PDA

View Full Version : "Girl" als wereldhit



hansli
23 mei 2008, 02:32
Beste mensen

We hebben hier de afgelopen tijd wel eens wat gediscussieerd waarom nederlandse acts maar niet willen doorbreken in het buitenland.

Neerlands rockbitch nr. 1 werd vaak genoemd: waarom redt anouk het internationaal niet, aan haar stem ligt het niet, die is geweldig, en wmb is "girl" een geweldig nummer met internationale hitpotentie, ook in het nederlands: "meid" , maar de tekst is te slecht en de uitspraak te pover.

Ik stel voor dat we samen een betere tekst op het nummer gaan zetten, wel heel simpel en herkenbaar, maar meer een verhaaltje dan de rare opsomming van de weinige engelse woordjes die ze kent in dit tekstje, ik doe het er vooe de convenience maar even bij:

GIRRRRRLLLLL
Intro: C#m(riff.1) | A | E | E | 2x
C#m(riff.1) A
Girl, Girl, Girl when I hear you talk,
E
oeh...my mind get's blocked girl.
C#m(riff.1) A
Speak up cause my jaw is locked,
E
which is good, good for me girl.
C#m(riff.1) A E
Big hawks like a warning sign,

I'm to blind to see
C#m(riff.1) A
Speak up yes I'm coming down
E C#m (Riff.2)
with an ice cold fever, ice cold fever
A E | E
ice cold fever

F#m A
Still got my hands there clinging, so I just keep going.
E B A F#m A B
I don't know where I belong, could I belong to you
E B A F#m
No, I don't know where I belong, could I belong...

Girl, Girl, Girl get it while it's hot they say,
you see I'm burning up here.
I want to but I just can't stop and it hurts,
it hurst like hell girl.
You turn me inside out and upside down
You got me head over heals
I'm stuck yes I'm coming down
with an ice cold fever, ice cold fever
ice cold fever

Still got my hands there clinging, so I just keep going.
I don't know where I belong, could I belong to you
No, I don't know where I belong, could I belong...

A
Could I belong...

C#m | A | E | Bb | 2x

Still got my hands there clinging, so I just keep going.
I don't know where I belong, could I belong to you
No, I don't know where I belong, could I belong...

A C#m A
O yeah, Could I belong...to you, you, you
E B C#m A
To you, yeah you, to you, you, you
E B C#m A
To you, yeah you, to you, you, you
E B C#m A
Yeah I belong to you, To you, yeah you
E B
Yeah I belong to you

Outro: C#m | % | % | % | 2x

oh sorry zeg, zit dat hele accordenschema er ook nog bij :mad:

nou beste mensen, als iemand me kan uitleggen waar dit over gaat ben ik gaarne bereid assistentie te verlenen, but I reat my case: zoiets wordt zelfs in zweden nog niet gepikt!

Een betere tekst dus, voor dit prachtige nummer.
We moeten Anouk natuurlijk als de tekst af is ervan overtuigen dat ze het nummer opnieuw moet opnemen; "lou reed deed dat soort dingen ook, dus warom jij niet"

Ik kan nu al zeggen dat ik de girlgirlgirl en de icecold fever helemaal te gek vind, die mogen er wmb in blijven, daar moet gewoon een mooi klinkend simpel verhaaltje omheen gebouwd worden, over een stadsmeisje met problemen, met natuurlijk wel dezelfde uitstraling die het nummer nu heeft, want met die uitstraling zit het wel goed....

raar he, terwijl ik helemaal niet zo van anouks muziek houd :)

TimmU
23 mei 2008, 10:00
Wat een rot-topic.

Han S
23 mei 2008, 10:20
Dat 'I don't know where I belong' is echt vreselijk kwa uitspraak, kan echt niet.

http://www.youtube.com/watch?v=_VfpvZFjLUc

duckman
23 mei 2008, 10:36
Maar da's niet alleen iets Nederlands, die uitspraak. En ik betwijfel de invloed op buitenlands success. Ik bedoel, Klaus Meine van de Scorpions is qua uitspraak ook een ramp.Of Danzig, ook niet echt een goede uitspraak.

En ik zat gisteren toevallig een stukje te kijken van de film The League of Extraordinary Gentlemen te kijken met Sean Connery en die man heeft ook een onduidelijke uitspraak (slist).

Waar het meer mee te maken heeft is dat Engelsen en Amerikanen qua muziek liever luisteren naar bands uit eigen land.Altijd zo geweest voor de mainstream muziek.Underground is een ander verhaal.
Daarom doen Nederlandse acts in "nieuwere" muziekstromen (house,dance,techno) het ook goed ,omdat we ze daar voor op waren.

Waar ik persoonlijk wel een slappe van krijg is dat continue gezeik op Nederlandse bandjes. Ik persoonlijk vind een aantal bandjes ook ruk, nou daar luister ik dus ook niet naar en als ze op een festival spelen dan is dat een mooi moment voor een hamburger.
Ik vind wat Anouk maakt betere muziek dan welke rockchick op het moment wereldwijd doet.


Ikzelf vindt ook dat er meer betere en leukere bands rondlopen, dan 20 jaar geleden. Zeker de sub top is erg goed.
De enige bands uit die tijd die ik mis zijn bands als Bad to the bone, Fatal flowers.Boegies en Herman Brood&WR.( En ja , d'r zijn er wel een paar meer, maar mijn punt is duidelijk).

my 2cents..

peter_heijnen
23 mei 2008, 11:27
maar de tekst is te slecht en de uitspraak te pover.
Lekker makkelijk, even iemand anders zijn werk beoordelen, en het en passant ook even beter weten.

Waarom maak je, op eigen kracht dus, niet meteen een eigen wereldhit? Weet je meteen hoe makkelijk dat echt is.

TimmU
23 mei 2008, 11:30
Voor zover ik weet komen er echt een groot aantal supergave bands gewoon uit Nederland hoor!

Kim Wilson
23 mei 2008, 11:39
Voor zover ik weet komen er echt een groot aantal supergave bands gewoon uit Nederland hoor!
Uhhuh...

The Veldman Brothers
William E-Street Bluesband
Sinister Delirium
...

Han S
23 mei 2008, 11:46
Uhhuh...

The Veldman Brothers
William E-Street Bluesband
Sinister Delirium
...

The twelve bar bluesband.

Joey Handsome
23 mei 2008, 11:47
Dat 'I don't know where I belong' is echt vreselijk kwa uitspraak, kan echt niet.

http://www.youtube.com/watch?v=_VfpvZFjLUc

Helemaal met je eens. Dat heb ik ook met Kane. Alsof die gast een kaakprobleem heeft en z'n mond niet ver genoeg open doet. Ach, al met al vind ik beide bands vreselijk niets zeggende muziek maken.

Kim Wilson
23 mei 2008, 11:47
Inderdaad, niet te vergeten! Evenals de Low Budget Blue Band, van ons aller Bouke. :)

Han S
26 mei 2008, 10:19
Ik heb er lang en diep over nagedacht, maar eigenlijk vind ik Girl helemaal geen wereldnummer. Ik begrijp dat de TS dat wel vindt, maar die mening deel ik niet.

Eigenlijk heeft Anouk nog geen wereldnummers gehad en het wordt tijd dat ze dat gaat doen, ze heeft het wel in zich.

hansli
26 mei 2008, 13:32
Ik heb er lang en diep over nagedacht, maar eigenlijk vind ik Girl helemaal geen wereldnummer. Ik begrijp dat de TS dat wel vindt, maar die mening deel ik niet.

Sja, ik heb er ook nog eens over nagedacht, en eigenlijk heb je wel gelijk, als je't wat vaker door je hoofd laat gaan wordt het er niet beter op.......

sugarfish
26 mei 2008, 15:07
< mierenziftermodus aan>

Naar mijn weten is de eerste zin:
"Girl, Girl, Girl, when I hear him talk....."

<mierenziftermodus uit>

Joey Handsome
26 mei 2008, 15:20
Ik vind het knap dat je uberhaupt kunt verstaan wat ze zegt.

Rinze
26 mei 2008, 15:57
Toch moet ik wel zeggen dat ik die plaat waar Girl op staat ook heb, valt eigenlijk wat buiten mijn normale smaak maar ik heb hem erg veel gedraaid en er staan een aantal wereldnummers op. En dat is me met een Nederlandse plaat niet meer overkomen sinds Shpritsz van Herman Brood zo'n dertig jaar geleden.

Arts
26 mei 2008, 16:05
ik vind het echt een klote nummer... dus ja.. een klotetekst past daar natuurlijk wel bij dus laten zo!