PDA

View Full Version : Fender VG strat



JimmyPage
24 mei 2008, 14:54
Zijn er al forumleden die de Fender VG (dus met Roland element en sounds) hebben? Ik heb er zelf een tijdje een en zou wat ervaringen willen uitwisselen.

Ik ben in hoofdlijnen tevreden maar heb wel wat verbeterpunten:

- Het batterijgebruik is lastig: ik zou meerdere batterijhouders met batterijsets willen hebben, maar deze zijn niet leverbaar (volgens Feedback R'dam).
- Ik zou een schakelaartje willen hebben om de batterij aan/uit te schakelen (werkt nu op het inpluggen van de kabel), zodat er geen stroomverbruik is als je hem gewoon als Fender Strat gebruikt.
- Bij div. akousticshe sounds klinken m.n. de E en A snaar veel te hard; geen idee of dit af te stellen is??

Zijn er meer ervaringen/antwoorden?

snaarplukker
24 mei 2008, 15:10
- Het batterijgebruik is lastig: ik zou meerdere batterijhouders met batterijsets willen hebben, maar deze zijn niet leverbaar (volgens Feedback R'dam).
Is een adapter geen optie?
- Ik zou een schakelaartje willen hebben om de batterij aan/uit te schakelen (werkt nu op het inpluggen van de kabel), zodat er geen stroomverbruik is als je hem gewoon als Fender Strat gebruikt.
Schakelaartje aansluiten op de draadjes die het kontakt verbreekt bij de plug.
- Bij div. akousticshe sounds klinken m.n. de E en A snaar veel te hard; geen idee of dit af te stellen is??
Pickup's aan de E kant iets lager zetten.

Cees

Rude Perception
24 mei 2008, 15:42
uhm... Een adapter lijkt me niet de handigste optie. Ben je behoorlijk aangelijnd zullen we maar zeggen.

G.G.
24 mei 2008, 15:47
- Ik zou een schakelaartje willen hebben om de batterij aan/uit te schakelen (werkt nu op het inpluggen van de kabel), zodat er geen stroomverbruik is als je hem gewoon als Fender Strat gebruikt.

Je zou een van je potmeters kunnen vervangen voor een push/pull versie dan hoef je niets te boren etc.....

Mr.Fingers
24 mei 2008, 15:47
uhm... Een adapter lijkt me niet de handigste optie. Ben je behoorlijk aangelijnd zullen we maar zeggen.

ben je toch zoieso, als je speelt met een gitaarkabel (zoals het merendeel der gitaristen)? (ik betrouw die draadloze dingen niet). Als je nu een adapter, met een hele lange draad, en je bind die draad samen (met colson-bandjes, of plakband) met je gitaarkabel...

JimmyPage
25 mei 2008, 22:08
- Bij div. akousticshe sounds klinken m.n. de E en A snaar veel te hard; geen idee of dit af te stellen is??
Pickup's aan de E kant iets lager zetten.

Cees
Probleem is dat dit niet bij alle sounds/patches het geval is... Daarbij, ik heb geen idee of je het Roland element wel af kan stellen, en zo ja hoe??

rocker_71
26 mei 2008, 10:26
Ik wil je niet weghebben bij dit forum, maar check anders ff het fenderforum (http://www.thefenderforum.com/forum/index.php).

JimmyPage
26 mei 2008, 14:25
Ik wil je niet weghebben bij dit forum, maar check anders ff het fenderforum (http://www.thefenderforum.com/forum/index.php).

Bedankt, ik heb het geprobeerd, maar vooralsnog staat er niks over dit thema..

guiman
27 mei 2008, 13:20
Eindelijk eens iemand die er over begint. ik heb er een half jaar eentje en heb er de volgende sores mee:

- de batterij is razendsnel leeg. echt, binnen enkele uren. Hij loopt leeg waar je bij staat. Dus altijd reserve bij de hand.

- het blauwe controlelampje op de slagplaat is nogal storend, in de VS hebben ze het steeds over de 'kerstboomverlichting'. Zou eigenlijk uit moeten kunnen....

- geluid is subjectief, maar bepaalde sounds klinken ronduit afschuwelijk. Vooral de akoestische simulatie is vreselijk. Ook de LP-sound valt nogal tegen. Tele en strat wel goed.

- afwerking wisselend. Lak op de mijne slordig, hals & frets weer wel uitstekend; gitaar speelt heerlijk. Wel wat zwaar....

- combinatie met de cube van roland is daarentegen weer wel heer erg slecht. zou je niet verwachten....

QueenSRVJW
27 mei 2008, 14:25
Heb je hem wel eerst op die versterker getest dan, voordat je hem kocht?

guiman
27 mei 2008, 21:38
nee, had ik misschien wel moeten doen maar niet aan gedacht. Ik dacht eigenlijk dat hij het wel goed zou doen met de Cube 30, is immers ook van Roland. De combinatie is niet goed. Beter is die met de Microcube, maar dat vind ik sowieso een geweldig versterkertje...

Tho
7 juni 2008, 14:58
ey.. jou ken ik nog wel.. :sneaky: