PDA

View Full Version : te hoge actie met trem en zadels op het laagst



orreltak
24 mei 2008, 16:15
ik heb last van een te hoge actie maar meer om de reden dat mijn tremolo+zadels niet lager kunnen.
de zadels staan helemaal bij af en hoe hoger op de hals hoe hoger de actie.

weet iemand nog een oplossing hiervoor?
ik zelf dacht aan +-2mm fineer tussen de hiel en de halspocket om de hals op te krikken of is er nog een makkelijkere en mooiere manier?evt met de trussrod oid?

G.G.
24 mei 2008, 16:26
ik heb last van een te hoge actie maar meer om de reden dat mijn tremolo+zadels niet lager kunnen.
de zadels staan helemaal bij af en hoe hoger op de hals hoe hoger de actie.

weet iemand nog een oplossing hiervoor?
ik zelf dacht aan +-2mm fineer tussen de hiel en de halspocket om de hals op te krikken of is er nog een makkelijkere en mooiere manier?evt met de trussrod oid?

Wat voor een gitaar en wat voor een tremelo gaat het om? Kan de bodemplaat niet een stukkie omlaag?

2mm fineer over de volle lengte van de neckpocket halt ook niet heel veel uit aangezien de hals recht op de body blijft staan. Een klein reepje fineer, alleen aan de kant van de brug maakt een hoek.

een ander voordeel is dat je er minder van ziet op deze manier.

orreltak
24 mei 2008, 16:46
het gaat om een zelfbouwstrat die nu `af` is.maar foto`s moet ik nog maken.al moet ik zeggen dat een dun wigje in de pocket zoals je beschrijft al een nette en goeie oplossing is.bedankt G.G

G.G.
24 mei 2008, 16:51
Wat een mooie strakke oplossing is, is:


neem een strook aluminiumfolie van ongeveer een meter lang en net zo breed als je neckpocket. Vouw 1-neckpocketlengte om, nu vouw je terug, maar dan 1 cm korter, en weer terug, maar dan weer een centimeter korter, etc.....

Dan krijg je een trappetje van aluminium folie. Dit vormt ene mooie wig, laat zich gemakkelijk samenpersen en zorgt voor een mooie gladde en strakke verbinding tussen neckpocket en hals.

orreltak
24 mei 2008, 17:00
dat het special aluminiumfolie is,is dat om een reden in het bijzonder?sustainverlies tegen gaan ofzo?

Mr.Fingers
24 mei 2008, 17:08
waarschijnlijk omdat het makkelijk te verkrijgen is, en zich makkelijk laat plooien ;)

Ik heb in m'n jazzmaster een wigje zitten van esdoornhout, gewoon een driehoek uitezaagd, en dat telkens het grondvlak schuren, tot de hoogte net goed was.

G.G.
24 mei 2008, 17:16
dat het special aluminiumfolie is,is dat om een reden in het bijzonder?sustainverlies tegen gaan ofzo?

nee hoor, gewoon dat keukenspul.

orreltak
24 mei 2008, 19:25
tis alweer gebeurt.had maar heel weinig nodig aan dikte voor een aanzienlijk effect.hij spoort nu als een tiet.thxalot!nu even een paar pics maken.want nu is ie echt af! :rockon:

G.G.
24 mei 2008, 19:28
tis alweer gebeurt.had maar heel weinig nodig aan dikte voor een aanzienlijk effect.hij spoort nu als een tiet.thxalot!nu even een paar pics maken.want nu is ie echt af! :rockon:

We aim to please.