PDA

View Full Version : GIO ibanez



aliensexx
25 mei 2008, 14:23
Heey,
Ik ga me voor het eerst een gitaar kopen.
Ben nog altijd aan het twijfelen welk gitaar, ik zou graag metal / hardcore willen spelen.
Ik heb ergens in de topics gelezen dat je dan beter een ibanez pakt.
Zo heb ik dus een gio ibanez gevonden, en ik vraag me dan af of het een beginners gitaar is of niet.
Want een vriend van mij zei dat ik beter een gewone pak en geen beginners gitaar.

x

Liquid_Metal
25 mei 2008, 14:56
de Ibanez GIO is een goede gitaar, zowel voor beginners als voor gevorderden. Zorg alleen wel dat je een vaste brug neemt en géén Floyd Rose (zoals deze: http://www.ooshop.es/images/grg270b.gif). Het stemmen daarvan is voor beginners erg lastig en zal eigenlijk alleen maar frustraties oproepen.
Voor Metal is de GIO geschikt. de Humbuckers klinken lekker diep icm met de goede distortion

aliensexx
25 mei 2008, 15:44
Zorg alleen wel dat je een vaste brug neemt
Wat bedoeld ge ermee eigenlijk?
(Weet nog niet veel van gitaren, maar probeer wel elke dag informatie over te vinden^)

hezz
25 mei 2008, 15:51
Hij doelt daarmee op het onderdeel waar de snaren naar de andere kant ingaan. Deze kan vast zijn. Bij een vaste brug zul je dus geen hevige vibrato in je geluid kunnen maken, mét wel maar een Floyd Rose kan erg lastig zijn voor beginners.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bridge_(instrument)

http://www.fretnotguitarrepair.com/images/floydrose.jpg
^Floyd Rose

Speulert
25 mei 2008, 15:55
Om het nog makkelijker te zeggen je hebt van die gitaren met een hendel (tremelo arm) en gitaren zonder hendel . Die zonder hendel moet jij dus hebben

Azaruc
25 mei 2008, 15:59
Ik heb hier ook een Ibanez GIO (gewoon zo'n starterspakket) en ik moet zeggen dat de gitaar echt heel goed is voor z'n geld. Ik speel er nog steeds regelmatig op naast m'n PRS. En ondanks dat de gio wel een tremolo heeft, ontstemt hij bijna niet (zolang je hem maar niet gebruikt..)

aliensexx
25 mei 2008, 16:18
oohn,
merci ^^

HertogJanNL
25 mei 2008, 16:29
Prima beginnersgitaar als je niet veel geld hebt :) Versterkers die bij die packs zitten vind ik maar niks, evenals de kabel. Dus die heb ik binnen redelijk korte tijd vervangen, maar 't is hoe dan ook een koopje :)

Azaruc
25 mei 2008, 16:36
inderdaad, de versterker is slecht, maar om op te beginnen was het voor mij genoeg

aliensexx
25 mei 2008, 21:38
oohn,
maar ik heb me van gedacht verandeerd.
Ik ga me een schecter kopen^^
oftewel een dean guitar =D
die zien een pak mooier uit en echt wel meer mijn stijl (:
weet iemand mss welke versterker daarbij past?

nevyn292
25 mei 2008, 21:44
roland cube

kan je heel veel mee en zijn goede versterkers voor weinig geld

HertogJanNL
26 mei 2008, 10:24
roland cube

kan je heel veel mee en zijn goede versterkers voor weinig geld

Yup. Tenzij je iets met buizen wil hebben, daar heb je ook kleine modellen van maar daar heb ik geen ervaring mee. Vaak worden iig de volgende modellen vergeleken:

- Vox Valvetronics AD15VT (-XL)
- Line6 Spider
- Roland Cube 15X/20X/30X

MJR
3 juni 2008, 19:49
Ik heb een Ibanez GSA60, en ik moet zeggen dat ik nog niet op fijnere gitaren gespeeld en ik heb al op veel duurdere gitaren gespeeld (Fender Mexico, USA Strat en Tele, Epiphone Les Paul Standard Plain top). Ik heb er Elixer snaren op laten zetten, en nu speelt 'ie helemaal top. De elementen zijn niet de besten, maar met mijn versterker (tube) vind ik niet eens dat het verkeerd klinkt (ik speel toch voornamelijk punk, maar clean is 'ie niet echt lekker).
De brug heb ik vast laten zetten, maar is het ook mogelijk om deze te vervangen met een vaste brug? En is dit een duur geintje?

almarvk
3 juni 2008, 19:58
Als ie al vast staat is het prima. Een andere brug erop is nutteloos voor, met alle respect, zo'n gitaar.

st.robot
3 juni 2008, 19:59
De brug heb ik vast laten zetten, maar is het ook mogelijk om deze te vervangen met een vaste brug? En is dit een duur geintje?

als je een beetje handig bent en je wil kan je het 'm zelf vervangen, heb ik ook gedaan (weg met dat floyd rose gedoe)

almarvk
3 juni 2008, 20:08
Er zit geen Floyd op, maar een zwevende brug.

SGbanez
3 juni 2008, 20:35
Er zit geen Floyd op, maar een zwevende brug.

Ja die heb ik ook, maar dat is dus echt geweldig ruk, want als er ook maar een zuchtje wind langs de tremolo strijkt, is dat ding ontstemd van hier tot aan... nouja, jeweetwel. (gelukkig heb ik nu een hardtail SG)De Gio is opzich een prima gitaar vond(en vind) ik. Speelt lekker licht door dunne hals. Geluid is aardig. Ik zou hem zeker niet afraden voor beginners. Ik zou zelf dus juist de Gio mét Floyd Rose aanraden, want die schijnen minder snel te ontstemmen. Maargoed, ik zie dat je al wat anders van plan bent...

richwoodplayer
3 juni 2008, 20:41
ik heb ook een ibanez gio gehad, een gax 32 wel te verstaan.
vond bij de mijne alleen de bas een beetje erg overstemmen dus heb m verkocht voor 200.

Rormo
3 juni 2008, 20:58
Ik heb een Ibanez GSA60, en ik moet zeggen dat ik nog niet op fijnere gitaren gespeeld en ik heb al op veel duurdere gitaren gespeeld (Fender Mexico, USA Strat en Tele, Epiphone Les Paul Standard Plain top). Ik heb er Elixer snaren op laten zetten, en nu speelt 'ie helemaal top. De elementen zijn niet de besten, maar met mijn versterker (tube) vind ik niet eens dat het verkeerd klinkt (ik speel toch voornamelijk punk, maar clean is 'ie niet echt lekker).
De brug heb ik vast laten zetten, maar is het ook mogelijk om deze te vervangen met een vaste brug? En is dit een duur geintje?

Je hebt er snaren op LATEN zetten? Aan de hand van die opmerking vraag ik me af hoeveel waarde we moeten hechten aan jouw mening dat die GIO/GSA60 lekkerder is dan een USA strat. Heb beiden hier hangen en er is echt geen twijfel mogelijk.

MJR
8 juni 2008, 09:04
Ik kan dat zelf ook wel, maar dit heeft mijn dealer tijdens z'n eerste grote beurt gedaan... :)

Wausser
8 juni 2008, 10:23
Ik heb zelf een GIO 170DX(een zwevende brug, geen floyd), dit was mijn eerste gitaar, was en ben er nu nog steeds wel tevreden mee. Zolang je de Tremelo maar niet gebruikt blijft hij aardig in stemming, maar zodra je een keer de Tremelo arm aaanraakt is hij zo onstemt. Ik moet wel zeggen dat hij, vergeleken met mijn PRS SE Custom, wel wat minder klinkt. Ik ga er nog nieuwe elementen inzetten, maar verder heb ik er nog steeds geen spijt van dat ik hem heb gekocht.