PDA

View Full Version : Goede deal??



QueenSRVJW
21 mei 2008, 20:06
Ik heb een vraagje. Ik kan een Fender American Deluxe krijgen voor 650 + mijn Squiertje. Opzich lijkt mij dit ook een goede deal, alleen ik denk dat ik er spijt van ga krijgen omdat ik, denk ik, nogal gehecht ben aan mijn beginnersgitaar. Of ben ik me nu ernstig aan het aanstellen?

Riky
21 mei 2008, 20:45
Ik heb een vraagje. Ik kan een Fender American Deluxe krijgen voor 650 + mijn Squiertje. Opzich lijkt mij dit ook een goede deal, alleen ik denk dat ik er spijt van ga krijgen omdat ik, denk ik, nogal gehecht ben aan mijn beginnersgitaar. Of ben ik me nu ernstig aan het aanstellen?

waarom moet in godsnaam je squier er bij??

ik ben, ondankt dat het een kut gitaartje is best wel gehecht aan mn beginners gitaar. (eigenlijk ana al mn gitaren wel)

Maar ja... sommige mensen denken er heel anders over:)

Bij twijfel niet doen..

Kun je de deal niet sluiten zonder je squier er bij te leggen?

QueenSRVJW
21 mei 2008, 20:56
nee niet echt, dan heb ik er net niet genoeg geld voor.

Ik lees net op wikipedia dat de American Deluxe series er pas in 1998 waren, klopt dit/?

Riky
21 mei 2008, 21:07
nee niet echt, dan heb ik er net niet genoeg geld voor.

Ik lees net op wikipedia dat de American Deluxe series er pas in 1998 waren, klopt dit/?

heb je een vrij dure squier dan... kan 2 handstoch niet veel meer waard zijn dan 150/200euro??? anders zou ik je ouders ff lief aankijken en vragen of ze wat bij kunnen schuiven/lenen...

QueenSRVJW
21 mei 2008, 21:12
Ik denk dat ik mijn Squier eigenlijk wel weg kan doen. Alleen nu is er het probleem van echtheid. Hij zegt dat de American Deluxe uit 1991/1992 komt alleen heb ik ergens gelezen dat ze pas in 1998 werden gemaakt en het serial nummer komt ook niet overeen met wat ik op fender site vond. Probeert hij me op te lichten of heb ik het gewoon fout.

Mr.Fingers
21 mei 2008, 21:14
Ik denk dat ik mijn Squier eigenlijk wel weg kan doen. Alleen nu is er het probleem van echtheid. Hij zegt dat de American Deluxe uit 1991/1992 komt alleen heb ik ergens gelezen dat ze pas in 1998 werden gemaakt en het serial nummer komt ook niet overeen met wat ik op fender site vond. Probeert hij me op te lichten of heb ik het gewoon fout.

als je een linkje of foto's kunt posten, zoek ik het graag voor je uit.

bass blom
21 mei 2008, 21:14
mijn zwager, gitaartech, had pas een american deluxe jazzbas onder handen en zijn mening is dat de american deluxes echt heel erg goed zijn :satisfie:

maar ik kan me goed voorstellen dat je gehecht bent aan je eerste gitaartje :chicken:

QueenSRVJW
21 mei 2008, 21:18
http://link.marktplaats.nl/166319469

Dit is hem.

Mr.Fingers
21 mei 2008, 21:21
mijn zwager, gitaartech, had pas een american deluxe jazzbas onder handen en zijn mening is dat de american deluxes echt heel erg goed zijn :satisfie:

maar ik kan me goed voorstellen dat je gehecht bent aan je eerste gitaartje :chicken:

Ik ben je zwager dan wel niet, maar ik heb er ook eentje (wel helemaal vernageld naar een "classic 60" model), en inderdaad, ze zijn retegoed! (alle deluxes trouwens)

Riky
21 mei 2008, 21:21
zijn vraagprijs is 575... en jij moet 650 betalen+een je squier?

QueenSRVJW
21 mei 2008, 21:22
Dat was dus de verkeerde link, nu staat de goeie erop;)

Riky
21 mei 2008, 21:26
ik snap nog steeds niet wat die gozer met een squier moet...

en waarom moet john mayer aangehaald worden in zijn advertentie..

Anyway. Als blijkt dat het en echte is, dan is het geen verkeerde deal...(mits je van je squier af wil:D)

Mr.Fingers
21 mei 2008, 21:28
Niets deluxe aan (zegt in advertentie dat die een S1 switch zou hebben (en die schakelaar zit in de volumepotmeter), terwijl dat NIET zo is. Ook zou die gitaar een Micro-Tilt moeten hebben (klein 5e gaatje in de neckplate, is ook niet het geval. Een Deluxe heeft een metalen logootje, dat een "reliëf" heeft, deze heeft een gewone decal (in transition-style), terwijl een deluxe een "spaghetti" logo heeft. Inlays op een deluxe zijn van abalone, terwijl op deze (voor zover ik kan zien) gewone paarlemoer is gebruikt. De tremolo is ook maar een gewone 2-punts, een deluxe heeft een pop-in, en die hebben een verdikking vlakbij de brugplaat. De tuners zien er uit als gewone Fender tuners (deluxe zijn anders gevormd aan de bovenzijde van de stemknop),...

M.A.W. Dit is geen deluxe, maar een gewone USA Standard stratocaster. Misschien door de speciale kleur en nieuwstaat wel 650€ waard (misschien iets meer), maar verder niet.

DIT is een deluxe strat:
http://www.instrumentpro.com/Merchant2/graphics/00000001/fen0101200.jpg

Zoek de verschillen met marktplaats.

Riky
21 mei 2008, 21:33
Heb je ff mazzel dat er zoeits is als een gitaarnet... was je bijna je squier kwijt... :satisfie:

Ik had al zon voorgevoel met zo vage advertentie, maar ja..

Nice work Mr. FingerS :D


stomme oplichters altijd!

QueenSRVJW
21 mei 2008, 21:37
Inderdaad, heel erg bedankt. Die vent zei zelfs dat hij hem nieuw voor 1800 euro had gekocht terwijl ze bij Vrieze 1200 zijn ofzo, echt een dikke leipo dus.

Mr.Fingers
21 mei 2008, 21:38
Heb je ff mazzel dat er zoeits is als een gitaarnet... was je bijna je squier kwijt... :satisfie:

Ik had al zon voorgevoel met zo vage advertentie, maar ja..

Nice work Mr. Finger:D



stomme oplichters altijd!

Mja, oplichter zou ik niet zeggen, ik zou ze eerder "onwetend noemen". (voor velen is een USA strat een USA strat, en ze zien dan op de fender-site naar een gitaar die zo hard mogelijk gelijkt op de hunne van kleur, zonder de specs te raadplegen).

en het is Mr.FingerS ;)

EDIT: ah, als QueenSRVJding dat weet te melden, is het gewoon een oplichter. ga eens een mailtje sturen ;)

Riky
21 mei 2008, 21:39
Inderdaad, heel erg bedankt. Die vent zei zelfs dat hij hem nieuw voor 1800 euro had gekocht terwijl ze bij Vrieze 1200 zijn ofzo, echt een dikke leipo dus.

Bij Vrieze werken ook dikke "leipo's" dus dat voorbeeld is wel goed:)

Mr.Fingers
21 mei 2008, 21:42
mailtje (uiteraard zeer beleefd) gestuurd, curieus naar het antwoord.

Riky
21 mei 2008, 21:47
mailtje (uiteraard zeer beleefd) gestuurd, curieus naar het antwoord.

me 2:D

Of je wordt uitgemaakt voor gitaar noob, of hij stuurt niks terug, of hij verwijderd de advertentie, of zegt dat hij de gitaar als delux heeft gekocht en onwetend is:)

Mr.Fingers
21 mei 2008, 21:48
me 2:D

Of je wordt uitgemaakt voor gitaar noob, of hij stuurt niks terug, of hij verwijderd de advertentie, of zegt dat hij de gitaar als delux heeft gekocht en onwetend is:)

of hij begint me af te dreigen (heb ik al meegemaakt, daarom dat ik altijd met een "speciaal" email adres stuur)

Riky
21 mei 2008, 21:50
dreigen???:o :stop:

moet niet gekker worden..

btw... 1.000

QueenSRVJW
21 mei 2008, 21:51
Ik denk niet dat hij snel zal antwoorden. Ik heb 2 uur geleden ook al een mailtje gestuurd en hij heeft ng steeds niet gereageerd.

Hij noemt zichzelf trouwens ook 'Oebiedoebie' bespeur steeds meer oplichting.