PDA

View Full Version : paralelle fx-loop?



dunnoaname
22 mei 2008, 16:07
Hallo forumleden,

Ik gebruik momenteel een Alesis Midiverb 4 in de seriele fx-loop van mijn combo. Het vervelende is echter dat de alesis een stuk minder klinkt als je een MIX instelling moet maken dan wanneer je hem bijvoorbeeld met een mengpaneel gebruikt en op 100% wet zet. Ook de bypass van de alesis is erg matig!

Is het mogelijk een soort looper te maken waardoor is het droge signaal kan mengen met het signaal van de alesis, en met een stomswitch op afstand de alesis helemaal te bypassen?

Dirk_Hendrik
22 mei 2008, 18:19
in het kort, ja.

Je praat over een (actieve) splitter gevolgd door een send. De return gaat vervolgens, mute-baar, naar een 2 kanaals mixer die droog en effect weer bij elkaar mixed.

M Kactus
22 mei 2008, 21:15
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar een goede parallelle looper is de Bass Paralooper (http://www.moosapotamus.net/THINGS/paraloop.htm) van Moosapotamus. Ik heb hem gebouwd (2x) en hij werkt als een tierelier. Hij mixt je droge signaal met je effectloop... Maar ik weet niet of dit is wat je zoekt ?

Valoosj
22 mei 2008, 21:31
Zoiets zal hij wel bedoelen. Ik dacht even aan het mixertje van GGG, maar dit is makkelijker om zonder enige aanpassing te gebruiken.

dunnoaname
23 mei 2008, 14:03
Dit is inderdaad precies wat ik zoek! Alleen nu nog kijken of ik ergens kan vinden hoe ik de switch op afstand kan bedienen (relais?) .

Ik had gisteravond al helemaal zitten proberen iets te tekenen met een schematje voor een splitter, en die mixer van ggg, maar dit is veel handiger.

M Kactus
23 mei 2008, 14:27
Dit is inderdaad precies wat ik zoek! Alleen nu nog kijken of ik ergens kan vinden hoe ik de switch op afstand kan bedienen (relais?) .

Ik had gisteravond al helemaal zitten proberen iets te tekenen met een schematje voor een splitter, en die mixer van ggg, maar dit is veel handiger.

Er dwaalt ook ergens een stripboard-layout van rond, die is nog eenvoudiger om te maken :). Met de bediening op afstand heb ik hoegenaamd geen ervaring, maar een relais lijkt me de oplossing...

Valoosj
24 mei 2008, 00:19
Via relais is dat inderdaad het makkelijkst op te lossen.

peter_heijnen
24 mei 2008, 00:24
http://uk-electronic.de/onlineshop/product_info.php/cPath/105/products_id/1014