PDA

View Full Version : Backbox effect op sustain & geluid



crapton
25 mei 2008, 17:41
Ik overweeg een Backbox te proberen (zo'n ding om je Strat tremolo wat strakker te kunnen zetten).

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar (behalve 1 persoon) vond geen duidelijke meningen of dit ding invloed heeft op sustain & geluid.

Omdat het sustainblok tegen die Backbox wordt gedrukt stel ik mij voor dat die meer gedempt wordt dan tevoren (ivm veer constructie) - dus minder sustain & ander geluid? Of door die druk juist meer sustain?

Wie heeft ervaring mee en kan er wat over zeggen?



(overigens heb ik ergens gelezen over een gast die verschillende sustainblocks heeft geprobeerd (alu, staal, messing, verschillende afmetingen) en hij kon t verschil niet horen... - dan zou een Backbox ook niet moeten uitmaken)

Rinze
25 mei 2008, 17:43
Euhh, het heet een Black Box. Misschien dat je daarom niks vond...

crapton
25 mei 2008, 17:50
Euhh, het heet een Black Box. Misschien dat je daarom niks vond...

Jij bent snel...

Zoek maar eens op Backbox... Blackbox is de versie van Rockinger (naar t schijnt - hetzelfde ding).

Randy
25 mei 2008, 17:53
Is een b(l)ackbox niet hetzelfde als een tremsetter?

G.G.
25 mei 2008, 18:19
Probeer de zoekfunctie eens op B(l)ackbox (http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=2011997) is echt al een paar keer voorbij gekomen.

Rinze
25 mei 2008, 19:04
Jij bent snel...

Zoek maar eens op Backbox... Blackbox is de versie van Rockinger (naar t schijnt - hetzelfde ding).

Aha, ik bedoelde die van Rockinger inderdaad, dacht eignelijk dat zij hem hadden uitgevonden.