PDA

View Full Version : Alweer een nieuwe: PRS Modern Eagle



Jiboom
25 mei 2008, 20:25
Nauwelijks bekomen van mijn vorige aankoop (PRS SCT) kwam er een gitaar op mijn pad die ik te mooi vond om te laten lopen, een PRS Modern Eagle. Aangezien PRS sinds begin dit jaar gestopt is met het aannemen van bestellingen voor dit model, zijn ze steeds moeilijker verkrijbaar en is er minder keuze. Ik had op zich al langer interesse, en toen kwam deze langs die aan veel van mijn gewenste specs voldeed (doublecut model, trem, mooie kleur).

Alleen de top was ik nog niet direct enthousiast over (voor een ME althans) en de klank moest ik nog maar afwachten (er zijn niet echt plekken in Nederland waar je er 's ff 5 achter elkaar kunt proberen). De matte afwerking ziet er best wel classy uit in combinatie met de hardware. Geen "Private Stock kerstboom", maar gewoon erg stijlvol. De gitaar is overigens gloednieuw en onbespeeld, aangezien de vorige eigenaar 'm als investering had gekocht. Maar ik ga natuurlijk gewoon lekker spelen.

Toen ik haar voor het eerst in mijn handen had, was ik meteen verkocht. Ze speelt heerlijk met haar rosewood hals en de klank was ook meteen geweldig (zelfs op een Line6 bak). Lekkere heldere "twang" die er bij een standaard mahonie hals niet in zit. Ze reageert echt geweldig dynamisch op alle variaties in mijn aanslag en de klankmogelijkheden met volumeknop regelen en elementen schakelen (incl. push/pull coiltap) zijn ook erg aangenaam... Op mijn eigen versterker (Koch MultiTone) moest ik wel flink aan de knoppen zitten, vooral bij de scheurstandjes. Het karakter is toch wel wat anders dan mijn SCT. Maar ik moet nog meer spelen om alle mogelijkheden te ontdekken.

Hier de verplichte foto's:

http://i47.photobucket.com/albums/f180/EngineOfCreation/Guitars/PRS_ME_009.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f180/EngineOfCreation/Guitars/PRS_ME_002.jpg

http://i47.photobucket.com/albums/f180/EngineOfCreation/Guitars/PRS_ME_007.jpg

pueblo
25 mei 2008, 20:29
prachtige gitaar, gefeliciteerd met je aankoop, alleen...
ik wil em wel horen

Wicked Willy
25 mei 2008, 20:55
Lekker hoorrrrr, ziet er prachtig uit. Klinkt vast ook super.......maar moet je een rib uit je lijf hebben gekost. Speel ze!

guitartub
25 mei 2008, 21:05
Schitterend mooi, ziet eruit als een droom, veel plezier ermee!!

new deep
25 mei 2008, 21:08
Mooi exemplaar!

zeiler
25 mei 2008, 21:41
superhandige en mooie gitaar :)

erg handig dat de toggle tussen de pickups achter de slag-plekken ligt...
(als ik sla sla ik regelmatig de toggle een standje verder :()...

ech teen supervette gitaar!!!

gefeliciteerd!!!

vulvasonic
25 mei 2008, 21:46
Zeer zeker niet vies. :)

classicrooock
25 mei 2008, 21:53
:chicken: zeer moooiiii.maar wat heb je er voor moeten neertellen?

Bl44t44p
25 mei 2008, 22:07
Dude :| Dat is sick haha!!! Waanzinnig mooi ding man. Echt te gek.

Harm
25 mei 2008, 22:19
Supermooi!!!

Ik ben al een jaartje of wat aan het loeren op een Single cut model van de Modern Eagle!!

Ontzettend veel speelplezier!!! :)

Harm

prs
25 mei 2008, 23:37
Goeiedag heej! Dat is pas een echte...!

Echt supercool!
Ik ben erg benieuwd hoe jij de RP pickups vind klinken. Kun je het wat uitgebreider beschrijven?

Jiboom
25 mei 2008, 23:59
Dank voor de reacties :)


Goeiedag heej! Dat is pas een echte...!

Echt supercool!
Ik ben erg benieuwd hoe jij de RP pickups vind klinken. Kun je het wat uitgebreider beschrijven?


Tja, over echte gesproken.. ik ben nog steeds jaloers op je Custom '86 VY hoor :stop:
Zoiets wil ik ook ooit nog 's (of een '85-er/signature/artist1 in VY)

Wat betreft de klank, moet je nog even geduld hebben. Ik heb er nog maar weinig op gespeeld (heb 'm sinds afgelopen donderdag) en ben nog niet in de gelegenheid geweest om er .010 setje op te zetten (die .009 klinkt wat dun, en vind ik eigenlijk niet kunnen). Ik zal hier binnenkort een update geven.

Orpheo
26 mei 2008, 00:20
pff mooi ding man :) echt niet verkeerd!

wiegersma
26 mei 2008, 08:03
Afgezien dat ie er hartstikke goed uitziet, vraag ik me af of de klank de prijs ook waard is? En durf je de gitaar wel te gebruiken?
Er staan op marktplaats gitaren van 5000+, die zou ik (bijna) niet durven kopen, alleen als een eventuele investering, maar niet als speelobject.

robostrat
26 mei 2008, 08:08
pracht van een aks, zelf ben ik niet van de gouden hardware..
maar de two tone vind ik erg mooi ! gefeliciteerd

almarvk
26 mei 2008, 08:13
Classy kleurtje!

Jiboom
26 mei 2008, 09:37
Afgezien dat ie er hartstikke goed uitziet, vraag ik me af of de klank de prijs ook waard is? En durf je de gitaar wel te gebruiken?
Er staan op marktplaats gitaren van 5000+, die zou ik (bijna) niet durven kopen, alleen als een eventuele investering, maar niet als speelobject.

Tja, is ie 't waard? Nuchter bekeken niet, zou ik zeggen. Ze is ongeveer net zo duur als twee andere (al niet bepaald goedkope) PRS-en, die ook al erg goed zijn. Daarentegen is voor mij de Modern Eagle een van de meest ultieme gitaren die ik ken (en die er ooit zullen zijn, durf ik gerust te zeggen): fantastisch gebouwd met de beste materialen, bedoeld om zo goed mogelijk te klinken (en niet alleen als museumstuk te dienen). Of de klank zoveel beter is, ben ik nog niet uit. Maar goed klinken doet ze in ieder geval!

Dus om je volgende vraag te beantwoorden: ja, ik durf er wel op te spelen. Sterker nog, da's toch reden nr. 1 om 'r te willen kopen. Dat daarbij de waarde wat terugloopt neem ik voor lief. Uiteraard ben ik er wel voorzichtig mee en ben ik (op dit moment althans) niet geneigd om 'm naar een optreden in een of andere vage kroeg mee te nemen. Dat laatste zou je al zo vervelend kunnen vinden (dat je 'r niet overal mee naar toe kan/wil nemen) dat het je tegen gaat staan. Maar ik speel toch vooral thuis, dus voor mij is het geen probleem.

Rewind
26 mei 2008, 14:04
WOW...:nervous:

....

Dekkz0r
26 mei 2008, 15:18
damn, die gozer heeft gewoon mijn droomgitaar :nervous: (ander kleurtje alleen)

Gefeliciteerd met je aankoop iig :cheerup: Wat een prachtgitaar

Riky
26 mei 2008, 15:28
hele toffe gitaar!! Ziet er super mooi uit!

Super veel plezier er mee:)

leif
3 juni 2008, 20:33
gefeliciteerd :cheerup:

richwoodplayer
3 juni 2008, 20:34
wauw!
vind m prachtig!
vooral de houtskleur van de nek! :hippie:

leif
3 juni 2008, 20:43
wauw!
vind m prachtig!
vooral de houtskleur van de nek! :hippie:
Dat noemt men rosewood :seriousf:

richwoodplayer
3 juni 2008, 20:45
Dat noemt men rosewood :seriousf:

lol, geen verstand van houtsoorten, vandaar RICHwood (wood= hout in engels:p)

allochthomas
3 juni 2008, 21:08
lol, geen verstand van houtsoorten, vandaar RICHwood (wood= hout in engels:p)no shit sherlock

leif
3 juni 2008, 21:15
lol, geen verstand van houtsoorten, vandaar RICHwood (wood= hout in engels:p)
Geeft niet. :hippie:

imlikeajungle
3 juni 2008, 21:31
Ik ben het met je eens dat de top geen ME waard is... Maar ik zie zelden écht goeie tops passeren in de Benelux. In ieder geval: van harte gefeliciteerd! Zal wel een prachtgitaartje zijn!

ErikE
3 juni 2008, 21:51
Aangezien hij in de Dijkman-folder voor 6999,- staat mag ik dat wel hopen ja! :o