PDA

View Full Version : Blues- Heavy Love - Buddy Guy



JorisBos
21 mei 2008, 23:14
En daar was de volgende alweer, m'n drummer is erg enthousiast in het plaatsen :)

Heavy Love van Buddy Guy, alleen dan wat anders gespeeld. Ik heb namelijk niet zo'n dijk van een stem als Buddy Guy dus moet daar iets anders voor verzonnen worden ;) Tevens gespeeld in het voorprogramma van Candy Kayne in Theater Romein eind vorig jaar.

http://nl.youtube.com/watch?v=W-hsvNrVa40

bass blom
21 mei 2008, 23:24
ja, er vallen wat gaten, maar je bent een superheld :cheerup:

Bouke
22 mei 2008, 10:08
Ha Joris!

Gaaf nummer (wij spelen 'm ook :D), top gedaan!!

B

meul
22 mei 2008, 10:20
wederom lekker gitaar werk. maar.. best leuk zo'n (schijnbaar) blues standard? maar ik was eigenlijk meer onder de indruk van eigen werk dat je hier wel eens poste.
spelen jullie dit ook live?

JorisBos
22 mei 2008, 19:33
@Meul

Helemaal gelijk Meul en ja, deze spelen we ook Live. Echter is dit meer een onderdeel van onze cd promotie (welke ik uiteraard ook zal posten hier!) waarin het ons leuk leek om, naast de blues/rock/pop die we zelf maken, er wat klassieke blues aan toe te voegen. Mijns inziens doe je dat het beste live dus vandaar de YouTube filmpjes..

Hopelijk heb ik volgende week de website klaar en is de hele boel gemasterd in de studio; Ik kan niet wachten!

na, 1 voorproefje dan :

In or out of love (http://jorisbos.nl/cdpreview/08%20Nummer%208.mp3)

Dit nummer krijgt nog een fade out (vanaf 3:57 tot 10/15 sec later) in de eindmix... dus work in progress!

Bouke
22 mei 2008, 20:50
Weer een lekker JeeBee nummertje! Can't wait for the cd!

benwave
22 mei 2008, 20:53
Ik reageer dan even op In or out of love.

Geweldig vind ik het goed gitaar geluid goede stem goed nummer.
Erg professioneel.

Alleen jammer dat de muziek zeker qua geluid erg veel lijkt op STV, en wat andere bekende blues jongens
Maar dat heb je waarschijnlijk al vaker gehoord.
Uiteraard is dat alleen jammer voor jullie. Niet voor de luisteraars, want ik vind het geweldig.

De vraag alleen is kan je hier iets mee bereiken, bij bv een platenbaas.

koella
22 mei 2008, 21:01
prachtig.
Mooie stem ook.
Ik vond de zang op de youtube clip trouwens stukken beter klinken dan in de mp3

JorisBos
22 mei 2008, 23:08
@Bouke
nog even wachten... nog even, nog even. (misschien wel op de bruiloft!) ;)

@Benwave
Thanks man. Het nummer begint vooral als bluesnummer, het stukje extra zit em in die bridge die ineens een pop 4-kantje maakt. Je hebt zeker gelijk hoor, het is natuurlijk niet extreem vernieuwend.

'Weak on my own' (http://jorisbos.nl/cdpreview/01%20Nummer%201.mp3), is mijns inziens iets meer afwijkend.

Ik ben benieuwd wat je van de CD vindt...

@koella
Thanks man! Vreemd he!? vind ik ook hoor, als ik live zing zing ik net even wat anders dan met een koptelefoon op en zonder gitaar om m'n nek.. Wennen joh! Hopelijk de volgende CD beter ;)

benwave
22 mei 2008, 23:45
Ja ik vind het geweldig.. van mij mag je een plaatsje in de nederlandse muziek scene krijgen.
Ik hoop echt dat jullie een keer geluk hebben. Net op de goeie plaats zijn,
of dat net de juiste persoon je muziek hoort.
Je geluid is heerlijk en je spel ook.

Die CD komt ook wel deze kant op. In Zeeland heb je er een Fan bij

groeten Ben

meul
23 mei 2008, 14:03
@Meul

Helemaal gelijk Meul en ja, deze spelen we ook Live. Echter is dit meer een onderdeel van onze cd promotie (welke ik uiteraard ook zal posten hier!) waarin het ons leuk leek om, naast de blues/rock/pop die we zelf maken, er wat klassieke blues aan toe te voegen. Mijns inziens doe je dat het beste live dus vandaar de YouTube filmpjes..

Hopelijk heb ik volgende week de website klaar en is de hele boel gemasterd in de studio; Ik kan niet wachten!

na, 1 voorproefje dan :

In or out of love (http://jorisbos.nl/cdpreview/08%20Nummer%208.mp3)

Dit nummer krijgt nog een fade out (vanaf 3:57 tot 10/15 sec later) in de eindmix... dus work in progress!


Kijk! grote klasse dit!!! zelfs zonder mixpoespas staat het al als een huis. ik vind je zang ook heel erg te gek! verder vind ik het een heel pakkend nummer. persoonlijk vind ik dit veel spannender dan weer de covers.

Riky
23 mei 2008, 16:45
pfff ben ik vind je muziek echt helemaal top!!

Kwam via ander topic op je site terecht. Maar nummer in de afspeel lijst gezet en de complete middag er naar geluisterd. Het gaat gewoon niet vervelen! Lekker riffs en mega vette solo's

De riffjes doen met een beetje denken aan joe bonamassa en beetje srv.

Echt heel tof wat je doet en ik denk dat je er ver mee gaat komen!!

Succes verder!! Ik hoop meer van je te horen!