PDA

View Full Version : speaker harley benton



guitarfreakrobert
25 mei 2008, 00:55
Hey mensen ,
Ik krijg van de week mijn ga5 binnen, nu wilde ik de speaker verwiselen voor een echte goede. Aangezien er hier al wat meer mensen deze benton hebben, vroeg ik me af of er al mensen zijn die een andere speaker hebben geplaatst, en hoe die bevindingen zijn en welke spekaer het is geworden en waarom
alvast bedankt
rob

BamBuFan1
25 mei 2008, 01:08
Ik moet zeggen dat de standaard 8" speaker niet eens tegenvalt. Het blijft natuurlijk wel een 8", met de bijbehorende beperkingen, maar het lijkt me zinniger om in jouw geval een cab voor erbij te bouwen, dan de ene 8" voor de andere te ruilen.

Puerco
25 mei 2008, 01:32
Ik wil die van mij ook vervangen hoewel het standaard speakertje éénmaal goed ingespeeld best redelijk is. Zag HIER (https://taweber.powweb.com/weber/apup8.htm) dat Weber ook een 8 inch versie van de blue pup maakt (copie van de Celestion AlNiCo blue) voor $40,- (€25).
Lijkt me ultiem.
Weet er ook iemand waar ze PTP boardjes voor die HB5 verkopen?

guitarfreakrobert
25 mei 2008, 12:06
BAMBUFAN1
Ik had hem juist genomen omdat ie zo lekker klein is, met een cab word het allemaal weer groot, dan had ik ook wel een head versie kunnen nemen., Maar dan blijf je nog sjouwen dus das niet de bedoeling.
PUERCO
Ik ben benieuwd hoe dat gaat klinken in je hb..Laat het iedergeval even weten hoe die speaker bevalt.
P.S wat is een ptp board?????????????
greetzz rob

Bernardduur
25 mei 2008, 12:36
De speakers in de Epi zijn van Weber; ik weet niet wat er voor speakers in de HB zitten...... (mss ook wel Webers) :)

GeofJackon
25 mei 2008, 12:42
ptp is point to point

guitarfreakrobert
25 mei 2008, 12:50
ptp is point to point

Oke, je begrijpt zeker wel dat ik niet echt veel verstand er van heb, dus mijn vraag waarvoor is dat precies??????????????????

GeofJackon
25 mei 2008, 12:56
point to point bedrading zou 'beter' moeten zijn dan een printplaat.

Voorbeeld:
http://www.turretboards.com/images/product/boards/vjr_loaded.jpg
alles wordt dus met draad, speciale turret boards verbonden en niet met koperbanen.

GeofJackon
25 mei 2008, 12:58
ander vraagje: is een 12ax7 EH een goede vervanging voor de standaard ga5 buis?( k ga er ook eentje bestellen)