PDA

View Full Version : Humbuckers of singlecoil



Jay75
24 mei 2008, 18:11
Yo,

Ik heb hier een oud gitaartje, met humbuckers, maar ze klinken singlecoil-achtig.

Bij mijn ES-335 kon ik de humbuckers splitten tot singlecoil en deze humbuckertjes klinken eigenlijk ook zo. Dus niet zo dik als ie gewend ben van hb.

Is er een manier om erachter te komen of ze misschien niet goed zijn aangesloten, of aangesloten zijn als singlecoil...want volgens mij moeten ze dikker kunnen klinken.
Ik las ooit iets van voor de amp houden en als ie niet gaat rondzingen of iets dergelijks?

Zonder er nou een heel technisch verhaal van te maken of de gitaar open te halen, hoe kom ik er achter......

koentjo
24 mei 2008, 18:17
hm, humbuckers feedbacken ook. dus denk niet dat dat de manier is om het te testen.

denk dat je het best even naar de electronica kan kijken.

G.G.
24 mei 2008, 18:18
Sommige oude goedkope kopieën hadden elementen die eruitzagen als humbuckers, maar stiekemm gewone singlecoils waren. Heb je misschien een fotootje? Element voorzichtig losschroeven en van de body aftillen, dan kunnen we het beter zien.

Epic
25 mei 2008, 12:05
Als je ze bij een TL buis of TV houdt dan moet je het verschil volgens mij wel kunnen horen (met je ES-335 als referentie).

Jay75
25 mei 2008, 12:14
Ja die heb ik niet meer hehe, wat zou die moeten doen dan?
Ow, ik heb hier geen TL en alleen een britbeeld tv....:S

bass blom
25 mei 2008, 12:30
in de buurt van een amp brommen SC's ook als een malle