PDA

View Full Version : Feedback



bastiaanvanbeek
23 mei 2008, 11:58
heeft iemand goede trucs om mooie/goede feedback te krijgen??
ik wil niet mn gain verder open hoeven zetten om die feedback te krijgen.
als er een andere manier is, hoor ik het graag.
ik gebruik zelf een RAT distortion met de gain op de helft.

WillemdaGuide
23 mei 2008, 12:04
Boss DF-2, is een distortion maar ook een feedbacker, zolang je het pedaal ingetrapt houdt, houdt de feedback aan.

pol
23 mei 2008, 15:58
luid genoeg spelen, vlak voor je speakers staan, meer mids op je eq.

Mitch
23 mei 2008, 16:15
Dat, en de juiste amp/speakers. Hebben allemaal hun eigen mid en hoog karakteristiek en zo kan het zijn dat bij de ene amp of speakerkast je heel makkelijk controleerbare feedback krijgt en met een andere heel moeilijk controleerbare feedback.
De vorige gitarist van een band waar ik in zat had een solo ingespeeld en die had een rpachtige overgang naar feedback, echt super lekker. Wat ik ook deed, ik kreeg het niet voor elkaar, tot ik over dezelfde amp speelde...

pol
23 mei 2008, 16:23
en de gitaar is ook niet onbelangrijk, met mijn les paul gaat dit ook heel lekker, die blijft maar gaan, enorm veel sustain.

hugo123
23 mei 2008, 17:21
Boss DF-2, is een distortion maar ook een feedbacker, zolang je het pedaal ingetrapt houdt, houdt de feedback aan.
Zijn die pedalen nieuw of oud, want ik kan ze haast niet op internet vinden.

Mitch
23 mei 2008, 18:15
Oud. Het klinkt erg kunstmatig, maar het werkt wel. Verder klinkt de distortion net zo ruk als een DS1. Maar goed, 't is een grappig alternatief als je niet de spullen hebt om voor goeie feedback te zorgen.