PDA

View Full Version : Weet iemand goede pc speakers om mee te oefenen?



Hoagiex
20 mei 2008, 23:16
Ik ben op zoek naar een setje goede pc speakers (of een low-budget losse versterker + speakers), waarmee ik fatsoenlijk muziek kan afspelen vanaf mijn computer, om mee te oefenen, zonder dat het geluid om de hogere volumes zwaar vervormd of schel wordt.

Ergens in de price range van 0-500 euro.

Iemand tips?

budje
20 mei 2008, 23:18
snap er niet zoveel van, wil je de muziek over de speakers en/of de gitaar?

en tot 500 euro? daar kan je wel meer voor halen dan alleen pcspeakers

leg de situatie eens uit?

Liquid_Metal
20 mei 2008, 23:44
als je audio (cd's, mp3's etc) af wilt spelen op je PC zul je allereerst een goede soundcard moeten hebben. Creative maakt goede en zeer betaalbare kaartjes. als je een écht goede wilt zou ik voor Auzentech gaan.
De beste speakers komen van Onkyo en Bose, maar merken als Creative en Logitech maken ook heel goede speakers (en een stuk betaalbaarder).

Als je hier ook gitaar op wilt spelen klinkt dit het beste als je je gitaar eerst aan een preamp koppelt en die dan doorschakelt naar je pc. dan zul je een preamp moeten kopen, en dan kun je beter gewoon een hele amp halen :).
Mocht de kwaliteit er niet zo heel erg toe doen dan kun je je gitaar gewoon in de mic-input prikken.

Al met al ben je dus redelijk wat geld kwijt voor n magere set-up zodat je via je pc kan spelen, of je koopt een amp om gitaar op te spelen. of je betaalt veel geld om mooi te kunnen spelen via je pc. gitaar-gear is namelijk niet geschikt om audio op af te spelen en vice versa

Hoagiex
21 mei 2008, 08:35
leg de situatie eens uit?

Ik wil thuis muziek inspelen. Ik heb een flextone II HD doorgelust via Sonar via een ESI juli geluidskaart in mijn computer. Nu wil ik een fatsoenlijk geluid uit de computer/speakers krijgen voor zowel de gitaar zelf, als voor de playback van opnames.

Ik ben niet op zoek naar een hard-core, professionele setup... maar ik wil ook niet over mijn nek gaan van de kwaliteit, als ik het volume iets opschroef.

Mijn broer noemde net iets over actieve monitoren... is dat handig?

ps. Budget kan ook wel opgeschroefd worden tot 750 euro.

JazzBass
21 mei 2008, 11:52
Actieve monitoren gebruik je volgens mij meer bij optredens en dergelijke.. Dat zijn gewoon speakers met ingebouwde versterker, die je aansluit op het mengpaneel om de rest van de band goed te horen op het podium. Lijkt me niet dat je er zo veel aan hebt in jouw situatie. Vooral omdat die dingen vaak met speciale pluggen aangesloten moeten worden.

Hoagiex
21 mei 2008, 12:47
Actieve monitoren zijn ook 'zelfversterkende speakers' die je gebruikt als speakers bij studio mengpanelen e.d.... niet alleen 'on-stage speakers'.

beruk
22 mei 2008, 09:38
Mijn speakers op mijn pc hebben ook een eigen voeding hoor! (12volt) (JBL) En zijn dus ook actieve monitoren. Ik denk dat alle actieve pc speakers beter presteren dan ingebouwde in een beeldscherm, zeker als je ze alleen maar gebruikt om opnames terug te horen.

harrie-beton
22 mei 2008, 10:19
De goedkope set van Behringer is leuk voor naast een pc (70 euro!). Als je iets beter wilt voor 400 euro zou ik de KRK 6 adviseren.
www.feedback.nl
www.tonika.nl

Hoagiex
22 mei 2008, 10:41
Ik speel veel metal en ik hoor dat die KRK 6 en KRK 8 vrij weinig low end hebben.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

harrie-beton
22 mei 2008, 14:58
De behringer valt dan af.
op de krk 8 kun je prima metal spelen, ik heb een podxt pro / podx3 en de metal geluiden knallen er prima uit.

hansli
22 mei 2008, 15:17
Ik begrijp de discussies over pc-speakers nooit, volgens mij is het allemaal crap.

Scoor op marktplaats een oud versterkertje, voor pakweg 50 euro koop je al mooie ouwe receivertjes, en zet er 2 redelijke hifi-speakers bij.

Ik heb aan mijn pc een fijn NAD versterkertje met Mission 2-wegjes, daar kan geen enkele pc-luidspreker in de hele wereld tegenop.

En 750 euro is een belachelijk hoog bedrag om aan zoiets uit te geven als je een simpel geluidskaartje hebt.

Het gaat hier natuurlijk alleen om stereo, geen dolbydingen, maar ik neem aan dat je daar niet naar zoekt.

rocker_71
22 mei 2008, 16:07
Ik heb een setje van dertig euro ofzo (met iets grotere conus dan de standaard dingen, dat wel) en dat vind ik voor mezelf prima.

GeofJackon
22 mei 2008, 17:16
kijk anders even of B&W geen pc speakers heeft. Mijn pa zen hi-fi speakers zijn al redelijk oud, maar doen het nog prima

vincent136
22 mei 2008, 18:56
Zoals Harrybeton al zei, die monitoren zijn prima. ga anders eens op bezoek in het recording forum, daar vind je veel over monitoren :satisfie:

hansli
22 mei 2008, 19:02
kijk anders even of B&W geen pc speakers heeft. Mijn pa zen hi-fi speakers zijn al redelijk oud, maar doen het nog prima


Jongens, nogmaals: wat moet je met pc-speakers, het is allemaal crap voor het geld.....

Noid
22 mei 2008, 22:43
Zou een goede koptelefoon ook een optie zijn?

dadgad
22 mei 2008, 23:03
Hallo,

Ik gebruik zelf een setje Behringer MS20 "digital monitor
speakers". Die zitten aangesloten op de coaxiale S/PDIF
uitgang van mijn Asus moederbord (M3N).
Dus het digitale geluid van de soundchip op het
moederbord gaat naar de speakers, en die hebben een
goede kwaliteit 24-bits D/A converter met
bijpassende kwaliteit versterkertrap. Prima geluidje ! En
neemt minder plaats in dan een hifi versterker bij je
computer (heb ik ook een tijdje gebruikt).

Trouwens, mocht je meer power willen, er bestaat ook een
MS40 set met 2 x 20 in plaats van 2 x 10 Watt.

Dus kijk eens of je moederbord (of geluidskaart) een
digitale uitgang heeft. Zo ja, dan is dit soort oplossing voor
je computer geluid zeker de moeite waard.

Greetz,

Han.

fluitketel9
25 juni 2008, 00:21
Je kan ook gwoon via een (multi) effecten pedaaltje gwoon alles erop aansluiten (als ie genoeg in- en outputs heeft uiteraard). Dan stop je die gwoon op je pc, gitaar, versterker en ander ook pc speakertjes erop. En heb je nou te weinig inputs dan kan je altijd gwoon nog wat op je versterker gooien. Doe ik ook en volgens mij werkt het ook nog zo'n beetje. :dance:

belfrink
1 juli 2008, 16:21
Koop gewoon pre-amp iets ala POD of V-amp en lus die door naar je pc, hang daar een leuk surround setje aan en je hebt prima geluid. Dat hoeft echt geen 750 euro te kosten ;)

Petekay
1 juli 2008, 18:15
Je kan ook gwoon via een (multi) effecten pedaaltje gwoon alles erop aansluiten (als ie genoeg in- en outputs heeft uiteraard). Dan stop je die gwoon op je pc, gitaar, versterker en ander ook pc speakertjes erop. En heb je nou te weinig inputs dan kan je altijd gwoon nog wat op je versterker gooien. Doe ik ook en volgens mij werkt het ook nog zo'n beetje. :dance:

Je hebt dan nog wel een redelijke (externe) geluidskaart nodig.
met de onboard audiokaart gaat dit niet lukken.

En zowieso is een externe audiokaart aan te raden voor opnemen / afspelen etc. i.v.m. de latency (vertraging)

MichaelSS
1 juli 2008, 22:06
Hoezo staat dit topic hier dan?

snaarplukker
2 juli 2008, 12:26
Ik wil thuis muziek inspelen. Ik heb een flextone II HD doorgelust via Sonar via een ESI juli geluidskaart in mijn computer. Nu wil ik een fatsoenlijk geluid uit de computer/speakers krijgen voor zowel de gitaar zelf, als voor de playback van opnames.

Ik ben niet op zoek naar een hard-core, professionele setup... maar ik wil ook niet over mijn nek gaan van de kwaliteit, als ik het volume iets opschroef.

Mijn broer noemde net iets over actieve monitoren... is dat handig?

ps. Budget kan ook wel opgeschroefd worden tot 750 euro.
Wat dacht je van een goede speakerkabinet voor je Flextone II HD?
100 watt spuugt ie uit, daar kan je je PC + Gitaar wel op aansluiten.

Cees