PDA

View Full Version : Budget versterker



rico89nl
20 mei 2008, 22:24
Ten eerste wil ik u vragen mij niet gelijk af te katten met gebruik zoekfunctie ofzo want ik kon helaas niks vinden.

Ik heb onlangs een leuk setje via marktplaats gekocht waar ik zelf heel tevreden mee ben/was. Ik heb een Ibanez GRG170DX en een standaard 10wat Volcano huppelepup versterkertje.

Nu een paar dagen geleden kwam een vriend langs met zijn equipment en tot mijn verbazing had zijn 10wat "marshall" versterker (weet type niet meer) een veel beter geluid dan dat van mij. Bij hem hoorde ik echt een elektrische gitaar geluid (ja ja, ik heb 0 verstand van gitaars/versterkers dus jullie zullen het wss niet met me eens zijn) En die van mij klinkt als hout.

Nu ben ik opzoek naar een budget versterkertje (of merk waar ik voor moet gaan) voor thuis tot ongeveer €100.
Ik ben een student en wil gewoon lekker kunnen oefenen met een wat leuker geluid. Ik ben met name geintereseerd in rock/metal. Misschien te groot maja ik hoef ook niet het beste van het beste.

Ik hoop hier wat meer hulp te kunnen krijgen want als ik op sites kijk voor versterkers zie ik alleen maar prijzen en informatie waar ik gewoon niets van snap.

Alvast bedankt.

Evil-Payasos
20 mei 2008, 22:33
Harley benton GA5 combo

That says enough....

www.thomann.de te bestellen!

DJ_HOEK
20 mei 2008, 22:33
zou even kijken naar de roland cubes. de cube 15 bijvoorbeeld is 100 euro. mooi dingetje voor thuis. vox heeft ook leuke en betaalbare amps.

of ja idd de ga5, heb je gelijk een buizenampje;)

budje
20 mei 2008, 22:37
Behringer vintager AC 108 is mijn favoriet, al te vinden voor 50-75 euro online. heb er eentje 2e hands en die staat naast mn pc, dan blijven de buren me lief vinden als ik thuis electries speel. 15 wat halfbuizen, met de tone control's vol open echt een goed huiskamerbeestj (je)

Zelfs al in kleine kroegen mee gespeeld!

the sure thing
20 mei 2008, 22:49
Mijn favoriet: Roland Cubes. 2e hands zou je een 30 watt kunnen scoren. Kan je alle kanten mee op!

pannekoek
20 mei 2008, 22:55
Mijn favoriet: Roland Cubes. 2e hands zou je een 30 watt kunnen scoren. Kan je alle kanten mee op!

2e hands cube 30 watt licht rond de 150-170 euro maar het is het absoluut waard om die paar tientjes extra neer te leggen, geloof me!

allochthomas
20 mei 2008, 23:01
2e hands cube 30 watt licht rond de 150-170 euro maar het is het absoluut waard om die paar tientjes extra neer te leggen, geloof me!+1 heb er zelf 1 gehad, prima ding

Jim Haagmans
20 mei 2008, 23:05
Als je dat geluid van die vriend van je zo mooi vindt moet je gewoon kijken voor die versterker. ik weet voor 99% zeker dat je de marshall mg serie bedoelde, en dan de mg10.

die kan jehier (http://www.thomann.de/nl/marshall_mg10cd_gitarrencombo.htm) bestellen, komen 8 euro verzendkosten bij en dan ben je voor 76 euro klaar. kan je nog een goeie kabel ofzo erbij kopen ;)

pannekoek
20 mei 2008, 23:18
Als je dat geluid van die vriend van je zo mooi vindt moet je gewoon kijken voor die versterker. ik weet voor 99% zeker dat je de marshall mg serie bedoelde, en dan de mg10.

die kan jehier (http://www.thomann.de/nl/marshall_mg10cd_gitarrencombo.htm) bestellen, komen 8 euro verzendkosten bij en dan ben je voor 76 euro klaar. kan je nog een goeie kabel ofzo erbij kopen ;)


alleen jammer dat de marshall mg een kut geluid geeft en dat je er binnen de kortste keren op uitgekeken bent. geef nu een paar tientjes meer uit en je hebt vele malen meer plezier ermee! +dat je met een roland cube 30 ook nog veel veelzijdiger bent aangezien je keuze hebt uit veel sorten amps en effecten en hij is 30 watt! daarmee kan je ook nog een x in een bandje spelen!

Jellyfish00
21 mei 2008, 17:08
Behringer vintager AC 108 is mijn favoriet, al te vinden voor 50-75 euro online. heb er eentje 2e hands en die staat naast mn pc, dan blijven de buren me lief vinden als ik thuis electries speel. 15 wat halfbuizen, met de tone control's vol open echt een goed huiskamerbeestj (je)

Zelfs al in kleine kroegen mee gespeeld!
Ja die! Klinkt naar mijn mening (en na vergelijkingen) beter dan een cube en vox ad..vt. Echt brute sound, niet zo heel veelzijdig maar oerdegelijk gebouwd.

CasB
21 mei 2008, 23:50
Ik zou echt niet voor behringer gaan. Ik heb wel eens wat behringerversterkers gehoord, om te huilen was het :(

Jellyfish00
22 mei 2008, 15:46
Ik zou echt niet voor behringer gaan. Ik heb wel eens wat behringerversterkers gehoord, om te huilen was het :(
"heb wel eens wat behringerversterkersgehoord"

Ja zo kennen we er nog wel een paar, niet elke marshall is goed, niet elke peavey is goed.. om maar even wat voorbeelden te noemen. Maar nou ben ik zeker geen behringer-fanboy maar die Vintager AC108 is echt een goed ding, retegoedkoop en naar mijn mening en naast elkaar vergelijk beter dan een cube. Hij heeft ook EQ die echt wat doet, dat mis ik een beetje bij een Cube. Hij is ook gebouwd als een rots, heb hem een keer van de trap laten flikkeren (en hard), maar niks aan de hand. Zou je niet verwachten van Behringer he?

Spitfire
22 mei 2008, 15:53
Ja die! Klinkt naar mijn mening (en na vergelijkingen) beter dan een cube en vox ad..vt. Echt brute sound, niet zo heel veelzijdig maar oerdegelijk gebouwd.

Klinkt best interessant, op school hebben wij een aantal Behringer spullen en dat is om te janken zo slecht, maar als ik jou nu zo hoor.

Ik heb zelf trouwens een Vox AD30VT gehad, hele goede versterker gewoon. De modellen met veel gain (2 van de 11 versterkermodellen als ik me het goed herinner) waren een beetje teveel van het goede (schel en ongedefiniëerd vooral), maar voor de rest prima versterker.

budje
22 mei 2008, 19:58
ik blijf erbij, eerst eens proberen of je iets slecht vind voor je het roept :-)

en het ging tenslotte over budget spullen... dan stel ik een budget 15 W halfbuizen versterkertje voor dat tussen de 50 en 70 euro in huis te halen is... iemand een sterker bod?

en nog een fijn geluidje ook! inderdaad weinig fratsen, geen reverb, geen speaker modellen, maar alleen een mooi geluid

moet je nog meer willen dan?

Heynis
22 mei 2008, 20:17
http://link.marktplaats.nl/162661725

Ik vind het zelf wel een fijn versterkertje, en heb er zelf ook een tijdje op gespeeld. Je kunt er in principe alles tussen jazz en metal wel mee spelen.