PDA

View Full Version : Squier



Marsianus
20 februari 2003, 18:27
Ik heb een gitaar nodig en het liefste een stratocaster. Ik kan al gitaar spelen maar het is mijn eerste elektrische voor mezelf, (ik heb al veel op die van iemand anders gespeelt) Nu een fender is te duur dus dacht ik aan een fernandes of een squier, welke is nu volgens jullie de beste, de squier is wel wat duurder dan de fernandes, heb ik gezien in een winkel. En dan is er bij squier nog het verschil of ze gebouwd zijn in china of in japan, en die uit japan zijn blijkbaar duurder, is dat verschil groot. (een vriend vertelde mij eens dat een strat van china rapper ontstemde dan een strat uit japan) Wat moet ik doen???

Dirk_Hendrik
20 februari 2003, 18:36
Ik zou, als ik je vraag zo lees, even doorstuderen over het vraagstuk welke gitaar je wilt. Als Fernandes een optie is sta je blijkbaar ook open voor de minder exact strat aandoende modellen en zou bijvoorbeeld een Ibanez ook in het optie rijtje passen. Overweeg ook eens 2e hands. Dat betekent meestal meer kwaliteit voor hetzelfde/minder geld en het aanbod (marktplaats, Gitaarmarkt) is enorm.

Marsianus
20 februari 2003, 22:52
jaja natuurlijk, het moet vooral een gitaar zijn die lekker speelt, maar die fernandes is toch ook een soort van kopie van de strat denk ik.

episua
20 februari 2003, 23:12
Persoonlijk zou ik dan voor de Fernandes gaan omdat Fernandes toch kwalitatief betere gitaren maakt dan squier. Ten zij het je gaat om het gewilde Fender op de gitaarkop.

sash
20 februari 2003, 23:32
Op 2003-02-20 22:52, schreef Marsianus:
jaja natuurlijk, het moet vooral een gitaar zijn die lekker speelt, maar die fernandes is toch ook een soort van kopie van de strat denk ik.


Squier is ook een kopie van een fender strat, dus daar ligt het niet aan :smile:

Ik denk dat een fernandes een betere keus is dan squier.

sash
20 februari 2003, 23:34
Op 2003-02-20 18:27, schreef Marsianus:
(een vriend vertelde mij eens dat een strat van china rapper ontstemde dan een strat uit japan)


Om daar nog even op terug te komen, dat is dus echt pure bullshit. Dat ligt aan je stemmechanieken en niet aan het land waar ie gemaakt is.

michielv
21 februari 2003, 08:54
Ik zou zowiezo voor de Fernandes gaan. Dat zijn kwalitatief zeer goede instrumenten die ook qua formaat exacte copieen van Fender gitaren zijn. Met een paar serieuze elementen erin heb je een wereldinstrument.

Harry
21 februari 2003, 10:27
Op 2003-02-20 23:34, schreef sash:


Op 2003-02-20 18:27, schreef Marsianus:
(een vriend vertelde mij eens dat een strat van china rapper ontstemde dan een strat uit japan)


Om daar nog even op terug te komen, dat is dus echt pure bullshit. Dat ligt aan je stemmechanieken en niet aan het land waar ie gemaakt is.


het kan natuurlijk liggen aan een eventueel kwaliteitsverschil in de gebruikte materialen

BLOK182
21 februari 2003, 17:21
Op 2003-02-21 08:54, schreef michielv:
Ik zou zowiezo voor de Fernandes gaan. Dat zijn kwalitatief zeer goede instrumenten die ook qua formaat exacte copieen van Fender gitaren zijn. Met een paar serieuze elementen erin heb je een wereldinstrument.



Fernandes maakt dus ook,net al heel veel merken, cheapo strat kopieen, en persoonlijk vind ik ze niet per definitie beter dan squiers.

riekie
21 februari 2003, 17:57
Blijft een beetje een kwestie van mazzel hebben,bij beide merken zit er onderling
tussen de types kwaliteit-verschil.
Heb van beide merken hele goeie exemplaren gehoord maar ook even zoveel "mindere".
Het is dus een kwestie van de tijd nemen en de gitaren goed testen en uitproberen.
Heb onlangs op een nieuwe Chinese Squier gespeeld, was bij de verkoop goed vakkundig afgesteld en voorzien van een paar knappe .10 snaren, en ik was echt verbaasd.
Dus kortom; neem de tijd en "zoekt en gij zult vinden".

BLOK182
21 februari 2003, 18:00
De Standard Squiers spelen en klinken, mits goed afgesteld, behoorlijk goed, tis een behoorlijke verbetering op de affinity;s.

riekie
21 februari 2003, 18:05
Inderdaad wat je zegt, afstellen knappe snaren nix mis mee..

oliver538
21 februari 2003, 18:36
Als ik jou was zou ik een 2e hands stratocaster kopen. Voor hetzelfde geld heb je dan een gitaar die beter klinkt en speelt. Alleen oppassen dat er niet mee geklooid is.

Mzzl, Oliver

riekie
21 februari 2003, 18:47
In principe heb je misschien wel gelijk, maar je geeft het al aan "oppassen dat",
en een 2e hands Fender heb je niet voor de +- 275 euroos die voor een Squier of Fernandes hoeft te betalen.

BLOK182
21 februari 2003, 18:49
Nou, ik meen dat er op gitaarmarkt of marktplaats nog een paar ouwe 80s squiers te koop staan, die zou ik toch wel overwegen. Verder kan je misschien een kijken naar een tweedehands Japanse Fender.

sickpunk
21 februari 2003, 22:23
ik heb een squier strat, met een settje 0.11 speelt echt heerlijk... die van een maat van me(zelfde gitaar) speelt weer kutter en klinkt ook wat kutter... die van mij vink gewoon goe.. dus tjah... ik vin squier wel ok

Ic3gl0vE
21 februari 2003, 22:25
yamaha's zijn ook leuk in die prijsklasse

Marsianus
22 februari 2003, 10:15
op hoeveel zou een 2ehandse japanse fender komen denken jullie?