PDA

View Full Version : Nootjespoependshreddybackingimprovdinges



Speulert
24 mei 2008, 18:58
'shredden' is niet mn dagelijkse bezigheid maar soms even los gaan is wel lekker

http://www.box.net/shared/37ahyvcgsg

reacties welkom

Riky
24 mei 2008, 19:34
ik heb niet anders dan ervan genoten!


na het intro was er ff een stukje waar te snel speelde imo... maar deze rest was heel erg tof:)

TimoSomers
24 mei 2008, 19:35
Best lekker, fijne frasering heb je!:).
Alleen beetje letten op je bends die zijn niet altijd even zuiver.

Herman
24 mei 2008, 19:59
Ik hou over t algemeen niet zo van shred solo's op een enkele na, maar ik vind dit toch echt wel vet! Ik moet wel zeggen het vetste vind ik t stuk waar je speelt na je eerste echt "vol gas" shredronde.

Maar je hebt een lekkere sound, en ook een goeie notenkeus imo! Je weet het voor mij interesant genoeg te houden in elk geval.

Ook erg fijne backingtrack, iets standaards?

Anyway, nice! :)

JelmerOnGuitar
24 mei 2008, 20:06
Wow nice man! Echt lekker spannend, heerlijke melodieen en idd lekkere vol gas rondes:D Erg goed gedaan! Je kunt erg goed soleren! Tis ook wel wat mijn style moet ik zeggen, heerlijk, goed gedaan!
Je doet die Pitch Harmonics die je omlaag bend met je tremolo erg mooi moet ik zeggen!

Mijn enige kritiek is idd goed om je bends te denken qua zuiverheid, maar misschien je vibrato wat rusitiger uit te voeren. (Dit is toevallig ook een ernstige kwaal van mezelf, het is erg lastig eruit te slijpen)

Ook vind ik je tone erg mooi, wat gebruik je allemaal? Heb je in een overzicht je schakeling bij dit nummer?
Die backingtrack, wat is dat? Waar kan ik dat vinden?

Keep going!:D

Speulert
24 mei 2008, 20:31
Thnx mensen! voor degene die interesse hebben in de backingtrack,die kun je hier downloaden: http://www.gtridol.com/backing-tracks (titel van het nummer is up to eleven) Ook de rest van de backings daar is erg gaaf.

Wat betreft de valse bends.Ik heb nogal moeite met benden in combinatie met een vibrato tegelijk.En normaal gesproken speel meestal blues/rock/ballads dus zeker met dit tempo ben ik het niet gewend.
En ik wil niet alleen maar terugvallen op de tremelobar voor de vibrato klinkt toch net iets anders imo.
Dus oefenen oefenen oefenen

Nogmaals bedankt voor de reacties

Edit: ohw wat betreft de vraag over mijn gear.Ik gebruik hier een ibanez rg1570 en een prehistorisch korg ax1500 multi effect direct de pc in that's all

JelmerOnGuitar
24 mei 2008, 20:51
Edit: ohw wat betreft de vraag over mijn gear.Ik gebruik hier een ibanez rg1570 en een prehistorisch korg ax1500 multi effect direct de pc in that's all
Oké dan, had ik neit verwacht:p Knap dat je daar zulke sounds uit kunt halen, zegt ook dat je goed kunt spelen. Nogmaals: Super gedaan, vet lekkere feel!

meul
25 mei 2008, 11:01
i.d.d wat oneffenheidjes hier en daar, verder rocked het lekker weg.
persoonlijk heb ik dit soort all american schredd wat te vaak gehoord in het verleden om echt razend enthousiast te kunnen zijn. maar als je zelf uit een ander genre komt en dit tof vind om te leren ben je leuk op weg.

Speulert
30 mei 2008, 10:24
i.d.d wat oneffenheidjes hier en daar, verder rocked het lekker weg.
persoonlijk heb ik dit soort all american schredd wat te vaak gehoord in het verleden om echt razend enthousiast te kunnen zijn. maar als je zelf uit een ander genre komt en dit tof vind om te leren ben je leuk op weg.

Thanx idd leuk om zo nu en dan eens te doen,maar mijn 'ding' zal het nooit echt worden.

Speulert
15 december 2008, 17:59
Mensen ik ben zo stom geweest om een map met daarin oude opnames van mij te wissen.Nu heb ik de meeste via fora terug kunnen halen,behalve deze uit dit topic waarvan ik alleen nog een lage kwaliteit youtube versie heb.

En als ik op de link klik kom ik nog wel bij het bestand,maar als ik op play of download klik gebeurd er niets.
Zou iemand voor mij willen proberen het liedje te downloaden en deze naar mij te mailen op anjeroxjpAPENSTAARTJEgmail.com

Mogelijk dat het van de box server is verwijderd dan heb ik pech ( tenzij iemand het toevallig ooit heeft gedownload)

pannekoek
15 december 2008, 18:11
Mensen ik ben zo stom geweest om een map met daarin oude opnames van mij te wissen.Nu heb ik de meeste via fora terug kunnen halen,behalve deze uit dit topic waarvan ik alleen nog een lage kwaliteit youtube versie heb.

En als ik op de link klik kom ik nog wel bij het bestand,maar als ik op play of download klik gebeurd er niets.
Zou iemand voor mij willen proberen het liedje te downloaden en deze naar mij te mailen op anjeroxjpAPENSTAARTJEgmail.com

Mogelijk dat het van de box server is verwijderd dan heb ik pech ( tenzij iemand het toevallig ooit heeft gedownload)

ik stuur het over 2 minuutjes naar je toe :hippie:

Speulert
15 december 2008, 18:58
Ik heb em binnen.Duizend maal dank man!

Wiellem
16 december 2008, 12:41
Thnx mensen! voor degene die interesse hebben in de backingtrack,die kun je hier downloaden: http://www.gtridol.com/backing-tracks (titel van het nummer is up to eleven) Ook de rest van de backings daar is erg gaaf.

Ik kan de backing tracks daar niet op vinden, ook niet als ik registreer?

Speulert
16 december 2008, 13:04
Ja dit topic is alweer een jaar oud inmiddels is er alweer een nieuwe guitar idol, ik zal eens kijken of ik de backing nog ergens heb liggen dan upload ik em wel ergens.
Edit: Dacht dat ik nog meerdere backings van guitaridol 2008 had.Maar heb helaas alleen nog de backing uit dit topic.

Kheb em hier geupload
http://drop.io/gis8rmh#

Wiellem
16 december 2008, 16:26
Ja dit topic is alweer een jaar oud inmiddels is er alweer een nieuwe guitar idol, ik zal eens kijken of ik de backing nog ergens heb liggen dan upload ik em wel ergens.
Edit: Dacht dat ik nog meerdere backings van guitaridol 2008 had.Maar heb helaas alleen nog de backing uit dit topic.

Kheb em hier geupload
http://drop.io/gis8rmh#

Ow sorry had ik niet gezien ik vond het al zo jammer.

Maar bedankt voor het uploaden :)