PDA

View Full Version : Orange Crush 30r



frank44
24 mei 2008, 20:20
Hoi,

Ik heb een nieuwe versterker, een Orange Crush 30r! :)

Ik vond de Roland cube 30 wat 'blikkerig' klinken en met een boss distortion pedaal klokt het ook niet best. Dit ging met de orange een stuk beter...

Ook een 'goedkope' marshall klonk mij niet goed in de oren, clean ging nog wel, maar overdrive....

Over het algemeen vond ik de Orange een wat echter en authentieker geluid hebben en de andere apps klonken slecht met distortion pedaal...

Vox heb ik niet geprobeert, maar ik lees hier er wel positieve berichten over... voor welke style is zo'n vox van rond de 180 euro?

Bart_Blueprint
25 mei 2008, 10:54
eeeeerrrhhmmmm?

frank44
25 mei 2008, 19:53
eeeeerrrhhmmmm?

kaastroesskaa?

Zie voor een review/ demo: http://www.guitarsite.com/news/guitarvideo/orange_crush_30r_amp_demo/

Jim Haagmans
25 mei 2008, 20:02
Nou gefeliciteerd met je versterker sowieso. Ik heb het idee dat je nu interesse hebt in die vox? misschien had je die beter eerst ff geprobeerd voordat je de orange kocht.

frank44
25 mei 2008, 20:29
Nou gefeliciteerd met je versterker sowieso. Ik heb het idee dat je nu interesse hebt in die vox? misschien had je die beter eerst ff geprobeerd voordat je de orange kocht.

Dank u. Nou ik had beter wel even die vox nog kunnen proberen, dan heb je een beter idee van wat er allemaal is, maar ik geloof dat ik de goede keus heb gemaakt. Ik heb nog even wat youtube video's van het een en ander bekeken en werd bevestigd in mijn keuze.

Als ik het goed heb kun je met die vox, net als met zo'n cube meerder soorten versterkers nabootsen en is vox aardig 'scheur'rock georienteerd...

Het voordeel van de orange vond ik dat het geluid echter klonk, het is meer een op zichzelf staande/ authentiek klinkende versterker dan die andere twee en volgens mij hoor je dat. Iig was de cube vrij blikkerig en dat een distortion pedaal niet mooi klonk op die versterker vond ik ook een teken aan de wand... Liever een goed geproduceerd geluid dan 11 mindere.. En van het principe om in een versterker verschillende versterkers na te bootsen, daar houd ik niet echt van... Dan liever wat extra sounds creeeren dmv effect pedaaltjes...

De prijs is ook in het voordeel van de Orange, een prima oefenversterker naar mijn idee en ik kan die zeker aanraden in de prijsklass onder de 300 euro!

Ben je een metal fan, dan is de orange overigens een minder goede keus...

guitartub
25 mei 2008, 20:37
Dan snap ik niet waarom dit topic werd gestart, maar dat zal dan wel aan mijn grijze hersencellen liggen.

frank44
25 mei 2008, 20:47
Het topic is bedoeld om de zaken die bespreekbaar worden gemaakt te bespreken en te bediscusieren ;) ...

Meerdere mensen ervaring met de Orange, of wellicht is mijn idee over de vox onjuist?

Waar (welke sound, stijl, manier van spelen) wordt overigens reverb veel voor gebruikt, of welke gitarist gebruikt het veel?
Er zit namelijk een goede reverb effect op dit versterkertje

frank44
26 mei 2008, 11:06
Het topic is bedoeld om de zaken die bespreekbaar worden gemaakt te bespreken en te bediscusieren ;) ...

Meerdere mensen ervaring met de Orange, of wellicht is mijn idee over de vox onjuist?

Waar (welke sound, stijl, manier van spelen) wordt overigens reverb veel voor gebruikt, of welke gitarist gebruikt het veel?
Er zit namelijk een goede reverb effect op dit versterkertje

EDIT:
Als ik via een de computer/ software effecten wil toevoegen aan de sound, hoe sluit ik de boel dan juist aan?

versterker > pc > versterker ?

Ik heb 2 line in: low en high, een phone, line out en een voor overdrive pedaal....

Fuhgawz
26 mei 2008, 12:01
Waarom zou je via je computer effecten toe willen voegen? Dat lijkt mij nou echt nergens naar klinken.. Maargoed, aangezien de Crush geen FX loop heeft zou je je effecten direct na je gitaar en voor je versterker moeten steken. Ik heb geen idee hoe je dat precies aan zou moeten sluiten en het klinkt waarschijnlijk nergens naar. Dat is tenminste zo als je je effecten uit de Crush wilt horen. Een andere optie is om via de line-out van je Crush in je computer te spelen (het liefst nog via een mixertje) en dan realtime effecten toevoegen die je via je computerspeakers hoort.
Maar nogmaals, dit is echt een heel gedoe met aansluiten en afregelen voor effecten die waarschijnlijk niet goed klinken. Het hele 'authentieke' aan je sound is dan meteen naar de tering. Als je effecten wil raad ik je toch aan om een multi-fx of losse pedalen aan te schaffen.

frank44
30 mei 2008, 18:30
Ok dank je