PDA

View Full Version : Greco firebird



josszee
24 mei 2008, 17:51
Deze wou ik toch even aan julie tonen

KLIK!!!! (http://www.guitarsjapan.com/1989_Greco_1963_Reverse_Firebird_Replica_MBL.html)

Zouden ze makkelijk te vinden zijn in belgie ? Wat vinden julie ervan ? Iemand enig idee wat ze kosten ? Evenaren ze werkelijk een echte gibson of zijn dit fabeltjes. Heb nog nooit in mijn leven op een japanse kopie gespeeld dus ik zou het niet weten.


Ik denk dat de eeuwige GAS over is want ik denk dat ik mijn doomgitaar heb gevonden.

:hippie:

nevyn292
24 mei 2008, 17:55
wow, die ziet er wel erg gelikt uit!

Luke-wannabe
24 mei 2008, 20:30
Vette gitaar! Doen!

Mr.Fingers
24 mei 2008, 20:32
Holy Fuckemoly :o Dat is een FB die zèlfs IK nog zou willen... Doen die handel. Ik vrees echter dat ze amper te vinden zijn in ons belgenlandje. Ik heb eens op een japanse kopie van een Les Paul gespeeld (Tokai denk ik), pré lawsuit (dus met gibson-headstockvorm), en deze speelde een LP standard los naar huis. Ja, die japanse kopies zijn vaak zo goed als het origineel.

guitartub
24 mei 2008, 20:53
Lijkt mij een te gekke gitaar, alleen ben ik bang dat ze in Belgie en Nederland uberhaupt moeilijk te vinden zijn. Maar misschien vergis ik mij.

Mitch
24 mei 2008, 21:14
Een originele Greco voor $1800? Ik mis iets.

Mr.Fingers
24 mei 2008, 21:15
Een originele Greco voor $1800? Ik mis iets.

komma verkeerd gezet??? :seriousf:

Mitch
24 mei 2008, 21:55
$1,790.00

De Amerikaanse manier om duidelijk te maken dat je hier een krappe 1800 dollars voor neer zou moeten tellen.

rickert
25 mei 2008, 04:38
Brute finish zeg, kannonuh!

Johannes
25 mei 2008, 04:46
Mooie gitaar, maar voor dat geld koop je het origineel, niet de copie?! :S

josszee
25 mei 2008, 10:00
DE prijs verwonderde me ook al. Ik wist dat de japanse copien duurder waren geworden maar duurder dan ht origineel..... Als ze echt het origineel gewoon wegspelen, Heb ik geen probleem met een copie!!!

Het word alsins nog even sparen.... :hippie:

Zou die site te betrouwen zijn ?

guitartub
25 mei 2008, 11:09
Max Guitar heeft het Gibson origineel voor €1565,- . Maar een vergelijking met die Greco kun je verder niet maken dus welke nou beter is??

http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1746

josszee
25 mei 2008, 11:30
Ik heb altijd al gehouden van een firebird en ik wou er ook al altijd 1 kopen ik vind gewoon dat blauw zo geil!!!

Mr.Fingers
25 mei 2008, 12:18
Ik heb altijd al gehouden van een firebird en ik wou er ook al altijd 1 kopen ik vind gewoon dat blauw zo geil!!!

Ben je denk ik beter af met het kopen van een 2ehandse gibson (of zelfs een epiphone, want die verschilt nauwelijks van de gibson, afgezien van de tuners & trussrodplaatje), en dat gewoon naar een carrosier gaan (die auto's spuit), en vragen of hij jouw gitaar wil spuiten in het blauw. Ben je denk ik minder kwijt dan aan die kopie.

josszee
25 mei 2008, 15:23
Ben je denk ik beter af met het kopen van een 2ehandse gibson (of zelfs een epiphone, want die verschilt nauwelijks van de gibson, afgezien van de tuners & trussrodplaatje), en dat gewoon naar een carrosier gaan (die auto's spuit), en vragen of hij jouw gitaar wil spuiten in het blauw. Ben je denk ik minder kwijt dan aan die kopie.


Weet ik niet... Zijn de epi goed? Nog nooit getest wel al vastgehad. Er hangt er 1 in de gitaarwinkel zo een LTD EDT in sunburst. Ik zie wel als ik ooit mijn droomgitaar koop (die greco maakt echt veel kans) mag die wel wat kosten.... :hippie:

Mr.Fingers
25 mei 2008, 15:48
Weet ik niet... Zijn de epi goed? Nog nooit getest wel al vastgehad. Er hangt er 1 in de gitaarwinkel zo een LTD EDT in sunburst. Ik zie wel als ik ooit mijn droomgitaar koop (die greco maakt echt veel kans) mag die wel wat kosten.... :hippie:

die epi is eigenlijk zo goed als die gibson vind ik (wel de epi met gelijmde hals). je moet ze maar eens testen.

LP_CL
25 mei 2008, 15:48
Ben je denk ik beter af met het kopen van een 2ehandse gibson (of zelfs een epiphone, want die verschilt nauwelijks van de gibson, afgezien van de tuners & trussrodplaatje), en dat gewoon naar een carrosier gaan (die auto's spuit), en vragen of hij jouw gitaar wil spuiten in het blauw. Ben je denk ik minder kwijt dan aan die kopie.
Hahaha, grapjas!
Er is duidelijk wel HEEEEEEL wat meer verschil dan dat hoor.

josszee
25 mei 2008, 15:51
Hahaha, grapjas!
Er is duidelijk wel HEEEEEEL wat meer verschil dan dat hoor.


Echt heeel veel verschil en wat van verschil ?

guitartub
25 mei 2008, 15:58
De Elite serie van Epiphone schijnt idd erg goed te zijn. Maar die budgets: NOU NEE!!

Mr.Fingers
25 mei 2008, 16:01
Hahaha, grapjas!
Er is duidelijk wel HEEEEEEL wat meer verschil dan dat hoor.

ik doelde op het uitzicht hé. Houtwerk zal van die gibson wel beter zijn. Maarreuh, 2 minibuckers, reversed headstock,... hebben ze toch allebei?

fred dons
25 mei 2008, 16:12
de gibbie (de "echte" niet de studio versie) is mahonie neckthrough met mahonie zijkanten, de epi is danwel bolton dan wel set neck (beide versies bestaan) bestaat uit suprise wood met een stukje mahonie fineer over het midden, heeft een maple neck, heeft goedkope hardware en pickups en is poly gelakt. maar tis waar hij ziet er ongeveer wel hetzelfde uit ;)

LP_CL
25 mei 2008, 17:50
Andere pickups, ander hout, andere lak, andere electronica, andere brug, andere nut, andere tuners,...
Eigenlijk is er helemaal niets hetzelfde, buiten de vorm.

bass blom
25 mei 2008, 18:09
ik zeg niet.. en wel hierom :satisfie:


Ik denk dat de eeuwige GAS over is want ik denk dat ik mijn doomgitaar heb gevonden.

:hippie:

josszee
25 mei 2008, 20:56
de gibbie (de "echte" niet de studio versie) is mahonie neckthrough met mahonie zijkanten, de epi is danwel bolton dan wel set neck (beide versies bestaan) bestaat uit suprise wood met een stukje mahonie fineer over het midden, heeft een maple neck, heeft goedkope hardware en pickups en is poly gelakt. maar tis waar hij ziet er ongeveer wel hetzelfde uit ;)


Epiphone Firebird V 1963 LTD E-Guitar, Mahoganiy Body, set in Mahogany Neck, Rosewood Freboard, 2 Alnico Mini Humbuckers, Scale: 24.75", Nut Width: 1.68",, Chrome Hardware, Color Alpine White

Dit zijn de specs van de LTD EDT firebird... Blijkbaar toch mahony ??

nevyn292
25 mei 2008, 21:33
Epiphone Firebird V 1963 LTD E-Guitar, Mahoganiy Body, set in Mahogany Neck, Rosewood Freboard, 2 Alnico Mini Humbuckers, Scale: 24.75", Nut Width: 1.68",, Chrome Hardware, Color Alpine White

Dit zijn de specs van de LTD EDT firebird... Blijkbaar toch mahony ??

ja, dat suprise wood vind ik ook een beetje vaag verhaal, kan je dat uitleggen fred?

suprise wood kan ik me nog wel voorstellen op de low-end epiphones, amar toch niet op de firebirds?

fred dons
25 mei 2008, 21:40
epi jokt wel vaker, als het al "Mahonie" is dan is het Nato of agatihis wat beiden geen echt mahonie is, echter de 2 epi firebirds die ik gerefinished heb hadden beiden een onbestemde houtsoort met een mahonie fineer on top
het waren overigens beide goede gitaren dus daar hoef je het niet om te laten maar je "vroeg"om de verschillen tussen beide versies en die zijn toch wel behoorlijk
ik zou als ik jou was proberen en er in in het echt te vinden zo dat je kunt zien of het wat voor je is, ik vind het prachtige modellen maar voor mij zit de nek te veel naar "links"; als ik blindelings mij weg probeer te vinden op een firebird zit ik regelmatig een paar posities te hoog met met mijn linkerhand

fred dons
25 mei 2008, 21:48
ja, dat suprise wood vind ik ook een beetje vaag verhaal, kan je dat uitleggen fred?

suprise wood kan ik me nog wel voorstellen op de low-end epiphones, amar toch niet op de firebirds?
de Elite heeft echt mahonie maar daar betaal je dan ook voor, de koreaanse en chinese epi's hebben of iets wat op mahonie lijkt zoals nato of agathis, of bij de dekkend gelakte epi's is "surprise wood" wat zegt dat er in principe alles onder kan zitten; van elzen tot linde,agathis, nato of andere lokale houtsoorten (en soms ook een sandwhich hiervan)
"echt" legaal gekapt mahonie is zeldzaam aan het worden en hierdoor nogal duur, de grote fabrieken zullen daarom zeker geen echt mahonie gebruiken voor hun "instapmodellen"
Tis trouwens niet gemakkelijk om het verschil te zien tussen nato en mahonie wat ook de reden is dat deze fabrikanten het gebruiken, en hiervoor geld ook dat als je het verschil niet ziet of hoort dat ik persoonlijk de meeste goedkope zou nemen :D

guitartub
25 mei 2008, 22:20
Duidelijk verhaal Fred.
Veel fabrikanten van budget gitaren gebruiken tegenwoordig dat Nato, Agathis of Basswood maar geven dat ook eerlijk aan. Overigens is de kwaliteit en afwerking van budget gitaren tegenwoordig verbazingwekkend goed, maar een vergelijking met een veel duurder origineel kunnen ze toch niet aan. Dat wil dus niet zeggen dat je dan een slechte gitaar in je handen hebt maar je moet er ook weer niet TE hoge verwachtingen van hebben.
Goed voor het geld zeg ik dan.

Pepe
25 mei 2008, 22:45
Een Greco haal je uit Japan, ik ken een zestal handelaren die wel eens wat hebben maar een firebird zie ik zelden voorbijkomen.
De prijs van die copieen hangt rond de 700/800 euro naargelang staat en model.
High end Greco zijn nicely executed copieen uit de FGG factory waar ook de Elites en Orvilles vandaan komen.
Sinds eind 80 komen er ook Greco's uit Korea, daar halen de japanners zelf hun neus voor op.