PDA

View Full Version : Ruben Hoeke



Han S
20 mei 2008, 12:09
Ruben is gekozen tot beste gitarist van dit land en dat is hem wat mij betreft van harte gegund, dus bij deze gefeliciteerd Ruben.

Wat vinden jullie daarvan?

duckman
20 mei 2008, 12:11
door wie is hij gekozen Han?

Ik zelf hou niet zo van "beste van...". uitslagen.
Maar los daar van is Ruben een goede gitarist, dus is het hem gegund.

Rinze
20 mei 2008, 12:17
Wie is dat eigenlijk?

Kim Wilson
20 mei 2008, 12:21
Volgens mij de zoon van Rob Hoeke. Ruben heeft o.a. gespeeld bij Thé Lau en Roberto Jacketti, en is nu frontman van zijn eigen bluesband.

Han S
20 mei 2008, 13:12
Ik weet eigenlijk niet welk orgaan die verkiezingen heeft gedaan. Wat ik wel weet is dat Ruben (idd zoon van Rob) een zeer sympathieke jongen is en hij heeft met heel veel mensen samengespeeld.

Ik heb een paar dagen met hem opnamen gemaakt, voortreffelijke gitarist en zoals ik al zei een buitengewoon aardig mens.

Fender75
20 mei 2008, 14:44
Het is een hele aardige gozer, en kan inderdaad de ballen uit z'n broek spelen. Ik heb z'n cd en heb hem een paar keer live gezien. Goede show en heeft een hele mooie sound!

Hij heeft ook een hele tijd meegespeeld op jam avonden in Zaandam. Ben er nooit geweest, maar toch..:)

meul
21 mei 2008, 22:31
die gast is waanzinnig!

Han S
21 mei 2008, 23:03
die gast is waanzinnig!

Echt? je bedoelt waanzinnig goed neem ik aan? :D

meul
22 mei 2008, 00:14
Echt? je bedoelt waanzinnig goed neem ik aan? :D

Jazeker! maar... ik vind het wel altijd een beetje een onzin ding, zo'n beste gitarist verkiezing. Iedereen moet lekker kiezen en doen wat hij wil natuurlijk. maar muziek is voor mij nu net dat geen waarmee je dingen kan vertellen die niet in woorden of dagelijkse logica te vatten zijn. bijv, je weet iets wel maar toch voelt het anders. één van de weinige vrijheden die we nog hebben en dan gaan we toch weer een keurmerk maken en met zijn allen weer dingen vastleggen die we eigenlijk vrij moeten laten, want er zullen best mensen zijn die een ander gekozen zouden hebben als ze in de jury hadden gezeten.

Maar Ruben Hoeke is een gitarist die mij persoonlijk heel erg aanspreekt...ja!

Fender75
22 mei 2008, 11:01
Maar Ruben Hoeke is een gitarist die mij persoonlijk heel erg aanspreekt...ja!

Inderdaad!

Copieright
23 juni 2008, 10:41
Kan het zijn dat hij afgelopen januari meen ik met golden earring in de Waerdse tempel speelde? (hij als voorprogramma met zijn band?)

Want in dat geval is het een zeer getalanteerde band maar leek het alsof zijn zanger elk moment dood neerviel. Ik vond de muziek erg goed vooral het gitaarspel van Ruben hoeke maar ik vond de "show"als je het zo al mocht noemen nou niet bepaald spectaculair. Ze stonden maar een beetje en ik vond het er allemaal maar een beetje verplicht uitzien. Verder heb ik wel erg genoten van de muziek

EDIT: ff opgezocht en hij was het inderdaad.

DeiDRagonas
23 juni 2008, 11:05
Zolang ze Kurt Cobain als beste gitarist ter wereld kiezen zeggen uitslagen van dergelijke nepwedstrijden me helemaal niks. Toch een leuke veer in de reet van meneer Hoeke (mij totaal onbekent overigens) en desalniettemin toch gefeliciteerd.

Grt Roy..

Han S
23 juni 2008, 12:30
Tja, wie is 'ze'? Ruben is door muzikanten gekozen als beste gitarist van Nederland en daar hecht ik toch wel enige waarde aan. Ik heb ze een paar weken geleden zien spelen en ik heb ook even lekker met ze kunnen bijlullen. Waanzinnig goede band, buitengewoon goede drummer en totaal geen enkele vorm van kapsones, ik mag dat wel.

DeiDRagonas
23 juni 2008, 12:35
Tja, wie is 'ze'? Ruben is door muzikanten gekozen als beste gitarist van Nederland en daar hecht ik toch wel enige waarde aan.

Tjah.. Sorry Han, ik hecht daar dus totaal geen waarde aan. Die muzikanten hebben de andere duizenden gitaristen van NL niet gehoord. Is Ruben Hoeke beter dan een Marcel Koenen bijvoorbeeld?? Begrijp me niet verkeerd, hij zal best goed gitaarspelen en het heel goed doen in t circuit enzo maar die titels.. "beste gitarist van NL" is zo'n totale onzin. Dat is ie namelijk gewoon niet.

R

zeiler
24 juni 2008, 11:37
wanneer was dat? 2003 naar ik meen, dat ze Pasqual van Blof als beste gitarist kozen... nou sorry, hij speelt leuk, maar goed en beste gitarist? dat is echt larie :stop: !!! kwalitatief wel goede muziek, maar Pasqual als beste gitarist? nooit niet :)

leuk voor je cv (of hoe heet dat?) -> portifolio enzo, maar echt waarde? neej :D

wel gefeliciteerd in ieder geval ;)

arjanb01
24 juni 2008, 12:48
Wat is goed en de beste ? Wat zijn de criteria die ze mee hebben laten wegen om Ruben Hoeke tot beste te bombarderen ?
Hij zal misschien de beste in zn genre kunnen zijn, maar wat is de beste ?
De meest veelzijdige ?
Een gitarist is voor mij goed als hij elke stijl beheerst, een Jan Akkerman bijvoorbeeld of een Steve Morse vind ik nog gitaristen die veelzijdiger zijn dan bovengenoemde.

Kortom 'de beste' bestaat niet, maar goed in het genre wat diegene speelt is wel een criteria natuurlijk.

shredneck
28 juni 2008, 21:29
Hahaha, ik zit dit topic te lezen en moet toch even proesten hoor...

Ruben Hoeke speelt jullie er allemaal uit! Geen grap, deze gast kan veel, heel erg veel en ik betwijfel ernstig of 1 van ons op dit forum uberhaupt in de buurt komt van wat hij kan op zijn gitaar.


Met alle respect voor iedereen hier overigens, maar wat hij presteert kost bloed, zweet en tranen en dat is even wat anders dan lekker achter je pctj e op een forum afgeven op iemand die echt iets kan.

Ik ken Ruben overigens niet persoonlijk.

shredneck
28 juni 2008, 21:37
Tjah.. Sorry Han, ik hecht daar dus totaal geen waarde aan. Die muzikanten hebben de andere duizenden gitaristen van NL niet gehoord. Is Ruben Hoeke beter dan een Marcel Koenen bijvoorbeeld?? Begrijp me niet verkeerd, hij zal best goed gitaarspelen en het heel goed doen in t circuit enzo maar die titels.. "beste gitarist van NL" is zo'n totale onzin. Dat is ie namelijk gewoon niet.

R

Tuurlijk, het is allemaal ook hartstikke subjectief, smaken verschillen. Ruben Hoeke is echter een professionele gitarist met een uitstekende smaak en dat mag best gewaardeerd worden.
Marcel Koenen is een shredder, als hij blues speelt dan is het nogal zielloos vind ik. Dat is dan weer mijn smaak.

gitaarvrouwtje
28 juni 2008, 21:58
hoewel ik ook niet geloof dat je kunt zeggen, die ene persoon is DE beste
vraag ik me ook af hoeveel van ons nee zouden zeggen tegen de prijs als we tot beste gitarist werden uitgeroepen.
ook al weet je dat je dat niet bent
het is toch een eer
het betekent in ieder geval dat je wordt erkend voor je werk,
zulke prijzen zijn meer symbolisch voor een stuk waardering, dit jaar is het ruben hoeke, volgend jaar piet pietersen met zn gitaar..
maar in iedere recentie van ruben zul je later terug lezen
"won ooit...blablabla"
het is een eer

DeiDRagonas
29 juni 2008, 01:18
Tuurlijk, zo bedoel ik t ook niet.. Begrijp me niet verkeerd, de symbolische inhoud van zo'n prijs is super natuurlijk. Zeg btw ook niet dat ie hem niet had moeten winnen, of dat ik Marcel Koenen beter vind. Dat was een voorbeeld. Zolang je de letterlijke titel maar met een grote korrel zout neemt is t prima.. Alleen ik had het dus anders genoemd, een andere titel.

Roy.

gitaarvrouwtje
29 juni 2008, 09:37
lol ik snap wel wat je bedoelt maarre ik krijg nu allemaal rare ingevingen :hippie:

hele-goede-gitarist-van-t-jaar-award

moet-nu-eenmaal-een-naam-hebben-muziek-award

eigenlijk-niet-de-beste-gitarist-van -nederland-maar-toch-heel-erg-goed-award

ik bedoel..kom eens met een andere naam mensen..hoe zou zoiets DAN moeten heten,...ben t er mee eens dat je onmogelijk kunt zeggen wie t beste is , misschien is die aller aller beste gitarist wel zo verlegen dat ie op zn zolderkamertje briljant zit te spelen
en natuurlijk klopt die naam niet

maar hoe dan wel?