PDA

View Full Version : andere slagplaat squier



Kennisch
21 mei 2008, 11:35
ey!
ik zit al een poosje te denken om een andere slagplaat te kopen voor me squier startpacket gitaar maar ik heb nog niet heel veel verstand van gitaren dus de vraag is moeten de elementen en dergelijke er ook helemaal af al wil je er een nieuwe slagplaat op doen en zoja hoe moet dat dn allemaal
alvast bedankt :hippie:

bass blom
21 mei 2008, 11:40
ik kwam gister een leuke tegen op google :D

http://www.hetgelegevaar.nl/strat_pickguard_sexy.jpg

almarvk
21 mei 2008, 11:40
Voor een stratocaster en telecaster is dit heel simpel. Je kan gewoon een nieuwe slagplaat kopen (zie de webshop e.d.) en bekijk goed hoe alles vastzit op de huidige slagplaat. Haal vervolgens alles eraf en monteer het op de nieuwe. Bekijk goed hoe de draden vanaf de slagplaat gesoldeerd zitten aan de input. Vervolgens is het gewoon de slagplaat weer op de gitaar schroeven en nieuwe snaren erop.

RoelTM
21 mei 2008, 11:40
nee je kunt gewoon je eigen elementen gebruiken dus gewoon een slagplaat zonder elementen kopen de elementen zitten met schroefjes vast in je slagplaat die kun je zonder problemen eruithalen hoeft niet voor gesoldeert te worden en dan kun je ze zo in de nieuwe slagplaat doen geen probleem


sorry, kon het gewoon niet laten :hippie:

Harry
21 mei 2008, 12:23
maar is dat de moeite bij zo'n goedkope gitaar? Je kunt er ook zelf iets opplakken als je dat saaie wit zat bent.

Kennisch
21 mei 2008, 15:59
ik heb een slagplaatje gevonden voor 20 euro en dat heb ik er wel voor over speel er tog nog wel een half jaar op dus dan wil ik wel ff dat die er vet uit ziet snap je:P

almarvk
21 mei 2008, 19:14
20 euri is niet goedkoop ofzo voor die dingen...

RoelTM
21 mei 2008, 19:22
er zijn er inderdaad wel goedkopere... maar als je het voor over hebt moet je he gewoon doen :hippie:

Riky
21 mei 2008, 20:51
ik kaap ff het topic:)

Weet iemand een betrouwbare site waar je een ligt geagede slagplaat, knoppen en element kapjes kan kopen?

Ik heb een London City spitfire besteld en ben bang dat ik de het plastic wat er nu op zit te wit vind...