PDA

View Full Version : los contact EL34 (randall buizencombo)



superken_nl
21 mei 2008, 14:19
Hallo Lieve mensen, :hippie:

Ik ben sinds kort in het bezit van een Randall RG50TC buizencombo. Zoals de topic-titel al doet vermoeden: één van de EL34's gloeit vaak niet.

Als ik deze een beetje schuin aandruk gaat hij mooi oplichten, om vervolgens na een paar minuten weer uit te gaan.

Iemand suggesties wat te doen?

Alvast bedankt!

Jimwoud
21 mei 2008, 15:20
Hallo Lieve mensen, :hippie:

Ik ben sinds kort in het bezit van een Randall RG50TC buizencombo. Zoals de topic-titel al doet vermoeden: één van de EL34's gloeit vaak niet.

Als ik deze een beetje schuin aandruk gaat hij mooi oplichten, om vervolgens na een paar minuten weer uit te gaan.

Iemand suggesties wat te doen?

Alvast bedankt!

Als hij uitstaat buis eruit trekken, en kijken of er wat raars aan de buis te zien is, scheve pen ofzo. En anders naar iemand brengen die er verstand van heeft, want waarschijnlijk is het een los contact bij je buizenvoet of je buizenvoet klemt niet goed. Zou er iig niet meer op gaan spelen als ik jou was.

succes, Jim

guitarnijboer
21 mei 2008, 17:15
Ik zou even de buis er uit trekken en kijken of gaatje 2 of 7 van het buisvoetje misschien wat te ruim is. Het kan ook zijn (weet niet of de buisvoeten op een print gesoldeerd zijn) dat er een soldering losgeraakt is door warmte en omwisselen van buizen. In dat geval even open maken en opnieuw vastsolderen (ook weer pin 2 en/of 7)

x.a.d
21 mei 2008, 20:28
Ik zou even de buis er uit trekken en kijken of gaatje 2 of 7 van het buisvoetje misschien wat te ruim is. Het kan ook zijn (weet niet of de buisvoeten op een print gesoldeerd zijn) dat er een soldering losgeraakt is door warmte en omwisselen van buizen. In dat geval even open maken en opnieuw vastsolderen (ook weer pin 2 en/of 7)

Dit is exact wat je moet doen. Maar ga anders terug naar de winkel zodat ze niet kunnen zeuren dat je er zelf aan bezig bet geweest.

Je kan ook de buis op een andere plaats zetten om te kijken of het aan de buis positie ligt of aan de buis.