PDA

View Full Version : Mary had a little gitaar stukkie



VHsologitarist
23 mei 2008, 00:20
Klein stukkie maar, maar dacht ff delen..
http://ca.youtube.com/watch?v=sWGKkTea-A8

gr
fer

bass blom
23 mei 2008, 00:49
lekker man!

en altijd extra lekker dat je in videocam opnames de snaren bijna net zo hard hoort als de amp :cheerup:

JorisBos
23 mei 2008, 08:09
Nice! Een van mijn SRV favorieten. :) Netjes gespeeld hoor!

Riky
23 mei 2008, 16:36
nice:) niet een van de makkelijkste nummers:D

best lekker soundje ook!

VHsologitarist
25 mei 2008, 13:16
Hey jongens thnx voor de positieve reacties, stelde eigenlijk niet zo veel voor was voor mij meer een experiment met youtube ;)

gr
fer

Pais
25 mei 2008, 13:19
Beetje oefenen zodat je een mooi stukkie Buleria kan posten? :p

Indio
30 mei 2008, 20:47
Pais toch... kan ie da? :rockon: ... Dit klonk relext, ik zie dat je ook electrisch speelt, ik wou dat ik de tijd er voor had om idd andere gitaar stijlen te pakken. Maar tja studie calls en blijf toch nog ff een paar jaartjes bij Flamenco plakken :hippie: ... Komt er idd een Bulerias van je? :dance: ?

VHsologitarist
30 mei 2008, 23:54
hey indio,

ongetwijfeld komt ie een keer.. maar denk dat ik mij eerst nog op wat makkelijkere palo's richt ;)
ben momenteel bezig met een alegrias van paco pena..
Mijn droom is la barossa van paco de lucia te spelen, ben aant oefenen op mijn picado.. ik moet zeggen soms zit ik dicht in de buurt van de snelheid.. andere dagen weer niet en struikel ik.. dus om die stukken zonder moeite te spelen kost mij dat veel moeite...

Stratman70
31 mei 2008, 20:28
Hey Ferry,

Op wat voor gitaar speel je? Er komt een mooie Strat sound uit.
Mooi gespeeld, dat stukje.

Grtz.

VHsologitarist
31 mei 2008, 20:33
Hey stratje,

long time no see ;)
nee man.. vind je da een mooie strat sound? haha.. je bent gek ;) tis een squier ;) de enige elec die ik heb.. al mn electrische nummerkes mee opgenomen ooit opgenomen op dit forum :-)

maar eerlijk gezegd komt het nog niet in de buurt van een echte strat sound helaas...

Ibanez666
31 mei 2008, 20:53
Hey stratje,

long time no see ;)
nee man.. vind je da een mooie strat sound? haha.. je bent gek ;) tis een squier ;) de enige elec die ik heb.. al mn electrische nummerkes mee opgenomen ooit opgenomen op dit forum :-)

maar eerlijk gezegd komt het nog niet in de buurt van een echte strat sound helaas...


Een Squier is ook een echte Strat :-)

VHsologitarist
1 juni 2008, 12:55
Een Squier is ook een echte Strat :-)

sorry niet mee eens ;) een leek hoort het verschil

Pais
1 juni 2008, 19:13
Komt er idd een Bulerias van je? :dance: ?

Van mij iig geval wel binnenkort; ik ben verknocht aan buleria.....! Ik speel het heel veel de laatste paar week. Het is nog erg basic allemaal maar ik denk dat je er niet vroeg genoeg mee kan beginnen wanneer je een beetje een basis in de flamenco hebt. Buleria kun je pas écht goed spelen als je hart "por bulerias" tikt. :)

VHsologitarist
2 juni 2008, 08:48
hey Pais,

ik ben benieuwd... Kijken hoe je 'Punta del Faro' van Paco de Lucia (mij favoriete bulerias) speelt ;)
Bulerias is cker een hele mooi palos, maar ik ben van mening de compas van solea/alegrias eerst goed onder de knie te krijgen voor je met een bulerias begint. Solea is een stuk draaglijker en vallen de accenten zwaar. Hiermee krijg je de compas goed onder de knie. Maar je hebt gelijk je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.
Trouwens was een maand geleden naar Javier Conde geweest, wat een gitarist is dat! ongelooflijk! Echt DE nieuwe opvolger van Paco de Lucia, zit op hetzelfde niveau als Grisha alleen pas 19 jaar! Ongeevenaard!

bekijk dit youtube filmpje van hem maar eens (speelde hij daar ook) webcam opname:
http://ca.youtube.com/watch?v=WRf8AHHW2jI

gr fer

Pais
2 juni 2008, 10:58
hey Pais,

ik ben benieuwd... Kijken hoe je 'Punta del Faro' van Paco de Lucia (mij favoriete bulerias) speelt ;)


Ik ben benieuwd hoe Paco de Lucia míjn bulería speelt :dontgeti: :D


Maar wat ik in buleria speel is eenvoudig spul. Ik vind buleria eigenlijk makkelijker in de vingers te krijgen dan alegria, omdat ik in tangos, tientos, siguerilla en solea al veel in A phrygisch heb gespeeld, zodat ik mn falsettas en schematjes in het compas van buleria kan drukken.

VHsologitarist
2 juni 2008, 12:47
tja.. 'hit me' zou ik zeggen!

Wat vond je van Javier Conde by the way?

Pais
2 juni 2008, 13:13
tja.. 'hit me' zou ik zeggen!

Wat vond je van Javier Conde by the way?

Ja ik kende hem al! Ik zag dat hij ergens in DenHaag zou spelen een tijdje terug, samen met zn vader. Het is niet helemaal mijn ding wat hij doet, al had ik er toch heel graag geen gewild maar het lukte me niet.

Ik luister de laatste tijd sowieso weinig naar sologitaar, maar veel naar zangers als El Pele en Potito. (mocht je nog luistertips hebben voor zangers dan hoor ik het graag!)



En PS ik kan voorlopig niet met beeld opnemen lijkt het, mn webcam en mn (nieuwe) laptop mogen elkaar niet zo erg :(

VHsologitarist
2 juni 2008, 14:46
Moet je een macbookie halen! werkt altijd goed en comp + webcam kunnen het prima met elkaar vinden.

Trouwens vind ik de zang bij de concerten van Vicente Amigo prachtig.. ook de zang van legende Cameron de la isla!
Ik luister juist voornamelijk naar sologitaar.. En vooral:

Gerardo Nunez
Vicente Amigo
Paco Cepero
Paco de Lucia
Grisha
Javier Conde
Vicente Soto (trouwens wel een zanger)
Paco Peña
Tomatito

Pais
3 juni 2008, 10:17
De eerste twee die je noemt zijn direct mijn favorieten :) De zang in Vicente's stukken vind ik ook heel mooi. Zo ben ik bij Potito gekomen (die zingt Campo de la Verdad op zn laatste CD Un momento en el sonido). En El Pele is een zanger waar Vicente lang als vaste gitarist bij heeft gespeeld. Hun cd 'Canto' is echt een aanrader :) Heel veel flair. Een andere CD van El Pele 'La fuente de lo jondo' (ook Vicente als begeleider) is wat traditioneler denk ik en die heb ik ook nogal platgedraaid.

Vicente Soto kende ik nog niet. Ga ik zeker eens checken!
Ik bestel 1 keer in de zoveel tijd een lading CD's bij flamenco-world.com en kom steeds weer zoveel mooie plaatjes tegen.

Tauromagía van Manolo Sanlucar is ook een echte aanrader! Heel apart. Ik kwam er steeds heel goede recenties over tegen en het wordt beschouwd als zn beste werk. Maar in nederland is hij helaas niet te krijgen.

VHsologitarist
3 juni 2008, 10:37
Lang leve internet,

Ik heb bijna alle albums. Download alles :-) via p2p of torrentz. :D

Pais
3 juni 2008, 10:44
Lang leve internet,

Ik heb bijna alle albums. Download alles :-) via p2p of torrentz. :D

Wat onaardig. Ik heb alles orgineel :noob:

VHsologitarist
3 juni 2008, 19:04
onaardig? Het leven is al duur zat als student ;) Heb nooit de meerwaarde van originele cd's gezien.