PDA

View Full Version : Neeeeeee niet nog een top 50!!!



Orgasmocaster
22 mei 2008, 19:04
maar wel een die wat realistischer is... en gekozen door gitaristen:


330 GUITARISTS PICK THEIR TOP-50-FAVORITE GUITARISTS OF ALL TIMES:
Thiago Sarkis of Roadie Crew (official site - www.roadiecrew.net) organized a poll in which 330 guitarists were asked about their favorite guitarists of all times. Among the participants in the poll, there are current-and-former musicians of such bands as Guns N' Roses, Kiss, Machine Head, Nightwish, Genesis, Megadeth, Scorpions, Testament, Blue Cheer, Arch Enemy, King Diamond, Yes, Sepultura, Dio, Twisted Sister, Living Colour, Exodus, Toto, Helloween, Triumph, Behemoth, Gamma Ray, Nazareth, Manowar, Uriah Heep, Nile, Focus, Opeth, Angra, Marillion, Anthrax, Faith No More, King's X, Mercyful Fate, Ten Years After, Carcass, Dr. Sin, Savatage, Blue Öyster Cult, At The Gates, Paradise Lost, Dark Tranquillity, Ayreon, Cacophony, Sebastian Bach, Halford, Fates Warning, Soulfly, Girlschool, Kreator, Ministry, Symphony X, Children Of Bodom, Heart, Celtic Frost, Stratovarius, Sir Lord Baltimore, Kamelot, Mick Jagger, Down.
The results of the poll - published in the new issue of Roadie Crew (#112) - were as follow:

1. Jimi Hendrix
2. Eddie Van Halen
3. Yngwie J. Malmsteen
4. Randy Rhoads
5. Ritchie Blackmore
6. Jimmy Page
7. Tony Iommi
8. Steve Vai
9. Jeff Beck
10. Michael Schenker
11. David Gilmour
12. Dimebag Darrell
13. Allan Holdsworth
14. Uli Jon Roth
15. Angus Young
16. James Hetfield
17. Brian May
18. Marty Friedman
19. Joe Satriani
20. Jason Becker
21. Gary Moore
22. Paul Gilbert
23. Eric Clapton
24. Al Di Meola
25. Zakk Wylde
26. John McLaughlin
27. John Petrucci
28. Adrian Smith
29. Steve Morse
30. Stevie Ray Vaughan
31. Slash
32. Kirk Hammett
33. Robert Fripp
34. Alex Lifeson
35. Chuck Schuldiner
36. Ace Frehley
37. George Lynch
38. Dave Murray
39. Glenn Tipton
40. Neal Schon
41. Eric Johnson
42. Trey Azagthoth
43. K.K. Downing
44. Andy LaRocque
45. Malcolm Young
46. Django Reinhardt
47. Jeff Loomis
48. Steve Lukather
49. John Sykes
50. Denis 'Piggy' D'Amour.

artnaz
22 mei 2008, 19:25
Hey, deze is inderdaad een heel stuk beter! :)

Al kan ik wel boeken schrijven over de - in mijn ogen - niet correcte top 3, maar dat houdt je altijd... ;)

hansli
22 mei 2008, 19:49
Nou, ik ken er maar 24 van, volgens mij komt dat niet meer goed met mij :sneaky:

en wat raar, dat goede gitaristen Rory Gallagher, Johnny Winter, Chuck Berry, en nog een paar waar ik zo snel niet opkom kunnen vergeten :hippie:

artnaz
22 mei 2008, 20:18
Ik ken er 5 niet:

35) Chuck Schuldiner
42) Trey Azagthoth
44) Andy LaRocque
47) Jeff Loomis
50) Denis 'Piggy' D'Amour

Bram+
22 mei 2008, 20:21
Wel lekker veel metal. Zo hoort het natuurlijk, alleen die verkapte relnicht van een weer Jimi Hendrix op één, daar moeten ze eens mee stoppen.

grayfink
22 mei 2008, 20:25
De srv-man op plaats 30 pas? Pfff....

F*R*E*A*K
22 mei 2008, 20:25
Kirk Hammet staat Boven Chuck Schuldiner.......

In de prullenbak met die lijst.

Wel grappig dat Andy la Rocque erin staat.

artnaz
22 mei 2008, 20:26
Wel lekker veel metal. Zo hoort het natuurlijk, alleen die verkapte relnicht van een weer Jimi Hendrix op één, daar moeten ze eens mee stoppen.Mee eens, om te beginnen moeten ze 1) met 5) omwisselen.

Maar damn, ik moet niet te veel zeggen, straks weer de 654de discussie wat toch neerkomt op smaak...

Arts
22 mei 2008, 20:41
ik zal maar niet posten hoeveel ik er niet ken :P

waarom staat Josh Homme niet erbij... hoort toch zeker wel in mijn rijtje thuis

Jason34
22 mei 2008, 21:22
Tja, geen Steve Howe, geen Mark Knopfler, geen Rory Gallagher, maar ja... er zijn wel meer dan 50 geniale gitaristen.

RoelTM
22 mei 2008, 21:24
en waarom staat Yngwie zo hoog, t enge wat hij kan is eindeloos shredden...

of maak ik zo veel forumers boos :satisfie:

Bram+
22 mei 2008, 21:28
Nee hoor, ongenuanceerde posters hebben we genoeg hier op het forum, dat went wel.

LP_CL
22 mei 2008, 21:44
Mee eens, om te beginnen moeten ze 1) met 5) omwisselen.

Maar damn, ik moet niet te veel zeggen, straks weer de 654de discussie wat toch neerkomt op smaak...
Volledig mee akkoord. Ritchie verdient die eerste plaats.
Ik vind plaats 22 voor Gilbert ook maar pover. Die gitarist is technisch ZOOOO goed, dat hij eigenlijk in de top 5 hoort te staan. Ik denk dat je moeilijk nog beter kan spelen als die man. Misschien met meer gevoel, en daar slaagt Ritchie dan wel weer in.

artnaz
22 mei 2008, 21:47
Volledig mee akkoord. Ritchie verdient die eerste plaats.
Ik vind plaats 22 voor Gilbert ook maar pover. Die gitarist is technisch ZOOOO goed, dat hij eigenlijk in de top 5 hoort te staan. Ik denk dat je moeilijk nog beter kan spelen als die man. Misschien met meer gevoel, en daar slaagt Ritchie dan wel weer in.Mooi, en ik ben het eens over Gilbert (hoewel hij niet te hoog moet staan). :)

En ook Malmsteen vind ik veel te hoog, zonder meer een goede gitarist en muzikant, maar niet beter dan de top20... En Mark Knopfler mag er ook zeker bij! Ik heb nog even die 5 voor mij onbekende gitaristen opgezocht, zijn allemaal metallers, dus die mogen dan wel weg... :p

Rinze
22 mei 2008, 21:49
Nee hoor, ongenuanceerde posters hebben we genoeg hier op het forum, dat went wel.

WIE IS ER HIER ONGENUANCEERD??!!

Makor1966
22 mei 2008, 22:01
WIE IS ER HIER ONGENUANCEERD??!!
http://www.asterix.co.nz/take_a_look/legionary/nefariouspurpus%20_dubiusstatus.jpg

Bram+
22 mei 2008, 22:02
WIE IS ER HIER ONGENUANCEERD??!!
Nou?

(tien tekens)

FridoowW
23 mei 2008, 14:33
maar wel een die wat realistischer is... en gekozen door gitaristen:


330 GUITARISTS PICK THEIR TOP-50-FAVORITE GUITARISTS OF ALL TIMES:
Thiago Sarkis of Roadie Crew (official site - www.roadiecrew.net) organized a poll in which 330 guitarists were asked about their favorite guitarists of all times. Among the participants in the poll, there are current-and-former musicians of such bands as Guns N' Roses, Kiss, Machine Head, Nightwish, Genesis, Megadeth, Scorpions, Testament, Blue Cheer, Arch Enemy, King Diamond, Yes, Sepultura, Dio, Twisted Sister, Living Colour, Exodus, Toto, Helloween, Triumph, Behemoth, Gamma Ray, Nazareth, Manowar, Uriah Heep, Nile, Focus, Opeth, Angra, Marillion, Anthrax, Faith No More, King's X, Mercyful Fate, Ten Years After, Carcass, Dr. Sin, Savatage, Blue Öyster Cult, At The Gates, Paradise Lost, Dark Tranquillity, Ayreon, Cacophony, Sebastian Bach, Halford, Fates Warning, Soulfly, Girlschool, Kreator, Ministry, Symphony X, Children Of Bodom, Heart, Celtic Frost, Stratovarius, Sir Lord Baltimore, Kamelot, Mick Jagger, Down.
The results of the poll - published in the new issue of Roadie Crew (#112) - were as follow:

1. Jimi Hendrix
2. Eddie Van Halen
3. Yngwie J. Malmsteen
4. Randy Rhoads
5. Ritchie Blackmore
6. Jimmy Page
7. Tony Iommi
8. Steve Vai
9. Jeff Beck
10. Michael Schenker
11. David Gilmour
12. Dimebag Darrell
13. Allan Holdsworth
14. Uli Jon Roth
15. Angus Young
16. James Hetfield
17. Brian May
18. Marty Friedman
19. Joe Satriani
20. Jason Becker
21. Gary Moore
22. Paul Gilbert
23. Eric Clapton
24. Al Di Meola
25. Zakk Wylde
26. John McLaughlin
27. John Petrucci
28. Adrian Smith
29. Steve Morse
30. Stevie Ray Vaughan
31. Slash
32. Kirk Hammett
33. Robert Fripp
34. Alex Lifeson
35. Chuck Schuldiner
36. Ace Frehley
37. George Lynch
38. Dave Murray
39. Glenn Tipton
40. Neal Schon
41. Eric Johnson
42. Trey Azagthoth
43. K.K. Downing
44. Andy LaRocque
45. Malcolm Young
46. Django Reinhardt
47. Jeff Loomis
48. Steve Lukather
49. John Sykes
50. Denis 'Piggy' D'Amour.


en mark knopfler dan:s?? Die hoort zooowiezo ergens bovenaan in de lijst te staan ,,

FridoowW
23 mei 2008, 14:36
Mark knopfler hoor er zowiezoo bij te staan.. na mijn mening boven hendrix!.. maja dat is mijn mening...dit soort lijsten verschillen per persoon

Kris Haex
23 mei 2008, 14:47
AL Di Meola en Django Reinhardt zo laag? Deze lijst heeft niet alles te maken met goed de gitaristen effectief zijn, want dan was de volgorde toch anders. Het heeft precies ook wel wat met bekendheid en invloed te maken.

Tho
23 mei 2008, 15:46
pff.. gitaristen top zoveels :stop:

zeiler
23 mei 2008, 15:52
sarcasme aan: *gekozen door maar liefst 330 gitaristen!!!* sarcasme uit...

betekend dus dat er ook een aantal gitaristen uit deze lijst maar 1 x genoemd worden :p

handig zo'n lijst :)

Riste
23 mei 2008, 16:17
Een waar blijven:
Keith Richards, George Harrison, Ry Cooder, Hank Marvin, Lowell George, Nils Lofgren.

artnaz
23 mei 2008, 17:00
Een waar blijven:
Keith Richards, George Harrison, Ry Cooder, Hank Marvin, Lowell George, Nils Lofgren.Daar waar ze horen, niet op de lijst! :D

Mja, maar vergeleken een aantal namen die wel op de lijst staan hadden ze er misschien wel op gekund...

Krikkeden 1ste
23 mei 2008, 17:21
Kirk Hammet staat Boven Chuck Schuldiner.......

In de prullenbak met die lijst.

Wel grappig dat Andy la Rocque erin staat.

Heb jij Andy la Rocque al bezig gehoord? :sneaky:

Mr.Fingers
23 mei 2008, 18:33
Django Reinhardt mocht gerust wat hoger staan, maarreuh...

Waar is Steve Cropper gebleven??? Als er een iemand een groot gitarist is, is hij het wel.

niekrhcpniek
23 mei 2008, 18:34
Ik vind trouwens Jimi Hendrix wel verdient op 1 staan, hij speelde met zoveel gevoel en plezier, maar wie ben ik he... Ik vind het wel jammer dat John Frusciante er niet in staat :sneaky:

Bram+
23 mei 2008, 19:12
Ik vind trouwens Jimi Hendrix wel verdient op 1 staan, hij speelde met zoveel gevoel en plezier, maar wie ben ik he... Ik vind het wel jammer dat John Frusciante er niet in staat :sneaky:
Jammer, het heeft toch 26 posts mogen duren...












:D

F*R*E*A*K
23 mei 2008, 19:20
Heb jij Andy la Rocque al bezig gehoord? :sneaky:

Ik wel, maar heel veel mensen niet, vandaar.

sjakie1945
23 mei 2008, 20:24
Kirk Hammet staat Boven Chuck Schuldiner.......

In de prullenbak met die lijst.

Wel grappig dat Andy la Rocque erin staat.


nej.. tommy iommi staat dan weer boven kirk.. wat IK dan weer niet snap..:P mja.. ieder zijn mening;)

-geert-
23 mei 2008, 20:32
Tja zon lijst zegt me echt weinig. Pannekoeken zijn lekker, maar amstel bier ook. En op vakantie gaan is ook tof. Ik bedoel je ga toch geen hetfield met gilmour vergelijken.. wat wel leuk is dat er namen zijn die ik dan niet kan, om op te zoeken..

ach ja ze moeten toch de bladen vullen :cooler:

Ace 1.15.19
23 mei 2008, 21:52
maar wel een die wat realistischer is... en gekozen door gitaristen:


330 GUITARISTS PICK THEIR TOP-50-FAVORITE GUITARISTS OF ALL TIMES:
Thiago Sarkis of Roadie Crew (official site - www.roadiecrew.net) organized a poll in which 330 guitarists were asked about their favorite guitarists of all times. Among the participants in the poll, there are current-and-former musicians of such bands as ...KISS...

...
36. Ace Frehley
...

Gelukkig krijgt Ace hier tenminste een BEETJE erkenning... :cooler:

Orgasmocaster
23 mei 2008, 22:07
Hahaha, altijd weer leuk, de reakties op lijsten!
ik vind het juist een van de betere die ik ooit gezien heb.. en paar van mijn favorieten mis ik ook, maar tja, de ondervraagden zitten ook allemaal een beetje in het rock/hard-rock/metal hoekje...

gelukkig staan er geen gitaristen in zoals Kurt Cobain of die knakker van de white stripes.. hehe

Ace 1.15.19
23 mei 2008, 22:08
Hahaha, altijd weer leuk, de reakties op lijsten!

De meesten 'verdedigen' hun favoriet. Niks mis mee natuurlijk, doe ik eigenlijk ook.


gelukkig staan er geen gitaristen in zoals Kurt Cobain of die knakker van de white stripes.. hehe

Ik ben ook geen fan van Jack White, maar die knakker heeft wel een geniale riff verzonnen :rockon: dan heb ik het natuurlijk over Seven Nation Army. Blijft een lekker nummer om te spelen, en niet moeilijk.

artnaz
23 mei 2008, 23:16
Ik ben ook geen fan van Jack White, maar die knakker heeft wel een geniale riff verzonnen :rockon: dan heb ik het natuurlijk over Seven Nation Army. Blijft een lekker nummer om te spelen, en niet moeilijk.Hehe, door 1 goed nummer verdien je nog geen plek in de lijst... :p

@Orgasmo: Ik vind dit ook echt één van de betere lijsten. Staan bijna alle - in mijn ogen - beste gitaristen in, en de volgorde is ook aardig.

Eric Clapton - ook al is het zeker een zeer goede gitarist - eindelijk van de top af! :cheerup::D

Spitfire
23 mei 2008, 23:29
Hehe, door 1 goed nummer verdien je nog geen plek in de lijst... :p

Jij hebt duidelijk maar weinig Jack White gehoord ;)

Ace 1.15.19
23 mei 2008, 23:32
Ik vind dit ook echt één van de betere lijsten. Staan bijna alle - in mijn ogen - beste gitaristen in, en de volgorde is ook aardig.

In ieder geval geen onzin als 'wie is de snelste gitarist'. Die dingen zoals Vai, Kirk en Satch enzo: erg knap dat ze zo vliegensvlug zijn maar daar hou ik niet zo van. Ik moet wel zeggen dat ik Eddie van Halen en Eddie Ojeda heerlijk vind spelen :cooler:.

Ik hou meer van het Slash en Ace Frehley gebeuren. Van tijd tot tijd ook snelle stukjes maar niet van dat turbo-niveau...

artnaz
23 mei 2008, 23:42
Jij hebt duidelijk maar weinig Jack White gehoord Ik reageer alleen op "AceWannabe"'s post? :stop:
In ieder geval geen onzin als 'wie is de snelste gitarist'. Die dingen zoals Vai, Kirk en Satch enzo: erg knap dat ze zo vliegensvlug zijn maar daar hou ik niet zo van. Ik moet wel zeggen dat ik Eddie van Halen en Eddie Ojeda heerlijk vind spelen.

Ik hou meer van het Slash en Ace Frehley gebeuren. Van tijd tot tijd ook snelle stukjes maar niet van dat turbo-niveau...Mee eens. Dat herinnert me, Doug Aldrich mag ook wel ergens niet te hoog in de lijst... :) Wat snelheidsduivels betreft is dat (meestal) ook niet mijn ding. Hoewel Vai/Satch/Malmsteen wel een aantal leuke dingen hebben. Van Halen is dan weer minder vind ik... :p

@Orgasmo: Mijn gitaartje was trouwens vandaag bijna afgeleverd, als er iemand thuis was... Damn, wat een spanning... :(

Ace 1.15.19
23 mei 2008, 23:48
Ik reageer alleen op "AceWannabe"'s post? :stop:
Hoezo wannabe post? :stop:

artnaz
24 mei 2008, 00:15
Hoezo wannabe post? :stop:Was een grapje! :D

Je had het over Ace Frehley, en je getallen wist ik zo niet uit mijn hoofd (hoewel het natuurlijk makkelijk op te zoeken is:p), en we hebben ook een LukeWannabe... Dus......... ;)

Ace 1.15.19
24 mei 2008, 19:29
Was een grapje! :D

Je had het over Ace Frehley, en je getallen wist ik zo niet uit mijn hoofd (hoewel het natuurlijk makkelijk op te zoeken is:p), en we hebben ook een LukeWannabe... Dus......... ;)

Mijn nick Ace 1.15.19 komt toevallig niet van Ace Frehley, al was het wel goed mogelijk natuurlijk ;).

TimmU
25 mei 2008, 11:25
nej.. tommy iommi staat dan weer boven kirk.. wat IK dan weer niet snap..:P mja.. ieder zijn mening;)
Tony Iommi was niet zo invloedrijk gelukkig. Black Sabbath was niet de oorsprong van de complete metalscene ,dus dat valt allemaal wel mee.

artnaz
25 mei 2008, 12:37
Tony Iommi was niet zo invloedrijk gelukkig. Black Sabbath was niet de oorsprong van de complete metalscene ,dus dat valt allemaal wel mee.TimmU snapt het! :D

allochthomas
25 mei 2008, 13:06
wel grappig dat james hetfield boven kirk hammet staat

TimmU
25 mei 2008, 13:11
TimmU snapt het! :D
Uiteraard!

LP_CL
25 mei 2008, 14:40
wel grappig dat james hetfield boven kirk hammet staat
En terecht. James is een veel betere gitarist dan Kirk.

SmashingPumpkins
25 mei 2008, 15:46
Waarom sta ik er niet tussen? Of Matthew Bellamy

Kris Haex
25 mei 2008, 23:00
En terecht. James is een veel betere gitarist dan Kirk.

Daarom dat James ook alle solo's kan spelen.

Dekkz0r
26 mei 2008, 00:13
Lijstjes zeggen mij idd niet zoveel, mijn top 20 zou zijn:

-Matthew Bellamy (Muse)
-Matthew Bellamy
-Matthew Bellamy
-Matthew Bellamy
-Matthew Bellamy
-Matthew Bellamy
-Matthew Bellamy
-Matthew Bellamy
-Matthew Bellamy
-Matthew Bellamy
-Tom Morello (RATM, Audioslave)
-John Frusciante (RHCP)
-Mike Einziger(Incubus)
-Lee Gaze (Lostprophets)
-Jonny Buckland (Coldplay)
-Dan Estrin (Hoobastank)
-Joe King (the Fray)
-Brad Delson (Linkin park)
-Daron Malakian (System of a down)
-Stefan de Kroon (Raccoon)

Simpelweg omdat deze helden ( :satisfie: ) mij meer doen dan die hele top50 bij elkaar. 8-)

artnaz
26 mei 2008, 00:19
Daar kan ik me totaal niet in vinden, maargoed. (We hebben trouwens ook "eigen favo-gitaristen topic" :satisfie:)

Matthew Bellemy van Muse ken ik, maar ik wist niet dat er nog 9 gitaristen waren die ook zo heten EN ook nog eens zo goed spelen dat ze ook in de lijst staan... En dan blijven er nog steeds mensen die zeggen dat toeval niet bestaat... :stop:

Dekkz0r
26 mei 2008, 00:25
Daar kan ik me totaal niet in vinden, maargoed. (We hebben trouwens ook "eigen favo-gitaristen topic" :satisfie:)

Matthew Bellemy van Muse ken ik, maar ik wist niet dat er nog 9 gitaristen waren die ook zo heten EN ook nog eens zo goed spelen dat ze ook in de lijst staan... En dan blijven er nog steeds mensen die zeggen dat toeval niet bestaat... :stop:


Mja dat was eerder omdat ik matt veruit de beste van dat lijstje vind, en ik geen 20 gitaristen kan opnoemen :P :hippie:

artnaz
26 mei 2008, 00:27
Mja dat was eerder omdat ik matt veruit de beste van dat lijstje vind, en ik geen 20 gitaristen kan opnoemen :P :hippie:Ah, zo......

:seriousf:

Dekkz0r
26 mei 2008, 00:35
Ah, zo......

:seriousf:


Mja zoals ik al zei, die "grootheden" doen me niet zoveel. Dat Jimi de grondlegger is van alle huidige rock is (zeggen ze)? Big deal.. Dat Malmsteen 300.000 noten per seconde can spelen... Pff lekker belangrijk, vind het oersaai om naar te luisteren.

Ik luister naar wat me nu aanspreekt, niet naar wat zogenaamd "het beste" zou moeten zijn :B

Matt Bellamy is voor mij veruit de #1 vind zijn stijl van spelen geweldig en merk dat ik daar heel veel van (probeer) over te nemen, dat is voor mij het belangrijkste

Ace 1.15.19
26 mei 2008, 00:37
Sultans Of Swing blijft geweldig vind ik. Kan ik wel uren naar luisteren (en kijken op YouTube).

LuukieRayVaughan
26 mei 2008, 18:55
Wat een ontzettend slechte lijst weer :D Toch leuk van ze dat ze Django op de 46ste plaatst zetten ! ...

Kris Haex
26 mei 2008, 23:50
James Hetfield boven Brian May?? En ook nog boven Joe Satriani, Satch speelt James de kelder in. Trekt op niks die lijst, zever!

Ace 1.15.19
26 mei 2008, 23:57
James Hetfield boven Brian May?? En ook nog boven Joe Satriani, Satch speelt James de kelder in. Trekt op niks die lijst, zever!

Inderdaad, slaat nergens op. Brain May speelt de sterren van de hemel, daar kan Metallica nog een puntje aan zuigen...

Arvoitus
27 mei 2008, 01:03
Volgensmij ging het om meest favoriete gitaristen, en niet over de beste.

Hoeveel mensen worden er wel niet geinspireerd door spelers zoals Kurt Cobain, James Hetfield, , e.d.
Het zijn lachertjes vergeleken met mensen zoals John Petrucci/Joe Satriani/etc.

Over het algemeen staan de bekendere mensen gewoon bovenaan, gewoon omdat ze meer bekend zijn onder meer mensen = meer stemmen.

TimmU
28 mei 2008, 01:19
Nou ik word meer geinspireerd door Satriani , dan door een lullige cobain ofzo.

hendrix_appendix
28 mei 2008, 10:17
Speltechnisch had Cobain niet veel te bieden, maar als je het hebt over een ongegeneerd oprechte muzikant die miljoenen pubers aanzette tot gitaarspelen en ook nog eens met Nirvana tijdelijk de gevestigde muziekorde op zn kop zette, dan verdien je mijns inziens wel een plekje bij de belangrijkste muzikanten van deze eeuw.

EuroCinema
28 mei 2008, 11:48
AL Di Meola en Django Reinhardt zo laag?


:D Toch leuk van ze dat ze Django op de 46ste plaatst zetten ! ...


Django Reinhardt mocht gerust wat hoger staan, .


:seriousf: Arme Django, van genie tot excuus-jazzer. Net als dat in de Rolling Stone album top 100 ook altijd 1 keer Miles en 1 keer Coltrane moet staan, want dan gaat die lijst opeens over ALLE muziek en echt niet alleen pop-rock. Al die rockers die gestemd hebben zie je denken: "fuck, ik moet ook nog een ouwe jazzer of zo noemen, dat staat goed. Waar had ik ook alweer dat goedkope verzamelaartje van, dat ik nog steeds een keer moet draaien? Die knakker met maar drie vingers ofzo?"

JipStoop
28 mei 2008, 12:23
Waarom staat Kurt Cobain er niet in? Dat is voor mij toch wel 1 v/d tofste gitaristen!

LP_CL
28 mei 2008, 20:25
Omdat hij van zichzelf zei dat hij geen gitaar kon spelen. En hij heeft gelijk

nog eventjes genieten hiervan: Paul Gilbert met een niet zo banale solo...
http://nl.youtube.com/watch?v=0TuVzzMma-I&feature=related

JipStoop
28 mei 2008, 20:28
Kurt Cobain, Buckethead en Slash zijn voor mij de beste gitaristen en ook de reden dat ik begon met spelen :)

hansli
28 mei 2008, 20:47
Speltechnisch had Cobain niet veel te bieden, maar als je het hebt over een ongegeneerd oprechte muzikant die miljoenen pubers aanzette tot gitaarspelen en ook nog eens met Nirvana tijdelijk de gevestigde muziekorde op zn kop zette, dan verdien je mijns inziens wel een plekje bij de belangrijkste muzikanten van deze eeuw.

Beste van deze eeuw, jaja :hippie:

Maar goed, cobain klinkt idd wel een beetje als een verwend 6 jarig mormel dat zijn snoep niet op tijd krijgt :cooler:

LP_CL
28 mei 2008, 21:18
cobain klinkt idd wel een beetje als een verwend 6 jarig mormel dat zijn snoep niet op tijd krijgt :cooler:

en...hupsakee! in de sig ermee!

JipStoop
28 mei 2008, 22:21
Terwijl het niet waar is... :sneaky:

artnaz
28 mei 2008, 22:22
Terwijl het niet waar is... :sneaky:Wat dan? Hield hij meer van pannekoeken?

JipStoop
28 mei 2008, 22:25
Je weet wat ik bedoel :)

Niet mijn grote voorbeeld afzeiken plz :):)

hendrix_appendix
28 mei 2008, 23:19
Beste van deze eeuw, jaja :hippie:

Maar goed, cobain klinkt idd wel een beetje als een verwend 6 jarig mormel dat zijn snoep niet op tijd krijgt :cooler:

Dude, ik zei belangrijkste, als in invloedrijkste, niet beste. Je kunt zn muziek best kut vinden, maar hij heeft meer mensen geínspireerd de gitaar op te pakken dan jij.

hansli
29 mei 2008, 01:54
Dude, ik zei belangrijkste, als in invloedrijkste, niet beste. Je kunt zn muziek best kut vinden, maar hij heeft meer mensen geínspireerd de gitaar op te pakken dan jij.

ja, maar ik ben nu eenmaal een miereneuker: hij is niet van deze eeuw, daar ging mijn grapje over......

verder begrijp ik heel goed dat cobain veel mensen geinspireerd heeft, en ik moet zeggen dat ik het destijds best aardig vond, maar een invloedrijke gitarist is hij natuurlijk niet in de zin van speelstijl,.......

dan zou ik lou reed eerder een invloedrijke gitarist noemen, ook niet gehinderd door enige kennis van zaken, hij ging maar een beetje rammen, vaak op een slecht gestemde gitaar, met veel feedback-dingen, en dat werd the velvet underground........

maar wel uit de vorige eeuw dus :hippie:

Orgasmocaster
29 mei 2008, 20:21
Je weet wat ik bedoel :)

Niet mijn grote voorbeeld afzeiken plz :):)

Dat maak ik zelf wel uit ja!! :mad:

behalve dat hij klonk als een verwend 6 jarig kind, gedroeg hij zich ook nog zo!
"oooh boehoe, ik heb het zo moeilijk, want ik ben zo successvol, terwijl ik niet eens echt gitaar kan spelen.. een goede reden om je schedel binnenstebuiten te knallen!"

kortom, wat een geweldig roll model! idiot!

JipStoop
29 mei 2008, 20:29
Cobain heeft geen zelfmoord gepleegd, maar dat is een overloze discussie.

Orgasmocaster
29 mei 2008, 20:53
Cobain heeft geen zelfmoord gepleegd, maar dat is een overloze discussie.

en een zinloze discussie.. het is inderdaad als fan erg fijn dat er een .01% kans is dat Courtney hem vermoord heeft en dat hij misschien niet de egoistische laffaard is die hij toch even bleek te zijn...

alsof het zijn eerste poging was... oh en alsof courtney toen niet al te fucked up was om zo'n heel komplot uit te plannen.. hehe

Tubescreamer
30 mei 2008, 14:34
Cobain heeft geen zelfmoord gepleegd, maar dat is een overloze discussie.
Want, je was erbij? :D Nee sorrie, eerder iemand gekend ooit die zei dat Kurt geen junkie was....mijn antwoord was dan ook "Nee tuurlijk joh, Keith Richards ook niet!". Brian Jones was misschien ook wel vermoord en over Bon Scott zijn ze ook nog niet uit...nu waren dat geen bewuste suicides (althans voorzover we weten), maar toevallig denken dat iemand geen zelfmoord gepleegd zou kunnen hebben of niet aan de drugs was, puur omdat het je grootste held is en dat er daarom geen steekje los kan zitten, lijkt me iets teveel verheerlijking.
Nu ken ik alle geruchten ook niet, jij vast een stuk beter, en je hebt het recht om te geloven wat je wil. En daarbij blijft het dan maar.

Of ging het daar niet over? :hippie: Even goeie vrienden hoor....

*EDIT* begrijp me goed btw, ik vind Nirvana vet en ik vind de geluiden en de liedjes die Kurt eruit toverde, ook vet. Iemand hoeft van mij geen 100.000 noten te spelen of ontzettend gevoelige bluessolos weg te geven om een goeie gitarist te kunnen zijn. Nirvana had/heeft een aantal pakkende liedjes, vette riffs en Cobain had igg wel een geluid wat van hem was. En dat is ook wat waard.
Dus van mij mag Kurtje in de top 50 (o ja dáár ging 't over..... :D)

Braindead
4 juni 2008, 23:27
WTF: James Hetfield op 16 en Jason Becker op 20?

Jason toch minimaal in de top 10 en Hetfield uit de top 50 en snel!


maar wel een die wat realistischer is... en gekozen door gitaristen:


330 GUITARISTS PICK THEIR TOP-50-FAVORITE GUITARISTS OF ALL TIMES:
Thiago Sarkis of Roadie Crew (official site - www.roadiecrew.net) organized a poll in which 330 guitarists were asked about their favorite guitarists of all times. Among the participants in the poll, there are current-and-former musicians of such bands as Guns N' Roses, Kiss, Machine Head, Nightwish, Genesis, Megadeth, Scorpions, Testament, Blue Cheer, Arch Enemy, King Diamond, Yes, Sepultura, Dio, Twisted Sister, Living Colour, Exodus, Toto, Helloween, Triumph, Behemoth, Gamma Ray, Nazareth, Manowar, Uriah Heep, Nile, Focus, Opeth, Angra, Marillion, Anthrax, Faith No More, King's X, Mercyful Fate, Ten Years After, Carcass, Dr. Sin, Savatage, Blue Öyster Cult, At The Gates, Paradise Lost, Dark Tranquillity, Ayreon, Cacophony, Sebastian Bach, Halford, Fates Warning, Soulfly, Girlschool, Kreator, Ministry, Symphony X, Children Of Bodom, Heart, Celtic Frost, Stratovarius, Sir Lord Baltimore, Kamelot, Mick Jagger, Down.
The results of the poll - published in the new issue of Roadie Crew (#112) - were as follow:

1. Jimi Hendrix
2. Eddie Van Halen
3. Yngwie J. Malmsteen
4. Randy Rhoads
5. Ritchie Blackmore
6. Jimmy Page
7. Tony Iommi
8. Steve Vai
9. Jeff Beck
10. Michael Schenker
11. David Gilmour
12. Dimebag Darrell
13. Allan Holdsworth
14. Uli Jon Roth
15. Angus Young
16. James Hetfield
17. Brian May
18. Marty Friedman
19. Joe Satriani
20. Jason Becker
21. Gary Moore
22. Paul Gilbert
23. Eric Clapton
24. Al Di Meola
25. Zakk Wylde
26. John McLaughlin
27. John Petrucci
28. Adrian Smith
29. Steve Morse
30. Stevie Ray Vaughan
31. Slash
32. Kirk Hammett
33. Robert Fripp
34. Alex Lifeson
35. Chuck Schuldiner
36. Ace Frehley
37. George Lynch
38. Dave Murray
39. Glenn Tipton
40. Neal Schon
41. Eric Johnson
42. Trey Azagthoth
43. K.K. Downing
44. Andy LaRocque
45. Malcolm Young
46. Django Reinhardt
47. Jeff Loomis
48. Steve Lukather
49. John Sykes
50. Denis 'Piggy' D'Amour.

hendrix_appendix
5 juni 2008, 00:12
en een zinloze discussie.. het is inderdaad als fan erg fijn dat er een .01% kans is dat Courtney hem vermoord heeft en dat hij misschien niet de egoistische laffaard is die hij toch even bleek te zijn...


Kon jij in zijn hoofd kijken?

hendrix_appendix
5 juni 2008, 00:13
ja, maar ik ben nu eenmaal een miereneuker: hij is niet van deze eeuw, daar ging mijn grapje over......


Ah ok, ik was helaas niet scherp genoeg om dat te zien. No pun. :)

Gitaargek
5 juni 2008, 12:14
Ik ben van mening dat als Stevie Ray Vaughan niet in de top 5 staat de lijst gewoon nergen op slaat. Ok het is persoonlijk (Van mij mag ie op 1) maar in de top 5 hoor hij gewoon te staan net als Hendrix.

EuroCinema
6 juni 2008, 17:01
Nou ja, het is nog vreemder dat alle inspiratiebronnen van o.a. SRV ontbreken: Albert King, BB King, Albert Collins, Freddie King, Buddy Guy etc. Zonder hun geen Clapton, Page, Beck, Hendrix, SRV, Moore en ga zo maar door (dat zullen die gasten zelf als eerste beamen).

Tubescreamer
6 juni 2008, 17:47
Nou ja, het is nog vreemder dat alle inspiratiebronnen van o.a. SRV ontbreken: Albert King, BB King, Albert Collins, Freddie King, Buddy Guy etc. Zonder hun geen Clapton, Page, Beck, Hendrix, SRV, Moore en ga zo maar door (dat zullen die gasten zelf als eerste beamen).
+1!! Inderdaad....enne...ééntje die ik volgens mij nog niet genoemd is:
Stanley Jordan (http://www.youtube.com/watch?v=HjXN3OLgoqs&feature=related)! Dat doen weinig mensen 'm na denk ik, gaat zelfs Michael Angelo 't moeilijk mee krijgen dat truukje :D

hansli
9 juni 2008, 13:56
Geen Bo Diddley ook trouwens, wel een raar lijstje idd

JipStoop
9 juni 2008, 15:02
In de lijst van Braindead ontbreekt Buckethead, hoort toch wel in de top 10

Toch wel technisch de beste gitarist van Guns 'n' Roses ooit :)

janpetrarca
11 juni 2008, 10:50
SRV maar op plaats 30 en slash op 31???? Klote lijst!

Tubescreamer
11 juni 2008, 11:11
Inderdaad een beetje vreemd (zoals wel vaker met dat soort lijsten natuurlijk),

maar Malcolm Young boven Django? Ik ben gek op AC/DC en Malcolm is een poepgatstrakke rythmgitarist, maar boven Django? Bovendien vind ik, als Malcolm erin mag, het raar dat ouwe Keith Richards nergens voorkomt. Of Ronnie Wood en Mick Taylor for that matter. Slash maar nergens Joe Perry?
En, zo vet als ik Kiss vind, Ace Frehley boven Steve Lukather? Zakk boven SRV?

Maar goed, zo zullen er mensen zijn die het maar gek vinden dat Jimmy Page boven John Petrucci staat; heb ik dan weer geen problemen mee :D
Het is natuurlijk ook muzieksmaak, en de vraag hoe technisch iemand moet zijn om "beter" te zijn dan de ander.
Ik ga zo ook maar eens mn eigen lijstje samenstellen, effe kijken wat eruit komt :cooler:

RobertoL
14 juni 2008, 08:09
Hier ben ik het helemaal mee eens!

Edit: Waar is John Frusciante?

Bram+
14 juni 2008, 14:57
Hier ben ik het helemaal mee eens!

Edit: Waar is John Frusciante?
Op de bank bij zijn moeder?

Lees het hele onderwerp eens door man.

alexandra
29 juli 2008, 00:14
Deze top 50 is in mijn ogen veel beter dan de top 100 van the rolling stone. Ik mis niemand en er is meer beoordeeld op kwaliteit dan op bekendheid (bijv: Eric Clapton etc erg hoog in de top 100, maar er zijn toch wat gitaristen die een stuk beter zijn naar mijn mening)