PDA

View Full Version : Beste Thrash Album 2008



Bloodline
24 mei 2008, 21:27
van de band Dead Shape Figure met de plaat The Grand Karoshi.
Dit is ongetwijfeld een van de beste thrash platen van 2008.
Net ontvangen via bol.com en nogsteeds aan het draaien die plaat.

Het is in mijn ogen precies wat thrash moet zijn.
Baksteen op het gvd gaspedaal en headbangen met die zooi!

Dikke aanrader voor de snelle thrash liefhebber.

http://www.myspace.com/deadshapefigure

Makor1966
24 mei 2008, 21:34
Ik houd niet van dit soort muziek, wel goed!! :blast: :D

arcane
24 mei 2008, 21:40
Oei, dat klinkt helemaal niet verkeerd.:rockon:!! :blast:

Bloodline
25 mei 2008, 00:18
Zoals ik zei heb ik vandaag die plaat binnen gekregen en het is precies wat ik ervan verwacht heb. Ik geef deze plaat echt een dikke 10.

Het thrasht van hier tot tokyo, lekkere solo's, op gefuckte agressieve lyrics.
Deze plaat neem ik overal mee :D!


Jezus wat is dit toch een geniale plaat kan het niet vaak genoeg zeggen.

Megadeth22
25 mei 2008, 12:47
Het is snel, dat wel.
Maar van die vocals word je na 1 liedje al ziek van.

Tho
25 mei 2008, 13:03
Ja hoor wat is dit nou weer :eek: Snelle muziek kan iedereen wel maken. Sorry ik vind het echt bagger. Is dit nou metalcore?

Bloodline
25 mei 2008, 13:16
Ja hoor wat is dit nou weer :eek: Snelle muziek kan iedereen wel maken. Sorry ik vind het echt bagger. Is dit nou metalcore?

Zie topic title :P

Tho
25 mei 2008, 16:38
Zie topic title :P

Hmm.. ik vind het niet echt thrash. 't is sowieso niet mijn pakkie an

Arvoitus
25 mei 2008, 17:08
Vind het meer richting melodische death. Zoiets als The haunted.

F*R*E*A*K
25 mei 2008, 17:32
Mja , dit is dus alles behalve thrash.

De algehele sound van de band vind ik wel okee, de solo's zijn ook erg strak.

new deep
25 mei 2008, 17:56
gave riffs, alleen mis ik een beetje de broodnodige groove..doordat alles is volgemept (of eerder getriggerd) door die animal met zijn kartonnen toms en snare :)

Malle Eppie
25 mei 2008, 18:08
Maar van die vocals word je na 1 liedje al ziek van.

Ja, we zijn niet allemaal gezegend met zo'n stem als Frans Bauer.

Vind het best aardig klinken, lekker stevig.

B_2_the_a
25 mei 2008, 18:12
sorry
het klinkt echt kut :) gitaren klinken kut, drums klinken kut, het is allemaal wel heel knap maar soundtechnisch: nee en mix technisch ook niet

*schopt de myspace uit en gaat weer lekker naar pink floyd luisteren*

Bloodline
25 mei 2008, 22:30
sorry
het klinkt echt kut :) gitaren klinken kut, drums klinken kut, het is allemaal wel heel knap maar soundtechnisch: nee en mix technisch ook niet

*schopt de myspace uit en gaat weer lekker naar pink floyd luisteren*

Gast, dan snap ik echt niet naar wat voor metal jij luistert.
De mix zit prima in elkaar en vooral de snair.
Ik snap prima dat meningen verschillen over studio mixes maar gitaren klinken kut ? Dit is een ultieme dikke metal tone ipv zo'n perfecte andy sneap tone.

Bloodline
25 mei 2008, 22:31
Vind het meer richting melodische death. Zoiets als The haunted.

Ben ik met je eens, maar dat constant doorhakken vindt ik het toch meer thrash.

B_2_the_a
25 mei 2008, 22:36
http://www.noxaeterna.nl/Downloads/Nox_Aeterna_Suffocate.mp3

is dan wel geen trash (of wat je ook trash noemt), maar dit soort sounds vind ik toch 10x dikker
opgenomen in vlaardingen of all places ;) (studio het pand)

Trocar
25 mei 2008, 23:12
Ben ik met je eens, maar dat constant doorhakken vindt ik het toch meer thrash.

Het grappige is dat ze vrijwel overal omschreven en gepromoot worden als een thrashmetal band. Het geluid vind ik dan wel weer een beetje zo'n typische 'deathmetal-feel' hebben. Ik ga het death/thrash noemen. Zo. :chicken:

Han S
25 mei 2008, 23:52
Citaat:
Origineel gepost door B_2_the_a
sorry
het klinkt echt kut :) gitaren klinken kut, drums klinken kut, het is allemaal wel heel knap maar soundtechnisch: nee en mix technisch ook niet

*schopt de myspace uit en gaat weer lekker naar pink floyd luisteren*





Gast, dan snap ik echt niet naar wat voor metal jij luistert.
De mix zit prima in elkaar en vooral de snair.
Ik snap prima dat meningen verschillen over studio mixes maar gitaren klinken kut ? Dit is een ultieme dikke metal tone ipv zo'n perfecte andy sneap tone.

Gast, kan jij eigenlijk wel met kritiek omgaan? En voor de duidelijkheid: ik ben het wel met je eens hoor, het klinkt best wel goed. BTW, het is 'snare'.

Megadeth_
26 mei 2008, 08:44
Thrash-Death, zoals de band zelf ook aangeeft op de myspace.

Overigens als je dit het beste vindt, dat 2008 tot nu toe te bieden heeft, denk ik dat je nog nooit van je leven van Testament gehoord hebt.

http://www.reviewbusters.net/images/music/testament_the_formation_of_damnation_cover.jpg

Reel Big Fish
26 mei 2008, 08:47
Voorlopig zitten we nog niet eens op de helft van het jaar en komt er sowieso nog een album van Metallica aan, ik wacht dus nog even met dit soort uitspraken. :sssh:

Bloodline
26 mei 2008, 11:24
http://www.noxaeterna.nl/Downloads/Nox_Aeterna_Suffocate.mp3

is dan wel geen trash (of wat je ook trash noemt), maar dit soort sounds vind ik toch 10x dikker
opgenomen in vlaardingen of all places ;) (studio het pand)

Jij vindt dit een dikkere sound ?
Dit kan je echt niet serieus menen, de gitaar tone is veel dunner dan die tone van dead shape figure.

Bloodline
26 mei 2008, 11:27
Gast, kan jij eigenlijk wel met kritiek omgaan? En voor de duidelijkheid: ik ben het wel met je eens hoor, het klinkt best wel goed. BTW, het is 'snare'.

Ik had idd wel ff wat fatsoenlijker kunnen reageren, maar ik was zo ontzettend stop verbaasd omdat het een in your face mix is net als rEVOLVEr van the haunted. :P

Mijne excuses :P

Bloodline
26 mei 2008, 11:29
Thrash-Death, zoals de band zelf ook aangeeft op de myspace.

Overigens als je dit het beste vindt, dat 2008 tot nu toe te bieden heeft, denk ik dat je nog nooit van je leven van Testament gehoord hebt.

http://www.reviewbusters.net/images/music/testament_the_formation_of_damnation_cover.jpg

Helft van de discografie in de kast liggen.
Geweldige plaat hoor, maar heb liever the new order, of first strike still deadly.

B_2_the_a
26 mei 2008, 15:49
Jij vindt dit een dikkere sound ?
Dit kan je echt niet serieus menen, de gitaar tone is veel dunner dan die tone van dead shape figure.
dat dikker slaat niet op de sound van de gitaren specifiek, maar meer in de vorm van vet/dik

persoonlijk vind ik het een betere mix

Tho
26 mei 2008, 16:26
Grappig inderdaad dat de band het zelf over death/thrash heeft. Je ziet ook dat mensen de definities van muziek stromingen niet meer kennen. Of zijn die er ooit wel geweest, en is het een kwestie van interpetatie? Een verschil tussen old skool en new skool?

Ik vind het geen thrash en geen death. Bij thrash denk ik aan de oude Exodus, Anthrax en zo. Bij deathmetal denk ik aan Death, Benediction, Autopsy en Morgoth.

De band die Bloodline hier gepost heeft vind ik gewoon snel gehak. Ongetijweld erg moeilijk om te spelen, maar het mist zo veel karakter. In de echte deathmetal (ik luister voornamelijk oude zooi en oud klinkende nieuwe zooi) Wil ik duisternis. Ik wil er bijna bang van worden. Langzame pompende lage muziek, donkere grunts, en hier en daar een flinke stroomversnelling. In thrash zoek ik gewoon een moshpit, agressie, bier en een 'schijt aan alles' attitude. Eigenlijk ben ik nu ook weer over definities aan't lullen, dus ik leef gewoon lekker mijn eigen definities na ;)

Ik moet overigens wel eerlijk toegeven dat ik dikwijls bevooroordeeld ben jegens nieuwe so-calles death en thrash bands, maar deze band heb ik toch wel een aantal keer beluisterd, en dus toch tot deze (totaal onduidelijke en overbodige) conclusie gekomen

Trocar
26 mei 2008, 17:15
Je ziet ook dat mensen de definities van muziek stromingen niet meer kennen.

Dit zou je ook op jezelf kunnen betrekken, denk ik. De tijd heeft niet stil gestaan en veel bands hebben niet (meer) dat ouderwetse typische geluid uit de begintijd van die stromingen die hier genoemd worden.
Dat jij hier zowel geen death als thrash in hoort, vond ik in eerste instantie vreemd, totdat ik las dat je het hebt over 'echte deathmetal' en 'nieuwe so-called deathmetal'; misschien is het tijd voor een genre-update?.
In de afgelopen 20 jaar zijn de wanden van de death en thrash hokjes wat groter geworden en hebben ze af en toe een nieuw behangetje gekregen - so be it.
Ik ben in de cd-zaak in ieder geval nooit een vakje 'gewoon snel gehak' tegen gekomen...

Tho
26 mei 2008, 17:27
Als je nou iets verder leest dan je neus lang is, zie je ook dat ik definities zelf in twijfel trek. Muziek heeft zeker niet stil gestaan, en ik merk dat veel bands in deze genres het om het zo snel mogelijk doet. (Lang niet allemaal! Er zit een hoop goeie zooi tussen) Lamb of God bijvoorbeeld vind ik dan weer erg goed. Genres blijven altijd evolueren, maar een verschil tussen oldskool en newskool is duidelijk te merken. Het is dan ook erg moeilijk om dingen tegenwoordig in te delen. Niet dat dan per definitie nodig is hoor, maar ik hoor het gewoon niet meer terug.

Overigens: Dat snel gehak, dat is gewoon wat ik vind. Ik ben ook nog nooit een hokje 'kut hiphop' tegengekomen, maar dat vind ik wel.

Megadeth_
26 mei 2008, 18:52
Dit ligt tussen, thrash in de vorm van de nieuwe exodus (atrocity exhibition) en death zoals kataklysm/vader. Death-thrash, vind ik althans, correct omschreven (met een overwicht aan death, de thrash is er soms idd moeilijk in te vinden).

GibsUn
26 mei 2008, 19:14
Je moet nu ook weer geen trash van Metallica verwachten.
Ik ben al blij als het and justice for all stijl is.

edit: ENORM blij

**edit: FUUUCKIIIING BLIIJJ


***edit: .

Bloodline
27 mei 2008, 09:37
Grappig inderdaad dat de band het zelf over death/thrash heeft. Je ziet ook dat mensen de definities van muziek stromingen niet meer kennen. Of zijn die er ooit wel geweest, en is het een kwestie van interpetatie? Een verschil tussen old skool en new skool?

Ik vind het geen thrash en geen death. Bij thrash denk ik aan de oude Exodus, Anthrax en zo. Bij deathmetal denk ik aan Death, Benediction, Autopsy en Morgoth.

De band die Bloodline hier gepost heeft vind ik gewoon snel gehak. Ongetijweld erg moeilijk om te spelen, maar het mist zo veel karakter. In de echte deathmetal (ik luister voornamelijk oude zooi en oud klinkende nieuwe zooi) Wil ik duisternis. Ik wil er bijna bang van worden. Langzame pompende lage muziek, donkere grunts, en hier en daar een flinke stroomversnelling. In thrash zoek ik gewoon een moshpit, agressie, bier en een 'schijt aan alles' attitude. Eigenlijk ben ik nu ook weer over definities aan't lullen, dus ik leef gewoon lekker mijn eigen definities na ;)

Ik moet overigens wel eerlijk toegeven dat ik dikwijls bevooroordeeld ben jegens nieuwe so-calles death en thrash bands, maar deze band heb ik toch wel een aantal keer beluisterd, en dus toch tot deze (totaal onduidelijke en overbodige) conclusie gekomen

Maar neem nou slayer bijvoorbeeld. En dan bijvoorbeeld de nummers raining blood ( hoe kan het ook anders ), Exile, Necrophobic, Reborn en War Ensemble. Dat zijn precies de zelfde thrash-drum partijen als o.a dead shape figure en in mijn mening is DAT nou precies thrash metal.

En Slayer is toch echt een thrash band!

Nou valt er oversmaak natuurlijk niet te twisten!
En geloof mij, al die genres tegenwoordig maken mij niet zoveel uit als ik de muziek maar mooi vindt, of het nou metalcore emocore of wat ook maar is.

p.s: lees nu net de nieuwe aardschok met een review van deze dead shape figure plaat. "Als je van snelle thrash houdt".

Maar goed, ik vindt het lekkere keiharde thrash net als the haunted, defleshed etc.

new deep
27 mei 2008, 19:50
Slayer grooved als een tiet maar dit heeft toch echt een andere feel qua drums vind ik.

Riffjes komen een beetje overeen idd.

Renin
27 mei 2008, 20:05
Slayer=speedmetal (althans in de tijd van reign in blood)

of bestaat dat niet meer :chicken:

of (erger nog) zijn ze daar te oud voor?

Ooit was er de claim dat ze de "hardste band" waren. Niet om de snelheid of de grove teksten o.i.d, maar gewoon om de "in-your-face" attitude en de extremen die bij de band horen (foute teksten en stickers op gitaren included).

O ja, en als we toch bezig zijn, zullen we Tom Araya dan maar vast de slechtste muzikant ooit in en metalgroep noemen :stop:

Echt die man, kan waarschijnlijk nog geen snaar wisselen, maar goed daarvoro zit hij ook niet in de band :rockon:

Renin
27 mei 2008, 20:07
O, vergeet ik bijna wat...



SLAYER!!

Tho
27 mei 2008, 20:19
O ja, en als we toch bezig zijn, zullen we Tom Araya dan maar vast de slechtste muzikant ooit in en metalgroep noemen :stop:

Echt die man, kan waarschijnlijk nog geen snaar wisselen, maar goed daarvoro zit hij ook niet in de band :rockon:

Kan je die mening ook onderbouwen? Die vent staat daar anders wel up tempo te bassen en zingen te gelijk

Renin
27 mei 2008, 21:56
euhh bassen?

Ik zie het meer als de dikke e snaar in elkaar slaan ;)

En zeg eens eerlijk. Hoeveel bas(noten) hoor jij bij Slayer?

Geloof mij nu maar. Daar is een hele goede reden voor....

The Mess
27 mei 2008, 21:59
Slayer=speedmetal (althans in de tijd van reign in blood)
of bestaat dat niet meer :chicken:
of (erger nog) zijn ze daar te oud voor?


Speedmetal is toch met de grote kapsels en de hoge stemmetjes? :D

Tho
27 mei 2008, 22:08
Speedmetal is toch met de grote kapsels en de hoge stemmetjes? :D

Nee dat is Heavy metal.

@Renin: Niet mee eens. Slayer heeft wel degelijk baspartijen die er toe doen. Nee niet de ingewikkeldste nee, maar dat maakt je toch niet meteen een mongool?

The Mess
27 mei 2008, 22:10
Nee dat is Heavy metal.

@Renin: Niet mee eens. Slayer heeft wel degelijk baspartijen die er toe doen. Nee niet de ingewikkeldste nee, maar dat maakt je toch niet meteen een mongool?

En wat is speedmetal dan?

Renin
27 mei 2008, 22:17
Noem eens een mooie baspartij van Slayer dan die er echt toe doet.....

(speedmetal is inderdaad wel errug jaren 80, zoals Forbidden, Nuclear Assault, Toxic etc.)

Trocar
27 mei 2008, 22:27
En wat is speedmetal dan?
Misschien kun je het zien als een soort voorloper van thrash. Ik zeg 'misschien' want dit genre is me altijd een beetje onduidelijk geweest. Van snelle heavy metal tot de begin periode van bands als Slayer en Metallica?

Tho
27 mei 2008, 22:30
Misschien kun je het zien als een soort voorloper van thrash. Ik zeg 'misschien' want dit genre is me altijd een beetje onduidelijk geweest. Van snelle heavy metal tot de begin periode van bands als Slayer en Metallica?

dat dacht ik ook altijd inderdaad ja :)


@Renin; Nou, zullen we maar eens beginnen met dat jij eens een linkje geeft van belachelijk simpele basspartijen die elke lul kan spelen? Dan weet ik namelijk ongeveer wat jij er mee bedoelt.

new deep
27 mei 2008, 23:29
Evolution of the genre
Although Judas Priest never released a full speed metal album in their career many of their early albums contained speed metal songs.[citation needed] One example is the song "Exciter" from their 1978 album Stained Class. These songs had tremendous impact on the speed metal explosion in the 1980s.[citation needed]

Motörhead added primitive speed metal elements to their brand of heavy metal since their inception in mid-1970s, later quickly evolving and developing their characteristic speed metal style with classic releases such as 1979 album Overkill and yet another one, Ace of Spades, released the following year. Eponymous song "Overkill" from the former is among the first examples of steady and fast double bass drum tracks used in a metal song, with technique soon becoming common for diverse metal genres.[citation needed]

Newer bands also began to emerge on the scene. The NWOBHM movement had reached its zenith at this stage and many bands embraced speed metal, notably Venom, who combined Motörhead's style with a raw, harsh atmosphere. NWOBHM bands such as Iron Maiden and Raven produced a number of speed metal songs as well, such as "Aces High" and "Invaders" by the former.[citation needed]

The German heavy metal band Accept also introduced speed metal elements into their sound at the start of the decade. The song "Fast as a Shark" on their 1982 album Restless and Wild is an example of Accept's speed metal ideas, and is also notable for fast double bass drumming. Accept's influence on the German heavy metal scene was unquestionably huge.[citation needed] Bands such as Running Wild, Grave Digger, Helloween, Rage and Paradox built upon the fast tempos of Accept to form the foundations of German speed metal.

Bands who would later develop into thrash originally had their music deeply rooted in speed metal. Slayer’s debut album Show No Mercy, Metallica's debut album Kill 'Em All, Anthrax’s debut album Fistful of Metal, Megadeth's debut album Killing Is My Business... And Business Is Good! and Overkill’s debut album Feel the Fire, as well as many other early albums by thrash metal bands, contained speed metal elements (inspired by the NWOBHM) that were combined with archetypical thrash metal riffs. These bands would eventually allow thrash motifs to dominate their music resulting in the thrash metal explosion of the mid 80s.

However, several bands concentrated on refining their speed metal sound instead of veering in this new musical direction. Notable examples include Agent Steel and Exciter, two bands who, at the time, chose to remain speed metal.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_metal

Ik vind overigens Forbidden overigens geen speedmetal maar kan me wel vinden in de term "tech thrash metal"

Vonk
27 mei 2008, 23:39
Noem eens een mooie baspartij van Slayer dan die er echt toe doet.....


Die zijn er niet, bas is dan ook enorm ondergeschikt bij Slayer. Geef ze ook eens ongelijk, 2 maniakken op gitaar en een drumgod... Araya volgt constant de gitaren, is dat meteen een reden om hem "de slechste muzikant ooit in een metalband" te noemen? Wat Tho al zei: hij houdt wel die andere gekken bij zonder moeite terwijl ie de longen uit zijn lijf staat te schreeuwen...
De taak van Araya is schreeuwen, en dat doet (deed) onnavolgbaar, zoveel haat zit er in zijn stem.


Ooit was er de claim dat ze de "hardste band" waren. Niet om de snelheid of de grove teksten o.i.d, maar gewoon om de "in-your-face" attitude en de extremen die bij de band horen (foute teksten en stickers op gitaren included).

Ook zo'n mooie stelling. Heb je Angel of Death eigenlijk wel eens gehoord? Toen die plaat uitkwam waren er maar weinig bands die zo enthousiast, keihard en gewelddadig overkwamen dan Slayer, laat staan dat ze er net zo'n hoog tempo op nahielden...
En ga me niet vertellen dat Metallica ooit harder is geweest dan Slayer...

Vonk
27 mei 2008, 23:45
Welke grote thrashbands hebben dit jaar eigenlijk al albums uitgebracht, en welke gaan nog komen? Destruction zit eraan te komen.
Ik heb Testament en Death Angel al binnen, maar die moet ik toch eens vaker luisteren om een oordeel te kunnen vellen.
Ik zit eigenlijk te wachten op Sodom en Kreator (duurt nog tot 2009)...

Tho
28 mei 2008, 08:36
Atrocity Exhibition van Exodus.. of was dat nog 2007?

Megadeth_
28 mei 2008, 08:56
Atrocity Exhibition van Exodus.. of was dat nog 2007?

Oktober 2007, dacht ik. Sodom schijnt dit jaar nog een plaat uit te brengen,Slayer is nu aan het opnemen heb ik gelezen en het album zou later dit jaar verschijnen, Kreator wordt januari 2009. Maw leuke vooruitzichten.

Bloodline
28 mei 2008, 09:38
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening over genres, maar Slayer is gewoon een thrash band. Het staat overal, en waarom ook niet ?

The big four kwam toch ook uit de bay-area thrash scene.

almarvk
28 mei 2008, 09:46
Gezeik over stijlen heb je en hou je ook altijd in het metal wereldje. Het is nooit goed... Blijft apart dat één muziekstroming eigenlijk het breeds is van alle muziekstromingen.

Bloodline
28 mei 2008, 12:23
Tja, klopt.

Hoe gaat het trouwens met wakeful ?
Hoor weinig van jullie, of werken jullie in het geheim.

EDIT: Kom je ook bij onze release show ?

almarvk
28 mei 2008, 13:20
We zijn druk bezig geweest met het inwerken van een extra gitarist. We zijn nu weer zo ver dat we weer kunnen gaan optreden.

Renin
28 mei 2008, 20:09
Die zijn er niet, bas is dan ook enorm ondergeschikt bij Slayer. Geef ze ook eens ongelijk, 2 maniakken op gitaar en een drumgod... Araya volgt constant de gitaren, is dat meteen een reden om hem "de slechste muzikant ooit in een metalband" te noemen? Wat Tho al zei: hij houdt wel die andere gekken bij zonder moeite terwijl ie de longen uit zijn lijf staat te schreeuwen...
De taak van Araya is schreeuwen, en dat doet (deed) onnavolgbaar, zoveel haat zit er in zijn stem.


Ook zo'n mooie stelling. Heb je Angel of Death eigenlijk wel eens gehoord? Toen die plaat uitkwam waren er maar weinig bands die zo enthousiast, keihard en gewelddadig overkwamen dan Slayer, laat staan dat ze er net zo'n hoog tempo op nahielden...
En ga me niet vertellen dat Metallica ooit harder is geweest dan Slayer...

Met Alinea 1 ben ik het helemaal eens. De man schreeuwt zijn longen uit zijn lijf (vroeger nog wel iets mooier, maar goed)

Uit het "dynamo" tijdperk:

"bassen met de vingers" (http://nl.youtube.com/watch?v=7QCJ1m0CjZw&feature=related)

(gelukkig hoor je de bas niet al te vaak). Tegenwoordig is het met plectrum al wel beter, dat geef ik toe, maar ja als je al 20 jaar Angel of Death speelt, dan lukt het vanzelf een keer.


Alinea 2:

Reign in blood kwam later uit dan gepland vanwege de tekst in Angel of Death en de controverse rondom het "nazi-gebeuren".

En vergeet niet: Rick Rubin (Def Jam) had (later) een grote vinger in de pap bij Slayer. Kennen we trouwens de beastie boys (ook bij Rick groot geworden)? In 1 van die hits van hun zit ook wel een vrij herkenbare solo.......;)