PDA

View Full Version : Kent Armstrong slimbucker



djangfripp
20 mei 2008, 08:38
Hi, ik ga mijn gitaarproject terug oppikken aangezien ik wat meer tijd heb. Alle beslissingen zijn genomen behalve de pickup, wel het is te zeggen. Het gaat zeker een Kent Armstrong worden, maar ik ben nog aan het twijfelen tussen een slimbucker met brackets, of een side mount.

Ik vind het zeer moeilijk om ergens op de website van Kent of elders, iets te vinden over hoe je die nu eigelijk monteerd.

stel ik ga voor de slimbucker met brackets die je dan aan je neck bevestigd. Ten eeste is mijn neck 54mm, de brackets 58mm, maar een beetje op zijn plaats plooien zal wel geen probleem zijn ? nu aan zit soort element zitten onderaan twee aansluitingen voor de draden te solderen naar de pots/utgang. Het zijn 2 rechopstaande 'lipjes', was is de bedoeling hier ? boor je twee gaatjes in je bodyplate waar je deze lipjes met de draad eraan gesoldeerd instopt ? Of vring je ze plat en probeer je de draden onder de slagplaat de verstoppen.

Zo begin ik natuurlijk de denken om gewoon zo'n sidemount te nemen, die zit dan zowiezo al onder de slagplaat verstpt. En hoe dan verder ? gaatje boren onder de slagplaat, draad er door naar de pot meters (vol en tone) en zo verder naar de jack uitgang ?

sorry, voor de ervaren builder zullen dit misschien domme vragen lijken, maar ik heb geen zin om 2-3 keer overenweer elementen te bestellen. Ik zou graag op voorhand perfect weten hoe je alles monteerd, wired, en waar je eventueel gaten boort, als dit al nodig is natuurlijk.

heeft iemand een of andere tutorial voor het monteren van jazz humbuckers op een archtop ?

thanx in advance aan ieder die mij wat verder kan helpen,

greetz