PDA

View Full Version : Peavey cab met 4 jensen speakers



Geoffrey
25 mei 2008, 15:54
Vraagje in verband met een Peavey cabinet:

Kent of heeft hier iemand ervaring met Jensen hc12/70 speakers..?
Ik vind er namelijk niet echt iets intressants over op het net.

Sarco
25 mei 2008, 16:46
Ik heb een peavey 4x12 met jensen speakers in. Ik vind het echt een goed ding, klinkt misschien een beetje droog maar dat past wel bij m'n stijl. Het hangt er ook een beetje vanaf van welke top je erop zet (doordat hij juist zo droog is en niet veel kleurt denk ik), met m'n JCM 900 SL-X klinkt het echt super, heel dik, zowel voor rock als metal. Ik heb er echter ook eens met een 5150 op gespeeld maar dat vond ik niets, ofwel lag dat aan die 5150 :)

Ter referentie, ik heb met m'n SL-X al op volgende cabs gespeeld: de peavey met jensens dus, standaard marshall cab, marshall cab met V30's, crate cab met V30's en een oversized homemade cab met G12T75's. De peavey is mijn favoriet! Een bogner of een mesa zal die waarschijnlijk wel wegblazen maar die kosten dan ook drie keer zoveel dus zou dat wel mogen.

Geoffrey
25 mei 2008, 16:52
Ik heb een 5150 en 6505..
Voor welke stijl gebruik jij hem..?

Ik wil eigenlijk een 2de cabinet die me niet al te veel kost aanschaffen.. gewoon voor thuis.
Ik kan dan uiteraard ook wel kijken voor een 2x12.. maar ik wil liever een 4x12.

TimmU
25 mei 2008, 22:21
koop alsjeblieft een 2x12. ik heb voor thuis sinds anderhalve maand ook een 2x12 . Dat is echt lekkerder hoor. 4x12 is gewoon té hard voor thuis.

Wiellem
25 mei 2008, 22:23
koop alsjeblieft een 2x12. ik heb voor thuis sinds anderhalve maand ook een 2x12 . Dat is echt lekkerder hoor. 4x12 is gewoon té hard voor thuis.

Ook als je meestal op het geluidsniveau van een harde drummer speelt?

TimmU
25 mei 2008, 22:29
het gaat toch over thuis ? Speel jij meestal op het geluidsniveau van een luide drummer thuis?

Met de band zweer ik bij m'n 2 4x12's , maar thuis is 2x12 zat.

Geoffrey
25 mei 2008, 22:37
Ik speel thuis eigenlijk soms wel op niveau van een "harde" drummer ..
Mijn vriendin leert namelijk drummen.. :satisfie:

Deels daarom geef ik de voorkeur een 4x12.. maar ook als ik eventueel een 2de band begin de cab niet constant tussen repetitiekot - thuisrepetitiekot moet verhuizen.

Ik speel dus nogal weinig op huiskamer-niveau en daarvoor heb ik nog mn Peavey bandit..

Wiellem
25 mei 2008, 22:48
het gaat toch over thuis ? Speel jij meestal op het geluidsniveau van een luide drummer thuis?

Broertje drumt alles wta ik speel mee meestal dus tja, en bij mij thuis spelen we ook met de band dus tja, om de stukken in te studeren staat er een 5 watt voxje op mun kamer dus.

Sarco
26 mei 2008, 10:24
Ik heb een 5150 en 6505..
Voor welke stijl gebruik jij hem..?

Ik wil eigenlijk een 2de cabinet die me niet al te veel kost aanschaffen.. gewoon voor thuis.
Ik kan dan uiteraard ook wel kijken voor een 2x12.. maar ik wil liever een 4x12.

Voor melodische death, beetje thrash...

Zoveel verschil in volume is er nu trouwens ook niet hoor tussen een 2x12 en een 4x12. Zet die 2x12 op je flightcase of een bankje en draai misschien een streepje volume bij op je head en dat blaast even hard hoor!

Geoffrey
26 mei 2008, 18:43
Voor melodische death, beetje thrash...

Zoveel verschil in volume is er nu trouwens ook niet hoor tussen een 2x12 en een 4x12. Zet die 2x12 op je flightcase of een bankje en draai misschien een streepje volume bij op je head en dat blaast even hard hoor!

feit.. maar ik blijf toch ergens de voorkeur geven aan een 4x12..
Ook omdat ik deze 2de hands kan kopen ;)

Trouwens.. van waar ben je ergens in Brugge?

Sarco
26 mei 2008, 20:28
Ik ben eigenlijk van Jabbeke (net naast Brugge).