PDA

View Full Version : is een epiphone nou een goede metal gitaar of niet?



panterawolf123
24 mei 2008, 16:11
ik ben aan het zoeken naar een redelijke metal gitaar maar zit te twijfelen tussen een epiphone les paul en een jackson
maar volgens feedback is een les paul niet egt geschikt voor metal maar dan zie ik op youtube een filmpje van metallica en dan heeft kirk hammet een les paul (het is dan wel een gibson) maar naar wat moet ik geloven feedback of die clip

alvast bedankt
(kirk hammet speelt op eengibson lp op het nmmr fade to black)
http://youtube.com/watch?v=Q7C90sLh5Ok
ik hoop dat die link het doet

Spitfire
24 mei 2008, 16:15
Ik ben altijd van mening geweest dat je alle soorten muziek op alle soorten gitaren kan spelen, alleen klinkt het gewoon anders. Laatste keer dat ik Nine Inch Nails live zag spelen (een band die toch bekend staat om zijn muur van geluid met veel laag), speelden ze op Fender Jaguars (toch een van de dunst klinkende gitaren) en het klonk nog steeds te gek.

Luister gewoon wat je zelf het mooist vind klinken.

mikeyaxeman
24 mei 2008, 16:20
Idd, het is maar waar je voorkeur naar uitgaat, of je een heel dik metal geluid wil of zo'n schril trash metal geluid wil of nou ja je snapt mijn punt wel.
Gewoon wat je zelf het het fijnst vind laat je niet leiden door die gasten van Feedback die kunnen niet voor jouw beslissen wat je het mooist vindt.

nevyn292
24 mei 2008, 16:50
ik ben aan het zoeken naar een redelijke metal gitaar maar zit te twijfelen tussen een epiphone les paul en een jackson
maar volgens feedback is een les paul niet egt geschikt voor metal maar dan zie ik op youtube een filmpje van metallica en dan heeft kirk hammet een les paul (het is dan wel een gibson) maar naar wat moet ik geloven feedback of die clip

alvast bedankt

kijk ook eens naar die nieuwe prophercy gitaren van epiphone dan, die zijn wat meer metal gericht.

en allebei niet trouwens, kirk hammer speelt daar hoogstwaarschijnlijk op emg's, pick-ups die zich erg goed lenen voor metal, en dat scheelt al een hele hoop.

verder kan je op een epi LP standard PRIMA metal doen hoor, als je het nou over jaguars inderdaad had werd het al lastiger om de scheur lekker hard onder je vingers vandaan te krijgen

Baker
24 mei 2008, 16:59
les paul is prima voor metal hoor.
Een epiphone les paul dus ook.

Een Les paul scheurt als de beste of niet dan!. (op voorwaarde dat er een paar vette humbuckers in zitten)

Het enige is misschien dat bijvoorbeeld een ibanez een wat "snellere" neck heeft waardoor je wat "makkelijker" kan metallen. Maar ook dat is weer van persoon tot persoon verschillend natuurlijk.

Het is vooral een kwestie van smaak dus. Welk geluid vind je mooier en wat vind je prettiger spelen. En laat ze bij feedback maar lullen.

Soulflyhigh
24 mei 2008, 17:15
Vergeet niet dat de versterker ook een gigantisch aandeel in het geluid heeft. Wil je metal spelen met een jackson over een fender twin reverb dan wordt het nooit de sound van Rammstein ;)

Aethelred
25 mei 2008, 14:12
En een mooi Les Paultje leent zich ook altijd nog heel goed voor rock en blues, mocht je je vervelen met metal :p

LP_CL
25 mei 2008, 14:30
Als je moet kiezen tussen een epi LP of een Jackson van in dezelfde prijscategorie, zou ik persoonlijk toch voor de Jackson gaan. Veel leukere pickups, en prima geschikt voor verschillende genres.
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0011060-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

panterawolf123
25 mei 2008, 22:06
en stel ik doe er een line6 versterker bij is het dan een fantatisch geluid??????
(geld is het grootste probleem niet) maar als ik kijk naar een lp zie ik alleen een ijzren plaatje en bij een jackson een dubble humbucker is dat ijzren plaatjhe dan ook een humbucker?

Spitfire
25 mei 2008, 22:12
en stel ik doe er een line6 versterker bij is het dan een fantatisch geluid??????
(geld is het grootste probleem niet) maar als ik kijk naar een lp zie ik alleen een ijzren plaatje en bij een jackson een dubble humbucker is dat ijzren plaatjhe dan ook een humbucker?

Het ijzeren plaatje is slechts een pickup-cover, puur voor de mooi.

En het is moeilijk om te zeggen of je een 'fantastisch' geluid krijgt met een Line6 versterker, de transistor lijn van Line6 (met uitzondering van de Vetta) is nou niet echt je-van-het maar prima als beginnersversterker. Een Spider Valve is volgens veel mensen wel een hele goede versterker (ik heb hem zelf niet uitgeprobeerd overigens).

Je moet goed begrijpen dat gitaren en versterkers dingen zijn met allemaal een compleet eigen geluid en feel. De ene mens kan zweren bij een Jackson terwijl een andere hem het liefst bij het brandhout gooit. Wat ik wil zeggen is dat je nu wel kan vragen, maar dat wij niet voor jou kunnen zeggen wat jij mooi vind en goed vind klinken.

Wat jij nu gewoon moet doen is naar een (grote) muziekzaak gaan, je 'probleem' voorleggen en vooral heel veel gaan testen. En vervolgens zelf beslissen wat je mooi/goed vind.

barno
25 mei 2008, 22:13
en stel ik doe er een line6 versterker bij is het dan een fantatisch geluid??????
(geld is het grootste probleem niet) maar als ik kijk naar een lp zie ik alleen een ijzren plaatje en bij een jackson een dubble humbucker is dat ijzren plaatjhe dan ook een humbucker?

het grootste probleem op dit moment is dat je heel weinig of geen basiskennis hebt over gitaren, terwijl je die heel makkelijk kan opsnorren via google en op dit forum met zoektermen zoals "humbucker" enz...

nevyn292
25 mei 2008, 22:13
wat lal jij nou weer?

Line 6 is eluk beginners spul, maar dan kan je beter een roland cube halen.


dat 'ijzeren plaatje' van je is een kapje over de humbucker heen.

gibson (het moedermerk van epiphone) had de man in dienst die de humbucker heeft 'uitgevonden', dude!

en fantastisch geluid heb je niet meteen, moet je eerst leren spelen want een groot deel van het geluid maak je zelf met je vingers

panterawolf123
26 mei 2008, 21:43
wat lal jij nou weer?

Line 6 is eluk beginners spul, maar dan kan je beter een roland cube halen.


dat 'ijzeren plaatje' van je is een kapje over de humbucker heen.

gibson (het moedermerk van epiphone) had de man in dienst die de humbucker heeft 'uitgevonden', dude!

en fantastisch geluid heb je niet meteen, moet je eerst leren spelen want een groot deel van het geluid maak je zelf met je vingers
ait tnx voor de xtra info (ben nog niet zo ver met spelen begin pas na de vakantie weer) ok ik denk dat je me tog trg ziet komen met een epi lp want dat ziet er gwn prachtig uit (ik wou vooral weten of dat nou humbuckers waren) ik zal jullie denk niet meer verder lastig vallen
bedankt;)

macwilliams
26 mei 2008, 21:50
Jawel gewoon blijven lastigvallen. En dan vooral met plaatjes van je nieuwe gitaar. :rockon:

Rexx
26 mei 2008, 22:40
Les pauls (epiphone, gibson, esp) zijn prima metal gitaren.
Omdat ze dik en zwaar zijn kan je er een hele 'heavy' volle sound uit krijgen.

Ze hebben wel dikkere halzen dan bv. ibanez maar dat is maar waar je aan gewend bent.

Line 6 kan je kopen, maar als geld geen probleem is zou ik voor een peavey valveking gaan. dan heb je voor weinig geld alsnog een dikke buizen-amp.
zoek eens op youtube naar 'valveking head'

succes ermee

richwoodplayer
26 mei 2008, 22:47
richwood re-129-bk kan je prima metal op spelen (aanrader) op www.muziekinstrumenten.nl is ie afgeprijsd van 318 euro naar 198!!! :rockon: :cheerup: :dance:

happynjitram
26 mei 2008, 22:53
richwood re-129-bk kan je prima metal op spelen (aanrader) op www.muziekinstrumenten.nl is ie afgeprijsd van 318 euro naar 198!!! :rockon: :cheerup: :dance:

Aandelen??

Dark_Tranquillity
27 mei 2008, 09:12
Haha :D



Voor een goede metalgitaar zou ik toch even naar een ES-335 kijken, wat een beesten!

almarvk
27 mei 2008, 09:15
@panterawolf123: Gelieve in correct ABN te posten!

Voor de rest: zeik die jongen niet zo af en gedraag je!

Nils47
27 mei 2008, 09:27
Gewoon drop C en distortion op 10 en knallen maar!

Dark_Tranquillity
27 mei 2008, 09:30
Als hij een Valveking koopt kan ie het met E standaard ook wel af.

Aethelred
27 mei 2008, 15:42
Het ijzeren plaatje is slechts een pickup-cover, puur voor de mooi.

En het is moeilijk om te zeggen of je een 'fantastisch' geluid krijgt met een Line6 versterker, de transistor lijn van Line6 (met uitzondering van de Vetta) is nou niet echt je-van-het maar prima als beginnersversterker. Een Spider Valve is volgens veel mensen wel een hele goede versterker (ik heb hem zelf niet uitgeprobeerd overigens).

Je moet goed begrijpen dat gitaren en versterkers dingen zijn met allemaal een compleet eigen geluid en feel. De ene mens kan zweren bij een Jackson terwijl een andere hem het liefst bij het brandhout gooit. Wat ik wil zeggen is dat je nu wel kan vragen, maar dat wij niet voor jou kunnen zeggen wat jij mooi vind en goed vind klinken.

Wat jij nu gewoon moet doen is naar een (grote) muziekzaak gaan, je 'probleem' voorleggen en vooral heel veel gaan testen. En vervolgens zelf beslissen wat je mooi/goed vind.

Heb hier thuis een line 6 spider III staan, opzich kan ie er wel mee door, alleen clean distort het geluid toch een beetje, en voor een lekkere dynamiek moet hij toch harder staan dan ze hier thuis liever zouden horen. Maar als je niet clean wil maar gewoon distorted kan het er gewoon mee door, ook op de iets lagere volumes.

But if I had to choose again...

Ibanez666
27 mei 2008, 16:06
Een Les Paul model is tijdloos...ook handig

Rexx
29 mei 2008, 11:35
Je hebt tegenwoordig ook bij de feedback speciale metal epi lp's.
Zien er mooi uit met het matzwart en zitten emg's op

Gothra
29 mei 2008, 11:55
Je hebt tegenwoordig ook bij de feedback speciale metal epi lp's.
Zien er mooi uit met het matzwart en zitten emg's op

Mijn vriend heeft er een, zijn geen EMG's maar gewoon alnico's
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=36&CollectionID=5

of je moet een andere bedoelen.

Bastin
29 mei 2008, 11:58
Denk dat hij deze bedoeld:

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=291&CollectionID=6

450 euro bij feedback geloof ik

janpetrarca
29 mei 2008, 13:16
De epiphone slash signature is echt wel een rockgitaar!

Spitfire
29 mei 2008, 13:23
De epiphone slash signature is echt wel een rockgitaar!

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? :???:

Orpheo
29 mei 2008, 13:29
De epiphone slash signature is echt wel een rockgitaar!
het is gewoon een epi-lp met zijn naam erop... wow, ja, dat maakt 't echt en rockgitaar.

Iceman
29 mei 2008, 13:40
Denk dat hij deze bedoeld:

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=291&CollectionID=6

450 euro bij feedback geloof ik

Ik denk dat Panterawolf123 daar een prima gitaar aan heeft.

Het probleem met de goedkopere gitaren is dat ze vaak (niet altijd....voordat ik iedereen over me heen krijg) elementen hebben die niet direkt geschikt zijn voor metal. Met een overdrive of tubescreamer kunnen ze dan wel, maar met EMG's kan de topicstarter in ieder geval zonder pedalen direkt aan de slag.