PDA

View Full Version : Wie wil me helpen?



Thomas-z
20 mei 2008, 20:04
Heee

Ik heb een vraagje ik ga binnenkort mijn bass gitaar met versterker terug naar de winkel brengen want ik hoef hem niet meer want ik ga naar electrisch gitaar toe dus ik heb jullie hulp daar bij nodig..
Ik weet al een versterker die ik wil komen namelijk de Marshall MG30DFX
die lijkt me wel goed en komt aardig wat geluid uit denk ik

maar de gitaar ben ik nog niet echt over uit ik wou eerst een epiphone SG special kopen maar dat is meer alleen voor power akkoorden geloof ik
dus wil ik denk ik een Fender Squier kopen
ik heb er 170 euro voor over ik wil hem kopen bij groove factory in Drachten
weten jullie een leuk gitaartje voor me? hij moet mooi klinken voor power akkoorden en akkoestische akkoorden

gr, Thomas :hippie:

G.G.
20 mei 2008, 20:13
Huh... WTF kan iemand het hem ff uitleggen.

Gothra
20 mei 2008, 20:15
euhm.... tja... een gitaar alleen voor power akkoorden? tuurlijk niet, je kan er ook solo's, open akkoorden, jazz akkoorden etc mee spelen hoor... met die sg ook

onze_jef
20 mei 2008, 20:15
ik zou een rode gitaar nemen, dat is cool

Mr.Fingers
20 mei 2008, 20:16
USE
THE
F*CKING
SEARCH
ENGINE
(rechtsboven de topiclijst, bij "zoeken")

En lees de sticky voor beginnersgitaren eens door.

(zo goed G.G.?)

GibsonDC
20 mei 2008, 20:17
HAhaha ik wist niet dat er gitaren zijn gemaakt voor alleen powerchordS. Ik vind dat als je iets mooi wil laten klinken met powerchords en akkoorden dan moet je gewoon een akoestische kopen. Klinkt gewoon beter punt. Misschien kun je wat meer over je muziekstijlpraten en misschien kun je met hoofdletters en punten en komma´s werken. Stellen ze hier best wel op prijs.
Succes. En doe je huiswerk!

MattellicA
20 mei 2008, 20:17
Koop liever een cube, die marshall dingen zijn slecht :hippie:

G.G.
20 mei 2008, 20:17
USE
THE
F*CKING
SEARCH
ENGINE

(zo goed G.G.?)

Ja precies, ik kan dat niet zo zeggen als mod vinden sommigen, dus bedankt!!

Thomas-z
20 mei 2008, 20:19
nou nou wat een hulp:P

Nee ik weet wel dat je die akkoorden en zo op elke gitaar wel kan spelen maar het moet ook mooi klinken he ;)

Riky
20 mei 2008, 20:20
een sg is niet alleen meer voor power akkoorden hoor... een sg is wel wat geschikter voor hardrock dan een stratje, maar persoonlijk vind dat een gitaar alleen maar geschikt is voor een style.

Op een sg kun je ook prima blues spelen.

Hou je van RHCP, Fiction plane, arctic monkeys, Jimi hendrix achtig geluid: dan zou ik gaan voor een strat

Ben je meer een fan van Gun's n Roses, Led zeppelin, AC/DC:
Dan zou ik een sg nemen.

Maar het belangrijkste vind ik: Kijk welke gitaar je het fijnste vind spelen en het mooiste geluid heeft! Niet afgaan op stereo type gedachten en verhalen:)

Je kunt op een sg ook best PHCP enz spelen en op een een strat ook wel 'led zeppelin... Kijk gewoon welk geluid jou aastaat.

Mr.Fingers
20 mei 2008, 20:21
Ik zou opteren voor de Gibson ES175 in Natural...



als je kan kiezen, ga dan voor een Squier Standard Fat Stratocaster, of een Epiphone G400

almarvk
20 mei 2008, 20:22
Dit gaat helemaal nergens over.

Thomas: ga op een gitaar spelen en gebruik de zoekfunctie.