PDA

View Full Version : Marshall Silver Jubille 2558



VanMeekeren
20 mei 2008, 12:47
Hallo,

Ik heb een oogje op een Marshall Silver Jubilee 2558 Dit is de 50W combo met twee keer Vintage 30's

Ik weet dat dit versterkers zijn die later zijn doorgegaan als JCM 800 Custom. En alleen in 1987 zijn uitgegeven in het zilveren tolex. Die ik zag is ook in zilver tolex.

Mijn vraag: Zo'n 2558 is duurder dan een standaard JCM800 combo, maar loont dat zich ook dan?

En heeft iemand ervaring met deze versterkers over wat ze kunnen en klinken?

met vriendelijke groet,
Harmen

Chroxy
20 mei 2008, 12:52
het is een hele andere versterker dan de JCM800! Dit is namelijk een 1 kanaals versterker.. geheel buizen.

De 2558; is een 2 kanaals versterker, alleen schakelbaar door aan de master (meen ik) te trekken. helaas wel maar 1 EQ, die ook helemaal buizen is, maar waar diodes ook wat gainwerk verzorgen.

VanMeekeren
20 mei 2008, 12:56
Dat van kanalen maakt roch op zich niet zoveel uit?

Ik meende ergens te lezen dat de 2558 gebaseerd zou zijn op een 2203/2204.

Squier4ever
20 mei 2008, 13:05
Dat van kanalen maakt roch op zich niet zoveel uit?

Ik meende ergens te lezen dat de 2558 gebaseerd zou zijn op een 2203/2204.

nou dan ga je nog maar eens in versterkers verdiepen, juist kanalen maken superveel uit!

kassie
20 mei 2008, 13:10
geloof me. een silver jubilee is een heel ander type versterker dan een jcm800.

Het hangt af van je smaak.

Ik vind de jubilee de best klinkende marshall aller tijden, komt in mijn optiek door de fijnste preamp die marshall ooit gebouwd heeft.

Een kanaals is sowieso anders dan twee kanaals. dat hoor je ook tussen jcm800s en 900's bijvoorbeeld.

VanMeekeren
20 mei 2008, 13:11
Kassie

dat heb ik ook op menig site gelezen, dat de Jubilee serie de beste Marshall qua distortion zou zijn.

Ook het clean zou niet onaangenaam zijn, waar menig Marshall wel last van heeft :p

-Heineken-
27 mei 2008, 00:58
Ben heel blij met m'n 2558. Heeft een heel specifieke high gain sound, die dan weer niet zo overstuurd als die van bv. een JCM2000, maar wel veel aanweziger klinkt door een hele dikke mid frequentie. Het clean vind ik wel wat steriel klinken, lang niet zo mooi als dat van een enkel kanaals JCM800, maar op het lead kanaal zijn ze fantastisch. Ik boost de mijne lichtjes met een Zvex SHO clean boost, geeft het scheurkanaal net iets meer "thump" en sustain, en maakt het clean net iets rauwer zodat het ook wat warmer klinkt, zonder dat het het geluid van de preamp kleurt, want dat is echt al helemaal af. Mijn favoriete Marshall, al had ik liever de losse top gehad, maar die zijn helaas niet meer te betalen, het versterkergedeelte is identiek. Maar evengoed heb ik m'n JCM800 verkocht en staat m'n DSL100 stof te happen sinds ik de Jubilee heb. Ik sluit 'm dan wel aan op een 4x12 Cabinet met V30's, dat samen met de Zvex geeft een SUPERgeluid. De mijne staat momenteel overigens bij Franc Vernet om de Effectsloop te modificeren, die vind ik bar slecht op de Jubilee's. Als je de zoekfunctiegebruikt zul je waarschijnlijk nog veel meer info vinden, ze lijken de laatste tijd ineens nogal erg in trek te zijn, de prijzen schieten dan ook omhoog.