PDA

View Full Version : Welk type Beamer Blocker.



kassie
20 mei 2008, 00:03
Heey mensen!

Oké, ik weet dat er al diverse toppics over geweest zijn en die heb ik ook allemaal gelezen. Ik heb echter een aantal vragen.

Ik ben van plan om voor mijn 4x12 vintage 30 marshall cab een set beamerblockers te kopen.

1. Bij geinstalleerde beamerblockers heb ik enthousiast gelezen dat ze het irritante hoog en de beam vermengen met de rest waardoor de sound uitstekend overkomt. Lijkt me prachtig zo'n toevoeging aan je sound. Hoe zit het dan eigenlijk met de druk van je bottom end van de versterker? Krijg je dan nog steeds het pompende geluid? ervan uitgaande dat ik ook op de onderste 2 speakers een blocker monteer.

2. Als het geluid meer verspreid. Hoe zit het dan met de hardheid van mijn versterker? Is er een volumedrop bij weber beamerblockers?

3. meer feedbackmogelijkheden met de gitaar lijken me prachtig. Zal het verspreide geluid ook niet eerder door bijvoorbeeld zangmicrofonen opgepikt worden en daardoor de zang dan nog wel zuiver zijn?

4. Welk radius model zal het beste zijn voor mijn vintage 30 cab? nummer 4 of 5? Ik wil graag ook vooral de mids en dergelijke verspreid hebben. (postedit), ik zie dat er modellen voor 10" 12" en 15" zijn. zijn dat de speakermaten? is het ook mogelijk om te kiezen voor bijvoorbeeld een 15" of een 10" voor mijn 12 inch speakers? en hoe zal dat de verspreiding beinvloeden?


Bij voorbaat dank.

Nielsje
20 mei 2008, 00:35
Je kan ze gewoon kopen bij de Gier, gewoon ff surfen naar de webshop.

Ik snap niet wat je bedoelt met nummer 4 of 5, maar je moet gewoon de blockers hebben voor 12", klaar.

kassie
20 mei 2008, 00:54
ja nummer 4 of 5 heb ik op amerikaanse site's gelezen. zat ogenschijnlijk verschil in de ronding of dikte van de conus van de beamer volgens mij. Ik kan het ook mis hebben. Waar die amerikanen het dan vandaan halen.

Mitch
20 mei 2008, 09:12
Voor het gemak zou ik voor een 4x12 maar twee BB's monteren. Als je wordt uitegemic'ed hoef je dan namelijk niet de geluidsman uit te leggen dat -ie iets meer moet letten op waar hij de mic er vóór hangt en in de tweede plaats hebben de bovenste twee speakers er het meeste 'baat' bij.
Sowieso is trouwens het effect op spreiding het grootst op een open 1x12 en wat kleiner in gesloten kasten. FOrumlid piezo had daar een keer een mooi duidelijk natuurkundig verhaal over dat ik zo 1, 2, 3 niet kan reproduceren, maar uit ervaring wel kan beamen. Nog steeds nuttig hoor, begrijp me goed.

kassie
20 mei 2008, 12:26
Voor het gemak zou ik voor een 4x12 maar twee BB's monteren. Als je wordt uitegemic'ed hoef je dan namelijk niet de geluidsman uit te leggen dat -ie iets meer moet letten op waar hij de mic er vóór hangt en in de tweede plaats hebben de bovenste twee speakers er het meeste 'baat' bij.
Sowieso is trouwens het effect op spreiding het grootst op een open 1x12 en wat kleiner in gesloten kasten. FOrumlid piezo had daar een keer een mooi duidelijk natuurkundig verhaal over dat ik zo 1, 2, 3 niet kan reproduceren, maar uit ervaring wel kan beamen. Nog steeds nuttig hoor, begrijp me goed.

Ah mitch, jij had idd al veelvuldig gepost op de eerdere topics. Erg interessant allemaal. Ik zat eerst te denken aan ductape aan de binnenkant van de frontbespanning om het hinderlijke schelle uit mijn vintage 30's eruit te filteren. Maar omdat ik gelezen heb dat de weber blockers dat ook doen en tegelijkertijd een mooie spreiding geven zou dat een nog betere upgrade voor mijn 4x12 kast kunnen zijn.

De geluidsman is geen probleem. Bij middelgrote optredens heb ik meer dan voldoende aan m'n 4x12 alleen. Ook in de buitenlucht. En de geluidsman is tevens de drummer van de band. Die heeft er wel verstand van, en is gelukkig niet zo'n pipo als waar ik anderen wel eens over hoor, hem valt dat ook gemakkelijk uit te leggen.

als je alleen de bovenste speakers met de beam blockers monteert, heb je dan op verschillende plaatsen wel alsnog dezelfde sound? omdat de bastonen dan rechtdoorgaan en de hogere tonen meer verspreid worden?

Wat ik eigenlijk gewoon wil is de beste oplossing; niet half om half werk zeg maar.

peter_heijnen
20 mei 2008, 12:37
Wat ik eigenlijk gewoon wil is de beste oplossing; niet half om half werk zeg maar.
Ik zou ook alleen de bovenste twee doen, daarna kun je nog altijd de onderste twee doen als je het toch nodig vindt.