PDA

View Full Version : Geen bloedende oren ^^ ? (lekker positief)



samthegreat4
21 mei 2008, 22:19
Heey,
********** (op verzoek aangepast)

bass blom
21 mei 2008, 22:28
zijn jullie 12 of 13? :chicken:
ff geluisterd naar wat jij het beste vond, maar ik hoor valse gitaren..

Herman
21 mei 2008, 22:47
Hoe lang spelen jullie al (samen)?

dingen die mij opvallen:

Het is te lief, het knalt niet lekker.. het is allemaal veel te voorzichtig. Als ik dit luister heb ik het idee dat jullie je instrument niet ect durft te spelen. Je moet gewoon vol overtuiging je stuk spelen (en dat gelt voor jullie alle 3, misschien een tikkie meer voor de drummer als de rest).

Dan: Voor alle 3 ook weer, maar het valt me bij de keyboard stukken iets meer op, timing. Probeer eens met een metronoom te oefenen, en luister tijdens het spelen veel na elkaar en probeer niet gewoon jóuw partij te spelen en te denken dat de rest wel naar jou luistert, maar zorg dat metname de drummer en bassist een strakke basis neer leggen (communicatie tussen die 2 is dus erg belangrijk) en speel van hun af en nogmaals: naar elkaar luisteren!

Dan de zang: Met alle respect, maar het klinkt soms als kermit de kikker. Het klinkt heel erg alsof het met tegenzin gezongen word, probeer eens te kijken of je wat zanglessen kan nemen. En probeer ook je uitspraak wat bij te spijkeren (hoewel dit een kwaaltje is wat veel Nederlanders hebben:)).

Verder gewoon blijven oefenen, en veel lol hebben. Al speel je zo goed samen, als je niet met elkaar overweg kunt is een band al snel niet leuk meer! :)

De pianosuite klinkt trouwens leuk!

*PS...de gitaar zou inderdaad wel door een stemapparaatje mogen..

samthegreat4
21 mei 2008, 23:02
k, dan. de bassist heeft zijn gitaar maar net en ik speel normaal geen bas maar piano. dus tsja.... de drummer is vaak wat bangig en speelt niet met overtuiging (zeggen wel meer leraren bij ons op school) overigens speelt hij ook niet de goede beat maarja zijn beat is ook goed, ik ben trouwens 14 en zij 15. we zijn wel goede vrienden. wat zouden we kunnen verbeteren en hoe?

bass blom
21 mei 2008, 23:06
k, dan. de bassist heeft zijn gitaar maar net en ik speel normaal geen bas maar piano. dus tsja.... de drummer is vaak wat bangig en speelt niet met overtuiging (zeggen wel meer leraren bij ons op school) overigens speelt hij ook niet de goede beat maarja zijn beat is ook goed, ik ben trouwens 14 en zij 15. we zijn wel goede vrienden. wat zouden we kunnen verbeteren en hoe?

gewoon lekker doorgaan, veel spelen, vaak opnemen, kritisch naar jezelf luisteren.
het kost tijd je bent nog jong :satisfie:

samthegreat4
22 mei 2008, 07:55
ok, bedankt voor het advies :)

Don Capo
22 mei 2008, 08:36
En blijven posten die soundclipjes! Er zitten hier een hoop oude rotten die verstand van zaken hebben. Neem het advies wat je Herman kreeg serieus en ga gewoon lekker door. Het belangrijkste is dat je er plezier in blijft houden zodat je vaak blijft oefenen, dan zal je zien dat je met sprongen vooruit gaat.

Nellyrocks
22 mei 2008, 19:14
Kan aan mij liggen maar ik kan geen muziekjes vinden.

Heynis
22 mei 2008, 19:18
Klik in het menu links op Demo's.
(of hier (http://home.planet.nl/~bernt013/demo.html) :satisfie: )

Rude Perception
22 mei 2008, 19:35
Als ik jullie was zou ik eerst wat hele simpele nummers gaan spelen. Puur voor de timing en het op elkaar inspelen. Aan die pianosuite hoor ik dat jij in ieder geval wel piano kan spelen. Ik weet niet hoe dat zit met de individuele kwaliteiten van de anderen? De drummer lijkt mij niet heel erg goed. De bassist zou ook best goed kunnen zijn, maar het samenspel loopt nog niet echt. Ik raad jullie dus aan om partijen te gaan spelen die jullie blind kunnen spelen zodat jullie bijna meer op elkaar kunnen letten dan op je eigen partij.
Verder zou ik een zanger zoeken. Ik heb nu het idee dat jij zingt omdat er iemand moest zingen, maar de zang is minstens zo belangrijk als de instrumenten. Het probleem is alleen dat iedereen een beetje kan zingen, dus dat de drempel erg laag ligt.

samthegreat4
22 mei 2008, 20:08
Jah, onze bassist is erg goed, hij speelt nog niet zo lang maar kan al goed slappen en gewoon bassen. De drummer is inderdaad niet zo heel goed, maarja, wat zou ik moeten doen ? ^^ het is een vriend van me. En ja, je hebt gelijk ik zong eigenlijk omdat iemand moest zingen, maar kan jij me advies geven over hoe we een zanger eventuele gitarist kunnen vinden ?
In gelderland is er aardig weinig aanbod op bepaalde sites. En ik zou op school kunnen rondvragen maar dat gaat ook niet zo één, twee, drie.
Wat voor nummers zouden we moeten gaan spelen dan. Misschien kan je er ons een paar adviseren, want volgens mij zijn deze nummers goed uitgekozen?
we spelen overigens alles altijd uit het hoofd, en ik speelde bas en zong op dit nummer tegelijk (sunshine of your love).

Rude Perception
22 mei 2008, 20:34
Ik heb eerst in een punkbandje gespeeld. Hierdoor ben ik wel een stuk strakker geworden, hoewel het gitaartechnisch geen uitdaging was voor mij.
Er zijn zat simpele (rock)nummers met slechts een paar akkoorden waarbij je dus heel veel aandacht over hebt voor de band.
Een zanger is moeilijk te vinden. Verder kan ik er niet veel over zeggen, gewoon zoeken en wel doorgaan. Is er een talentenshow bij jullie op school? Vaak zijn daar wel wat aardige zanger(esje)s te vinden. In ieder geval valt het mij op dat daar de zangkwaliteiten bij ons hoger liggen dan ik vaak hoor in bandjes. Verder kan je ook een beginnende zanger nemen die zangles neemt. Werkt ook erg goed.

samthegreat4
22 mei 2008, 21:47
bedankt voor 't advies :)