PDA

View Full Version : Boss me-30 op een Vox ad30vt-xl



Skintrade66
22 mei 2008, 20:18
Hoi,

Ik kan via een kennis een boss me-30 kopen. Ik heb een vox ad30vt-xl versterker. Ik heb de volgende vragen:

- Is het mogelijk/ aan te raden om zo'n multi-effect ding te kopen en op zo'n vox aan te sluiten

- "bijten" de effecten op de vox en de boss elkaar niet. Maw wordt het geen zooitje en onoverzichtelijk?

- kan het met de bestaande middelen of moet er nog het bijgekocht worden om dit tot stand te brengen, extra kabels etc...?

- wat is een faire prijs voor zo'n boss me-30, ik begrijp dat het type alweer een paar jaar oud is.

Thxs. wederom! :B

Gr. Patrick

Skintrade66
23 mei 2008, 13:52
Anybody out there with some advise?

Swan
23 mei 2008, 13:58
het is mogelijk ja, of t aan te raden is hangt af van wat jij wilt, je kan de effecten van de Vox toch ook uitzetten? n kabeltje om aan te sluiten is wel handig...

Liquid_Metal
23 mei 2008, 14:12
als je de effect chain in de gaten houdt moet dat geen moeilijkheden geven. en remember: less is more! gebruik dus alleen de effecten die je nodig hebt (van de boss óf de vox, dat maakt niet uit. welke je mooier vindt)

ponq
23 mei 2008, 14:41
t lijkt mij niet zo nuttig... maar t ligt er sterk aan wat je wilt gaan doe met de fx.
De Vox heeft toch prima effecten onboard? Mss is het interessanter voor je om zo'n Vox floorboard te kopen VC-4 ofzo heet die.

Skintrade66
23 mei 2008, 18:59
effect chain, wat houdt dat in, noob weet je :B

ponq
23 mei 2008, 20:48
effect keten.

de manier waarop effecten in een serie staan, dus voor of na elkaar komen.

Liquid_Metal
23 mei 2008, 21:20
effect chain is één van de belangrijkere zaken als je meer dan 1 effect tegelijk gaat gebruiken. Het principe is als volgt:

stel, je gebruik een wah, een delay en een distortion.
Je hebt nu 6 mogelijk volgordes:

distortion-wah-delay (dit is standaard)
distortion-delay-wah
wah-delay-distortion
wah-distortion-delay
delay-wah-distortion
delay-distortion-wah

Als je je delay voor je distortion zet krijg je eerst een cleane delay (die je niet hoort) en die wordt versterkt. je delay-geluid klinkt dan net alsof je het zelf speelt en niet als een echo. Als je je wah voor je dst zet krijg je een milder wah-effect als wanneer je m er achter zet, omdat je wah-geluid 'verstoort' wordt.
De effect chain wordt ongelofelijk belangrijk als je met meer/veel effecten gaat werken want t kan je geluid drastisch veranderen. In een multieffect zoals de ME-30 kun je, naar mijn weten, deze effect keten ook aanpassen dus dat moet geen moeilijkheden geven.

Ik raadt je aan eerst flink in te lezen in dit soort zaken voordat je met multi-effects aan de slag gaat, óf begin eraan en stort je erop (wat ik indertijd ook heb gedaan. beviel mij wel :) ).

Skintrade66
23 mei 2008, 21:36
jullie willen niet weten wat ik hier in een korte tijd te weten ben gekomen! echt geweldig!

Thxs. :B