PDA

View Full Version : Vraagje AC15 spelers (en de rest mag natuurlijk ook eens kijken :D)



humbucker
25 mei 2008, 15:59
hallo,

ik speel over een Vox AC15 en nu zou ik graag een tubescreamer daarvoor zetten, om net dat tikkeltje extra scheur te hebben. Nu zou ik graag weten met welke pedalen de andere AC15 spelers spelen. Het pedaal moet eigelijk zo transperant mogelijk zijn zodat het karakter en de voicing van de versterker niet verloren gaan. Daarnaast ben ik eigenlijk een ongelofelijke leek op pedalen gebied. Maar ik heb al gekeken naar de Ibanez ts9 en ts808, maar heb er geen enkele ervaring mee dus zou graag die van jullie hebben. Budget ligt ongeveer rond de 120 €, maar dit kan nog naar boven opschuiven indien nodig.

bedankt!

ps. heb in de search niet gevonden wat ik zocht...

Dirk_Hendrik
25 mei 2008, 16:07
Een TS voor een AC15 gaat best lukken maar een TS en "transparantie" is nou niet echt synoniem.

humbucker
25 mei 2008, 16:11
Een TS voor een AC15 gaat best lukken maar een TS en "transparantie" is nou niet echt synoniem.

ja misschien is transperant slecht uitgedrukt. Ik bedoel gewoon dat hierdoor niet heel het karakter van de amp verloren gaat wanneer je de pedaal aan stampt. Dat je dus de typische toon van een AC15 blijft herkennen.

edit: Zijn er nog andere goeie tubescreamers naast die van Ibanez, kwestie van eens te kunnen vergelijken ?

the sure thing
25 mei 2008, 16:11
Ik heb jaren op een AC30 gespeeld: de fulltone Fulldrive is een transparante veelzijdige overdrivepedaal. 2ehands voor iets meer dan EUR 120 (je zal op 130 of 140 uit moeten kunnen komen, er worden er veel aangeboden) en dat is voor mij een supercombinatie geweest. De fulltone kleurt niet (op het "koude" af).

JelmerOnGuitar
25 mei 2008, 17:12
Ik heb jaren op een AC30 gespeeld: de fulltone Fulldrive is een transparante veelzijdige overdrivepedaal. 2ehands voor iets meer dan EUR 120 (je zal op 130 of 140 uit moeten kunnen komen, er worden er veel aangeboden) en dat is voor mij een supercombinatie geweest. De fulltone kleurt niet (op het "koude" af).
+1!
De fulltone fulldrive geeft je hoogstwaarschijnlijk de tone die jij wil! Bovendien heb je op de fulldrive 2 ook nog een boost op het pedaal zitten. Erg handig! Mooi pedaal!

Andere ervaringen: Een vriend van me waarmee ik geregeld speel kwam eens aanzetten met een behringer Distortion/Overdrive-pedaal (de OD-100 volgens mij) voor zijn AC-15...

NIET DOEN! Als je een beetje geld hebt zou ik nooit zo'n pedaal kopen.. Deze verneukt je AC-geluid dik... De prijs lijkt aantrekkelijk, maar ik vind het bagger.

E-J
25 mei 2008, 20:44
Koop gewoon even op Marktplaats een Digitech Bad Monkey voor 25 euro. Prima pedaal (doet niet voor Ibanez Tubescreamers onder) en je kan voor dat weinige geld kijken of het wat voor je is.

Mijn Hughes & Kettner Statesman is qua klank (en buizen) behoorlijk Vox achtig en een Tubescreamer op het overdrivekanaal is gewoon heerlijk!

hubert
25 mei 2008, 21:56
ik gebruik zelf de toadworks leo jr en de hotcake in combi met de ac15.
erg blij mee.

MarkV
25 mei 2008, 22:43
Waar ben je eigenlijk naar op zoek? Ik vind tubescreamers geweldig (zeker de Fulltone die je in FM (Flat mids) kan zetten en daardoor lekker transparant is), maar niet bij Vox-en.

Persoonlijk vind ik een TS fijn als hele lichte booster om een extra randje te geven aan een clean geluid. Maar dat 'randje' is juist zo lekker uit de Vox zelf. Als booster voor een versterker met al veel ovderdrive om je solo's te pushen vind ik een TS niet echt geweldig icm Vox. Modderig, een grote (midden) brij.

Misschien is een transparantere boost die alleen gain toevoegt wat beter voor je?

Als je toch meer voor een overdrive wilt gaan, dan worden die Hotcake, de Emma reezafratzitz en de MI Audio Crunch Box vaak genoemd.

Bernd Veenema
25 mei 2008, 23:32
Fulltone OCD is volgens velen hier het beste overdrivepedaal. Ik heb hem laatst getest en was erg onder de indruk. Dit pedeaal klinkt erg goed!
Ik moet wel zeggen dat ik verder niet veel ervaring heb met andere pedalen. Er is een speciaal topic gewijd aan de Fulltone OCD, lees dat anders eens door!

Is wel een prijzig pedaaltje trouwens.

tweng
26 mei 2008, 10:00
Ik heb een maxon OD 820 en vind die ook wel transparant. Ook als je de gewone tubescreamer wil zou ik eens bij maxon kijken. Zij zijn eigenlijk de uitvinder van de tubescreamer, maar wel goedkoper...

Luke-wannabe
26 mei 2008, 10:10
Ik heb een AC15 in combinatie met een OD808 van Maxon, eigenlijk een TS 808. opzich is dit een lekker pedaaltje. Houd veel karakter, maar snoept wel een klein beetje laag weg. Ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar een 2de overdrive pedaaltje, maar de Maxon is in principe al vrij lekker.

Les Paul R8
26 mei 2008, 10:19
Ik gebruik veel verschillende overdrives met mijn AC15. Favoriet is de MI Audio Blues Pro. Van lichte crunch tot vette scheur is mogelijk. Hij maakt het geluid wat dikker, wat ik erg prettig vind. Ook een aanrader vind ik de Barber LTD. Die is erg transparant, maar geeft niet heel veel scheur.

Pim_Rashness
26 mei 2008, 14:18
Ik gebruik een Fulltone OCD, en het pedaal klinkt echt heerlijk over een AC15! het pedaaltje doet je versterker echt goed.


Hij ligt alleen iets boven je budget. 2e hands moet je er al gauw 150 voor neertellen.

dunnoaname
26 mei 2008, 15:01
Als je toch meer voor een overdrive wilt gaan, dan worden die Hotcake, de Emma reezafratzitz en de MI Audio Crunch Box vaak genoemd.

Zeker de cruchbox is VEEL te heftig om een randje overdrive te geven. Cruchbox is meer een pedaal om een marshall die op het punt staat te smelten na te doen.

Mitch
26 mei 2008, 19:18
Nee, wat Les Paul R8 zegt: wel MI Audio, maar dan de Blues Pro. Kan veel beter van mild tot heftig en combineert zalig met een AC15.

andre71
26 mei 2008, 19:23
Zelf gebruik ik een MI-Audio Blues Pro en Een T-Rex Mudhoney als booster voor het randje extra. Metname de Mudhoney, met de boostknop uit werkt erg goed met de EMG's op mijn Luke.

Verder reageert de Mudhoney ook erg goed op P90 elementen.

humbucker
26 mei 2008, 21:57
ik kan voor € 125 een fulltone fulldrive kopen. Zeggen jullie nu: "doen!!" of "best wachten" enzoverder. Ik zou eigenlijk naar een grote winkel moeten stappen en daar een dagje pedalen gaan testen, probleem is dat ik met de komende examenperiode weer geen tijd ga hebben. De kerel die dat ding verkoopt wil er precies snel vanaf. En uiteindelijk kan ik het ding achteraf voor hetzelfde geld weer weg doen, toch?

grtn

Mitch
26 mei 2008, 22:39
Tja, ik zou er niet dood op gevonden willen worden, maar het is een goeie prijs dus je kan er altijd weer zonder verlies vanaf. Alleen om te testen kan ik 't je al aanraden. Een Blues Pro is vetter, maar die koop je dan gewoon daarna :D

humbucker
4 juni 2008, 17:13
De fulldrive is binnen!! Enige probleem is dat ik er pas vrijdag op kan spelen wanneer ik terug thuis ben. Achja, ik ga zeker een verslagje schrijven over hoe ie het nu doet voor een AC15. Maar eerst nog die tentamens!

grtn

Nitefly7
4 juni 2008, 20:44
Fulldrive klinkt wel goed op een AC15, of andere EL84 amp..
Waar je wel mee moet 'uitkijken' is dat de Fulldrive pas op 'podium-volume' echt lekker gaat klinken, zo is althans mijn ervaring..
Voor huiskamer/slaapkamer gedoe is een Bad Monkey, een SD-1 of een OCD iets beter... vooral de OCD is een geweldig pedaal, dat dingen kan die je niet uit de Fulldrive haalt.. (andersom ook trouwens, de Fulldrive gaat meer richting Tubescreamer-achtige, maar dan wat gladder..)

humbucker
7 juni 2008, 11:53
net een halfuurtje op beperkt volume gespeel met de Fulldrive en het bevalt me zéér goed. Ik krijg er met mijn squier stratje een lekker rocksound uit! Ook is de boostknop zeer handig! Solo's snijden er nu pas echt goed door! De eerste indruk is erg goed! Binnekort kan ik hem ook eens testen op podiumvolume! Hopelijk doet ie het dan even goed, maar daar twijfel ik niet echt aan.

grtn