PDA

View Full Version : Ervaringen met Trace Elliot Tramp serie



Heibel
20 mei 2008, 09:11
Beste forummers,

Ben al 'n tijdje aan het kijken voor een nieuwe versterker. Ik ben erg gecharmeerd van bijvoorbeeld de Sessionette 75, maar kwam per toeval de nogal onbekende Trace Elliot (super)Tramp (80w)tegen. Ook transistor, maar blijkbaar van eenzelfde soort kwaliteit als sessionette. Daarnaast heeft deze amp ook een master boost functie, iets wat mij erg aanspreekt en er zit blijkbaar een goede crunch op het cleane kanaal. Weet iemand mij meer te vertellen over deze versterkers? Ze lijken mij erg compleet en voorzien van een goede basissound.


Thanks

duckman
20 mei 2008, 09:20
ik heb de eerste serie gehad, de "groene" met V30 speakers.Dit was een mooie versterker, goed geluid.Verkocht omdat ik het geld nodig had voor een andere versterker die ik ook graag wilde.
Maar ik heb goede herinneringen aan deze amp.

De latere versie nog eens getest ( de zwarte, met een voorversterker buis en ik dacht celestion siver speakers).Ook niet slecht, maar niet zo goed als de eerste versie.

Heibel
20 mei 2008, 09:34
thanks Duckman..kun je mij vertellen of deze ook de master boost functie had? Op het net kan ik alleen maar een manual vinden voor de tramp "valve" serie en niet van de oudere "groene" versie. Ik heb idd begrepen dat er erg goede celestions in deze amps zitten. Ongeloofelijk dat deze niet meer gemaakt worden, want lijken mij een stevige concurent voor de o zo populaire Bandits..

Thanks

duckman
20 mei 2008, 09:38
de oude had ook een boost, maar wel een gedeelde master.De reden dat die niet meer gemaakt worden is dat deze amps uit de tijd komen van Gibson en nu is TE eigendom van Peavey...De eerste serie had de beste speakers,deze dus:http://www.rampade.org/pics/v%F5im.jpg

Heibel
20 mei 2008, 10:08
Thanks again..hier heb ik wat aan! Best fijn zo'n forum..
Nog even verder gebruik makend van jouw expertise: in vergelijking met een 8080 valvestate hoe zou je de tramp dan beoordelen?

duckman
20 mei 2008, 10:15
kan hem niet vergelijken met de 8080, daar heb ik niet opgespeeld.
Wel ooit een 8100 gehad.Dit was een ok amp, niet bijzonder, vooral voor metal wel goed.Maar ik heb ze nooit tegelijkertijd samen getest.
Voor mijn gevoel was de tramp wat volwassener, meer defenitie en een goede crunch.Klonk ook voller.Had wel die britse sound, deed me wat denken aan hiwatt.