PDA

View Full Version : Krakend speakerkabinet



Dennistopia
20 mei 2008, 22:19
Ik heb een maand geleden een stereo 2x12 cab met twee V30 speakers gekocht. Sinds ongeveer twee weken komt er een soort krakend geluid mee. Alsof er iemand met een verschrikkelijk slechte distortion staat mee te spelen. Het kan toch niet zijn dat de speakers zelf kapot zijn na twee weken, zeker niet omdat het gekraak uit beiden komt. Kan dit misschien aan de bedrading liggen? Een slechte soldering bijvoorbeeld?

kassie
20 mei 2008, 22:27
andere kabel kopen, kijken of ze goed vast gedraaid op de baffle zitten. Als er een conus kapot is (of twee) dan hoor je het geluid van een bakkend eitje in een erg hete pan. Vooral ook de juiste impedantie inschakelen.

kassie
20 mei 2008, 22:28
en sowieso de rest van je gear checken, alle kabels, je gitaarpot's of jack, je pedaaltjes. en je versterker zelf.

Dennistopia
20 mei 2008, 22:34
Al m'n gear gechecked, dus daar zal het niet aan liggen. Het lastige is dat de kast volledig gesloten is. Morgen maar proberen hem toch open te maken.

kassie
21 mei 2008, 11:02
dan is het of je versterker, of je kabel tussen speakers en versterker. of je speakerkast dus. Speel je versterker eens op een andere cab bij een vriend of repetitieruimte, kun je dan ook uitsluiten.

als de caps in je amp op zijn kunnen die ook voor rare bijgeluiden zorgen, zelfde als de buizen. ik weet verder niet van voor amp je hebt en uit welk jaar. caps zijn na 15 jaar meestal wel aan vervanging toe. buizen na doorgaans 2 jaar, met de slechte kwaliteit van tegenwoordig.

Dennistopia
21 mei 2008, 16:45
Al m'n gear gechecked, dus daar zal het niet aan liggen. Het lastige is dat de kast volledig gesloten is. Morgen maar proberen hem toch open te maken.

:satisfie:

Robin.ke
21 mei 2008, 20:54
Misschien is dit wel het eerste voorbeeld van speakers die slechter gaan klinken na de inspeelperiode :sssh: .................mocht dat zo blijken te zijn, post dat dan aub hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108969)

Dennistopia
21 mei 2008, 21:32
hahaha, heb ik weer! :dance: