PDA

View Full Version : Vox WahWah PROBLEEM



kevervolks
25 mei 2008, 15:25
Ik heb paar weken geleden een vox wahwah gekocht die toen naar behoren werkte (lees een klein beetje ruis),

Nu, een paar weken later, word de ruis steeds erger!!!
De ruis is vooral erg als ik het pedaal half ingedrukt houdt, hoe komt dit?

Ik heb het dus niet over de ruis van de bypass want dit is normaal.


Is dit een bekend probleem of heeft iedereen dit wanneer je het pedaal half ingedrukt houdt?

Meneer I.
25 mei 2008, 16:30
De ruis van de (Vox 847) bypass heb ik vorige week verholpen door de gehele Wah True Bypass te maken.
Eenmaal geactiveerd heeft de wah de neiging om de ruis wat te versterken merk ik. Maar om nu te zeggen dat hij in het begin minder ruis maakte dan nu, nee.

Heb je wellicht een andere gitaar of pickups, en zit je versterker wel in een geaard stopcontact?

kevervolks
25 mei 2008, 16:47
Ik bedoel dus niet de ruis wanneer ik de snaren loslaat,

maar meer het gekraak tijdens het heen en weer bewegen van het pedaal

p.s. ik heb trouwens niks aan de gitaar of de versterker gedaan, dit is allemaal gewoon goed.

MattellicA
25 mei 2008, 16:52
Als hij kraakt bij het op en neer gaan, dan is er wsl iets mis met de potmeter. Ga er gwn terug mee naar de winkel, leg het probleem voor en vraag een nieuwe. :cooler:

JelmerOnGuitar
25 mei 2008, 17:06
De ruis van de (Vox 847) bypass heb ik vorige week verholpen door de gehele Wah True Bypass te maken.

Sorry ik ga ff offtopic.

@ Meneer I. : Hoeveel verschil merk je nu je Vox wah True bypass is? Heeft hij veel tonesuck wanneer hij dat niet is? Of andere kwalen? Je schrijft ook dat hij ruis versterkt?
Ik weet dat dit soort dingen allemaal ook van je combinaties en FXchain afhangt.. Maar ben juist wel benieuwd hoeveel het nu verschilt, nu hij dus wél true bypass is..

groet.

kevervolks
25 mei 2008, 17:57
Als hij kraakt bij het op en neer gaan, dan is er wsl iets mis met de potmeter. Ga er gwn terug mee naar de winkel, leg het probleem voor en vraag een nieuwe. :cooler:

Mooi bedankt, had het al verwacht wou alleen even bevestiging ;)

Dan ga ik van de week maar eens terug naar de winkel

Meneer I.
25 mei 2008, 19:49
Sorry ik ga ff offtopic.

@ Meneer I. : Hoeveel verschil merk je nu je Vox wah True bypass is? Heeft hij veel tonesuck wanneer hij dat niet is? Of andere kwalen? Je schrijft ook dat hij ruis versterkt?
Ik weet dat dit soort dingen allemaal ook van je combinaties en FXchain afhangt.. Maar ben juist wel benieuwd hoeveel het nu verschilt, nu hij dus wél true bypass is..

groet.

Ik had in mijn effecten behuizing (1 grote behuizing waar alles inzit) nogal last van brom. Door o.a. de Wah TB te maken scheelde dit een hoop in de hele keten. Dus qua brom helpt het bij mij wel, qua tone scheelt het iets, maar niet wereldschokkend of zo.
Signaalruis wordt in de hogere frequenties versterkt door de wah, dat is volgens mij Wah eigen. Ik heb ook een Morley Wah gehad en deze had hetzelfde.

Mijn keten is trouwens:
Wah, Phaser, Compressor, Treblebooster, Fuzz
In de Fx loop: H2O (Echo/Chorus), Cleanbooster

JelmerOnGuitar
25 mei 2008, 20:34
Oké hartelijk dank:)
Dan ga ik toch voor de Vox:P

Heb nog ff gekeken naar je zelfgebouwde behuizing voor je effecten, mooi gedaan zeg!