PDA

View Full Version : Meul - So Happy



meul
20 mei 2008, 13:13
Hee daar,

Ben ff een beetje rock moe, duurt nooit zo lang :)
Dit was een opzetje voor een smooth backtracktje voor mijzelf om een beetje te thuis te pielen. Zelf vind ik hem wel mooi geworden en dacht misschien vind iemand anders het ook leuk. not more not less.

gr jan

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/sound/Jan%20Vermeulen%20-%20So%20Happy.mp3

TimoSomers
20 mei 2008, 16:14
Jan vermeuliani :satisfie: .
Klinkt erg gaaf, lekker jazzy en weer geniale backing.

HvV
20 mei 2008, 19:11
Yep, toch leuk. Smooth, maar dan toch weer met die Vermeulen touch :satisfie:

Riky
20 mei 2008, 19:23
yeah:D Zeer vette backing! Kun je echt op los soleren of gewoon lekker behouden:D

ik vind jou invulling weer meesterlijk:)

Erg netjes gedaan weer!

cara pilser
20 mei 2008, 19:24
1:12 en het einde vond ik niks, de rest (vooral de gitaar die inspeelt op de sfeer) geweldig. Kan ik jou niet een keer inhuren? Zou ik mooie dingen uit kunnen producen! Het heeft wel wat Van Halen.

benwave
20 mei 2008, 21:24
Hoi Jan

Toch weer een echt Meul nummer hoe je het ook wendt of keert.
Apart..heel apart
Smaakvol gespeeld vind ik in dit stuk. En inderdaad een grappige backing.

Heb jij niet ergens een bluesachtig stukje ergens staan ?
Ik ben benieuwd wat jij daar in speelt cq van maakt met die typische stijl van jou.

groeten Ben

erwin_ve
21 mei 2008, 10:07
Hoi Jan,

Rock moe? We hebben allemaal wel eens van die dagen. Klinkt lekker man. Je knalt er een paar mooie octotonische licks uit! :rockon:

bass blom
21 mei 2008, 10:15
jammie, lekkere sfeer weer :p

JorisBos
21 mei 2008, 10:36
Creatief stuk zeg, met strijkers en alles. Te gekke opbouw. Wel mis ik de climax, hij had van mij op het eind helemaal chaos gemogen :) Desalniettemin grote klasse!

meul
21 mei 2008, 15:36
Hey,

bedankt timo, cara, ricky en hvv!

@ benwave, hey benny, Ik zit heel slecht in de blues, kan dat ook helemaal niet. ik bedoel, een goed bluesje is natuurlijk veel meer dan een penta spelen, als ik ga bluesen word het altijd zo'n flauwe hardrock blues. ik laat dat beter over aan Joris en Bauke. zo goed krijg ik het toch niet.

@ erwin_ve, hey jongen, ehh ja er zit inderdaad wat octa in maar meer whole had ik het idee, en wat dim om het einde? :) ik ga je maar niet tegenspreken ;-)

@ Joris, geen totale chaos dit maal, wilde juist eens vlak voor het hoogte punt al terug, dus net niet geven wat je verwacht of hoopt. was benieuwd wat het spannings effect zou zijn. eigenlijk heb ik het met die lange lick op het einde het weer eens verprutst. maar das nu te laat :)

glennshred
21 mei 2008, 17:33
Nee geen chaos jorisbos astublieft.. :satisfie:

Dit klinkt geweldig als backingtrack maar zo komt het toch niet over
het is meer een experimenteel instrumentaal nummer vind ik
alsof je een mooi verhaal vertelt en de ervaring van je leven hebt!

Toen ik gisteren het nummer beluisterde was ik het eten aant klaarmaken
ik liep met een big smile de keuken in en uit.. echt schitterend gedaan :hippie:


groetjes glenn

peter_heijnen
21 mei 2008, 18:15
Jan, hij is weer echt mooi!

Gek, ik hou niet van "gesweep" maar zoals jij het doet vind ik het wel schitterend. Mooi, mooi, echt mooi! :)

Riky
21 mei 2008, 18:40
Creatief stuk zeg, met strijkers en alles. Te gekke opbouw. Wel mis ik de climax, hij had van mij op het eind helemaal chaos gemogen :) Desalniettemin grote klasse!

jij speelt ook niet mis zeg :o Tjonge vond het echt een genot om naar je muziek te luisteren!

Gaat die tour met paul gibert echt wat worden??

sorry, moest het ff kwijt:p

Dweezman
21 mei 2008, 20:09
ik hoor muziek!

meul
22 mei 2008, 10:46
@ Glen, er is niets irritanter dan iemand die langs komt onder het eten :-)
daarom toch erg bedankt voor je reaktie.

@ Pjtr, eej Peter, Ja, dat sweepen, het kan nog steeds leuk zijn zolang je standaard arps maar een beetje aanpast en ze niet zo al arps speelt. op het einde speel ik een stukje arp om te laten horen hoe het niet moet :)

@ dweezeman, thanks

Bouke
22 mei 2008, 11:14
Ik vinnem lekker! Weer eens wat anders. Maakt ook niet uit waar jij gitaar over speelt volgens mij, dat is altijd goed :D

Mowie!

meul
23 mei 2008, 17:23
Dank Bouk!, ehh maakt wel uit hoor, waar ik over speel ;-) je kunt ook niet alles beheersen, daarvoor liggen de velen genres en hun typische feels te ver uit elkaar denk ik.

Riky
23 mei 2008, 17:51
hey Jan,

op je site heb je een clipje staan met allemaal stukjes van jou nummers aan elkaar geplakt

http://home.casema.nl/plien68/Sound/Jan%20Vermeulen%20(Meul)%20-%20Gitaarles%20Introductie.mp3

Het eerste dat je speelt. Die clean riffjes. Is dat ook uit een nummer?

Zo ja, zou je dat willen posten? Vind het namelijk super tof wat je daar doet!

Bedankt,

Gr Ricardo

meul
23 mei 2008, 19:55
Hoi ricky,

Nee, het is niet uit een nummer, het is gewoon een hele korte one take (solo) die ik ooit een heb opgenomen om een wat bluesier sound op waarde te testen, het grootste deel ervan heb je daar al gehoord.

Maar als je het leuk vind, hieronder staat het hele stukje.

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/sound/meuljam.mp3

JorisBos
24 mei 2008, 12:09
Die jam; What the f. :| wat vet. Wat een sound man, wat een beheersing. Sjees. Klasse!

Riky
24 mei 2008, 12:28
erg bedankt!

Vind het het heel vet! Die opbouw in snelheid! Elke aanlag echt perfect hoorbaar!

Doet me denken aan paul gilbert's manier van spelen!

Heel tof:)

TimoSomers
24 mei 2008, 19:22
Omg.... die jam.

Z
i
e
k
.

Riky
24 mei 2008, 19:25
Omg.... die jam.

Z
i
e
k
.

echt wel:P vind het geweldig hoe je door weet te gaan en steeds heel subtiel je snelheid weet te varieren van gevoel naar rete snel:D

Speulert
24 mei 2008, 19:32
Hoi ricky,

Nee, het is niet uit een nummer, het is gewoon een hele korte one take (solo) die ik ooit een heb opgenomen om een wat bluesier sound op waarde te testen, het grootste deel ervan heb je daar al gehoord.

Maar als je het leuk vind, hieronder staat het hele stukje.

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/sound/meuljam.mp3 (http://home.kpnplanet.nl/%7Ejlvermeulen@kpnplanet.nl/sound/meuljam.mp3)
Echt geweldig dit man. Ik mag hopen dat ik ooit de helft van dat niveau bereik,dan ben ik al blij.

meul
25 mei 2008, 11:20
krijg nou wat :nervous: achteraf blij dat ik deze opname nog bewaard had :rockon: