PDA

View Full Version : Vox ad30vt-xl gekocht en nu . . .? ben een noob sorry



Skintrade66
21 mei 2008, 14:12
Ha,

In een andere post mijn nieuwe aanwinst getoond. Maar nu probeer ik de zaken een beetje uit, maar krijg ik eigenlijk veel ""herrie"" uit de bak, zonder een echte tune die ik lekker vind klinken. Ik moet erbij zeggen dat het vooral aan mijn onervarenheid zal liggen, maar ja. . . . .

Waar ik op zoek naar ben en misschien met mij wel meer, dit omdat het als ik het forum, een beetje volg, een toch wel populaire versterker is. Mijn vraag is dan ook: hoe ik dit ding het snelst op een aantal lekker instellingen kan schakelen. Maw is er een overzicht door iemand gemaakt waarop een aantal verschillende tunings op plaat uiteen gezet worden, de manual geeft hier namelijk geen inzicht. Mijn gitaar is een LC spitfire II.

Thxs. voor de reacties... :soul:

Kim Wilson
21 mei 2008, 14:16
Druk het knopje "MANUAL" eens in. De presets zijn idd nogal zwaar ingesteld. Op manual kun je je gain en zo zelf volledig instellen. Ik denk dat dat al een stuk zal helpen.

Skintrade66
21 mei 2008, 14:21
Maar dan alleen met de gain en de 3 eq standen bijtunen is dat wat je bedoelt?

Ik zal je een vorobeeld geven, er zit een funk stand op, als ik die instel dan heb ik niet hetgevoel dat het funkie klinkt zeg maar, ligt natuurlijk ook aan mijn speeltechniek, maar toch.. . .

Kim Wilson
21 mei 2008, 14:44
Ja idd, op Manual kun je dan zelf je gain instellen. Die Funk vond ik ook niet funky klinken op de preset, maar op manual kun je er een hoop gain uitdraaien, zodat ie wel weer funky klinkt.

Dark_Tranquillity
21 mei 2008, 14:49
Inruilen voor een cube? Vox overigens getest, best gaaf bakkie, maar ik vind de Cube wat makkelijker in gebruik!

@Skintrade: Je zult toch zelf moeten draaien, bij iedere gitaar klinkt het weer anders. Als bij mijn Cube bijvoorbeeld mijn standaard instelling geweldig klinkt met mijn RR & EMG's, dan klinkt het ontzettend verrot op mn superstrat. Lekker op manual, en uitzoeken dus!

Skintrade66
21 mei 2008, 16:01
ik zal eens gaan vogelen! :B

darkrazer
21 mei 2008, 17:05
www.valvetronix.net ! daar valt heel veel te vinden!!! pre-sets ed, tips/tweaks.

Skintrade66
21 mei 2008, 19:27
He darkrazor, helemaal top, dit is volgens mij precies wat ik zocht!

Thxs.!

Skintrade66
21 mei 2008, 20:18
toch niet helemaal. presets zijn niet gericht op de xl-serie 8)

Megadeth22
21 mei 2008, 21:43
toch niet helemaal. presets zijn niet gericht op de xl-serie 8)
Maar je krijgt wel een idee van welke preset bij welke muziekstijl hoort.

Skintrade66
21 mei 2008, 21:54
op de voorbeelden staan andere omschrijvingen van versterker typen, de effecten komen wel overeen, de versterkers niet ... :B , helaas ;-( :(

heavy-metal-thunder
21 mei 2008, 22:00
Die XL ken ik niet, maar ben al meer dan 2 jaar de gelukkige gebruiker van de gewone Vt-30. De XL kan alleen maar beter zijn, lijkt me. Dus niet gepanikeerd.

QueenSRVJW
28 mei 2008, 20:06
De XL vind ik dus niet beter. Voor metal en rock misschien wel, maar de VT heeft naar mijn mening veel mooier buizen geluid en ook vooral voor blues.