PDA

View Full Version : Moeilijke keuze...



QueenSRVJW
24 mei 2008, 10:33
Ik moet een beslissing maken waar ik zelf niet uit kom. Het is: of een nieuwe gitaar kopen of een nieuwe versterker. Ik heb nu een Squier strat. Hij speelt lekker soepel e.d. ik ben daarmee nog wel tevreden nu. Mijn versterker is een Vox Valvetronix Ad30 VT-XL. Ik heb rond de 500-600 euro om te besteden. De versterker is ook nog wel goed enzo, alleen denk ik dat het geluid wat beter wordt met een betere versterker. Wat zal ik doen?

Wiellem
24 mei 2008, 10:35
Miss nieuwe elementen in je squier?

QueenSRVJW
24 mei 2008, 10:38
Is dat het waard denk je, want ik heb het wel eens overwogen.

Wiellem
24 mei 2008, 10:55
Of het het echt waard is weet ik niet ik ken de squier niet echt maar die versterker lijkt me nog wel aardig.

Maar dat zijn geen buizen dus misschien is een versterker toch een betere optie, misschien dat iemand anders je ff verder kan helpen.

bass blom
24 mei 2008, 11:00
je geeft het antwoord zelf eigenlijk al.
een beter amp zal je veel mee vooruitgaan.
een betere gitaar op een matig ampje zal niet echt meer opleveren.
en als de gitaar lekker speelt kan je er inderdaad later eventueel andere pups in doen.

QueenSRVJW
24 mei 2008, 11:13
Bedankt voor de reacties, ik ga even een keertje een bezoekje brengen aan m'n lokale gitaatshop;)

Timotio
24 mei 2008, 11:14
eerst een nieuwe amp kopen! Ik heb zelf ook een squier en speel sinds kort over een nieuwe buizenamp (H&K) en dat scheelt echt veel qua geluid!

bij 500/600 euro denk ik bijvoorbeeld aan een vox ac15?

QueenSRVJW
24 mei 2008, 11:38
Ok, ik zal hem uitproberen.

Mr.Fingers
24 mei 2008, 11:43
Fender HotRod Deluxe (al dan niet 2ehands) of Blues Jr???

QueenSRVJW
24 mei 2008, 12:52
Zijn er nog meer mensen die een versterker aanraden, want ik ga dan even meerdere uitproberen..Ik speel voor blues, blues rock. ala John Mayer, Hendrix, SRV enz.

koentjo
24 mei 2008, 13:41
Zijn er nog meer mensen die een versterker aanraden, want ik ga dan even meerdere uitproberen..Ik speel voor blues, blues rock. ala John Mayer, Hendrix, SRV enz.

ik denk inderdaad dat je dan even moet kijken naar de Fender amps.

bass blom
24 mei 2008, 13:43
Zijn er nog meer mensen die een versterker aanraden, want ik ga dan even meerdere uitproberen..Ik speel voor blues, blues rock. ala John Mayer, Hendrix, SRV enz.

dan moet je de peavey delta blues ook ff checken :p
ik heb er sinds kort 1 en vind hem superlekker.

humbucker
24 mei 2008, 16:59
Ik heb ook tzelfde probleem gehad als jou, ouwe versterker buiten gestampt en lekker een nieuwe gehaald (Vox AC15). Ik speel ook over een squier en t klinkt lekker, nu ben ik aan het sparen voor een goede gitaar en dan gaat t helemaal té gek klinken!
Ik zou zelf testen welke versterker je wilt, Vox heeft een heel apart geluid, of je houdt er van of je vindt het nix. Een tussenweg is moeilijk. Al de versterkers die hierboven genoemd zijn heb ik ook aan de tand gevoeld en ik vond de Vox t lekkerste klinken, maar dat is natuurlijk gewoon smaakgebonden.

succes!

edit: spelfoutje eruit gehaald

Riky
24 mei 2008, 17:08
dan moet je de peavey delta blues ook ff checken :p
ik heb er sinds kort 1 en vind hem superlekker.

ja die zijn idd lekker:D laatst in muziek winkel op gespeeld, omdat iemand anders mij ook had verteld dat die goed klinkt!

peavy windsor hoor je ook hele goede verhalen. Schijnt voor het geld een hele leuke amp te zijn!

G.G.
24 mei 2008, 17:11
Zijn er nog meer mensen die een versterker aanraden, want ik ga dan even meerdere uitproberen..Ik speel voor blues, blues rock. ala John Mayer, Hendrix, SRV enz.

Ben je handig? Voor ongeveer €500/€600 knutsel je een Madamp A15MKII in elkaar. Die is echt heel erg geschikt voor Mayer, Vaughan en Hendrix.

Die A15MKII heeft een heerlijk fenderachtig clean, een lekkere bluesy scheur die je heel ver door kan trekken en reageerd waanzinnig op een strat.

http://www.madamp.de/a15mk1.htm

Ik heb voor die prijsklasse nog niets gezien waarvan ik evenveel onder de indruk was.

QueenSRVJW
24 mei 2008, 18:08
Ben je handig? Voor ongeveer €500/€600 knutsel je een Madamp A15MKII in elkaar.

Euhm, ik ben denk ik niet heel erg handig:p maar ik zal er even naar kijken.

QueenSRVJW
24 mei 2008, 19:20
Ik heb even wat rondgezocht op dit forum en gewoon via google, maar is deze ook ergens uit te proberen of iets dergelijks. Het lijkt me wel een mooi ding, alleen ik wil even weten of het geluid goed is e.d.

Mr.Fingers
24 mei 2008, 19:28
Ik heb even wat rondgezocht op dit forum en gewoon via google, maar is deze ook ergens uit te proberen of iets dergelijks. Het lijkt me wel een mooi ding, alleen ik wil even weten of het geluid goed is e.d.

welk ding?

QueenSRVJW
24 mei 2008, 19:29
http://www.madamp.biz/a15mk1.htm

De Madamp A15MKII

G.G.
24 mei 2008, 19:30
Hij bedoeld die Madamp A15MKII. Er zijn hier diverse leden die hem hebben, misschien zit er eentje bij je in de buurt waar je hem kan proberen? Ik zit in Rotterdam, kan hem thuis alleen niet heel hard open gooien, maar als je geinteresseerd bent, kan je langskomen.

QueenSRVJW
24 mei 2008, 19:31
:P ok voor mensen die hem hebben, ik woon in Veendam, Groningen.

Je kunt natuurlijk nog steeds info geven over andere versterkers, maar dat is logisch.

Jim Haagmans
24 mei 2008, 23:46
Hey maar dan moet je er natuurlijk ook nog een speakercabinetje bijkopen en hout voor de behuizing, of zie ik het nou verkeerd? (over die madamp dan).

Verder raad ik de ts inderdaad ook de ac15 aan, misschien een peavey classic 30, epiphone blues custom eens proberen (staan nu voor 399 bij maxguitar, heb je meteen geld voor pups in je squiertje over). Maar je moet het wel zeker weten even zelf proberen, want er is wel nog erg veel verschil in al deze amps onderling. Niet wat betreft kwaliteit ofzo, maar van een vox moet je bijvoorbeeld houden, de classic 30 is eigenlijk heel allround en de epiphone enorm bluesy maar met een vreselijk drivekanaal.

Bernd Veenema
25 mei 2008, 00:12
Ik heb ook een Madamp A15mk2 en ik woon in Groningen. Je mag hem wel eens komen testen. Hij staat op dit moment voor reparatie bij een forumlid. Ik kan je, als je wilt, wel zijn emailadres geven. Hij heeft ook voor een ander forumlid dezelfde versterker gebouwd en volgens mij is hij niet erg duur. Je zult denk ik nog wel wat geld overhouden om een cabinetje te kopen.
De versterker klinkt erg goed trouwens, zeker voor het geld.
Een fenderachtig clean en een scheur die van blues naar metal gaat. Erg fijn apparaat!
Je kunt op de Madamp website een aantal soundfiles downloaden die het karakter van de versterker wel aardig weergeven.

Jim Haagmans
25 mei 2008, 01:58
Zou je mij dat emailadres ook willen pm'en? ben ook wel erg geďnteresseerd geraakt nu en vraag me af hoeveel hij ervoor vraagt.

Bernd Veenema
25 mei 2008, 10:52
Hoi,

Ik neem maandag wel even contact met hem op of hij daarvoor openstaat.
Zo ja, dan geef ik jouw het emailadres even via PM.

QueenSRVJW
25 mei 2008, 12:07
Ik denk dat ik toch bij een combo buizenversterker blijf.

Jim Haagmans
25 mei 2008, 12:54
@ Bernd Veenema; thanks!

@QueenSRVJW; Je kan die versterker ook inbouwen in een combobehuizing hoor. Je moet je er misschien de tijd voor nemen, maar het zou moeten lukken en dan denk ik dat je er wel ook een soort van trots op bent. Meer in ieder geval dan met een 'standaard' combo uit de winkel. :)

Bernd Veenema
25 mei 2008, 13:26
Hier op het forum is ook een topic van G.G. Die heeft een Madamp in een combobehuizing gestopt inderdaad. Ziet er erg netjes uit!

QueenSRVJW
25 mei 2008, 13:28
@ Bernd Veenema; thanks!

@QueenSRVJW; Je kan die versterker ook inbouwen in een combobehuizing hoor. Je moet je er misschien de tijd voor nemen, maar het zou moeten lukken en dan denk ik dat je er wel ook een soort van trots op bent. Meer in ieder geval dan met een 'standaard' combo uit de winkel. :)

Misschien wel, maar ik ben niet zo'n held met een soldeerbout.

bass blom
25 mei 2008, 13:36
damm dat klinkt wel gruwelijk lekker zeg :p

zeiler
25 mei 2008, 13:48
hmm??? blues met een 30vt-XL???

je kan ook overwegen weer naar VOX te kijken, maar dan niet naar de XL's maar naar de gewone VT's... heb ik ook, enorm veelzijdig, maar wat minde high-gain kanalen (toch niet echt nodig bij blues ;))...

zag onlangs bij feedback de 100 watt versie voor 400 euro, en de 100 watt vtH versie voor 500 (dan heb je 4 x 12, maar geen idee hoe kwalitatief die 2e is met zo'n head en kast?)

QueenSRVJW
25 mei 2008, 13:51
hmm??? blues met een 30vt-XL???

je kan ook overwegen weer naar VOX te kijken, maar dan niet naar de XL's maar naar de gewone VT's... heb ik ook, enorm veelzijdig, maar wat minde high-gain kanalen (toch niet echt nodig bij blues ;))...

zag onlangs bij feedback de 100 watt versie voor 400 euro, en de 100 watt vtH versie voor 500 (dan heb je 4 x 12, maar geen idee hoe kwalitatief die 2e is met zo'n head en kast?)

Ik heb sowieso geen 100 watt nodig eigelijk. Ik speel vooral nog thuis;).

Bernd Veenema
25 mei 2008, 23:23
@ Bass Blom,

Als je met lekker die Madamp bedoeld heb je gelijk. Ik heb hem van iemand gekocht die hem zelf in elkaar heeft gezet en toen ik hem testte kon ik me niet voorstellen dat je deze sound voor slechts 280 euro (nieuwprijs kit) kon krijgen.
Echt een heerlijk clean geluid (Zo fender als het maar kan zijn) en bakken met gain (tweede kanaal). Het leuke is dat het scheurkanaal van blues naar metal gaat. Ik ben in ieder geval zeer tevreden.

bass blom
26 mei 2008, 00:50
@ Bass Blom,

Als je met lekker die Madamp bedoeld heb je gelijk. Ik heb hem van iemand gekocht die hem zelf in elkaar heeft gezet en toen ik hem testte kon ik me niet voorstellen dat je deze sound voor slechts 280 euro (nieuwprijs kit) kon krijgen.
Echt een heerlijk clean geluid (Zo fender als het maar kan zijn) en bakken met gain (tweede kanaal). Het leuke is dat het scheurkanaal van blues naar metal gaat. Ik ben in ieder geval zeer tevreden.

ja, die bedoelde ik.
wel enig verwarrend, MK1 / MK2 op die website.
deed me enigwat aan de helaas vertrokken recto hier denken, zal dus wel de 6v6 mk2 versie moeten zijn geweest die ik hoorde.
en voor dat geld zou je denken, ja, ik ga dat doen :p
maar hij moet dan natuurlijk nog wel in een kek kastje enzo.

QueenSRVJW
26 mei 2008, 09:03
hmm??? blues met een 30vt-XL???

je kan ook overwegen weer naar VOX te kijken, maar dan niet naar de XL's maar naar de gewone VT's... heb ik ook, enorm veelzijdig, maar wat minde high-gain kanalen (toch niet echt nodig bij blues ;))...

zag onlangs bij feedback de 100 watt versie voor 400 euro, en de 100 watt vtH versie voor 500 (dan heb je 4 x 12, maar geen idee hoe kwalitatief die 2e is met zo'n head en kast?)

Ik heb al een keer de 100 watt versie van de VT series geprobeerd, alleen zoals ik al eerder zei hoef ik geen 100 watt. Is de 30 watt versie eigenlijk hetzelfde, zelfde geluid e.d.?

Bernd Veenema
26 mei 2008, 16:04
Volgens mij is het enige verschil tussen een Mk1 en een Mk2 dat er een andere trafo op zit. De soundfiles komen redelijk overeen met de sound van de versterker.
Het leuke is dat je op het tweede kanaal een goede gainboost hebt (optie: footswithable) en ook de smooth-switch is erg fijn. Je krijgt zo 3 verschillende voicings.

@ Jim Haagmans, je hebt PM. Het forumlid had wel zin om er nog 1 te bouwen.


ja, die bedoelde ik.
wel enig verwarrend, MK1 / MK2 op die website.
deed me enigwat aan de helaas vertrokken recto hier denken, zal dus wel de 6v6 mk2 versie moeten zijn geweest die ik hoorde.
en voor dat geld zou je denken, ja, ik ga dat doen :p
maar hij moet dan natuurlijk nog wel in een kek kastje enzo.

G.G.
26 mei 2008, 16:27
@ Jim Haagmans, je hebt PM. Het forumlid had wel zin om er nog 1 te bouwen.

Zonder namen te noemen en bedragen, dat laat ik aan diegen zelf over, kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben.

De mijne is echt extreem netjes gesoldeerd, geen mm kabel teveel te vinden. Een aantal van de door Madamp geleverde condensatoren, weerstanden en kabels zijn vervangen voor betere exemplaren (naar inzicht bouwer) voor een normale materiaalvergoeding. Ik ben echt extreem tevreden.

Het cleane kanaal heeft een "fatknop", het overdrivekanaal een soort van boostschakelaar en aan de achterzijde zit een 3 stands smooth schakelaar, die de versterker heel erg veelzijdig maken.

TS, als je deze versterker wilt, neem dan wel de Deluxe versie, dat is echt die twee tientjes extra dik waard.

Bernd Veenema
26 mei 2008, 17:12
Dat is inderdaad wel belangrijk ja! Anders moet je het hele chassis ook laten boren en dat zal ook wel wat kosten. Volgens mij heeft de gewone versie ook geen aanduidingen op de voor- en achterkant (Bass, Mid enz.), maar dat weet ik niet zeker. Weet jij (G.G.) trouwens of er ook inwendig verschillen zijn met de gewone versie?

Bernd Veenema
26 mei 2008, 17:14
Zonder namen te noemen en bedragen, dat laat ik aan diegen zelf over, kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben.

Ik heb eerst dit forumlid telefonisch benaderd of hij hier trek in had! Heb dus niet meteen de naam gegeven. Verder heb ik de naam en emailadres via PM gestuurd. Anders zou hij het wel erg druk kunnen krijgen.

G.G.
26 mei 2008, 17:25
Ik heb eerst dit forumlid telefonisch benaderd of hij hier trek in had! Heb dus niet meteen de naam gegeven. Verder heb ik de naam en emailadres via PM gestuurd. Anders zou hij het wel erg druk kunnen krijgen.

Precies, gewoon lekker discreet houden. Als hij wil spammen, dan doet hij dat zelf maar. Kosten doe ik dus ook geen uitspraken over, net als jij.

Wat betreft de verschillen: Ik denk dat het alleen het chassis is. Footswitchoptie zit volgens mij ook op de normale versie.

Bernd Veenema
26 mei 2008, 17:28
Precies, gewoon lekker discreet houden. Als hij wil spammen, dan doet hij dat zelf maar. Kosten doe ik dus ook geen uitspraken over, net als jij.

Wat betreft de verschillen: Ik denk dat het alleen het chassis is. Footswitchoptie zit volgens mij ook op de normale versie.

Footswitchoptie is toch bij beide versies verkrijgbaar tegen een meerprijsvan 29 euro? Ik zou idd sowieso voor de Deluxe versie gaan.
Het bespaart je veel meet- en boorwerk. Verder heb je bij deze versie niet per sé een faceplate nodig en zo'n faceplate is erg duur heb ik begrepen.

QueenSRVJW
26 mei 2008, 17:46
Zal ik dan maar een prijsje noemen, net eventjes gezocht, die deluxe versie. 280 euro...is echt niks.

G.G.
26 mei 2008, 17:47
Zal ik dan maar een prijsje noemen, net eventjes gezocht, die deluxe versie. 280 euro...is echt niks.

Ik bedoelde de kosten om hem in elkaar te laten solderen door de techneut.

BTW reken ook nog op kosten van een speaker, hout, tolex, hoekjes, speakerdoek, piping, wieltjes etc....

QueenSRVJW
26 mei 2008, 17:48
:paha, sorry, my bad.

Edit: hoeveel wordt zoiets in totaal dan eigenlijk?

Bernd Veenema
26 mei 2008, 17:50
Ik heb hierbij het voordeel dat ik ook een (niet helemaal passende) head cab bij mijn 2dehands Madamp kreeg. Ik ga daar de hoekjes, schroefjes, voetjes en handvat afhalen en zwart tolex heb ik nog liggen. Verder heeft mijn vader nog wel een plaatje 18mm MDF liggen. Dat ga ik maar gebruiken denk ik.

G.G.
26 mei 2008, 17:53
:paha, sorry, my bad.

Edit: hoeveel wordt zoiets in totaal dan eigenlijk?

Reken op ongeveer 500 aan onderdelen.

QueenSRVJW
26 mei 2008, 17:55
Ok, bedankt:D, dat valt wel te overzien;)

QueenSRVJW
26 mei 2008, 18:28
Is er trouwens ook een amp die redelijk vergelijkbaar is met een two rock versterkertje??

Zou best wel vet zijn als er zoiets goedkoper is...

Bernd Veenema
26 mei 2008, 19:20
Misschien die Dumble Clone van Ceriatone? Er zijn een aantal forumleden die je daar meer over kunnen vertellen. Volgens mij zijn Dumble en Two-Rock enigszins vergelijkbaar.

QueenSRVJW
26 mei 2008, 19:31
Is dat ook weer zo'n zelfbouw gebeurentje?

Bernd Veenema
26 mei 2008, 19:34
Je kunt ze bij Ceriatone ook kant en klaar bestellen voor een meerprijs. Dan heb je een speelklare head. Er zijn volgens mij 3 topics op het forum gestart over deze versterker. Even de zoekfunctie gebruiken dus en even op ceriatone.com kijken.

QueenSRVJW
26 mei 2008, 19:35
Ok, bedankt. Ik ga meteen eventjes kijku;)

QueenSRVJW
26 mei 2008, 20:15
Die hebbe ze zeker niet ergens in Nederland te koop?

Bernd Veenema
26 mei 2008, 21:02
Nee, als je wilt testen moet je gewoon een van de forumleden vragen die zo'n versterker heeft. Dat mag vast wel.

QueenSRVJW
27 mei 2008, 12:07
Ik heb even met een kameraad het hierover gehad. En hij zei dat als ik het geluid van een Vox ad VT gewoon mooi vindt, zo een moet kopen. Ze zijn zelfs nog goedkoper dan de VT-XL series. Heb ik ook nog geld over voor een gitaartje:D

Ik had namelijk een AD VT 100 watt een keer geprobeerd.. is de 30 watt versie eigenlijk even goed?

bart_g
27 mei 2008, 12:48
Ik heb even met een kameraad het hierover gehad. En hij zei dat als ik het geluid van een Vox ad VT gewoon mooi vindt, zo een moet kopen. Ze zijn zelfs nog goedkoper dan de VT-XL series. Heb ik ook nog geld over voor een gitaartje:D

Ik had namelijk een AD VT 100 watt een keer geprobeerd.. is de 30 watt versie eigenlijk even goed?

Je hebt PM!!! ;)

QueenSRVJW
27 mei 2008, 14:35
Je hebt PM!!! ;)

Je hebt mail:P