PDA

View Full Version : Richwood Tele 65euro!



Jdrokker
21 mei 2008, 17:50
heey mensen,

ik heb een richwood telecaster gezien voor 65 euro nieuw bij de winkel dit is de link: www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/4644/b*_ACTIES__AANBIEDINGENb/Gitaar_Acties__Aanbiedingen/Elektrische_gitaar_RICHWOOD_telecaster_model.htm nou is mijn vraag zijn deze een beetju goed en heeft iemand er ook een link van youtube of iets dergelijks dat ik hem kan horen.

Arts
21 mei 2008, 17:52
denk (weet eigenlijk wel zeker ) dat het een crappy gitaar is..
maar jah.. tog mooi voor aan de muur?

Jellyfish00
21 mei 2008, 17:53
Je bent wel meer kwijt aan een schilderijtje ja.. Volgens mij kan je dat ding idd maar beter aan de muren hangen.

Arts
21 mei 2008, 17:56
ik denk dat ik hem wel ga kopeN:P Vind wel vet om een gitaar aan de muur te hangen:)

Nico2
21 mei 2008, 18:03
Richwoods hebben toch over het algemeen wel goed hout? Dus als je hem helemaal stript er goeie elementen in zet nieuwe topkam tuners en brug in stop heb je best een leuke gitaar :P

Riky
21 mei 2008, 18:48
Ik dacht.... nu komt het baanbrekende nieuws, maar nee....

*zucht..



kwam je er btw na het typen van de 5 pas achter dat je capslock aan had? :)

almarvk
21 mei 2008, 19:12
Onderwerp aangepast.

Rinze
21 mei 2008, 19:21
De goedkope Richwoods hebben volgens mij baggerhout.

Riky
21 mei 2008, 19:33
van die 65 euro moet:

*materiaal (hout, stemmechanieken, elementen, snaren, fretten, knoppen, schakelaar, brug enz)

*Loon kosten (Zo'n ding moet ontworpen worden, in elkaar gezet worden)

*Machine kosten( ook die dingen moeten ergens van betaald worden)

*Transport kosten( dan wel in grote getalen per schip, maar ook dat moet betaald worden)

*Het feit dat er Richwood (niet onbekend merk) op de hals staat moet ook een beetje opleveren

*En er moet winst op gemaakt worden...

Ik ben geen held in economie, maar met een beetje gezond verstand kan ik na gaan dat dit geen top gitaar is:)

Maar misschien ben jij er wel tevreden mee... Kan maar zo dat het een leuk gitaartje is. Dus... Testen is (zoals altijd) de beste optie:)

hezz
21 mei 2008, 19:39
Hij was wel van een prijs van 150 euro gedropt he? Niet dat dat zo'n geweldig bedrag is maar toch..

G.G.
21 mei 2008, 19:43
En Richwood TELECASTER


(Zo'n ding moet ontworpen worden,)


Whhahahaha.

Riky
21 mei 2008, 19:44
En Richwood TELECASTER



Whhahahaha.


gehehe:D ik vond hem zelf ook leuk toen ik het typte:D



Achja... ik moet niet te hard schreeuwen, want ik heb ook een goedkope gitaar besteld en echt duur spul heb ik nou ook weer niet:)

Nico2
21 mei 2008, 19:44
van die 65 euro moet:

*materiaal (hout, stemmechanieken, elementen, snaren, fretten, knoppen, schakelaar, brug enz)

*Loon kosten (Zo'n ding moet ontworpen worden, in elkaar gezet worden)

*Machine kosten( ook die dingen moeten ergens van betaald worden)

*Transport kosten( dan wel in grote getalen per schip, maar ook dat moet betaald worden)

*Het feit dat er Richwood (niet onbekend merk) op de hals staat moet ook een beetje opleveren

*En er moet winst op gemaakt worden...

Ik ben geen held in economie, maar met een beetje gezond verstand kan ik na gaan dat dit geen top gitaar is:)

Maar misschien ben jij er wel tevreden mee... Kan maar zo dat het een leuk gitaartje is. Dus... Testen is (zoals altijd) de beste optie:)

Dat kost in china sowieso al geen drol :p

Riky
21 mei 2008, 19:46
Dat kost in china sowieso al geen drol :p

nee maar op 65 euro??

dat is ook geen drol.... En als je geen drol, van geen drol aftrek hou je weinig drol over...

almarvk
21 mei 2008, 19:49
Als ik een drol leg in de baas z'n tijd kost het al meer dan die 65,- euri...

Riky
21 mei 2008, 19:54
Als ik een drol leg in de baas z'n tijd kost het al meer dan die 65,- euri...

dat krijg je ervan als de loodgieter er aan te pas moet komen.

frekie
21 mei 2008, 20:04
Ik zou persoonlijk even doorsparen voor een RW Vintage serie. NOG duurder :) : London City.
Het lollige van zo'n cheapo gitaartje is dat je er van alles mee kan uithalen wat je met een dure gitaar wel uit je hoofd laat. Zoals de lak eraf strippen met een verfstripper :B

Levitation
21 mei 2008, 20:12
Was Richwood geen "top" budgetmerk? Over die Les Pauls was menig gitarist toch erg tevreden...

Nuja, ikzelf wil ook graag een cheopo telecaster, maar als ik er eentje koop wordt het toch iets van Squier. Is toch nog een klein beetje "the real deal".

Riky
21 mei 2008, 20:15
Richwood is best ok hoor:)

Zeker voor 1e gitaar, maar als je 50 tot 100 euro bij legt hebt al veel meer goede gitaren die beter zijn dan deze richwood...

Yamaha pacifica ofzo... of een iets duurde richwood.

niekb
21 mei 2008, 20:17
Was Richwood geen "top" budgetmerk? Over die Les Pauls was menig gitarist toch erg tevreden...


Volgens mij is dat meer de hype omdat Gibson ze een proces aan de broek wou doen. Ach leuke gitaartjes voor het geld.

pannekoek
21 mei 2008, 20:21
zo een telecaster is wel leuk om erbij te hebben, met een ketting achter je fiets door het park heen fietsen met de gitaar eraan.... op t podium kapot slaan na een vette gig! kijken hoe goed gitaren fikken en of ze t daarna nog doen?

Riky
21 mei 2008, 20:33
zo een telecaster is wel leuk om erbij te hebben, met een ketting achter je fiets door het park heen fietsen met de gitaar eraan.... op t podium kapot slaan na een vette gig! kijken hoe goed gitaren fikken en of ze t daarna nog doen?

Hmm... al die moeite terwijl je antwoord denk ik zelf ook wel weet:D

Jellyfish00
21 mei 2008, 20:38
Naja opzich wel lachen ja.. tijdens een optreden op de grond gooien dat ding, iedereen zal wel verbaasd kijken :hippie:

Riky
21 mei 2008, 20:42
Naja opzich wel lachen ja.. tijdens een optreden op de grond gooien dat ding, iedereen zal wel verbaasd kijken :hippie:

Als je een beetje ego hebt gooi je dat ding het publiek in 8-) :chicken:

Jellyfish00
21 mei 2008, 20:47
Als je een beetje ego hebt gooi je dat ding het publiek in 8-) :chicken:
Hehe kan je gelijk de EHBO-kist uit de kast halen..

Riky
21 mei 2008, 21:01
Hehe kan je gelijk de EHBO-kist uit de kast halen..

als je een beetje kunt gooien help dat niet meer:)

RobertoL
21 mei 2008, 21:26
Ik heb een keer op een richwood tele gespeeld. Vond hem wel goed, zeker voor zo'n prijs.

Riky
21 mei 2008, 21:27
Ik heb een keer op een richwood tele gespeeld. Vond hem wel goed, zeker voor zo'n prijs.

was dat dezelfde? of zelfde prijsklasse?

RobertoL
21 mei 2008, 21:30
Ja, maar dan blond(ja ik weet het, kleur maakt geen verschil). Alleen vond ik de hals een beetje dik (ben de hals van Yamaha Pacifica gewend) en het geluid was een beetje slap.

Jdrokker
22 mei 2008, 06:38
zoals ik dus hoor is het een kut gitaar wat raden jullie mij dan wel aan voor tele?
en GEEN london city want die hals is mij veelste dun.

ut bolste;)

Speulert
22 mei 2008, 06:56
zoals ik dus hoor is het een kut gitaar wat raden jullie mij dan wel aan voor tele?
en GEEN london city want die hals is mij veelste dun.

ut bolste;)
http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/electrische_gitaren_fender_en_squier/squier_telecaster_custom_37250

grayfink
22 mei 2008, 07:04
zoals ik dus hoor is het een kut gitaar wat raden jullie mij dan wel aan voor tele?

Doe dan maar deze: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000BNQcFWTX?Ca talogVideo=&ProductUUID=2pHVqHzmgXQAAAEZlZ4kDVYy&CatalogCategoryID=5DDVqHzlaf8AAAEVeB1Wf70R&JumpTo=OfferList

Riky
22 mei 2008, 10:48
http://www.musicallin.nl/online_winkel/gitaar_en_toebehoren/electrische_gitaren_fender_en_squier/squier_telecaster_custom_37250

kijk dat is gewoon een prima gitaartje:)

of een van deze kan ook niet echt fout fijn...

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch;pgid=TOZgSBShVSfZObRg00000000000 0Tswsj6pb?showManufacturers=true&AttributeValue_1=&recursive=&SearchCategoryUUID=QFLVqHzlznEAAAEVHR1Wf70R&Manufacturer=&PriceRange=+200+-+300+%E2%82%AC&firstSelection=2&inStock=&ReSort=priceasc

samthegreat4
22 mei 2008, 20:17
Is de hals van een london city comet MK1 telecaster dan echt zo ontzettend dun dat je er gewoon helemaal niks mee kan:P? ik wil er namelijk zelf ook zo'n een aanschaffen als eerste elec gitaar.

grayfink
22 mei 2008, 20:23
Is de hals van een london city comet MK1 telecaster dan echt zo ontzettend dun dat je er gewoon helemaal niks mee kan:P? ik wil er namelijk zelf ook zo'n een aanschaffen als eerste elec gitaar.

Zo dun is ie helemaal niet, ik heb vrij grote klauwen en heb er geen moeite mee.
Voor wie een dikke V-shape gewend is zal hij wel erg dun aanvoelen, dat wel.
Perfect als eerste electrische gitaar hoor, laat je niks wijsmaken.

keessie
22 mei 2008, 20:27
Is de hals van een london city comet MK1 telecaster dan echt zo ontzettend dun dat je er gewoon helemaal niks mee kan:P? ik wil er namelijk zelf ook zo'n een aanschaffen als eerste elec gitaar.
Nee hij is wat dunner heb ook een squier tele maar het verschil in dikte is weinig .Vindt de london city veel lekkerder spelen echt een top gitaartje voor weinig

Noid
22 mei 2008, 21:17
Gisteravond was ik op TV te horen en zien (Nederland 1 bij "EenVandaag") met zo'n goedkope Richwood tele.

Klik hier voor de link naar die uitzending van EenVandaag (http://www.eenvandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=33471&nav=33472,33467,33473,33471,33464,33462,33465,3346 0,33459,33461,33457,33454,33455,33456,33450,33447, 33449,33448,0)

Het stukje is van 2:16 min tot +/- 2:40 min. Dan hoor je hem met scheur en clean.

Opgenomen gisteren op de Pasar Malam in Den Haag op een stock Richwood Telecaster (RE 42) van € 85,- nieuwprijs. Ik heb het ding pas 2,5 week, heb er 1 keer mee geoefend en vond hem goed genoeg om te gebruiken voor een optreden. Toevallig kwam een stukje van dat optreden gisteravond op TV. Dus oordeel zelf of een gitaar van minder dan € 100,- podiumwaardig is en krijg meteen een idee van het geluid wat je er uit kan halen. Ik denk dat dit dezelfde tele's zijn als uit de advertentie.

Leuk al die meningen, maar hoeveel hebben zo'n ding echt in handen gehad en gebruikt? Ik kan niet oordelen over al die Richwood's, alleen over deze. Daarover kan ik vertellen dat het ding me meer dan verrast heeft. Goed afgesteld meteen uit de doos. Nog zat aan te veranderen, maar dat is meer persoonlijke smaak, dan direct noodzaak. Zo uit de doos was het ding al podiumwaardig.

Riky
22 mei 2008, 21:38
London city heeft wel gelakte hals... moet je ook liggen. Ik vind het niet zo fijn, maar ben gewoon op alle positieve recensies heb ik er toch een betld.

Volgens mij hebben tele's over het algemeen dunne halzen... maar ja:)

@noid

Vind het toch niet echt (voor wat ik kan horen) een tele geluid... Beetje soppig klink het, MAAR dat je gaat optreden met een gitaar van deze prijs vind ik wel veel zeggen:)

Als het een kut gitaar was zou het natuurlijk niet hebben gedaan!

Zelf ook al op diverse rishwood stratjes gespeeld, maar ik vond het toch allen niet echt heel lekker. Best goed gemaakt en klonk niet heel verkeerd, maar ik vind het een beetje te "net niet", om ze te kopen

Leg er liever iets meer bij zodat ik echt een leuk backup gitaartje heb waar ik gewoon tevreden mee ben:)

Maar ja... dat is mijn mening:) Succes TS!

EDIT: wel lache trouwens dat je op tv bent geweest! Niet zo lang, maar toch leuk!

G.G.
22 mei 2008, 21:48
Vind het ook niet echt een karakteristieke tele sound hebben, lijkt ergens meer op een strat.

Levitation
22 mei 2008, 22:41
Nu ben ik toch eens benieuwd, maar in dat filmpje gaat het de hele tijd over een moordzaak in Putte?

Noid
22 mei 2008, 23:32
Nu ben ik toch eens benieuwd, maar in dat filmpje gaat het de hele tijd over een moordzaak in Putte?Nee, je moet het filmpje mb.t. de pasar malam hebben "Indisch erfgoed gaat verloren".

M.b.t. opmerkingen over het geluid hierboven: Het geluid is opgenomen door die camera van EenVandaag en klinkt daardoor nogal compressed. Uit de gitaar valt het dat specifieke telegeluid met deze standaard elementen al redelijk goed te halen. Voor deze band zocht ik dat geluid niet echt, maar ik vond hem zo lekker anders door de mix snijden dat ik er voor koos om hem te gebruiken.

Gewoon bizar dat een gitaar van € 85,- zo zuiver te intoneren is, gewoon prettig speelt en een heel optreden zuiver blijft. Natuurlijk valt er zat aan te verbeteren, maar in deze staat stap ik zo weer het pofium met hem op.

Levitation
23 mei 2008, 00:08
Nee, je moet het filmpje mb.t. de pasar malam hebben "Indisch erfgoed gaat verloren".

Dan werkt het nog niet. Op welke link ik ook klik; ik moet de volledige nieuwsuitzending bekijken...

Riky
23 mei 2008, 07:53
Dan werkt het nog niet. Op welke link ik ook klik; ik moet de volledige nieuwsuitzending bekijken...

in die nieuws uitzending ff naar 2:16 spoelen en voila:)

Snuiter
23 mei 2008, 08:11
Natuurlijk valt er zat aan te verbeteren, maar in deze staat stap ik zo weer het pofium met hem op.

Gedronken?

Noid
23 mei 2008, 19:44
Gedronken?Jaja, en nog meer ...

frekie
23 mei 2008, 19:51
Gisteravond was ik op TV te horen en zien (Nederland 1 bij "EenVandaag") met zo'n goedkope Richwood tele.

He bah nou heb ik weer GAS :) Mijn RW 62LPB strat begint eigenlijk nu pas echt te komen, heel lang verhaal maar zeker 2 jaar aan geprutst. De RE400 is te gek zo met de Seymour Duncans erop. De RE450 dikke jazzer klinkt acoustisch prima maar electrisch haal ik het er nog niet helemaal uit, wil ik ooit nog wel eens een echte jazz humbucker op hebben. De LP heb ik helaas verkocht, was erg goed voor het geld met GFS crunchy PAFs erop.

Een tijd geleden een Samick Valley Arts tele verkocht aan een vriend, als je echt een boomstam van een nek zoekt aan een loodzwaar stuk essen moet je die hebben :rockon:

frekie
24 mei 2008, 13:36
Vandaag een RE-42 uitgeprobeerd bij de lokale muziekboer (129 euri !). Heel ander beest dan mijn vintage RW Strat. Bredere platte hals (grote radius) met dikke frets. Matte finish, vind ik lekkerder aanvoelen dan de gladde lak van de Vintage. String through body dus met busjes achterom. Heb eens gelezen dat de Vintage RW tele de snaren op het bakje heeft.

Ik kan er wel wat op aanmerken qua stabiliteit, stem mechanieken, afstelling maar voor het geld is ie prima. Hals element is te zwak/donker vergeleken met het brug element, heb ik vaker met tele's. Brug element gaat piepen bij hoog volume en gain, bekend RW kwaaltje. Op het cleane kanaal m.n. op de brug pickup krijg je wel de bekende tele soundjes, heerlijk voor strak slagwerk of country fingerpicking. RW wordt standaard met een slechte set snaren geleverd dus met een vers setje 010 Ernie Balls kan het alleen maar beter worden.

WAAR BLIJFT MIJN VAKANTIEGELD :rockon:

frekie
27 mei 2008, 14:26
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/RWtele.jpg

TADA daar is tie 8-) 75 euri bij je aan de deur afgeleverd. Ik bedoel reken maar eens uit, met de auto naar de dichtstbijzijnde stad, auto parkeren, bakje koffie, patatje. Ben je die 10 euro vzk al weer kwijt. De foto flits is wat overdreven.
Zo uit de doos. E snaar kapot. helaas geen lollige RW "handleiding". Wel na enig zoeken een grote inbus voor de nek afstelling. Geen kleine inbus voor de brug. Paar kleine plekjes in de lak. Die er verder perfect op zit. Verder ook geen zichtbare mankementen.
De 42 is toch een ANDERE gitaar dan de Vintage serie. Snaren door de body met busjes achterop. Oliebad mechanieken. Wat dikkere bredere matte finish nek met wat dikkere frets. 6 brugzadeltjes dus de intonatie is goed af te stellen. Setje 010 Ernie Ball erop. Brug element wat hoger zetten.
Hij loopt wat aan op de 7e positie m.n. de hoge E en B snaren. Is exemplarisch, het exemplaar bij de muziekboer bij mij in 't dorp had dat niet. De mechanieken van deze lopen wel beter dan die vd muziekboer. Bovendien heeft deze een dekkende laklaag zodat je niet ziet dat de body uit verschillende stukken hout bestaat, bij die andere kon je dat door de lak heen zien. Kortom eigenlijk moet je RW uitproberen maar ja die om de hoek was 129.
Al met al weer ongelooflijk wat ze kunnen leveren voor dit geld. Ik ben vroeger op een Klira begonnen, leuke verzamelgitaar om aan de muur (bij Wietse :seriousf: ) te hangen maar als speelgitaar geen partij voor deze Richwood. Ik moet straks invallen bij een coverband als slag gitarist, ik denk dat ik hem gewoon meneem. Elementen zijn weer wat microphonisch m.n. het brugelement. Bij mij thuis geen probleem maar in een stevige rockband misschien wel. Nou ja voor 40 euro heb je er een setje GFS op, probleem opgelost.

Riky
27 mei 2008, 15:02
ghehe gaaf kleurtje!:D

Noid
27 mei 2008, 21:26
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/RWtele.jpg


Gefeliciteerd, mooie gitaar voor het geld. Je beschrijving komt (met uitzondering van de kleur overeen) met die RE 42 uit mijn post:
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG5049.jpg

Ook hier: brede wat dikke satin nek, goed werkende stemmechanieken, stringthrough body etc. Ik herken dat Klira verhaal (in mijn geval een Maya en vervolgens een Hondo II, voor aanzienlijk meer geld dan deze Richwood). Met dit ding stapte ik echter zonder probleem het podium op. Komende zondag moeten we nog een keer optreden en dan ga ik hem weer gebruiken. Terwijl ik de keuze heb uit een stuk of 10 goede gitaren ... Van piepende elementen heb ik geen last (gehad). Echt wild ben ik trouwens niet van de elementen, ze voldoen en daar houdt het mee op. Ik denk er aan om deze te kopen.
(http://store.guitarfetish.com/visphuclfest.html)
Het kapje heb ik van het hals element afgehaald omdat ik dat iets "opener" vind klinken.

Hier gelukkig geen aanlopende frets, maar wel een ander punt van kritiek: het trussrod gat is niet op de middenlijn geboord (schele chinees??), waardoor je met de inbus moeilijk bij de stelbout van de trussrod komt.
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/schevetrussrodacces.jpg

richwoodplayer
27 mei 2008, 21:39
richwood maakt echt super gitaren voor weinig, alleen ik had nooit overwogen om gitaren van onder de 140 euro te kopen.
dan weet ik zelf al bijna zeker dat het niet zo'n hele goeie gitaar is.
koop ze alleen als ze voor heel weinig zijn als ze zijn afgeprijsd ;p
maar goed, das mijn mening 8-)

janpetrarca
28 mei 2008, 15:02
Ik heb een Richwood Stratocaster. Kost geen drol maar speelt toch erg goed, mits je de elementen wel op ten duur gaat vervangen.

frekie
28 mei 2008, 19:12
Hee Noid, zat die "string tree" er standaard op? Ik heb er nu ook zoiets op zitten, ik had nog wat onderdelen liggen.
En GFS ruleert in de budget prijsklasse :speed:
Oh ja linkje:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWRE42.html

Noid
29 mei 2008, 22:33
Hee Noid, zat die "string tree" er standaard op? Ik heb er nu ook zoiets op zitten, ik had nog wat onderdelen liggen.
En GFS ruleert in de budget prijsklasse :speed:
Oh ja linkje:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWRE42.html
Nee, zat zo'n andere op. Was volgens mij ook wel goed, maar net als jij had ik deze nog liggen.

Leuke foto's op je site. Heb je je frets al gevlakt?

Heb jij er ook zo'n brug opzitten, waar je de snaren eventueel ook gewoon door de achterkant van de brug kunt steken?:
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG5036.jpg

Gelukkig is hij wel gewoon body through:
http://i47.photobucket.com/albums/f186/DikkeAb/CIMG5023.jpg

richwoodplayer
30 mei 2008, 07:21
ik blijf telecasters mooi vinden :satisfie:

frekie
30 mei 2008, 15:25
Hij is gewoon string through body al kan je ook de snaren aan het bakje vastmaken zeg maar.

Ik heb gister de axie wat lager gezet en dan loopt ie helemaal vast op de 8e positie op de hoge E en B :sneaky: Alleen daar dus. Om dan de rest een flink eind af te vlakken gaat me te ver, je hebt al vrij dunne fretjes. Maar eens over posten bij zelfbouw. Goed tips zijn welkom.

Noid
30 mei 2008, 20:50
Hij is gewoon string through body al kan je ook de snaren aan het bakje vastmaken zeg maar.
Ja, dat bedoelde ik. In die detailfoto van mij zie je die gaten in de weerspiegeling van de body.


Ik heb gister de axie wat lager gezet en dan loopt ie helemaal vast op de 8e positie op de hoge E en B :sneaky: Alleen daar dus. Om dan de rest een flink eind af te vlakken gaat me te ver, je hebt al vrij dunne fretjes. Maar eens over posten bij zelfbouw. Goed tips zijn welkom.Vervelend. Maar waarschijnlijk valt het wel mee hoor. De 9E fret ligt aan die kant iets te hoog als ik je goed begrijp. Als het meezit hoeft alleen die 9e fret daar iets gevlakt te worden (kan hij wellicht nog iets aangetikt worden?). Je hoeft daarvoor dus niet veel frets te vlakken.