PDA

View Full Version : Jazz bass laten brommen



Blast
21 mei 2008, 18:33
Hey allemaal

Ik vroeg me af hoe ik een jazz bass kan laten brommen, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Het gaat om het soort gegrom dat je bij bijvoorbeeld in het refrein van het nummer " A Bad Dream" van " Keane" hoort.
Hopelijk weet iemand van jullie dit :)

Groeten
Marcel

Mr.Fingers
21 mei 2008, 18:34
aardedraad doorknippen, bromt die gelijk de beste :seriousf:

en nu serieus: voor de "jazzbass-knor": brugelement, volume 10, tone 8 à 9, vingers gebruiken, en dicht bij de brug plukken (5à7cm van de brug af)

Blast
21 mei 2008, 19:06
VET! het werkt :D
Dankjewel!

Blast
21 mei 2008, 19:08
En als ik hem wil laten stoppen met brommen? Kan ik me aardedraad gewoon vastplakken met plakband?


;P

Rinze
21 mei 2008, 19:11
Nee, dan moet je je vingers in het stopcontact steken.

skabouter
22 mei 2008, 18:50
owwwww werkt dat zo :D dacht altijd dat die bassisten gewoon bromberen en knorrepotten waren..........

denblommme
22 mei 2008, 19:22
Heb men brughumbucker van men bas laten splitten, en nu bromt die
ook lekker. Het schijnt Dat Elixir snaren ook meer brommen aangezien
ze een 6hoekige kern hebben ipv een ronde...

dejohan
23 mei 2008, 11:49
Gewoon een brommer kopen.

Joey Handsome
23 mei 2008, 11:57
Met een vibrator spelen schijnt ook goede resultaten op te leveren.

DeGecko
23 mei 2008, 15:48
Tried that

Vibrator, klopper, bierflesje...
Geeft allemaal wel leuke dinge :p

vincent136
23 mei 2008, 19:01
Ja, elixers klinken ook erg lekker op een jazz bass. Ik gebruik ze ook op mijn jazz bass, klinkt erg, heel erg lekker :)

HANNESSTINKT
16 juni 2008, 18:03
Al een haardroger geprobeert die geven ook een leuk effect ;) maar eve serieus ik heb ook een jazz bass en ik heb gewoon allebij me volumeknoppen voluit staan en me tone iets rond de 75 % richting de darker tone kand staan en ik gebruik een dikke plectrum dan gaat die bij mij wel lekker brommen (als dat niet helemaal werkt moet je een beetje met je amp instellingen spelen metname de trebble en bass ) ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Mr.Fingers
16 juni 2008, 18:28
Al een haardroger geprobeert die geven ook een leuk effect ;) maar eve serieus ik heb ook een jazz bass en ik heb gewoon allebij me volumeknoppen voluit staan en me tone iets rond de 75 % richting de darker tone kand staan en ik gebruik een dikke plectrum dan gaat die bij mij wel lekker brommen (als dat niet helemaal werkt moet je een beetje met je amp instellingen spelen metname de trebble en bass ) ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

wij hebben i.i.g. iets aan leestekens.


en vanwaar dit minibumpje?

HANNESSTINKT
16 juni 2008, 18:39
wij hebben i.i.g. iets aan leestekens.


en vanwaar dit minibumpje?


ja erm ik heb zware dyslecty dus ik heb soms een beetje moeite met normale zinnen te maken daar kan ik ook niet zoveel aan doen. maar wat bedoel je met midibumpje?

DeiDRagonas
16 juni 2008, 18:43
Ja Mr F.. leg es uit.. Wat is een midibumpje nou eigenlijk?

:chicken:

pueblo
16 juni 2008, 18:45
Ja Mr F.. leg es uit.. Wat is een midibumpje nou eigenlijk?

:chicken:
hij zei miNibumpje, wel dit topic is al een tijdje oud

Tho
16 juni 2008, 18:50
Ik vind het nou niet bepaald een oud topic..

pueblo
16 juni 2008, 18:51
Ik vind het nou niet bepaald een oud topic..

vandaar ook MINIbumpje

GunMetalBlue
16 juni 2008, 20:05
Nou, ik zou toch eerder gaan voor Semi-bumpje ofzo.

mi·ni- 1 voorvoegsel in zelfstandige naamwoorden ter aanduiding dat het in het tweede lid genoemde zeer klein is in zijn soort, een zeer kleine uitvoering is van het genoemde 2 zeer kort

se·mi- 1 ter aanduiding dat het genoemde niet volledig is wat het tweede lid noemt


Ofja een semi-minibumpje dan

DeiDRagonas
16 juni 2008, 20:44
hij zei miNibumpje, wel dit topic is al een tijdje oud

Zie de chicken smiley heh...

HANNESSTINKT
17 juni 2008, 09:15
Zie de chicken smiley heh...
Nuttig hahaha

vincent136
19 juni 2008, 22:48
ik lees hier dat iemand met een plectrum een knor wil creëren?
er gaat niets boven een dikke vette vingerstijl knor.. jaco pastorius!! wat kon die man knorren zeg..