PDA

View Full Version : Versterker hoes (.nl)



Dude
23 mei 2008, 16:29
jaja een beetje spam misschien, ik ken de eigenaar niet persoonlijk maar vind zijn service en product geweldig dus hier even een thumbs up topic voor versterkerhoezen.nl

Hier het fotogedeelte van de site (http://versterkerhoezen.4-stroke.com/index.php?cat1=foto.htm) waar mijn hoesje ook tussenstaat. Het is de hoes voor mn marshall JVM.

Het materiaal is stevig, dik spul en ziet er in de eerste instantie hufterproof uit. Ben niet angstig voor scheuren want alle naden zijn ontzettend stevig doorgestikt en het materiaal is stevig afgewerkt.
Mijn ervaring met hoezen is dat na verloop van tijd de hoeken gaan slijten en stuk gaan, time will tell of dat bij deze gebeurt maar als ik het materiaal zo eens voel ziet het dr retesterk uit.

Ik heb gekozen voor het 'flightcase model' je zet de top er dus in en doet het deksel dicht. Ik vond het grote nadeel van die koch hoezen altijd dat de onderkant open was. Moet wel zeggen dat de hoezen van koch wat stugger en steviger leken dan dit materiaal maar... time will tell !

Zoek je dus een goeie hoes, en wil je geen rockbag kwaliteit, ga dan hier voor !

almarvk
23 mei 2008, 16:32
Niet geheel onbelangrijk: wat mag dat kosten?

Arjan12
23 mei 2008, 16:39
Een Fender Blues Jr. hoes voor 77,50 :stop:

Rormo
23 mei 2008, 16:44
Hoes voor een DSL top kost 80 euro. En dan beweren ze dat een flightcase zo ontzettend duur is en dit een heel stuk goedkoper. 80 euro vind ik toch wel veel geld voor een hoes. Dan geef ik liever een klein beetje meer uit en doe ik het echt goed en heb ik een flightcase. Dat is volgens mij niet heel veel boven de 80 euro.

Lexvandoef
23 mei 2008, 16:48
Een flightcase voor je DSL top kost 175 euro, op z'n goedkoopst en als je zelf helemaal niks wilt doen.

Lijkt me zo'n hoes toch wel een stuk goedkoper.

Dude
23 mei 2008, 17:55
ik heb een flightcase (gehad) en inmiddels ook al iets van 3 verschillende softcase/hoezen.

Flightcase is zwaar... en beschermt het beste, maar als je veel speelt en dus veel moet sjouwen is gewicht een hoop waard.
Als iemand anders mijn shit zou vervoeren zou ik alleen nog maar met flightcases werken maar dat is niet het geval.

Goed spul is nou eenmaal duur, ik heb een aantal keer de fout gemaakt door 'lekker goedkoop uit te zijn' met oa rockbag of vergelijkbaar spul (waar je ook snel een tientje of 5 voor neerlegt en uiteindelijk gaat het allemaal binnen het halfjaar stuk.

Dude
23 mei 2008, 17:56
Niet geheel onbelangrijk: wat mag dat kosten?

weet niet precies meer, iets meer als 8 tientjes geloof ik.

Mitch
23 mei 2008, 18:13
Pffff, zo kun je alles wel duur vinden. Asjeblieft zeg...
De lokale kleermaker heeft voor mij voor mij 2x12 en top twee dunne, ongevoerde hoezen gemaakt op maat van skye. Was redelijk veel naaiwerk (tophoes mooi diagonaal oplopend gemaakt, 2x12 hoes had drie openingen) voor 70E. Vond ik gezien de arbeid helemaal niet raar. Dus een goede, stevige hoes voor een top die ook nog wat bescherming biedt vind ik rond de 80E absoluut zeer schappelijk.
Dat je 80E een hoop geld vindt is wat anders, maar dat je ook geld uit moet geven aan bescherming voor je spullen besef je waarschijnlijk pas als je regelmatig optreedt.

Rormo
23 mei 2008, 20:02
Tsja ik treed regelmatig op, maar ik ga gewoon mega zuinig met mijn spullen om. Ik laat sowieso nooit iemand anders aan mijn top komen, die til ik altijd zelf. Als mensen willen helpen mogen ze de gitaren in de koffer dragen etc, maar de top pak ik zelf.
Als je kijkt naar hoeveel werk het is en de materiaal kosten is 80E misschien niet zo veel. Maar als ik het vergelijk met bijvoorbeeld een 2e hands flightcase, dan heb ik het er niet voor over. Ik ben het met Dude eens dat ik het dan liever 1 keer goed doe en een flightcase koop waar ik mijn hele leven mee kan doen. Als deze hoes 1 keer kapot gaat en ik moet een nieuwe kopen voor 80 euro, dan heb ik die flightcase er al uit.

Mitch
23 mei 2008, 20:22
Maar een flightcase is groter en zwaarder.
En jij draagt je top zelf, maar vervoer je 'm ook zelf? Apart in een auto?
Leuk als -ie op de achterbank kan, maar als alles een bus in moet...
Afhankelijk van hoeveel ruimte je dan hebt en hoe je kan stouwen kan een flightcase handiger zijn (stapelbaar) maar kan een hoes ook handig zijn (neemt minder ruimte in). Nou is het verschil in ruimte innemen tussen hardcase en hoes groter bij een drumstel, maar toch ;)

Franc
23 mei 2008, 21:01
Vergeet ook niet de ruimte die een flightcase in blijft nemen, ook al haal je de amp eruit. Een hoes vouw je op en stop je weg.

Maar er is voor beide wat te zeggen hoor, er zijn een hoop argumenten te verzinnen voor de een of voor de ander, maar het geld vind ik er daar niet een van.

Baker
23 mei 2008, 21:34
alleen de hoofdreden dat ik net een flightcase heb gekocht is dat ik m'n stack op de case kan zetten zodat ie wat hoger komt op het podium. Beetje lastig met een hoes.... :confused:

Mitch
23 mei 2008, 21:46
Maar er is voor beide wat te zeggen hoor, er zijn een hoop argumenten te verzinnen voor de een of voor de ander, maar het geld vind ik er daar niet een van.
Een beetje versterker merk laat je dan ook kiezen uit een flightcase of een hoes ;)

pauld
23 mei 2008, 22:15
Ik heb ook een gevoerde hoes volledig ritsafsluitbaar en lederen stukken onder, besteld bij

http://studioslips.com/

Ook prima service en snelle levering. Met name de voering en rits afsluiting geeft goede bescherming.

Baker
23 mei 2008, 22:20
studioslips?

doet me toch een beetje denken aan sloggie of iets dergelijks.... :(

Engltje
25 mei 2008, 14:34
Ik heb ook een gevoerde hoes volledig ritsafsluitbaar en lederen stukken onder, besteld bij

http://studioslips.com/

Ook prima service en snelle levering. Met name de voering en rits afsluiting geeft goede bescherming.

dat zijn ook mooie dingen, maar ik heb het laten berekenen en ik ben bij Versterkerhoezen minder kwijt dan wat ik bij studioslips kwijt ben in dollars..
Maar ze zien er zeker mooi uit! Maar ik heb er eentje voor m'n cab bij versterkerhoezen besteld.

AART
25 mei 2008, 16:26
dat zijn ook mooie dingen, maar ik heb het laten berekenen en ik ben bij Versterkerhoezen minder kwijt dan wat ik bij studioslips kwijt ben in dollars..
Maar ze zien er zeker mooi uit! Maar ik heb er eentje voor m'n cab bij versterkerhoezen besteld.


Studioslips is van de vrouw van Mike Bendinelli(rare naam?) en dat is een van de main techs van Mesa. Dat bedrijf levert hele goede hoezen af voor Mesa modellen en volgens mij doen ze tegenwoordig ook meer dan alleen mesa modellen.

the feable
25 mei 2008, 17:18
Ik heb ook een hoes van versterkerhoezen.nl voor mijn bogner 2x12 en binnekort ook voor mijn soldano top. Geweldige kwaliteit. Ik heb het veel liever dan een flightcase. Zeker voor speakercabs is een flightcase veel te groot en te zwaar! Verder vind ik het verschil in bescherming niet zo groot. De hoezen van versterkerhoezen.nl zijn echt enorm sterk bieden goede bescherming!

Daarnaast fijne service ook!!!

budje
25 mei 2008, 17:21
zag van t weekend een zweedse bluesgitarist optreden (zn naam is me nu al ontschoten) en die had z'n fender vibronogwat gewoon in een mooie zelfgemaakte hoes van karton en plakband!

the sure thing
25 mei 2008, 20:12
Ik heb voor mijn BOgner 2x12 OS een hoes bij Jukebox gekocht. Ik vermoed dezelfde kwaliteit. Ik was er EUR 90 voor kwijt. Voor m'n topje ga ik denk ik een flightcase bouwen, waar ik mijn bogner op kan zetten. Staat ie nets iets hoger, zodat ik net ff wat beter in het publiek kan blaze.... eeehhh... Mijzelf beter hoor :listen:

the feable
25 mei 2008, 23:06
Ja, de kwaliteit van de hoezen bij Jukebox is dezelfde als die van versterkerhoezen.nl!!

Bart_Blueprint
26 mei 2008, 09:39
zat er hier ook niet iemand op het forum met die site in zijn signature?! Volgens mij wel, heb ff op de site gekeken, en ziet er allemaal wél netjes uit.

Franc
26 mei 2008, 09:40
Het zijn echt mooie, stevige hoezen. Als je het mij vraagt een gat in de markt!
(dat nu dus gevuld is ;) )

Kim Wilson
26 mei 2008, 10:22
Vergeet ook niet de ruimte die een flightcase in blijft nemen, ook al haal je de amp eruit. Een hoes vouw je op en stop je weg.

...
Bij ons gaat alle zooi als koffertjes en zo na het opbouwen gelijk de bus weer in. Een flightcase is neem ik aan niet zo'n probleem als je hem weer teruglegt waar je hem vandaan gehaald hebt. Ja, op een podium is het niet zo handig. Maar rondslingerende tassen op een podium vind ik ook niet echt netjes. Vandaar dat alles gelijk opgeruimd wordt.

Lexvandoef
26 mei 2008, 12:13
Bij ons gaat alle zooi als koffertjes en zo na het opbouwen gelijk de bus weer in. Een flightcase is neem ik aan niet zo'n probleem als je hem weer teruglegt waar je hem vandaan gehaald hebt. Ja, op een podium is het niet zo handig. Maar rondslingerende tassen op een podium vind ik ook niet echt netjes. Vandaar dat alles gelijk opgeruimd wordt.

En wij zetten de amps vaak op de flightcases, of anders gaat alles dan wel, onder/achter het podium, of in een kast die we dan even bezetten :)

Ik vind het trouwens wel handig fligthcases, ik vervoerde mijn vox altijd zonder, maar daar zaten na een tijdje toch wat putten en scheurtjes in de tolex, toch zonde. En flightcases stapelen zo makkelijk, tis net een blokkendoos. :seriousf:

the feable
26 mei 2008, 13:26
Maar vooral op een flatje is het handig als je je "flightcase" op kan vouwen.

Engltje
27 mei 2008, 13:29
En wat kost een flightcase van een 412?? Die is nog veel duurder. Eeen hoes is naar mijn idee dus zeker wel een goed en goedkoper alternatief.. En met een flightcase er om krijg ik mijn 412 niet meer in m'n autotje :D

Franc
27 mei 2008, 13:32
Bij ons gaat alle zooi als koffertjes en zo na het opbouwen gelijk de bus weer in. Een flightcase is neem ik aan niet zo'n probleem als je hem weer teruglegt waar je hem vandaan gehaald hebt. Ja, op een podium is het niet zo handig. Maar rondslingerende tassen op een podium vind ik ook niet echt netjes. Vandaar dat alles gelijk opgeruimd wordt.

Ik bedoelde meer thuis :)

Kim Wilson
27 mei 2008, 13:38
Ah, op die manier. Ja, als je niet teveel ruimte hebt, kan dat idd een probleem worden, helemaal als je een case voor een 4x12 hebt. Nu ben ik gelukkig gezegend met een mooie ruime zolder. :satisfie:

Engltje
27 mei 2008, 13:57
Naja, een 412 in een flightcase til je niet na de zolder.
Dus voor mij is het gemakkelijker en goedkoper :D. Ik ben er iig super blij mee. En tijdens optredens is er vaak wel een backstage ruite. Ik vouw mijn hoes op en leg hem daar neer. Ideaal.

Kim Wilson
27 mei 2008, 14:04
Naja, een 412 in een flightcase til je niet na de zolder.
...
Ik ben niet alleen hè, dat scheelt. :)

Maar idd, een goeie hoes is wel zo makkelijk.

Engltje
29 mei 2008, 21:26
Ik ben niet alleen hè, dat scheelt. :) Goed idee ik ga mijn ma vragen of ze m'n kast mee naar boven tilt :D:D kijken of ze dat even leuk vind als ik :D
Kheb er gister nog eentje besteld...een dichte voor mijn topje. ik post de foto's als ik 'm heb..

miss punk
1 juni 2008, 23:39
hey

ik heb ook net men hoes voor men fender toegekregen en die is perfect! Wat een stevig materiaal!
En ik moet zeggen: ik woon in België en die was supervlug geleverd! Op een week een half had ik men hoes al... Alle internetbedrijven mogen hieraan een voorbeeld nemen! Thx versterkerhoezen.nl! :hippie:

Engltje
2 juni 2008, 21:03
Na deze post van Dude dus ook een hoes besteld en hij is gister binnen gekomen. Ik heb er als extra een harde bodem in laten zetten... Echt een nette hoes. Zo blijft m'n versterker tenminste heel... Hij staat ook al op de site :D....Hoesje 1 (http://versterkerhoezen.4-stroke.com/Engl%20hoes1.jpg) Hoesje 2 (http://versterkerhoezen.4-stroke.com/Engl%20hoes%202.jpg)

Dude
2 juni 2008, 21:22
die harde bodem... vertel eens ?

Engltje
2 juni 2008, 21:37
Jaa, dat is iets wat normaal nooit werd gedaan, ma ik wou perse een harde bodem. Normaal hadden ze daar niks voor, maar na wat overleg hebben we samen iets verzonnen is er dus een harde bodem ingekomen. Dan zit er een hard plastic plaat in de onderkant... Je zou hem er ook los in kunnen leggen maar bij mij zit dat in een vakje in de bodem...je ziet dat ook op de foto waar de hoes open staat. rechts zie je waar een klitteband strip genaait is in de bodem...daar zit de plaat...hoezo custom made :D:D. fijn dat dat allemaal kan. En ik had hem in een week binnen...

dekuif
3 juni 2008, 12:26
ik heb mijn hoezen ook binnen, 1 maal voor de top en 1 voor mijn 2 x 12 cab.

foto's volgen nog....

Maar betreft die harde onderkant, dat is gewoon een optie hoor. Heb ik ook.

Maar goed, snelle service en goed materiaal, ik ben er zeer blij mee!

Rormo
3 juni 2008, 14:32
Moest je voor die harde bodem nog veel extra geld neertellen? Nu ik ze zo zie begin ik toch wel geinteresseerd te worden. Ook nu ik voor het eerst een hele kleine beschadiging op m'n top heb ondekt.

Engltje
3 juni 2008, 16:25
Ik dacht een hoes voor een top 80 euro is. 7,50 extra voor een deksel en 7,50 extra voor een harde bodem... Dus dat valt nog wel mee met de kosten. En dan heb je echt een heel net hoesje. Anders moet je een keer mailen, dan weet je het zeker.

Dude
3 juni 2008, 19:35
Is de onderkant van je hoes wel gewoon van stof nu ? Dus die harde bodem is dan een plastic plaat aan de binnenkant van de hoes.

Engltje
3 juni 2008, 20:16
Jep, gewoon van stof, alleen een plastic plaat in een vak in de onderkant van de hoes..

miss punk
4 juni 2008, 13:54
ik wist niet dat ze ook hoezen hadden met een harde onderkant!? das wel goed... want heb hier ook nog een top staan, en die wil ik ook t liefste beschermen... altijd die versterker en top in en uit het repetitiehok sleuren brengt vlug schade mee e... Kdenk dak die gast is mail voor men top... 7.5 euro extra voor een harde onderkant valt goed mee e...
En idd, dit is echt een gat in de markt! Kben al blij dak niet moet sleuren met een flightcase...