PDA

View Full Version : Actieve single coil elementen in een Strat



Liquid_Metal
23 mei 2008, 21:04
Ik heb de oude topics al doorgespit maar ben niet echt tegengekomen wat ik zoek.
Op dit moment ben ik heel erg bezig met mn eigen sound. Alles wat ik heb klinkt lekker maar ik ben erg aan het experimenteren. Ik speel op een Fender Highway One Stratocaster (3 single coil elementen) en een Ibanez RGR320EX (2 humbuckers van EMG, passief). Ik heb vrij weinig ervaring met actieve elementen maar ze spreken me wel aan en ik verwacht dat mijn volgende gitaar (staat nog niet in de planning) ook wel actieve elementen bevat. Eventueel bouw ik ze in in mn Ibanez.

Mijn vraag was de volgende: zijn er hier mensen die een Strat (liefst van Fender) bespelen met actieve single coil elementen? Ik heb deze sound nog niet eerder gehoord maar ben razend benieuwd naar het verschil in geluid met de passieve versie.

pannekoek
23 mei 2008, 21:12
hebben ze bij je plaatselijke gitaarwinkel geen actieve singlecoil elementen?
zodat je ze kan testen.


oftopic: zo, iemand uit almere :D dat zie je ook niet vaak! :P, welk deel van almere?

nevyn292
23 mei 2008, 21:15
Ik heb de oude topics al doorgespit maar ben niet echt tegengekomen wat ik zoek.
Op dit moment ben ik heel erg bezig met mn eigen sound. Alles wat ik heb klinkt lekker maar ik ben erg aan het experimenteren. Ik speel op een Fender Highway One Stratocaster (3 single coil elementen) en een Ibanez RGR320EX (2 humbuckers van EMG, passief). Ik heb vrij weinig ervaring met actieve elementen maar ze spreken me wel aan en ik verwacht dat mijn volgende gitaar (staat nog niet in de planning) ook wel actieve elementen bevat. Eventueel bouw ik ze in in mn Ibanez.

Mijn vraag was de volgende: zijn er hier mensen die een Strat (liefst van Fender) bespelen met actieve single coil elementen? Ik heb deze sound nog niet eerder gehoord maar ben razend benieuwd naar het verschil in geluid met de passieve versie.

tuurlijk!

alleen ik toevallig niet.