PDA

View Full Version : Tonesuck Boss CH-1 Super Chorus



Jimwoud
21 mei 2008, 09:06
Ik heb laatst een Boss CH1 Super Chorus gekocht. Heb hem eerder ook al gehad maar toe verkocht vanwege aanschaf multi effect. Maar heb met dit pedaal een enorme tonesuck(in bypass) wanneer ik hem na m'n preamp in m'n eindtrap van m'n versterker doe. Het geluid wordt enorm dof, heb ook net een Ibanez DE7 Delay gekocht en daar merk je helemaal niks van tonesuck.

Maar wat kan dit zijn, is het Boss in het algemeen, lijkt me sterk dat het zo erg is. Of is het het model Super Chorus, lijkt me ook sterk want als die buffers zijn volgens mij het zelfde in die pedalen. Of is er gewoon wat mis met het pedaal? En wat kan dat zijn, en is dit te fixen?

tenx!!!

Vond dit nog op een forum:


I use a Digitech GNX300 w/ my RM through the effects loop and when I set all the eq's on the thing at all 0's there is no tonesuck at all. It sounds super. I just wish i can find something smaller, tried a Boss super chorus through the effects loop and it sucked thinking about just getting a Gigadelay and getting rid of everything else and calling it good...

Rinze
21 mei 2008, 09:14
Hmm, het ene pedaal werkt beter na een preamp dan het andere. Het zou kunnen dat de Boss het te sterke signaal niet trekt en de Ibanez wel?

Jimwoud
21 mei 2008, 09:18
Hmm, het ene pedaal werkt beter na een preamp dan het andere. Het zou kunnen dat de Boss het te sterke signaal niet trekt en de Ibanez wel?

Zijn die Boss pedalen verschillend qua circuit in bypass mode? Want andere Boss pedalen doen het volgens mij wel in die fx-loop dacht ik.

Rinze
21 mei 2008, 09:20
Dat weet ik zo niet. Maar die andere is toch een Ibanez?

Jimwoud
21 mei 2008, 09:25
Dat weet ik zo niet. Maar die andere is toch een Ibanez?
Ja klopt, maar ik bedoel meer, dat er genoeg mensen zijn die Boss pedalen hebben in hun fx-loop.

Rinze
21 mei 2008, 09:28
Maar de fx-loop van de ene versterker is de andere niet, misschien kun je in de handleiding de impedantiewaarden even opzoeken en vergelijken met die van het effect. Er zit nogal wat verschil in, bij sommige versterkers kun je er nog wat aan regelen, maar bij de ene versterker is rekening gehouden met pedaaltjes en bij een andere is de fx-loop echt toegesneden op 19" spul.

Mitch
21 mei 2008, 12:39
De ergste tone suck geeft een CH1 nog steeds als -ie aan staat :D
Sorry, geen idee wat het probleem is, maar het klinkt inderdaad alsof het pedaal je loop verpest. Niet doen dus...

Jimwoud
21 mei 2008, 14:39
De ergste tone suck geeft een CH1 nog steeds als -ie aan staat :D
Sorry, geen idee wat het probleem is, maar het klinkt inderdaad alsof het pedaal je loop verpest. Niet doen dus...
Ach ja ik kon hem voor 25 euro krijgen bij een 2de hands zaak. Maar inderdaad voor de preamp klinkt hij gewoon goed, misschien dat hij iets van het hoog afsnoept. Voor de rest een prima chorus, althans voor mij.

Maar zijn die buffers in alle boss pedalen hetzelfde?

Dirk_Hendrik
21 mei 2008, 15:34
Heeft out B die tonesuk ook??

Jimwoud
21 mei 2008, 16:18
Heeft out B die tonesuk ook??
Zal ik eens proberen, dank je.