PDA

View Full Version : Restless Moon - mijn band



urezna
22 mei 2008, 14:38
Het is alweer even geleden dat ik hier wat postte, anderhalf jaar terug ofzo.
Intussen heb ik voor mijn solo-project een Myspace-pagina aangemaakt, met daarin een aantal nummers die je kunt beluisteren:

http://www.myspace.com/restlessmoonband

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden... brand maar los zou ik zeggen... 8-)

benwave
22 mei 2008, 20:43
Ik heb een paar liedjes geluisterd maar ik ben er niet zo kapot van.
Het is niet zo mijn muziek.
Opnames zijn wel goed, misschien dat de zang er iets te boven op ligt, maar dat schijnt geloof ik weer modern te zijn.
Ook goed en strak gitaar werk van wat ik dan beluisterd heb

Riky
23 mei 2008, 16:40
ook niet echt mijn ding:)

Ik vind de gitar eigenlijk niet heel erg strak klinken... mag wel strakker van mij. Ligt nietaan je spel volgens mij maar aan je sound. Vind het modderig beetje fuzzy achtig klinken.

Voor een solo project vind ik het echt niet gek!
Alles zelf bedacht. Wel respect voor:)

urezna
27 mei 2008, 12:23
jammer, nog geen nieuwe fans erbij :) maar wel erg bedankt voor je reacties!!! :dance:

De zang die er zo bovenop ligt is wel enigszins bewust, het goed mixen voor alle soorten stereo-installaties blijft een vak apart en als de zang te zacht is, verliest het behoorlijk in kracht, maar ik zal er nog es kritisch naar luisteren! :-)

Ook de gitaar heb ik bewust niet te "klinisch" gemaakt, om het een beetje smerig te houden en wat karakter mee te geven. maar echt modderig vind ik hem zelf niet eerlijk gezegd. Nou heb ik wel gemerkt dat je een gitaar solo graag anders laat klinken dan in een mix met andere instrumenten. in de mix haal je er toch wat hoog en laag uit om de rest niet te verdrukken. maar ook hier zal ik nog eens kritisch naar luisteren, bedankt!

nog meer opbouwende kritiek? :jam:

Riky
27 mei 2008, 12:51
ik moet er wel even bij zeggen mijn bij mijn comment over het niet lekker strakke gitaargeluid, het scheur geluid bedoel.

Een voorbeeld vind ik steams of confusion. Alles is goed, maar de gitaar is niet lekker vind:)

urezna
28 mei 2008, 09:40
ik moet er wel even bij zeggen mijn bij mijn comment over het niet lekker strakke gitaargeluid, het scheur geluid bedoel.

Een voorbeeld vind ik steams of confusion. Alles is goed, maar de gitaar is niet lekker vind:)

kun je ook aangeven wat het nou is, wat je er niet lekker aan vindt? ik heb al wel gemerkt dat de mix niet helemaal top is waardoor de gitaar wat in de verdrukking komt, maar is dat het wat je bedoelt, of is het de klank zelf, en kun je omschrijven wat er in jouw ogen (oren) mis is? want ik sta uiteraard open voor verbeteringen! :)

Riky
28 mei 2008, 10:33
het is niet de mix maar het gitaageluid zelf.

Ik ben bang dat ik het helemaal duidelijk kan krijgen, maar volgens mij het jij een beetje vintage gevoicede sound.



dit gitaar geluid zou ik bij jou muziek veel beter vinden passen

kijk even op:
http://www.myspace.com/blizzardofficial
en dan het nummer Never let you down. (niet om de band te promoten, maar om een voorbeeld te geven van wat ik een strak geluid vind.

en dan even een voorbeeld van waar ik jou gitaar geluid op vind klinken:

http://nl.youtube.com/watch?v=wV2oeMLKPwQ&hl=nl

die paul zegt het zelf ook, het geluid op die amp is niet echt 'tight' te krijgen.

nogmaals het gaat om scheur geluid niet clean:)


Nou ja:) het is allemaal maar mijn mening hoor:D als je zelf het geluid te gek vind dan is mijn mening natuurlijk overbodig.

urezna
28 mei 2008, 11:12
ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoelt, en je voorbeeld klinkt inderdaad ook erg lekker... (de band zelf ook trouwens :) )

Het is zeker niet zo dat ik ontevreden ben met mijn geluid, maar ja, zoals bij zovelen op dit forum waarschijnlijk: het kan altijd beter...
en hoewel goede voorbeelden als de jouwe erg bruikbaar zijn, wil ik tegelijk niet "hetzelfde klinken als..." en daarmee maak ik het mezelf misschien wat lastiger... :sneaky:

bedankt voor je reacties in elk geval!

Iemand nog aanvullingen ofzo?

Riky
28 mei 2008, 12:20
helaas is het niet de band waar ik in zit:D
en idd... het kan altijd beter:)

succes met je nieuwe gitaar en he maken van nummers enz!!

urezna
28 mei 2008, 15:59
dank je wel! :)

enne, die nieuwe gitaar is ook alweer een jaartje oud he... :sssh: