PDA

View Full Version : Advies Nodig



blindfaith85
22 mei 2008, 23:37
Hallo allemaal,

Ik speel nu 6 jara gitaar en wil nu nog eens een goede acous gitaar, prijsklasse tot 1.600 euro, of hij moet echt zovel beter zijn dat het al het geld waard is om door te sparen. Maar ik kan nog niet echt de juiste gevonden en heb er al veel geprobeerd en wil graag jullie advies of jullie nog goede weten om eens uit te proberen. en om idee te geven wat ik zoek:

Een gitaar die goed met slag en flatpicking is en ook met gewoon tokkelen als dat nodig is en vooral niet met capo weg valt.

Een tijd geleden had ik bij dijkman alkmaar een 214 geprobeert nog het oude massieve type met sapele, vond ik mooi klinken alleen met capo werd hij veel minder. ook nog de martin 000X1 die bleef met capo beter dan de taylor en vond mijn spel er wat mooierop uitkomen op de martin. Tevens ben ik erg weg van satin finishes, dat vind ik lekker dan dikkere laklagen. ik heb ook de larrivee OM-1 en 3 geprobeerd, de hals speelde top maar heb het niet zo op mahonie gitaren laatste tijd, lijken wel wat rare crunsh in het hoog te geven als je harder speelt. Daarnaast nog en hoopgitaren waaronder divers martin 000's als R en M maar weet niet allemaal meer diverse als epiphone masterbuilds, blueridge enzo. De taylor 314 vond ik ook erg lekker gitaar alleen bij dijkman amsterdam wilden ze niet zakken met de prijs terwijl hij op de site 300 euro goedkoperstond dus die klootzakken kunnen doodvallen:P. Ook bij saksionie een clapton 000 maar vond die erg dods klinken en die verkoper ook een lulhannes:P.

Qau artisten wara ik graag naar luister is voral mensen als clapton en John mayer en pete murray, milow, paolo nutini, james bunt enzo. spel zelf ook wat singersongwriter blues pop rock achtige kant. en zoek echt en gitaar die als ik 70 ben nog elkedag op speel:P ik hoop zo beetje goe dbeeld gegegeven te hebben en dat jullie mssn nog advies hebben!

groet ferry

remcol
23 mei 2008, 08:37
Je kunt de larrivee om03 ook in een r versie krijgen. In plaats van mahonie back and sides heb je dan rosewood back and sides.
Deze klinken wat warmer dan de mahonie versies, en ik geloof dat Kees ze wel heeft in Amersfoort.

chefdaniel
23 mei 2008, 10:35
zo te horen heb je eigenlijk al een heleboel gitaren geprobeerd, en nog steeds de ware niet gevonden. het probleem is natuurlijk ook dat je de ene bij deze zaak probeert en de andere bij die zodat vergelijken erg moeilijk wordt. ik zou je willen aanraden om eens wat furchs uit te proberen, echt geweldige gitaren en heel veel waar voor je geld. ook blueridge is absoluut top, ik heb zelf de BR 183 en dat is een droomgitaar (wel hoogglans) van furch zou ik het OM model uit de bluegrass serie eens checken prachtige gitaar voor rond de 1500 eurie. veel succes met je zoektocht.

daniel

sanderz
23 mei 2008, 12:20
Yairi FY-84

Zit in je prijsklasse (hou je nog net wat geld over voor een koffer), iets bredere hals bij de kop. Model 000, net als de 000X1 of de Taylor 214.

Ik moest er qua bespeelbaarheid even aan wennen (vermoedelijk vanwege de bredere hals die ik niet gewend was), maar qua geluid is het een genot. Ook met capo.

En hij is gewoon mooi om te zien.

blindfaith85
23 mei 2008, 14:04
HI,

Ja heb idd al erg veel gitaren geprobeert, ook de bluerigde's divers, was ook wel aardig, mar nog niet het. Die Yairi ziet er qua specs ook leuk uit, weet iemand waar je die kan proberen?

groet ferry

sanderz
23 mei 2008, 16:13
Geen idee...

Ik heb deze gitaar gewoon uit een boekje gekozen en gekocht op blind vertrouwen (...jawel, BlindFaith :satisfie: )

Misschien kun je contact maken met Rob Ruijter (http://www.robruijtermuziek.nl/), de importeur in Nederland.

blindfaith85
23 mei 2008, 16:22
Mag dan wel blindfaith heten:P maar met gitaren van 1/2.000 euro probeer ik liever voordat ik koop:P:P:P

chris c
23 mei 2008, 16:28
Ik vind in die prijsklasse Avalon gitaren (vroeger Lowden) absoluut onklopbaar. Ik heb een paar jaar geleden een Larrivée verkocht om een Avalon te kopen, en daar nooit spijt van gehad.
Er is wel één probleem : ze verkopen tegenwoordig niet meer via winkels, maar alleen rechtstreeks uit de fabriek. Dat betekent dat je ze niet meer in winkels kunt proberen (behalve soms een paar onverkochte modellen die er nog staan, zoals bij Casa Benelly).
Dit nadeel heeft dan weer één groot voordeel : de prijzen zijn 40 % goedkoper (geen importeur en/of kleinhandelaar die ook winst moeten maken). En je kunt een gitaar die je bij hen besteld hebt nog inruilen of je geld terugkrijgen als ze niet bevalt.
Ik heb er nu 2, een 6-snarige en een 12-snarige. Ik speel er meer op dan op mijn Santa Cruz gitaar, dat zegt misschien iets.
Hier staan er enkele (Irishguitars is Avalon) :
http://stores.ebay.ie/irishguitars

sanderz
23 mei 2008, 16:37
Was ook maar een chrapje.

Ik weet dat Spanjaard Muziek (http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/index.php) destijds wat Yairi's had, en nog een adres (even zoeken...): Sound Plaza (http://www.sound-plaza.nl/?products=gitaren&subproducts=western) waar ze zo te zien wat Yairi's hebben.

Bij Sound Plaza staat een YF-20 (op de site i.i.g.) en dat wordt waarschijnlijk mijn volgende inspiratiebron (om geld uit te geven).

Laat maar weten of je er een kunt vinden en anders moet je gewoon die van mij even proberen. Geen idee hoe, maar dat zien we dan eventueel wel.

hadv
23 mei 2008, 18:29
aangezien smaken verschillen moet je veel kunnen uitproberen. ga ook eens naar andere winkels met een echt goede voorraad. Casa benelly, Kees dee, ...

blindfaith85
23 mei 2008, 18:33
HI

Ja weet bij spanjaard dat die yairi's heeft, das mijn Hofleverancier:P, en zit er idd aan te denken ker naar bennellt te gaan van wege de voorraad taylors enz. ben ook al bij diverse amsterdams winkels geweest, maar vind de hulp daar echt ruk erg slecht en ongitreseerd arrogant personeel (ben bij dirk witte, dijkman en saksioni geweest) en meestegitaren hebben dikke laag roest of zijn helemaal dood was ik al achter gekomen. weet niet hij dat bij benelly is? ditten er nog mer goede acous zaken in den haag btw en kees dee moet ik ook nog eens heen. e bvoordat ieand feedback roept die kots ik ondertussen ook uit:P

groet ferry