PDA

View Full Version : Nieuwe Nocaster neck pick-up is dead?



knarf
22 mei 2008, 10:11
Hallo gitaarbouwers en adepten! Ik ben nieuw hier maar volg het forum al een tijdje. Een schat aan informatie als je 't mij vraagt!!
Hier mijn eerste vraag:
Ik heb net een setje Fender Nocaster pick-ups ontvangen, "netgewijs" gekocht in een winkel in Duitsland. Onmiddellijk eens uitgemeten om de waarden te checken en te zien of alles werkt.

Bridge pup geeft 7.11 K ipv de opgegeven 7.72 K (geeft niet, kan ik mee leven) maar de neck pup geeft geen enkel teken van leven. Geen uitlezing of niks. Doe ik nu iets fout of is die gewoon kapot de fabriek uit gekomen?

Alvast bedankt!

G.G.
22 mei 2008, 10:21
Misschien een draadbreuk? Neem eens contact op met de leverancier. Heb het met GFS een keer gehad, zonder moeilijke vragen gelijk een nieuw exemplaar gekregen en mijn setje was weer compleet.

Mr.Fingers
22 mei 2008, 10:35
geen waarde uitgemeten klinkt inderdaad als een draadbreuk. gewoon de leverancier contacteren (je zit nog in garantie/omruilperiode), dus een nieuwe krijgen kan geen probleem vormen.

knarf
25 mei 2008, 00:44
Ja, GFS blijken op dat vlak echt wel meegaand en professioneel te zijn.

Ik heb de leverancier gecontacteerd maar die neemt echt wel z'n tijd om te reageren. Het is de Music Store in Keulen, als ik het zo eens opzoek hebben hier blijkbaar nog meer mensen problemen met die shop gehad...
Echt wel pokke, ik vrees dat dit lang kan duren, en binnen 2 weken vertrek ik op vakantie = niet thuis om pakje aan te nemen = wordt terug gestuurd = helemaal opnieuw beginnen (buiten de garantieperiode van 30 dagen?)

zucht...

snaarplukker
25 mei 2008, 10:30
Ja, GFS blijken op dat vlak echt wel meegaand en professioneel te zijn.

Ik heb de leverancier gecontacteerd maar die neemt echt wel z'n tijd om te reageren. Het is de Music Store in Keulen, als ik het zo eens opzoek hebben hier blijkbaar nog meer mensen problemen met die shop gehad...
Echt wel pokke, ik vrees dat dit lang kan duren, en binnen 2 weken vertrek ik op vakantie = niet thuis om pakje aan te nemen = wordt terug gestuurd = helemaal opnieuw beginnen (buiten de garantieperiode van 30 dagen?)

zucht...

Ik weet niet hoelang je op vakantie gaat, maar doorgaans blijven pakketten 3 weken op het postkantoor liggen voor het retour wordt gezonden.

Cees

KoenB
25 mei 2008, 11:41
Kun je niet iets regelen met je buren ;)?

no 1 hops
25 mei 2008, 12:32
soms kun je ook een alternatief bezorg adres opgeven.

wwlos
26 mei 2008, 22:25
Fender heeft een tijdje van die harde doorzichtige verpakkingen van "blister-materiaal gebruikt voor pickups. Die troep was zo gemeen scherp, dat de coil van het halselement (Texas Specials voor Tele) kapot geschraapt werd door schokken tijdens het vervoer. Ze hebben toen een tijdje geprobeerd dat te voorkomen door elastiekjes (!!) om de coil te doen, maar dat hielp niet. Ze zijn inmiddels maar overgestapt op andere verpakkingen. De firma waar ik ze kocht (Thomann in Duitsland) deed er niet moeilijk over en ruilde de zaak vlot om, nog vóor ik de kapotte terug had gestuurd had ik andere! Dat is service, hetgeen echter niet kon voormomen dat de volgende set aan hetzelfde euvel leed. De derde set was eindelijk goed. Had je toevallig zo'n rotverpakking?

knarf
27 mei 2008, 23:37
hier in België blijven pakjes slechts 2 weken op het postkantoor liggen. En ik vermoed dat UPS ( 't is een levering per koerier) en de post niet echt samenwerken... of toch?

de buurman wil wel een oogje in het zeil houden maar hij blijft er natuurlijk niet voor thuis. Worden leveringen soms ook 's avonds na de werkuren aangeboden?

knarf
27 mei 2008, 23:46
Fender heeft een tijdje van die harde doorzichtige verpakkingen van "blister-materiaal gebruikt voor pickups. Die troep was zo gemeen scherp, dat de coil van het halselement (Texas Specials voor Tele) kapot geschraapt werd door schokken tijdens het vervoer. Ze hebben toen een tijdje geprobeerd dat te voorkomen door elastiekjes (!!) om de coil te doen, maar dat hielp niet. Ze zijn inmiddels maar overgestapt op andere verpakkingen. De firma waar ik ze kocht (Thomann in Duitsland) deed er niet moeilijk over en ruilde de zaak vlot om, nog vóor ik de kapotte terug had gestuurd had ik andere! Dat is service, hetgeen echter niet kon voormomen dat de volgende set aan hetzelfde euvel leed. De derde set was eindelijk goed. Had je toevallig zo'n rotverpakking?

Amai, je bent blijkbaar goed op de hoogte! Ik had idd zo'n verpakking, en rond de neck pup zat idd een elastiek. Ik vroeg me al af waarvoor die moest dienen. Wel stom dat ze die pups dan toch blijven verkopen!
Hopelijk zijn de volgende ok. Net bericht gekregen dat ze worden verzonden. En het kapotte set wordt opgehaald door UPS dus moet ik zelf niet op de bus doen. Als het goed is mag het ook gezegd worden. Hopelijk is dan alles deze week nog rond.
Alleen blijft de communicatie met Music Store stroef lopen...