zijn echt rammelbakken. V12's, 3 liter. echt, troep. honda is veel meer solide. ik heb t eigenlijk vooral over ouwe ferrari's, nieuweren ken ik niet, maar die zullen dat euvel ook wel hebben.

eazy G
26 mei 2008, 04:10
Ik zal de enige zijn denk ik maar ik zou wel 60% verkopen, sterker nog ik heb inmiddels al 60% verkocht en ben bezig nog meer te verkopen.
Ik heb vele dure en minder dure gitaren gehad, maar kwam telkens weer bij dezelfde gibson es 335 uit. Ik heb daarop de meeste van mn gitaren verkocht en ben enkel gibson es 335's gaan kopen. Ik kwam erachter dat ze allemaal verschillend qua halsprofiel zijn en daardoor speelde ik toch telkens weer enkel op mijn eerste es 335. ik ben dus bezig om precies dezelfde gitaar te kopen als mijn eerste es 335 en alles wat ik nu nog heb te verkopen.
Ik wil dus enkel twee precies dezelfde gitaren, 1 die ik ga modden en 1 die ik origineel laat.

pol
26 mei 2008, 08:25
Ik zou het niet doen, maar vind mijn Les Paul en Flying V dan ook supergitaren, zou toch niet beter klinken op iets anders of duurder.

op een bepaald moment zit je toch op het punt dat je nauwelijks beter meer kan en kan je beter stoppen met vernieuwen en je concentreren op dat wat belangrijk is : muziek maken :)

er is ook niks beter als een goeie les paul vind ik, alleen anders.

Kim Wilson
26 mei 2008, 09:07
Het ligt er een beetje aan. Als ik de collectie van Orpheo zou hebben, zou ik wel een paar uit kunnen zoeken om in te ruilen. Je hebt immers veelal LP's. Dan zou ik de minste LP's er tussenuit zoeken en die inruilen voor een supergitaar.

Als je nou allemaal verschillende gitaren zou hebben (Strat, Tele, semi-hollow, jazzbak, etc., je snapt me wel), werd de keuze al een stuk lastiger. Ik snap wel dat elke LP nét even iets anders is, maar het blijft een verschil in de marge. Allemaal verschillende gitaren betekent ook allemaal verschillende karakters, en kies dan maar eens uit welk karakter moet verdwijnen. :satisfie:

En puur persoonlijk, als ik Orph's collectie zou hebben, zou ik maximaal twee LP's houden, en de rest inruilen voor allerlei verschillende gitaren, zodat ik voor elke gelegenheid een gitaar zou hebben. Dat zou ik persoonlijk veel waardevoller vinden dan 10 LP's, hoe verschillend die ook zijn.

PGR
26 mei 2008, 09:29
Ach, het is allemaal zo persoonlijk. Sommigen vinden het leuk om een veelzijdig arsenaal aan gitaren te hebben die verschillend van karakter zijn. Anderen willen weer een meer eenzijdig groepje gitaren. Ikzelf speel niet zo vaak, maar als ik speel wil ik gewoon 1 gitaar hebben waar ik alles in vind wat ik zoek. Daarom heb ik eerst mijn 1966 Jazzmaster en 90's Les Paul Std verkocht voor twee PRS'en (een Cu22 1994 en een Cu22 2001) en toen deze weer verkocht voor 1 CU24 one-off die de unieke combinatie heeft van PRS, goede looks, met vintage PU's (245's)... En ja dat kost wat. Maar dat moet je er voor over hebben als je die unieke combi wilt. Een beetje hetzelfde als Orpheo heeft.

Ibanez666
26 mei 2008, 09:30
ferrari's transmissies, koppelingen en diff's hebben de neiging niet echt solide te zijn,en ferrarimotoren zijn echt rammelbakken. V12's, 3 liter. echt, troep. honda is veel meer solide. ik heb t eigenlijk vooral over ouwe ferrari's, nieuweren ken ik niet, maar die zullen dat euvel ook wel hebben.


ehh, dr staat hier een nieuwe 599 (350.000 euro) in de garage, maar daar rammelt niks aan en die is qua techniek 100 jaar verder dann welke Jap dan ook, bijna alles rechtstreeks uit de Formule 1. Maar ik snap je punt wel, dat als je een Ferrari wilt, je geen genoegen wilt nemen met een Jap.

Je had wat dat betreft beter de vergelijking kunnen maken tussen een Harley en een Japanse chopper.

Orpheo
26 mei 2008, 09:37
ehh, dr staat hier een nieuwe 599 (350.000 euro) in de garage, maar daar rammelt niks aan en die is qua techniek 100 jaar verder dann welke Jap dan ook, bijna alles rechtstreeks uit de Formule 1. Maar ik snap je punt wel, dat als je een Ferrari wilt, je geen genoegen wilt nemen met een Jap.

Je had wat dat betreft beter de vergelijking kunnen maken tussen een Harley en een Japanse chopper.

ok, ok, verkeerde vergelijking :chicken: ik ken vooral de wat oudere ferrari's, en die waren echt niet supergoed qua techniek. ik wilde eigenlijk lada nemen, maar tja...lada is niet echt een merk dat je echt supersupergraag wilt geloof ik :D

Dark_Tranquillity
26 mei 2008, 09:38
Alles inruilen voor 1 gitaar? En daar spijt van krijgen?

Ach zoals ik het zie: "Er is maar één manier om daar achter te komen"!

Ibanez666
26 mei 2008, 09:38
ok, ok, verkeerde vergelijking :chicken: ik ken vooral de wat oudere ferrari's, en die waren echt niet supergoed qua techniek. ik wilde eigenlijk lada nemen, maar tja...lada is niet echt een merk dat je echt supersupergraag wilt geloof ik :D


Lada's zijn weer hip hoor! ;-)

Orpheo
26 mei 2008, 09:46
Lada's zijn weer hip hoor! ;-)

:seriousf:

@kim: tja, wat LP's weg doen... mogelijk. maar welke? de gouden is mogelijk. de zwarte is m'n eerste,en die gaat niet weg, nooit. de rooie heb ik van m'n oma. de purpleflame warmoth is gemaakt naar mijn specs, evenals al die anderen. word 't wel lastig he?:D

maar even voor de duidelijkheid: het is niet dat ik nu serieus dit overweeg. het was alleen een gedachtenspelletje.

dimitri
26 mei 2008, 09:54
Ik zou het niet direct doen. Maar een gitaar van rond de 3000 euro zou ik nu ook niet direct aanschaffen. Als ik iets tegenkom wat ik graag heb spaar ik er wel voor.

Kim Wilson
26 mei 2008, 10:01
@kim: tja, wat LP's weg doen... mogelijk. maar welke? de gouden is mogelijk. de zwarte is m'n eerste,en die gaat niet weg, nooit. de rooie heb ik van m'n oma. de purpleflame warmoth is gemaakt naar mijn specs, evenals al die anderen. word 't wel lastig he?:D

maar even voor de duidelijkheid: het is niet dat ik nu serieus dit overweeg. het was alleen een gedachtenspelletje.
Ja, dat snap ik, en ik doe gezellig mee aan dat gedachtenspelletje. Heerlijk om lekker hypothetisch een ander zijn collectie om te draaien naar mijn eigen. :)

En ik snap ook wel dat je met al je LP's wel een binding hebt, maar dat je elke keer weer een LP laat samenstellen bij Warmoth, dat snap ik dan weer een stuk minder. Dat bedoelde ik met die verschillen in de marge. Ik zou dan zeggen, ik hou degene (misschien twee) die het beste uit de verf zijn gekomen, en verkoop de rest. Maar ja, dat ben ik. :)

Ibanez666
26 mei 2008, 10:01
Ik zou het niet direct doen. Maar een gitaar van rond de 3000 euro zou ik nu ook niet direct aanschaffen. Als ik iets tegenkom wat ik graag heb spaar ik er wel voor.

Ik zou het nooit doen, omdat ik er simpelweg het geld niet voor heb. Aan de andere kant merk je dat als je je best doet, je voor weinig ook hele goede gitaren kunt kopen: geduld, geluk en snel reageren op een advertentie bijvoorbeeld.

Ik denk wel dat als ik veel geld zou hebben, automatisch wat duurdere gitaren zou kopen. Aan de andere kant, de andere gitarist uit mn band speelt over een PRS van toendertijd zo'n 5000 gulden en die klinkt echt niet beter dan mijn Ibanez LP van 190 euro. En dat vindt hij zelf ook :-)

beruk
26 mei 2008, 10:08
Voor de rechter zou ik dat wel doen ja. Is een Benedetto Cremona.
http://www.lefthandedguitarists.com/images/d85d13846a49f7ac18579eba7f49a171-benedetto4.jpg

Orpheo
26 mei 2008, 10:08
Ja, dat snap ik, en ik doe gezellig mee aan dat gedachtenspelletje. Heerlijk om lekker hypothetisch een ander zijn collectie om te draaien naar mijn eigen. :)

En ik snap ook wel dat je met al je LP's wel een binding hebt, maar dat je elke keer weer een LP laat samenstellen bij Warmoth, dat snap ik dan weer een stuk minder. Dat bedoelde ik met die verschillen in de marge. Ik zou dan zeggen, ik hou degene (misschien twee) die het beste uit de verf zijn gekomen, en verkoop de rest. Maar ja, dat ben ik. :)

tuurlijk zijn de verschillen heel klein, maar de reden dat ik er 'weer' een bij neem, is omdat ik graag een gitaar heb met bijzonder hout, en over een tijdje kan dat gewoon niet meer. het hout raakt op, het is dus voor mij 'sla je slag, nu kan het nog!".

en ik ga over een tijd op kamers, dus ik wil mijn collectie zo compleet mogelijk hebben, of anders gezegd: zoveel mogelijk top-les pauls hebben, want daarna kan ik echt een hele tijd niks meer kopen...

maar tja, als je eenmaal een warmoth hebt gemaakt, weet je denk ik wel wat ik bedoel :D het is verslavend...

almarvk
26 mei 2008, 10:12
en ik ga over een tijd op kamers, dus ik wil mijn collectie zo compleet mogelijk hebben, of anders gezegd: zoveel mogelijk top-les pauls hebben, want daarna kan ik echt een hele tijd niks meer kopen...


Vorig jaar riep je nog totaal het omgekeerde ;)


Maar goed; voor 1 gitaar zou ik niet alles verkopen. Ik zou best een deel weg willen doen om een bepaalde gitaar oid aan te kunnen schaffen. Maar daar zou ik dan wel heel realistisch naar kijken. In hoeverre heb ik 'm nodig? In hoeverre is ie het waard? Hoeveel is m'n huidige collectie me waard, ook qua emotionele waarde. Etc...

bass blom
26 mei 2008, 10:13
mijn collexie stelt niet zoveel voor maar vanwege die ene :lp: zou ik het al nooit doen voor wat dan ook, hoewel, wat dan ook? :D

Kim Wilson
26 mei 2008, 10:13
tuurlijk zijn de verschillen heel klein, maar de reden dat ik er 'weer' een bij neem, is omdat ik graag een gitaar heb met bijzonder hout, en over een tijdje kan dat gewoon niet meer. het hout raakt op, het is dus voor mij 'sla je slag, nu kan het nog!".

en ik ga over een tijd op kamers, dus ik wil mijn collectie zo compleet mogelijk hebben, of anders gezegd: zoveel mogelijk top-les pauls hebben, want daarna kan ik echt een hele tijd niks meer kopen...

maar tja, als je eenmaal een warmoth hebt gemaakt, weet je denk ik wel wat ik bedoel :D het is verslavend...
Ik geloof je direct! Maar waarom zoveel mogelijk top-LP's, en waarom niet één of twee? Nu moet ik er bijzeggen dat gitaren voor mij gewoon gereedschap is. Aan één stuk gereedschap voor een bepaalde klus vind ik genoeg, maar het moet wel gewoon goed spul zijn. En zo zou ik voor elke toepassing aan één soort gitaar genoeg hebben. En ik denk dat jij meer verzamelaar bent, en dat maakt het verhaal al weer heel anders. :)

Orpheo
26 mei 2008, 10:14
Vorig jaar riep je nog totaal het omgekeerde ;)


Maar goed; voor 1 gitaar zou ik niet alles verkopen. Ik zou best een deel weg willen doen om een bepaalde gitaar oid aan te kunnen schaffen. Maar daar zou ik dan wel heel realistisch naar kijken. In hoeverre heb ik 'm nodig? In hoeverre is ie het waard? Hoeveel is m'n huidige collectie me waard, ook qua emotionele waarde. Etc...

nee, zeker niet. vorig jaar riep ik hetzelfde. ik ga over een tijdje op kamers, dus nu kan 't nog. straks niet meer.

Kim Wilson
26 mei 2008, 10:16
nee, zeker niet. vorig jaar riep ik hetzelfde. ik ga over een tijdje op kamers, dus nu kan 't nog. straks niet meer.
Ik zou haast zeggen, als je binnenkort op kamers wil, zou ik wat gaan sparen i.p.v. al je centen in gitaren stoppen. Weet je wel wat een beetje inrichten en schilderen van een huis kost? En nee, met inrichting bedoel ik dus niet wandhaken vol Les Pauls. :D

almarvk
26 mei 2008, 10:16
Vorig jaar moest zij maar wijken als jij een gitaar wilde aanschaffen. Het was jou geld en niet dat van haar ;) Dat heeft toen nogal wat posts opgeleverd als reactie ;)


En later heb je er heus wel geld voor. Je moet alleen opeens geld gaan uitgeven wat je nu niet gewend bent. Dan moet je opeens eten/drinken betalen, huur en (gemeente)belasting. Je uitgavenpatroon verandert, maar dat wil niet zeggen dat je opeens niets mee te besteden hebt.


@KW: verhuizing is prijzig en duurder dan iedereen van te voren altijd denkt. Ik kan er waarschijnlijk van dat geld ook een mooie custom kopen........

Orpheo
26 mei 2008, 10:16
Ik geloof je direct! Maar waarom zoveel mogelijk top-LP's, en waarom niet één of twee? Nu moet ik er bijzeggen dat gitaren voor mij gewoon gereedschap is. Aan één stuk gereedschap voor een bepaalde klus vind ik genoeg, maar het moet wel gewoon goed spul zijn. En zo zou ik voor elke toepassing aan één soort gitaar genoeg hebben. En ik denk dat jij meer verzamelaar bent, en dat maakt het verhaal al weer heel anders. :)

en speler! ik speel me een ongeluk. nou, het zit ook zo. ik vind het pielen aan gitaren zo leuk, haha. en ze hebben een heel eigen karakter, inderdaad. ik heb een LP met een stratty- feel, een LP met een tele-feel, een LP met een PRS-singelcut feel, en een LP met een heel eigen karakter wat niet te definieren valt. heel divers, veelzijdig, apart.

E-J
26 mei 2008, 10:17
en ik ga over een tijd op kamers, dus ik wil mijn collectie zo compleet mogelijk hebben, of anders gezegd: zoveel mogelijk top-les pauls hebben, want daarna kan ik echt een hele tijd niks meer kopen...

Kerel, heb je nog niet genoeg Les Pauls? :???:

Ik heb aan eentje genoeg. Net zoals met pedalen, ik zie soms gitaristen met meer dan 12 pedalen voor zich, terwijl ik aan eentje genoeg heb... zal wel aan mij liggen.

Orpheo
26 mei 2008, 10:18
Kerel, heb je nog niet genoeg Les Pauls? :???:

Ik heb aan eentje genoeg. Net zoals met pedalen, ik zie soms gitaristen met meer dan 12 pedalen voor zich, terwijl ik aan eentje genoeg heb... zal wel aan mij liggen.

nooit genoeg :) ik wil nog die ene rosewood LP, een witte custom, een custom met f-holes, een silverburst LP, een cherryburst LP met creme pickups, een tobaccoburst met zwarte pickups (prails), een LP junior met een prail, en dan kan er, wellicht, een eind aan komen ;) ik zie niet waarom je 12 pedalen zou willen bijvoorbeeld. ik heb er 0, en dat bevalt me prima.

duckman
26 mei 2008, 10:20
Kerel, heb je nog niet genoeg Les Pauls? :???:

Ik heb aan eentje genoeg. Net zoals met pedalen, ik zie soms gitaristen met meer dan 12 pedalen voor zich, terwijl ik aan eentje genoeg heb... zal wel aan mij liggen.

HET is nooit genoeg..nooit...:hippie:


Ik speel met de gedachte om mijn collectie uit te dunnen, heb nu 18 gitaren, maar wil dat terug brengen naar 6-8 gitaren...alleen kan ik niet kiezen welke ik weg zou doen.
Waarom? Ruimtegebrek en omdat ik wispelturig ben.

rocker_71
26 mei 2008, 10:21
Kerel, heb je nog niet genoeg Les Pauls? :???:

Ik heb aan eentje genoeg. Net zoals met pedalen, ik zie soms gitaristen met meer dan 12 pedalen voor zich, terwijl ik aan eentje genoeg heb... zal wel aan mij liggen.

Ik kan het soms ook niet meer volgen. Je kunt toch niet op allemaal spelen?? Het zal idd wel een 'verzamel-tik' zijn, zoals KW ook al zei. Komt misschien voort uit de tijd dat de mannen nog volop behaard waren en moesten jagen en verzamelen. :seriousf:

Ik vind 3000 euro voor een gitaar ook wel een beethje van de zotte (sorry). Als je nu een fulltime pro bent en in stadions/arena's speelt, maar voor thuis (op kamers), dan is dat toch wel wat overdone.

Orpheo
26 mei 2008, 10:24
Ik kan het soms ook niet meer volgen. Je kunt toch niet op allemaal spelen?? Het zal idd wel een 'verzamel-tik' zijn, zoals KW ook al zei. Komt misschien voort uit de tijd dat de mannen nog volop behaard waren en moesten jagen en verzamelen. :seriousf:

Ik vind 3000 euro voor een gitaar ook wel een beethje van de zotte (sorry). Als je nu een fulltime pro bent en in stadions/arena's speelt, maar voor thuis (op kamers), dan is dat toch wel wat overdone.

tegelijk niet nee, maar ze krijgen wel allemaal ongeveer evenveel speeltijd :) sommigen bij tijd en wijle iets meer, maar dat fluctueert.

duckman
26 mei 2008, 10:25
Ik kan het soms ook niet meer volgen. Je kunt toch niet op allemaal spelen?? Het zal idd wel een 'verzamel-tik' zijn, zoals KW ook al zei. Komt misschien voort uit de tijd dat de mannen nog volop behaard waren en moesten jagen en verzamelen. :seriousf:

Ik vind 3000 euro voor een gitaar ook wel een beethje van de zotte (sorry). Als je nu een fulltime pro bent en in stadions/arena's speelt, maar voor thuis (op kamers), dan is dat toch wel wat overdone.

Nee dat geld kun je beter besteden aan vakantie en een plasma tv, of dure design kleding, of ..(vul maar in)

Al zou ik een gitaar kopen van 3000 euro en vervolgens aan de muur te hangen, moet dat toch kunnen.Ja het is verzamelen en spelen tegelijkertijd, mooie combi toch? :rockon:

Kim Wilson
26 mei 2008, 10:26
en speler! ik speel me een ongeluk. nou, het zit ook zo. ik vind het pielen aan gitaren zo leuk, haha. en ze hebben een heel eigen karakter, inderdaad. ik heb een LP met een stratty- feel, een LP met een tele-feel, een LP met een PRS-singelcut feel, en een LP met een heel eigen karakter wat niet te definieren valt. heel divers, veelzijdig, apart.
Allemaal net-niet-gitaren dus. Het zijn geen "echte" Les Pauls, want ze hebben een bepaalde "feel". En een "feel" is nog niet "the real deal". Daarom zou ik dus niet voor allemaal Les Pauls kiezen, maar voor een goeie Strat, een goeie Tele, een goeie PRS en een goeie LP. Net zo veelzijdig, nog diverser en allemaal "echt".

Jay75
26 mei 2008, 10:29
Ik zal de enige zijn denk ik maar ik zou wel 60% verkopen, sterker nog ik heb inmiddels al 60% verkocht en ben bezig nog meer te verkopen.
Ik heb vele dure en minder dure gitaren gehad, maar kwam telkens weer bij dezelfde gibson es 335 uit. Ik heb daarop de meeste van mn gitaren verkocht en ben enkel gibson es 335's gaan kopen. Ik kwam erachter dat ze allemaal verschillend qua halsprofiel zijn en daardoor speelde ik toch telkens weer enkel op mijn eerste es 335. ik ben dus bezig om precies dezelfde gitaar te kopen als mijn eerste es 335 en alles wat ik nu nog heb te verkopen.
Ik wil dus enkel twee precies dezelfde gitaren, 1 die ik ga modden en 1 die ik origineel laat.


Dude, dan koop ik die rode van je :) Wanneer kan ik 'm komen halen?

Jay75
26 mei 2008, 10:35
Nee dat geld kun je beter besteden aan vakantie en een plasma tv, of dure design kleding, of ..(vul maar in)

Al zou ik een gitaar kopen van 3000 euro en vervolgens aan de muur te hangen, moet dat toch kunnen.Ja het is verzamelen en spelen tegelijkertijd, mooie combi toch? :rockon:


Precies, je kan het ook op de bank zetten, maar aan de muur is de rente een stuk groter denk ik, zeker als je oudere dingen koopt. Maar ik wil ook wat dingen gaan verkopen, heb teveel waar ik niet op speel, pak altijd weer mijn oude SG.

Orpheo
26 mei 2008, 10:37
Allemaal net-niet-gitaren dus. Het zijn geen "echte" Les Pauls, want ze hebben een bepaalde "feel". En een "feel" is nog niet "the real deal". Daarom zou ik dus niet voor allemaal Les Pauls kiezen, maar voor een goeie Strat, een goeie Tele, een goeie PRS en een goeie LP. Net zo veelzijdig, nog diverser en allemaal "echt".

sorry, ik verwoord me verkeerd. ze zijn absoluut les pauls, maar ik associeer die gitaren met een strat of een tele of een PRS om een of andere reden. m'n tobaccoburst bijvoorbeeld, is heel erg 'strat', alleen vanwege de coiltap, die de pups heel erg stratty doet klinken, maar er is weinig strat aan (en ik associeer 'm met strats, omdat ik tijdens de bouw ervan, heel erg veel naar los lonely boys zat te luisteren). mijn koa heeft iets 'tele' vanwege de telepup die ik erin heb zitten, maar is eignelijk weinig LP, vanwege het hout dat erin zit (maar de feel is wel heel erg LP, en de klank is een wat fellere les paul, maar daarom niet minder lekker!).

Het probleem is dat ik soms een stratsound wil, maar daarna direct een dikke LP-brul, en dat kan niet (echt) n een strat, maar beter in een les paul. ik compromiteer de stratsound dan wel, dat weet ik, maar dat is expres. liever mindere strat dan mindere LP. en ik vind gewoon de les paul qua looks 't mooist haha. ik kan meer met die looks. ik speel gewoon minder lekker op een strat. ik heb eens op een LP gespeeld met dezelfde specs als een strat: alder body (wel met maple fineer, maar das maar fineer), maple neck, rosewood toets, trem, vlakke top, en dat voelt toch meer LP aan dan strat, ondanks de echte strat-houtsoorten en de stratpups die erin zaten. liever zoiets dan een strat (dus via warmoth), maar tis maar 40 dollar duurder voor een carved top, dus tja, wat doe je dan? :D

Dekkz0r
26 mei 2008, 10:43
en ik ga over een tijd op kamers, dus ik wil mijn collectie zo compleet mogelijk hebben, of anders gezegd: zoveel mogelijk top-les pauls hebben, want daarna kan ik echt een hele tijd niks meer kopen...



Ik ben stom genoeg geweest het net andersom te doen, ben eerst op mezelf gaan wonen en daarna pas eens gaan kijken naar een vervanger voor mijn Keipertje waar ik bij mams thuis altijd op speelde :dance:


*heb echter bij mams thuis wel nog een nieuwe pc gekocht, dus dat hoeft pas over een jaartje of wat weer (gaat erg vlot)*

LP_CL
26 mei 2008, 12:20
Wat ik bedoelde is dat eens je de grens van 3000 overschreidt, je amper nog betere gitaren vindt. Anders, maar daarom niet beter. Dus imo geldverspilling.
Want voor 3000 vind je al veel gitaren met ebben toets, neckthru hals, body uit topkwaliteit-hout, goede pickups, goede brug/trem, goede pots, deftige nut, goede tuners en dit alles heel mooi afgewerkt (met eventueel mooi flame- of quilttopje).
BETER vind je niet. Alleen wel duurder, of extravaganter, of zeldzamer.

E-J
26 mei 2008, 12:23
Orpheo,

Thuis spelen is natuurlijk anders, je kunt elke gitaar pakken die je maar wilt. Maar stel, je hebt een optreden. Wat dan? Dan heb je aan 2 of 3 gitaren echt wel genoeg...

Orpheo
26 mei 2008, 12:31
Orpheo,

Thuis spelen is natuurlijk anders, je kunt elke gitaar pakken die je maar wilt. Maar stel, je hebt een optreden. Wat dan? Dan heb je aan 2 of 3 gitaren echt wel genoeg...

dan neem ik gitaren mee die waar ik die dag het prettigst op speel. Veelal dus de paarse burst of de paarse quilt (of beiden), aangevuld met (afhankelijk van de setlist) de flying Vee, SG, of de akkerman, of de ace. vaak 2 les pauls en 1 'andere' gitaar. maar dat zijn de main-gitaren. ik heb 1 backup mee vaak, en dat is eigenlijk altijd wel weer een LP die veelzijdig genoeg is om de andere gitaren te 'backuppen' of als stand-alone gitaartje zeg maar. ach, veel gitaren hebben is echt een ramp joh. welke gitaar neem ik mee...

:roll:

Kim Wilson
26 mei 2008, 12:32
Nou idd, het lijkt mij maar niks. :D

Lexvandoef
26 mei 2008, 12:34
dan neem ik gitaren mee die waar ik die dag het prettigst op speel. Veelal dus de paarse burst of de paarse quilt (of beiden), aangevuld met (afhankelijk van de setlist) de flying Vee, SG, of de akkerman, of de ace. vaak 2 les pauls en 1 'andere' gitaar. maar dat zijn de main-gitaren. ik heb 1 backup mee vaak, en dat is eigenlijk altijd wel weer een LP die veelzijdig genoeg is om de andere gitaren te 'backuppen' of als stand-alone gitaartje zeg maar. ach, veel gitaren hebben is echt een ramp joh. welke gitaar neem ik mee...

:roll:

Neem je dan ook nog een versterker mee en hoe vaak treed je op?
Ik zou er niet aan moeten denken elke keer zo veel gitaren mee te nemen, veels te veel sjouwen :hippie:, en dan gaan mijn bandgenoten niet al te subtiel hinten dat ik te veel onnodige shit mee neem :seriousf:

Orpheo
26 mei 2008, 12:35
Wat ik bedoelde is dat eens je de grens van 3000 overschreidt, je amper nog betere gitaren vindt. Anders, maar daarom niet beter. Dus imo geldverspilling.
Want voor 3000 vind je al veel gitaren met ebben toets, neckthru hals, body uit topkwaliteit-hout, goede pickups, goede brug/trem, goede pots, deftige nut, goede tuners en dit alles heel mooi afgewerkt (met eventueel mooi flame- of quilttopje).
BETER vind je niet. Alleen wel duurder, of extravaganter, of zeldzamer.

voor wat IK wil, zit ik inderdaad rond de 3000E

body: 1200E (incl. lak)(RW back, zebrano top)
hals: 800E (wenge/bubinga lam met snakewood toets)
tuners:80E (sperzels)
pickups: 450E (2x bareknuckles, 1x prails)
brug:140E (hipshot)
piezo+synth: 300E
pots+switches:130E
totaal: 3100

het kan allicht goedkoper, dan zit ik op 2000E (vanwege body+hals). dan betaal ik liever 1000E meer voor een waanzinnige customgitaar die echt helemaal te gek is, dan 2000 voor iets dat supergoed is, maar redelijk gewoontjes...

Lexvandoef
26 mei 2008, 12:37
voor wat IK wil, zit ik inderdaad rond de 3000E

body: 1200E (incl. lak)(RW back, zebrano top)
hals: 800E (wenge/bubinga lam met snakewood toets)
tuners:80E (sperzels)
pickups: 450E (2x bareknuckles, 1x prails)
brug:140E (hipshot)
piezo+synth: 300E
pots+switches:130E
totaal: 3100

het kan allicht goedkoper, dan zit ik op 2000E (vanwege body+hals). dan betaal ik liever 1000E meer voor een waanzinnige customgitaar die echt helemaal te gek is, dan 2000 voor iets dat supergoed is, maar redelijk gewoontjes...

Wow, mijn 3 main gitaren kosten per stuk minder dan je body, je neck en je pickups :seriousf:

Orpheo
26 mei 2008, 12:38
Neem je dan ook nog een versterker mee en hoe vaak treed je op?
Ik zou er niet aan moeten denken elke keer zo veel gitaren mee te nemen, veels te veel sjouwen :hippie:, en dan gaan mijn bandgenoten niet al te subtiel hinten dat ik te veel onnodige shit mee neem :seriousf:

versterker kan in m'n rugtas :D zoveel optreden doe ik niet (meer, helaas...), maar als ik eenmaal weer veel ga optreden, ga ik een case in elkaar knutselen waar 2 gitaren in kunnen (dus ook een in de deksel zeg maar). dan is 't 2 koffertjes mee en een rugtas. m'n cab natuurlijk ook (maar vaak staat er al wel een cab), maar mijn eigen cab is maar een 112'je, dus dat is ook de moeite niet.

maar als ik cht moet knibbelen, dan kan ik 't makkelijk af met 2.

Lexvandoef
26 mei 2008, 12:43
versterker kan in m'n rugtas :D zoveel optreden doe ik niet (meer, helaas...), maar als ik eenmaal weer veel ga optreden, ga ik een case in elkaar knutselen waar 2 gitaren in kunnen (dus ook een in de deksel zeg maar). dan is 't 2 koffertjes mee en een rugtas. m'n cab natuurlijk ook (maar vaak staat er al wel een cab), maar mijn eigen cab is maar een 112'je, dus dat is ook de moeite niet.

maar als ik cht moet knibbelen, dan kan ik 't makkelijk af met 2.

Ah oke, je amp kan je op je rug mee nemen dat scheelt wel idd :seriousf:

Dark_Tranquillity
26 mei 2008, 12:44
Het is wel gaaf, al die gitaren. Maar allemaal dezelfde niet, vind ik. Ik zou er wat verkopen, en voor die super LP van je gaan!

Verder kwa optreden, wat een lading gitaren neem je dan mee! Met, wat kwalitatief betrefd, jou gitaren zou je het ook met 1 moeten kunnen, hooguit 2 als er een snaartje breekt ;)

Pepe
26 mei 2008, 12:46
voor wat IK wil, zit ik inderdaad rond de 3000E

body: 1200E (incl. lak)(RW back, zebrano top)
hals: 800E (wenge/bubinga lam met snakewood toets)
tuners:80E (sperzels)
pickups: 450E (2x bareknuckles, 1x prails)
brug:140E (hipshot)
piezo+synth: 300E
pots+switches:130E
totaal: 3100
.

.. en dan heb je een geschroefde LP die op dag 1 al gelijk 2000 minder waard is geworden. Het zou niet mijn keus zijn, je kan het je niet meer veroorloven dat die gitaar een keertje uit de gratie valt.

Maar ik snap dat part of the fun ermee bezig zijn is. Ik koop voornamelijk gitaren in de tijd dat ik niet veel gigs omhanden heb, in real life wil je gewoon een ding hebben dat werkt, zoiets als een zebrano top wordt dan een futiel ding.
Je krijgt een ander beeld over gitaren als je elke week op een podium staat.

artnaz
26 mei 2008, 12:48
Dat zijn ook wel verschrikkelijke dure pickups! :o Die neck zal best, maar hoezo is die body zo duur?

http://www.warmoth.com/showcase/sc_guitar_bodies.cfm?type=guitar&start=1&itemNumber=LPCP156&menuItem=4&subMenuItem=0&subMenuItem2=0&bodyWood_filter=20,21,22,23,64,67

Nog geen 800 euro met belasting. Wat top betreft zal het niet veel uitmaken, toch?

episua
26 mei 2008, 12:49
Op zich wel een herkenbaar verhaal. Heb een tijdje 12 electrische gitaren gehad, waarvan heel veel middenklassers. Allemaal heel leuk om naar te kijken, maar tegenwoordig ben ik al lang blij als ik de tijd vind om even een uurtje thuis te kunnen spelen. Daarnaast stond ik bijna weekelijks mezelf een half uur lang af te vragen welke gitaren ik nou zou meenemen. Vervolgens neem je er eigenlijk toch altijd dezelfde 2 / 3 met je mee.
Kortom, de knoop doorgehakt, ongeveer de helft verkocht en daarvan mijn droomgitaar en droomversterker van gekocht.

(oh ja, verhuizen is inderdaad ook heel duur. Had er 2 dure gibsons voor kunnen kopen)

Orpheo
26 mei 2008, 12:54
.. en dan heb je een geschroefde LP die op dag 1 al gelijk 2000 minder waard is geworden. Het zou niet mijn keus zijn, je kan het je niet meer veroorloven dat die gitaar een keertje uit de gratie valt.

Maar ik snap dat part of the fun ermee bezig zijn is. Ik koop voornamelijk gitaren in de tijd dat ik niet veel gigs omhanden heb, in real life wil je gewoon een ding hebben dat werkt, zoiets als een zebrano top wordt dan een futiel ding.
Je krijgt een ander beeld over gitaren als je elke week op een podium staat.

allicht wil je iets dat werkt, dat wil ik zelf ook. ik heb gemerkt dat superlastige wiring alleen maar kapot gaat (en kom daarom altijd wel weer terug op dezelfde, standaard LP wiring). maar wat er futiel is aan een zebranotop zie ik niet. Het is gewoon hout ala esdoorn, en rosewood is net als mahonie, dus je krijgt een gitaar die lijkt qua sound op een LP, maar toch iets meer midrange grind heeft.

het is gewoon dat ik 't gaaf vind om bijzonder hout in een gitaar te hebben, en tot nu toe heeft iedere warmoth beter uitgepakt dan ik had durven hopen, en zijn 't gitaren die totaal niet op de nominatie staan om weg te gaan. eerder juist de gitaren die gewoon zo uit 't rek komen. Op t warmothforum merk ik 't ook. de gasten die aan warmoth'en zijn begonnen (om 't maar zo te noemen) verkopen hun standaard gitaren, en nemen alleen warmoth's, of heel soms een stock-gitaar, omdat daar een bijzondere band mee is of iets dergelijks. Hoe meer ik speel, hoe meer ik juist warmoth's pak, en ik mezelf 'dwing' om de gibsons te pakken, om ze bestaansrecht in mijn collectie te geven.

deze zomer ga ik op vakantie, en ik neem zeker wel een LP'tje mee om daar te kunnen spelen en jammen, en dat word de paarse quilt. veelzijdigheid tot en met, en een pure, directe sound, te gek. ik kan 't heus wel hoor, het af met 1 gitaar, maar waarom? ik ga toch ook niet iedere dag alleen maar biefstuk eten..

Orpheo
26 mei 2008, 12:57
Dat zijn ook wel verschrikkelijke dure pickups! :o Die neck zal best, maar hoezo is die body zo duur?

http://www.warmoth.com/showcase/sc_guitar_bodies.cfm?type=guitar&start=1&itemNumber=LPCP156&menuItem=4&subMenuItem=0&subMenuItem2=0&bodyWood_filter=20,21,22,23,64,67

Nog geen 800 euro met belasting. Wat top betreft zal het niet veel uitmaken, toch?

als ik een padouk top zou nemen, zou 't me echt veelminder kosten. ongeveer 530 euro met belasting. ik wil graag zebrano, omdat dat mooier is omdat ik graag een tobaccoburst heb. een padouk top spreekt me echter ook aan, vanwege prijs, en omdat ik dan de hele gitaar niet hoef te lakken (hooguit wat olie).

de zebrano is heel duur, omdat het zeldzaam is (per kuub de prijs van braz. rosewood!), en omdat Kent de top zelf moet verzagen en frezen, omdat ze geen kant-en-klare billits hebben van zebrano voor de juiste dikte, omdat er weinig vraag naar is, en 't word handwerk, vandaar. de meeste houtsoorten hebben ze wel op voorraad, maar zebrano dus niet (echt).

ik wil ook perse BKP's, omdat ik die de beste pups vind die er bestaan (en omdat Tim voor mij heel precies de pups kan tweaken bij 't winden). de wiring word dan dus ook dodelijk eenvoudig. alleen volume en tone, en split, meer niet.

Dark_Tranquillity
26 mei 2008, 13:13
Kwa prijs vind ik de Warmoths zo gek nog lang niet, als ze helemaal je ding zijn. Custom Jacksons zijn immers nog duurder. Maar het prijs verval zal van een Jackson minder zijn lijkt me, want een Warmoth is in principe gewoon niets meer waard na aanschaf?

Orpheo
26 mei 2008, 13:17
Kwa prijs vind ik de Warmoths zo gek nog lang niet, als ze helemaal je ding zijn. Custom Jacksons zijn immers nog duurder. Maar het prijs verval zal van een Jackson minder zijn lijkt me, want een Warmoth is in principe gewoon niets meer waard na aanschaf?

moah, dat niet denk ik. Onder kenners en liefhebbers is 't zeker populair. kijk naar wat die dingen doen op ebay. tuurlijk verlies je veel, maar dat doe je altijd. Ik bouw(de) mijn Lp's echter met het idee ze niet weg te doen. zoals bekend knutsel ik veel aan gitaren, en ik had het idee: als ik nu in het begin al een gitaar in elkaar knutsel, helemaal naar mijn smaak (tuners, pups, pots, etc etc) hoef ik niet meer eraan te knutselen, en dat klopt heel aardig. Mijn collectie is nu klaar qua bedraden en modificaties. het enige dat ik bij tijd en wijlen doe is de bedrading doorlopen op ruis en brom en knarsen, en dat is dan even oplossen, maar dat was eigenlijk met maar 1 gitaar, en die heb ik gewoon slecht geaard. effe opnieuw bedraden (aarde alleen) en klaar.


het enige jammere aan warmoth is dat je niet neckthru hebt, maar goed, als je een warmoth-versie van de phil collen sig wilt ben je echt goedkoper uit.

mahonie (of korina) body met koa top en lak: 450E
maple/maple hals, AAA flame met olie:300E
pickups: 140 (2x dimarzio)
sustainer: 180
brug: 130
pots en switches: 70
tuners:30 (gotoh non-locking)
totaal: 1300.

en dan durf ik te wedden dat deze gitaar even goed is, zo niet beter dan de jackson-versie. iemand op t warmothforum heeft een phil collen verkocht omdat 'ie een warmoth heeft die beter is.

je kan 't zo gek niet maken daar. vanaf het (prijs)niveau van een mexicaanse strat tot die van de duurste gibson-customshop (nou ja...dat net niet, heel veel duurder dan wat ik doe kan eigenlijk niet aldaar).

minas
26 mei 2008, 13:19
Ben er benieuwd hoe die gaat worden Orpheo. Vond je andere Warmoths ook al super qua looks en sound!!

artnaz
26 mei 2008, 13:19
als ik een padouk top zou nemen, zou 't me echt veelminder kosten. ongeveer 530 euro met belasting. ik wil graag zebrano, omdat dat mooier is omdat ik graag een tobaccoburst heb. een padouk top spreekt me echter ook aan, vanwege prijs, en omdat ik dan de hele gitaar niet hoef te lakken (hooguit wat olie).

de zebrano is heel duur, omdat het zeldzaam is (per kuub de prijs van braz. rosewood!), en omdat Kent de top zelf moet verzagen en frezen, omdat ze geen kant-en-klare billits hebben van zebrano voor de juiste dikte, omdat er weinig vraag naar is, en 't word handwerk, vandaar. de meeste houtsoorten hebben ze wel op voorraad, maar zebrano dus niet (echt).

ik wil ook perse BKP's, omdat ik die de beste pups vind die er bestaan (en omdat Tim voor mij heel precies de pups kan tweaken bij 't winden). de wiring word dan dus ook dodelijk eenvoudig. alleen volume en tone, en split, meer niet.Ah, ok. Dus Warmoth wil best wat houtsoorten bestellen die ze normaliter niet hebben, en ermee werken? Of is dat omdat jij klant no.1 bent? :D

Dark_Tranquillity
26 mei 2008, 13:22
moah, dat niet denk ik. Onder kenners en liefhebbers is 't zeker populair. kijk naar wat die dingen doen op ebay. tuurlijk verlies je veel, maar dat doe je altijd.

Ik heb eigenlijk geen idee wat ze doen, maar voor een gitaar die in eerste instantie naar jou wens gebouwd is, zul je toch in heel specifieke kringen moeten zoeken om een koper te vinden?

Orpheo
26 mei 2008, 13:27
Ah, ok. Dus Warmoth wil best wat houtsoorten bestellen die ze normaliter niet hebben, en ermee werken? Of is dat omdat jij klant no.1 bent? :D

nee ze hebben wel 't hout, maar dan gewoon in grove blokken. het moet op maat gezaagd worden, gevlakt, etc etc, en dat doen ze dan dus. je kan echt alleen maar dat nemen, wat ze aanbieden op de site.

@dark tranquillity:

de prijzen op ebay zijn ongeveer de kostprijzen voor de gitaar als je ze nieuw zou kopen. soms met wat verlies, hooguit 30% geloof ik, maar dat is wel standaard geloof ik, altijd wel op de 2ehands markt. en tuurlijk moet je zoeken in specifieke kringen. warmoth-forum, ebay, speciale markten in de USA...


@minas: ik ben ook benieuwd :) ik denk wel dat 't een super-gitaar gaat worden, kijkend naar de specs enzo.

fred dons
26 mei 2008, 13:28
de zebrano is heel duur, omdat het zeldzaam is (per kuub de prijs van braz. rosewood!), en omdat Kent de top zelf moet verzagen en frezen, omdat ze geen kant-en-klare billits hebben van zebrano voor de juiste dikte, omdat er weinig vraag naar is, en 't word handwerk, vandaar. de meeste houtsoorten hebben ze wel op voorraad, maar zebrano dus niet echt).
Zebrano is op zich niet zo duur hoor, tis alleen relatief zeldzaam in de gitaar bouw omdat er gewoon te weinig vraag naar is en niemand het daarom op voorraad heeft, daarom als je het zou moeten bestellen ben je weer veel geld kwijt vanwege minimumbestellingen en vervoer etc maar op zich is het dus niet zo duur
(ik werk veel samen met Marcus van Engelen en die heeft volop zebrano en dik genoeg voor lp topjes)

Orpheo
26 mei 2008, 13:34
Zebrano is op zich niet zo duur hoor, tis alleen relatief zeldzaam in de gitaar bouw omdat er gewoon te weinig vraag naar is en niemand het daarom op voorraad heeft, daarom als je het zou moeten bestellen ben je weer veel geld kwijt vanwege minimumbestellingen en vervoer etc maar op zich is het dus niet zo duur
(ik werk veel samen met Marcus van Engelen en die heeft volop zebrano en dik genoeg voor lp topjes)

hmm dan heb ik verkeerde info gekregen :D

Fred, ik mail je even nog met wat vraagjes :)

eazy G
26 mei 2008, 15:24
Dude, dan koop ik die rode van je :) Wanneer kan ik 'm komen halen?

Fijn ding man die rode, die is voor jou.

Tristan
26 mei 2008, 16:36
Tsja, ik weet het niet man, ik haat PRS gitaren dus daarvoor zou ik een redelijke Squier nog niet de deur uit doen, maar om je vraag te beantwoorden:
Ik ben geen gitaarverzamelaar, liever weinig gitaren dan veel en al helemaal niet veel van hetzelfde type...
Zo heb ik nu mijn Stratje (echt een schatje) en in het verleden heb ik wel gedacht dat ik er dan Custom Shop bij zou moeten hebben voor het rauwere werk, maar ik merk dat ze gewoon perfect bij me past, dus zo gauw zal ik niet nog een andere Strat kopen denk ik...
Ik zou wel heel graag een Custom Shop NoCaster willen en dat zou dan ook de eerste gitaar zijn die ik zou kopen als ik geld had...
Mijn ES335 gaat ook niet weg, alleen omdat ik zo'n gitaar nooit meer zou kunnen kopen, zo duur als ze zijn tegenwoordig en het is een goede gitaar waar ik erg gehecht aan ben geraakt...
Dan alleen nog mijn Patrick Koopman Strat, daar speel ik vrij weinig op en die zou ik dus best wel willen verkopen, maar ja, zie maar eens iemand te vinden voor een linkshandige handgebouwde Custom Strat...

Mijn ultieme collectie zou ongeveer zoiets zijn:
Fender 50th Anniversary Strat Lefty (heb ik nu)
Gibson ES335 Dot Reissue Lefty (heb ik nu)
Fender Custom Shop '51 NoCaster Relic Lefty
Gibson Custom Shop 1960 Les Paul Special Lefty or 1956 Goldtop Lefty
Fender Custom Shop '56 Strat Relic Lefty
Gibson Custom Shop 1958 Les Paul Standard Lefty or 1957 Goldtop Lefty
Fender Custom Shop Tele, Alder body, Maple Neck (bolt-on), TV Jones (Gretsch) pickups

Jay75
26 mei 2008, 17:27
Fijn ding man die rode, die is voor jou.

Hehe, ja man, ik kom 'm morgen of woensdag wel halen dude! ;)
Lang niet gezien trouwens!